Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Gummibid i dressuren
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 10:55

Jeg ville lige spørge jer der har erfaringer med gummibid, om man også kan bruge til at ride med i dressuren? Jeg er selv springrytter, men de jeg har set der rider med gummibid, gør det kun i spring, og så har de almindeligt bid i dressuren?

 

Er der noget om det eller er det bare tilfældigt? Hvad synes i forresten om at ride med det i dressuren? :)


Besked i Ryttersnak

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 21:37

Jamen er man ikke interesseret i dressur stævner - så skal man da endelig ride med hvad ens hest trives bedst med.. Om det så er gummi bid, udelt bid eller andre almindelige bid..

 

"problemet" er jo at man ikke må ride med gummi bid til dressur stævner (med gummi bid fortsår jeg de bløde udelte bid, som for eks. nova bid??)


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regler
Forfatter: 
Dato:  03-09-2014 13:39

 

 

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gummibid
Forfatter: 
Dato:  03-09-2014 16:42

Hej Marie

 

Hvorfor ønsker du at ride med gummibid?

 

Er det fordi din hest går imod biddet er der grund til at undersøge om det er den korrekte str. bid du har nu.


Lea Grove

Kommunikation er grundlaget for rytter og hest imellem

http://www.hesteinstituttet.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Leela
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 10:01

Hej Leela! Jeg har efterhånden prøvet alt hvad der er af skrøblie bid med både tredelt og todelt. Fik afvide af min hestemassøg her den anden dag, at min hest har hårde underflader, altså dem der der sidder under tungen. Hun sagde det ikke var noget problem, og at der var mange heste der havde det, men det kunne godt være en grundt til at han var lidt følsom i munden.

 

Så tænke jeg en gummibid vil være mere skrøbligt, da jeg kender mange hvor det har været et godt altenativ. Så det var derfor jeg gerne vil høre andres erfaringer med det.

 

Ja, biddet skulle meget gerne passe ham :)


Besked i Ryttersnak

1
0
Svar på denne tråd
 
 Leela svar
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 11:28

Hej Marie

 

Hvis hesten er øm i munden er det dine hænder du skal være obs på og ikke biddet. Har du urolige hænder? Eller tager du for meget fat? Hvis hesten er øm i munden vil jeg anbefale dig, at ride med bidløst hovedtøj eller hackamore indtil hestens mund er ok igen.


Lea Grove

Kommunikation er grundlaget for rytter og hest imellem

http://www.hesteinstituttet.dk

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 12:34

Nej man må ikke ride med gummi bid (og her mener jeg de bløde nova bid for eks)

 

Der står i reglementet metal belagt med gummi, eller hård og uflesibel gummi (hvilket nova biddet ikke er)...

 

 

Men mener du for eks. de sorte ufleksible gummi udelte bid (stang bid), så ja de er godkendte igen..

 

Men bløde gummi bid er ikke godkendte..


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-09-2014 12:58

Man må, som nævnt over, gerne starte dressur med et gummibid med metal indeni. Min gamle hoppe elsker de "happy mouth" bid, og jeg rider hende i et todelt happy mouth gummibid. Det er helt tydelig at hun kan li' dem meget bedre end normale metal bid, hun er helt anderledes (på den gode måde) at ride med gummibid end metalbid. Jeg ved ikke præcis hvorfor, men når hun tydelig siger fra at hun kan li' det, så er det det jeg rider med :-) Og jeg har startet mange stævner med gummibid :-) De to unge heste jeg har går dog fint på metalbid, så det er kun den gamle som har gummibid.


Marit :-)

 

 

- hestemassage tilbydes på Sjælland -

0
0
Svar på denne tråd
 
 fulgt med fra sidelinjen.
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 14:23

Jeg har fulgt den her tråd lidt fra sidelinjen og er blevet en smule forvirret.

 

Kan i måske linke til de bid som er godkendt. her snakker jeg om stangbid til brug i dressur. Med eller uden gummi er for mit vedkommende ligemeget.

Min hest går bare bedst på stangbid. Jeg har også haft et happy mouth bid stangbid men det var et tre rings bid som jeg havde i de normale bidringe. (det var et jeg lånte af en springrytter) Har prøvet tre delte. HS til en større formue, to delte, muffebid osv. Nu er vi endt med at ride med et gummi stangbid fra tika til 89 kr.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 15:39

Tjek Dressureglementet inde på DRF. Husk der udkommer et nyt d. 1 Januar 15 - og det er lagt på DRF.

 

Der er billeder af bid der er godkendte, samt næsebånd.

 

Et stangbid, nu skal man passe på. Et stangbid er jo et bid med vægtstangsprincip (som fx en pelham og en kandar, det er stangbid) Men et alm. udelt trensebid er ikke et stangbid.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider