Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Det der GALOPANSPRING
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 09:12

Hej N'er

 

Jeg kunne godt tænke mig, at høre jeres ide om hvordan hesten lærer at springe i galop i tilridningsfasen.?

 

Jeg synes det er interessant, at høre hvordan andre gør det :)

 

Selv har jeg nu galoperet 2 gange på min unghest på banen (og 1 gang i skoven). Første gang tilbyd han det selv, da jeg lagde schenklerne til ham. Anden gang ville jeg prøve det af, der travede han dog en smule ind i galoppen, men overordnet var det et fint anspring

 

Lad mig høre hvad i gør/tænker


Hilsen Signe

Med Tartans Ronja & Fell ponyen "Jarl" (Thunder)

 

FØLG OS: på - Facebook -

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 14:04

Med unge heste (heste i gang med tilridningen) træner jeg først alle tre gangarter i en longe. Jeg kobler et stemme signal på galoppen når den skal galopere i longen.

 

Når hesten kan gå rundt på hovslaget i et fint tempo trav - reagerer frem og tilbage som man vil for schnklen og for tøjlen. Så rider jeg trav og i hjørnet ligger jeg udvendige schnkel en anelse tilbage og har let kontakt til udvendige tøjle imens jeg driver hesten mere frem og lægger galopsignalet med stemmen (dét samme jeg bruger i longen til at få hesten i galop)

 

Hesten løber måske lige et par travtrin først og det er også okay inden den slår i galop.

 

Hvis du ikke får galop, men den blot løber hurtigere i trav - ville jeg, efter 4-5-6 trav trin hvor du opfatter den blot løber hurtigere og ikke har tænkt sig at slå over i galop, bruge pisken som forstærkning af hjælpen (jeg har altid en dressurpisk med).

 

Det synes jeg de opfatter ret hurtigt, der går ikke mange dage før den kan anspringet. Ikke i balance overhovedet, men den fatter signalet og pointen.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 sådan gør jeg
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 21:58

Jeg har tilredet en række heste og jeg har brugt den metode jeg beskriver i dette blogindlæg

hobbyheste.dk/galopanspring-hvor- svaert-kan-det-vaere/

0
0
Svar på denne tråd
 
 galop..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 10:35
Super gode input -tak de er meget brugbar :-D

Hilsen Signe

Med Tartans Ronja & Fell ponyen "Jarl" (Thunder)

 

FØLG OS: på - Facebook -

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider