Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Skæv Wintec 2000 cair
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 15:45

Hejsa..


Jeg håber meget i kan hjælpe mig.. Jeg har en Wintec 2000 Cair, Allround, som jeg er utrolig glad for... For et par dage siden skulle jeg så have en til at ride i den på min hest, og hun siger at når sadlen ligger lige bagpå, er den skæv foran.. Hun påstår det kan have noget meed bommen at gøre! Nogen der kan hjælpe? Jeg ved nemlig ikke rigtigt om jeg kan tro på det, om det lyder usandsynligt eller om det altså godt kan lade sig gøre..


Hjælp.. På forhånd tak....

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg arbejder
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 16:45

med sadler.. Det lyder mere som om at din hests muskulatur er uens? Hvis hestens muskler fx. er mindre på højre side vil sadlen dreje mod højre.. Har aldrig hørt/set en wintec sadel der er skæv.. Skru evt kopfjernet ud og tjek om det er lige, det er det eneste der kan gøre bommen skæv, medmindre den er knækket..


Kristina


Nu som reserve til unghestechampionatet i Herning 2010! ;) ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 16:51

Det prøver jeg også i aften når jeg kommer ned til hende.. Men hesten er ikke skæv.. Syntes det lyder meget mærkeligt..


- Mia

0
0
Svar på denne tråd
 
 de kan være skæve..
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 17:31

jeg har haft en hjemme på prøve, som viste sig at være skæv.

Det var helt på samme måde som du beskriver og meget tydeligt, hvis man sad på sadlen og kiggede ned foran.




IMC



0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv at ..
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 19:18

Sadlen kan trækkes skæv hvis man altid stiger op i den samme side, og altid fra jorden.. og så hvis man er en anelse tung i måsen hjælper det heller ikke..


prøv at stige op fra noget og veksle mellem højre og venstre side.. :)


Hilsen Christina

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er noget værre
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 14:16

vås med at en cair sadel bliver skæv hvis man stiger op fra samme side da sadlen har lukkede luf puder, som heller ikke kan pumpes op, eller lukkes luft ud af.


Derimod kan en sadel med stopning af uld eller skum blive skæv, da polstringen vil sætte sig mere der hvor der er større pres på polstringen.


Måske kan den være skæv hvis i påstår det, men så er der garanti for bommen hos fabrikanten i det tilfælde. Find en butik som forhandler sadlerne, allerhelst der hvor den er købt, og så få dem til at tage sadlen og sende til scanhorse (som er leverandør af disse sadler i DK) og få dem til at teste om den er skæv. Selvom muskulaturen på heste umiddelbart ser lige ud, så er 1 ud af de 30 heste jeg kommer ud til større på den ene side end på den anden. Ligesom mennesker har flere muskler i h. side hvis de bruger h. arm mest (Højrehåndet).. ;)


Vi har et apperat som har vatterpas både på tværs og på langs så man er sikker på at det ligge lige på heste. Så har det 4 arme på hver side hvorved man kan lave en nøjagtig kopi af hestens ryg, og tage målene på hesten. og senere tjekke om hesten har ændret sig i forhold til sadlen, og om den er lige i muskulaturen.




Nu som reserve til unghestechampionatet i Herning 2010! ;) ;)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider