Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Søgrus/Kajgrus
Forfatter: 
Dato:  06-04-2014 21:19

Jer der har søgrus/kajgrus som toplag på ridebanen og er glade for det, har I 0/4 eller 0/8?


Amonas

Min stald, min gård, min oase

Der kan være to ponyer mere i min løsdrift :-)

 

Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


 

Tjek lige min hjemmeside

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kajgrus
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 21:00

jeg vil starte med at sige at jeg ikke har kajgrus på min bane endnu. Men om ca 1 md får jeg lagt 0/8 på min stenmelsbane.. ca 2-3 cm da man jeg har hørt fra flere at jeg endelig ikke skal lægge for meget på fra starten

0
0
Svar på denne tråd
 
 stenmelet
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 20:20

ok. Hvilken størrelse er dit stenmel?


Amonas

Min stald, min gård, min oase

Der kan være to ponyer mere i min løsdrift :-)

 

Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


 

Tjek lige min hjemmeside

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 stenmel
Forfatter: 
Dato:  14-04-2014 13:56

jeg har 0,3 stemmel på.. UDEN kalk.. ellers bliver det stenhårdt og vand kan ikke trænge igennem. Har brugt det som ridelag i 6 år.. har lige fået lidt mere langt på og når det har sat sig skal der kajgrus på :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 toplag
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 00:01

 

 

Hanne (Stald Kildegaard): kan det godt lade sig gøre bare at ligge stenmel direkte på jorden og bruge dette som toplag, i hvor mange cm. har du på og hvilken jordtype har du? Trode ikke at det kunne lade sig gøre med stenmel uden at den blev så hård at ride på at det ville være for hårdt til hestenes ben.

 

Hvordan ser søgrus/kajgrus ud og hvilken str. regner i med at bruge?

 

Mvh.

Sandra


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

7 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med kat. 1 vallak

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stenmel
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 08:36

Jeg fik taget ca 15cm jord af og lagde 11cm stenmel på min lerjord. Banen hælder naturligt så vandet løber af. Har virket upåklageligt i 6 år. Nu trænger den og har lige fået lagt på hovslaget (stenmel) og skal snart have kajgrus på. Der er billede og beskrivelse på min præs.

 

stenmel er et fast underlag og den jeg har er uden kalk. Skulle være umuligt at ride på hvis der er kalk i. Jeg har været meget tilfreds med min bane.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu med kajgrus
Forfatter: 
Dato:  25-05-2014 09:15

Billede

Nu kom der kajgrus på ridebanen. Har fået lagt ca 24 m3 på en 20x40 bane. Dvs. Ca 3 cm...er meget tilfreds med resultatet efter en ridetur igår

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider