Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Igang efter 3mdr.s ro - hvordan?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2014 11:00

Hej alle

Min hest har stået siden 1/9 med en brækket hovbensvinge. De sidste to mdr har han været ude at gå et kvarter om dagen - dette har intet med genoptræning at gøre, men ren velvære.

Næste og forhåbentlig sidste kontrol er i næste uge og er han rengående må vi begynde genoptræning.

 

Hvordan har I andre startet genoptræning op efter så lang en periode med boksro? Han har taget det SÅ fint og er flink i boks og på staldgangen. Men når vi er ude at gå, er det nogle gange med livet som indsats. Han har så meget indebrændt energi og jeg har på ingen måde, lyst til at hoppe op på ham.

 

Hvordan har I andre gjort? Jeg har købt en omgang Veticalm som jeg håber, kan tage toppen. Han kan ikke komme på fold da der er for stor en risiko for skader, nu hvor han har stået så meget.


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  29-11-2014 17:54

Jeg ville spørger dyrlægen som har haft den i behandling og ved præcist hvilken skade der har været tale om, samt i hvilken grad.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 svømmetræning
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 11:39

Jeg villle ofre 14 dage eller en måneds svømmetræning, så bliver heste dejlig træt uden at overbelaste sit ben, og kommer, meget hurtigere gennem genoptræningsforløbet, og en vigtig detalje er også at du ikke kommer til skade, da det jo er helt naturligt at der er noget eneregi der skal brændes af.

 


Karina Stenå

www.peakbreeding.com

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gå ture med longe som reb....
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 12:31

Jeg har brugt gåture med en longe som reb - så kan man komme væk fra hesten, hvis den går "besærk". Og har alligevel snor i den.

 

Gåture lige ud på hård bund er rigtig godt genoptræningsmæssigt, og som ejer kommer man også i form :-)

 

Min havde stået på 3x3 m sygefold i 3 uger efter fulgt af 10x10 m fold i 8 uger, og ham gik jeg med startende fra 20 min stigende til 1,5 time hver anden dag over 2 måneder. I slutningen skiftede jeg mellem hver anden dag at skridte lige ud på hård bund i 30 min, eller gå tur lige ud på hård bund i 1,5 time.

 

Han havde en lillebitte seneskade, og blev scannet ophelet efter to måneder - men heller bruge ekstra tid i starten af genoptræningen.

Din har jo så haft et knoglebrud, så hvis den er helet op,så burde du nok kunne gå lidt hurtigere frem ifht sene-ligamentskader.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Genoptræning
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 21:16

Svømmetræning/vandløbebånd er ikke en mulighed, da hesten ikke kan gå i trailer. (Den træning skal først startes når han er "hel" igen).

Jeg har sat ham på Veticalm Gold og så får han en lille snaps som dyrlægen har ordineret - Det fungerer rigtig fint og vi har nu gået 30min den sidste uge :) Det fortsætter vi med, indtil han er oppe og gå i 60min og derved bliver naturligt træt.

 

Han må ikke flippe ud, da der så er risiko for, at han lander for hårdt og det kan forstyrre helingen af bruddet.


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider