Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Genoptræning af mange års foldbums
Forfatter: 
Dato:  30-05-2015 10:44

Hej allesammen.

Til oktober overtager jeg min onkels hest på 16 år, som har stået som foldbums i en del år. Han skal genoptrænes til at være hygge/skovturshest.

Kan I hjælpe mig med en form for genoptræningsprogram.
Vil jeg bare kunne sætte mig op på ham den dag jeg får ham, og så skridte 10-20 minutter, eller skal der laves lidt bomarbejde mm. først så han får opbygget nogle rygmuskler.

 

I forhold til fodring har jeg en konsulent ind over, så det behøver I ikke at tænke på. Det er udelukkende den fysiske træning. :)

 

Kom med jeres bud, så bliver jeg så glad.


//Hilsen Sofie
Glad bogblogger på www.bogslottet.wordpress.com

___________________

Løsdrift i Herlev, Ballerup, Værløse området søges til sød og omgængelig vallak. Med indflytning i Oktober 2015

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke en
Forfatter: 
Dato:  30-05-2015 11:39

Faglig begrundelse for det ene eller det andet, men jeg ville nok bruge et par uger på gå-ture, longering og jordarbejde, for det første bare for at få en lille smule kondition og muskler på ham, og også for at få den mentale del med, hesten er ikke vant til arbejde, den står et nyt sted osv:) god fornøjelse!


min daglige lykkepille er et par timer ved hesten:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-05-2015 12:27
Kathrine: Ja det var nemlig også min begrundelse, han bliver nemlig også flyttet til et nyt sted, så det hele kan jo blive meget overvældende lige pludselig.

//Hilsen Sofie
Glad bogblogger på www.bogslottet.wordpress.com

___________________

Løsdrift i Herlev, Ballerup, Værløse området søges til sød og omgængelig vallak. Med indflytning i Oktober 2015

0
0
Svar på denne tråd
 
 genoptræning
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 00:15

Jeg ville så ikke umiddelbart longere for meget -hvis hesten er helt uden kondition, og muskler, udover hvad den evt har fået ved at tøffe rundt på folden, tænker jeg at longering kan være en hård belastning at starte ud med.

-men gåture og andet arbejde fra jorden. EVt lidt arbejde i lange liner hvis den kan finde ud af den slags (så kan signalerne osse genopfriskes lidt ved samme lejlighed).

Altsammen primært i skridt den første tid.

 

Personligt var jeg nok ret hurtigt begyndt at kravle ombord så man kan komme ud og skridte ture -det ER bare en hel del sjovere end at tøffe rundt i rundkreds på banen, når hesten alligevel endnu ikke skal arbejde ret hårdt

Men det forudsætter self at hesten er sikker at ride ud på



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 09:41

Michelle: Han er Westernredet, så de lange liner vil nok ikke genopfriske signalerne. Personligt synes jeg at longearbejde er møg kedeligt, så det kommer han nok ikke til at lave meget af.

Det jeg selv har tænkt er gåturer i 1-2 uger, hvorefter jeg begynder at ride et par gange om ugen bare i skridt.
Lige nu står han op af holbækmotorvejen og er vant til trafikken, og er ikke en hest med de voldsommeste reaktioner på ting. :) Så det tror jeg ikke vil blive noget problem.

 

Mange tak fordi du kom med nogle bud.


//Hilsen Sofie
Glad bogblogger på www.bogslottet.wordpress.com

___________________

Løsdrift i Herlev, Ballerup, Værløse området søges til sød og omgængelig vallak. Med indflytning i Oktober 2015

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider