Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Gode råd søges, min hest driller
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 21:08

Hej,

jeg har en rigtig dejlig hest, der er lige så sød som dagen er lang - undtagen når det lige slår klick...

Vores problem opstår når vi er ude at ride tur selv. Han går forbi stort alt, som jeg normalt ville forbinde med, hvad en hest syntes er farligt. Når vi skal ride fra et slags "underlag" til et andet, så nægter han at gå forbi.Det kan f.eks. være fra mark til vej. Han stopper op, drejer 180 for derefter at sætte næsen målbevidst den anden vej. Når jeg så vender ham om igen, så bakker han. Jeg har prøvet at drive ham frem, eller lade ham stå og vente til han syntes det bliver kedeligt. Så var plannen, at han skulle have ændret menig og gå forbi, men efter 10min er det ikke sket.

Hvis jeg hopper af og går med ham, så er der ingen ting, og ligeledes hvis der er en anden hest med på turen til at lede ham Summa sommarum jeg kan ikke få ham til at gå forbi, mens jeg sidder på ryggen af ham.

Er der nogle hjælpesomme sjæle derude, som har nogle gode ideer til, hvordan jeg kan træne os ud af vores problem?

Mvh

Josephine.

0
0
Svar på denne tråd
 
 små hapser
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 01:07

Jeg har en vandskræk islænder . Han vil meget nødig gå igennem en vandpytte, så jeg træner dette ved at kaste små skiver af gulerødder ned lige foran pytten, i pytten flere steder og på den anden side af pytten. Det hjælper . Selvom en islænder kan være vandskræk, er den nemlig uden tvivl også madglad

1
0
Svar på denne tråd
 
 Andet underlag
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 08:07

Hvad med at bakke ham ind over det andet underlag? Når han alligevel drejer rundt, så kan du jo bakke ham ind på det og så dreje ham rundt når du er nået et stykke ind på det andet underlag

Hilsner Stine

3
0
Svar på denne tråd
 
 vælg dine
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 09:32

kampe med omhu...har selv en hest som kan få bizarre ideer og vi har det jeg kalder en "gentlemans agrement" dvs, hvis hesten siger " det her tør jeg ikke, jeg går bare ikke forbi" så stiger jeg af og går forrest.

Hun følger altid med og bagefter er hun tryg og tilpas, fordi at jeg trådte i karakter og hjalp hende forbi.

Nu har jeg haft min hest i maaaang år, så jeg kan godt mærke hvornår jeg kan presse lidt mere på og sige " come on, det der er ikke så farligt" og hvornår hun har brug for, at jeg går forrest.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 10:16

Jeg ville hoppe af ligesom du gør nu og trække over. Herefter ville jeg trække tilbage igen, hoppe op og så se om ikke anden gang var lykkens gang.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 træning med hjælper
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 12:15

Hey

Jeg har til unghestene der skal lære at klare tingene selv ;) startet ud med en hjælper fra jorden til de farlige ting, de fleste følger efter når vi hopper af. Men det skal også læres med rytter. Træn pressinger og diverse underlag fra jorden, og når du tænker du vil kravle op, få en hjælper til at guide jer over. Det vigtigste (synes jeg) er at hesten tager stilling, kigger på underlaget, bider skraber puster på det osv / sænker hoved. Og så går med hjælperen fra jorden over uden i hiver hesten over. Guide pænt med eller uden tov. Rytter er passiv med positiv/opmuntrende. Så burde du være godt på vej til selv at kunne fra ryggen, ung hest eller ej er det min metode;)Det hele gøres ikke på en eftermiddag, men i små step og når i begge er klar. Nogen har en teori om at hestene lære i 3 omgang, altså gentag øvelser/udfordringer 3 gange, men jeg ville føle efter;)

 

God jul;)


Med venlig hilsen

Stine K. Hansen

www.skh-horses.dk

 

Hestemassage * genoptræning * ridning / dressur* horsemanship * træning fra jorden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bakke ham
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 13:30

jeg ville også prøve at bakke ham over den farlige ting, vel at mærke, mens du stadig sidder på ryggen af ham. Det har før virket for mig

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider