Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Løsdrift byggeri
Forfatter: 
Dato:  12-07-2012 07:23

Så er vi endelig kommet igang med løsdriften. Bygningen er der jo og den er fantastisk.

 

Vi er gået igang med at bygge sygeboksen og væggen i løsdriften der skiller staldgang og løsdrift. Det er SÅ dejligt at komme igang og billeder skal der nok komme, men der er også bare så mange beslutninger og da vi bygger i funda blokke, skal den rigtige beslutning tages fra starten.

 

Lige for tiden er spekulationerne:

 

Væggen mod staldgangen var planlagt til at være 125 cm men nu bliver jeg bange for den er for lav. Mine heste er kun knapt 150 cm men jeg ønsker jo også et par pensionære på et tidspunkt, dog helst ponyer, men vil da heller ikke have væggen begrænser hvis der skulle komme en hest. Bygger jeg væggen højere syntes jeg at jeg mister det nære nusse faktum og udsynet til hestene. Så jeg overvejer om der skal være et enkelt galvaniseret rør 15-20 cm over, men jeg kan simpelthen ikke beslutte det, da jeg helst er fri for det.

 

Der bliver en dejlig bred staldgang med masser af strigleplads, men jeg har svært ved at beslutte om jeg lige skal mure et par striglepladser op i enden eller om jeg hellere vil have fuld plads til strigling.

 

....og så er der syv tusind andre ting...og det bliver ikke lettere af at budgettet har nået bunden..

 

Gode råd, tanker og ideer er mere end velkommen....


Nu bosiddende på egen landejendom...så mangler vi bare at at flytte hestene :-)

 

Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider