Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 hva bruger i til mad om mdr?
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 15:47

Hej(: Vil lige prøve at høre hvad i hn,er mon bruger på at købe mad om mdr. ca.? Min mand mener faktisk at vi(en familie m 4 halvstore drenge og mor og far) burde ku leve for ca.3000 kr pr. mdr. Jeg mener det ville være "nemmere" med det dobbelte hvis man siger at det også skal dække feks. shampo og ajax. Hva mener i?

 

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 16:30

Vi er 2 personer og bruger 2000,- pr måned på mad inkl. diverse andre husholdningsting.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 16:58

 

Vi er 2 voksne, 1 stor hund og 2 katte - med husholdningsting, shampoo, ajax og alt andet til husholdningen bruger vi under 2500,- kr. om måneden og vi lever godt.


Gitte

NU NEDSAT - NY PRIS - TJEK LINKET :)

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 17:29

 

vi er 2 voksne og 2 teenagere, 2 kæmpe hunde og 5 katte vi lever for 6000 om måneden, med shampoo, rengøring, og alt hvad der ellers hører til husholdningen

 

Jeg ville ikke kunne få det til at løbe rundt for mindre, de teens de æder jo en ud af huset

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 jhnlsjfpowej
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 20:56

øhh bøøhh

 

Vi er 2 voksne og 3 børn (9 mdr, 5 år og 7 år) og vi bruger 4-5000 på mad og div. husholdning, svarende til 1100-1200/uge.

 

Har prøvet at skære ned og virkelig tænke over hvad jeg køber, men gider ikke spare og gå på kompromis så længe der ikke er røde tal på bundlinien.

 

Så at I, en familie på 6 stk's skulle kunne leve for 3000 det er i mine øjne utopi.

Hvad med at sige at det kan i godt, men at det så er ham der står for at købe ind, så finder han måske ud af hvad tingene koster

 

 

- Komtesse

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 forskelligt fra familie til familie
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 01:24

Det er meget forskelligt fra familie til familie, hvad man bruger af penge til mad osv.

 

Jeg vil foreslå jer at, i inden i begynder at snakke beløb, gemmer jers boner i en måned, og så kigger dem grundigt efter, tager alt unødvendigt fra og så kan i nemt se, hvad i som min. skal kunne leve for om md.

 

det er altid nemmest at se tallene sort på hvidt inden man begynder at opfinde otopier.

 

jette


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 08:55

Jette: Jamen det er da nemt at se udfra mad+husholdningsbudgettet om det går over eller under hver måned, der er jo kun de penge vi sætter af ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 3000.....
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 09:27

Vi er to voksne - vi bruger ca. 3000 incl. div. husholdningsprodukter...

Har vi gæster til spisning kommer det ofte oven i ....



Nu uden Libero og Thorleif


0
0
Svar på denne tråd
 
 med budget
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 10:12

Chris 97, ja det er det når du har fundet det rigtigt beløb, men her taler vi om en familie der skal finde en niveau at sætte deres husholdningsbudget udfra.

 

Når du først har fundet det niveau du mener er realistisk, så kan du sagtens se om det holder eller ej.

 

 

 

jette


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 11:47

Vi er en familie på to voksne, et barn på 1 år og et weekendbarn på 7 år. Vi har en madkonto som vi sætter 3400 kr ind på hver måned og det er til mad, pleje- og husholdningsartikler og bleer. Det plejer at fint slå til og jeg synes bestemt ikke vi lever skrabet. Men nu kan jeg også købe kød ret billigt, da jeg arbejder ved Danish Crown :-)


Hedevang

 

Mangler du en flot festkage?

http://Kagetilkaffen.dk

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 pers. 1000-1300kr pr. måned
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 13:14

Vi er 2 voksne, mig og min sultne kæreste(begge studerende). Vores madbudget er på 1500kr om måneden, men det har vi endnu aldrig brugt(vi har boet sammen 2,5 år). Vi bruger 1000 - 1300kr om måneden inklusiv; toiletpapir, deo, shampoo, rengøringsartikler osv.

 

Vi laver madplan, handler en gang om ugen og smider aldrig mad ud. Køber kun kød og pålæg på tilbud(kommer det i fryseren) men sparer ellers ikke på noget. Vi spiser meget grønt, og får et par dage om ugen ikke kød(supper, vegatarretter, falafel, humus osv.)

 

Take away spiser vi sjældent, maks en gang om måneden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husholdning
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 16:59

Vi er to voksne... Vi bruger maks. 3000 kr. pr. måned. De fleste måneder omkring 2500 :) Vi laver madplan, handler en gang om ugen og vi spiser godt, mangler ikke noget :)

 

3000 kr. til en familie på seks lyder latterligt i mine øre :) Det tror jeg simpelthen ikke må man kan, hvis man skal have ordentlig mad med grøntsager og frugt :)

 

 




- Malle :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort madbudget
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 17:59

Åhh... Det er jo meget forskelligt - især fordi vi som husholdninger prioriterer forskelligt.


Vi har et stort madbudget. Det kunne sagtens skæres en del ned, men det ville gå ud over kvaliteten!

Vi prioriterer god mad - på alle måder:

- Vi køber fortrinsvis kun økologisk og helst lokalt, eller som minimum bæredygtigt og dyrevenligt (vi vil ikke spise ting fra dødsfabrikker!!)

 

- Vi dyrker vores egne kartofler, løg, salater, porrer, gulerødder og krydderurter + vi har en del bærbuske og frugttræer, hvor udbyttet gemmes til vinteren og evt. fryses ned. Dog løber vi jo tør i løbet af vinteren

 

- Vi vil have et glas god vin eller 2 til maden dagligt

 

- Vi nyder forskellige specialiteter (ikke dagligt, men ca. hver 14. dag) som heller ikke er synderligt økomomiske - men de giver glæde og nydelse (skaldyr, østers, snegle)


Vi er to voksne og 1 barn på 6 år.

Madbudgettet er på ca. 5000 kr. om måneden, inkl. toiletpapir,køkkenrulle og rengøringsartikler - alt så miljøvenligt som muligt. Vi smider aldrig(!) mad ud og laver helst vores egne ting, så som remolade, majonæse, sylter, pølser (medister) osv.


Vi har bare bestemt at vi vil prioritere god mad - på alle måder! Så undværer vi gerne biografbesøg, takeaway, caféture & byture, dyre charter ferier osv. - det siger os alligevel ikke så meget. Vi har dog et årskort til Givskud Zoo, som knægten elsker (vi bor ret tæt på)





SJÆLDEN DRESSURSADEL SÆLGES

Sommer Egon von Neindoff

17,5 sæde og bom 32,5

Bommen kan justeres

Sadelen er yderst velholdt!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi bruger
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 18:24

rigtig mange penge på mad. Vi er 3 voksne og en dreng på 13 år. Vi dyrker meget motion og spiser MEGET sundt. Mange friske grøntsager og meget kød. Vi spiser næsten ikke kartofler, ris og pasta som er billigt og mættende. Vi bruger et sted mellem 10 og 12.000 kr. pr. mdr. afhængig af hvor mange gange vi har gæster, for det er vildt dyrt. Vi drikker så også GOD vin til maden og spiser meget slik i weekenden. Jeg har prøvet at gøre det billigere, men så skal der skæres på det gode kød og grønt eller vi skal sløjfe gæsterne, alt sammen noget vi ikke ønsker at spare på


Med venlig hilsen


Lene



0
0
Svar på denne tråd
 
 dgfiuo
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 21:03

vi er to og vi bruger ca 3000 kr/mdr


 

 

TOPREITER SPORT 2005 STR 17" LETTERE BRUGT MEN MEGET VELHOLDT SÆLGES FOR 3000 KR

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi er to..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2013 10:00

voksne og bruger mellem 2-3.000 kroner i måneden..

 

Det svinger lidt alt efter om vi har mange gæster, hvor meget vi ikke selv er ude i byen og spise, om vi lige måneden inden har købt shampoo, bind osv på tilbud..

 

Jeg syntes det er blevet dyrt at handle, vi har kunne leve for mindre end 2.000 kroner, men det kan vi simpelthen ikke mere..

 

Og det tiltrods for at vi laver madplan til en uge, kun handler en gang i ugen, køber mange ting på bud osv.. Vi køber ikke alt mulig andet som slik, film, bøger, nips osv..

 

 

 


Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  21-01-2013 12:37

uha jeg vil nok sige at jeg bruger mellem 5 og 7000 om måneden til 2 voksne, 2 faste børn og 2 weekendbørn og en hund. vi kunne med garanti gøre det meget billigere, men ja jeg synes ikke jeg gider lige pt, det kræver lidt arbejde.

 

Da jeg boede med min eks var vi to voksne og to børn og 4-5 katte, og der levede vi for omkring de 3-3500 pr mdr. jeg lavede jeg også madplaner og handlede en gang i ugen og så videre. Gør jeg ikke mere.... der ryger mange penge på at jeg impulskøber ind og glemmer at udnytte det som ligger i min fryser.

 

 


Moral er godt! Dobbeltmoralt er dobbelt så godt ?!!!!!?!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 mennesker på omkring 30
Forfatter: 
Dato:  21-01-2013 12:39

Vi bruger 2000 alt inklusiv, dvs shampoo, deo, toiletpapir, opvaskebørster og så videre.

 

Vi køber økologisk kød og mælkeprodukter, og næste altid økologisk grønt - ellers er grønt fra danske producenter.

 

Vi har i december købt en kvart øko ko som nu ligger i fryseren. Den afbetaler vi så over resten af året og har derfor kun 1900kr om måneden.

 

Det skal siges at vi spiser kød ca 3 gange om ugen for at det kan løbe rundt med økologiske vare. Men hellere lidt af det gode ...

 

/Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 wau......
Forfatter: 
Dato:  22-01-2013 11:38

jeg synes ellers nok jeg er tilbudsjæger dvs handler det meste på tilbud- men vi, 2 voksne, bruger godt nok mere end det i andre gør pr mdr- uden vi synes vi flotter os.

 

Indkøb dækker morgenmad- frokost -aftensmad alle ugens 7 dage (+/-)

 

vi bruger mindst 4000- men har ikke et budget som sådan, det er regnet ud fra hvad jeg ved jeg handler ind for.

 

 

Karina

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejzaa..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2013 14:39

jeg har i denne måned brugt 800kr fordi systemet glemte at give mig fuld su, og derfor manglede 1000kr, men ellers har jeg sat 1400kr om måneden af til mig og hunden, og ja 800kr er ikke meget. Man lære at klare sig med det man har, og kun at spise for at leve, og ikke leve for at spise (det sidste har jeg levet lidt for længe efter hvilket også kan ses) jeg har desuden tabt mig 3kg på den måned jeg har boet hjemmefra, men har massere af energi, og faktisk ikke sulten, så spiser ikke dårligere men mindre. jeg har stadig frugt og grønt i køleskabet, og der plejer også at være kød på bordet hver aften og nok til både mig og hunden..


Stine nu med Frontiers Chico

R.I.P Klodshans 15/01/2001 - 05/09/2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 hva bruger i til mad om mdr?
Forfatter: 
Dato:  22-01-2013 20:04

Hej,

 

Familie på fire, og

 

jeg handler for mellem 600-1200,- om ugen. Vi laver madplan og handler nogenlunde ind derefter.

 

Når jeg handler i Lidl bliver det 600,- og hvis jeg ikke når Lidl og må til Spar købmanden bliver det hurtigt 1.000-1.100,- for de samme varer.. Nogle gange er det også Brugsen, Netto og Fakta jeg handler i - de har forskellige varer, så alt efter hvad der er på madplanen og mit humør .

 

Mvh. AnjaR



0
0
Svar på denne tråd
 
 3000 kr
Forfatter: 
Dato:  06-02-2013 15:21

Jeg er 1, og jeg spiser vel for 3000 kr pr mdr inkl the og husholdningsartikler.

 

 

Laver alt min mad fra bunden, men da jeg ikke spiser ris/pasta/brød, og derfor lever af(fortrinsvist økologiske) grøntsager, nødder og kød/fisk - så løber det virkelig op.

 

 

Til gengæld har jeg ikke længere leddegigt.

 

 

I

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 takker for alle svar
Forfatter: 
Dato:  06-02-2013 23:08

Hej. Dejligt at få svar(: Ka læse at det er lidt forskelligt hvad man bruger af penge.Vi kan altså heller ikke få det til at løbe rundt for 3tusind. Men pt.er jeg igang med at gemme kviteringer for at danne mig et overblik over hva jeg bruger, for der ryger jo sommetider andet i indkøbsvognen end mad og ajex(:

Og når man som jeg har lidt for meget om ørerne indimellem, er det svært at lave en madplan og følge den..så det ender mange gange med noget hurtigt halvfabrikata.

Men tak for svar!

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 madbudget
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 22:48

Vi er to voksne sidst i 30'erne og to katte og et krybdyr.

Vi har sat 3000kr af pr måned til alt til mad, drikke, katte og kryb. Det er incl rengøringsmidler og hvad der ellers hører til. Nogle måneder er der overskud i kassen og andre måneder er det lige til stregen. Vi er begge på kontanthjælp men prøver stadig at købe økologisk og miljøvenligt når det kan lade sig gøre.

 

Jeg bager alt brød og boller selv og når der er ingredienser til det, så laver jeg selv pålæg, det er både sundere og mere lækkert.

 

Nåja, madbudgettet dækker osse over klippekort til bussen og den slags. Der bliver ikke spist ude, da vi ikke har de muligheder hvor vi bor og derfor skal bruge flere penge på transport.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mad....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 14:39

2 personer, 2000. Handler vi ofte, og ikke bare engang om ugen, er det 3000.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til de familliere med 2 voksne
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 08:56

også som har bruget under 3500 kr. pr. md. vil i prøve at vise et eks. på en mad plan på en uge?

 

Jeg har nemlig svært ved at holde det biligt så har brug for lidt hjælp:-)

 

Og undskyld jeg låner din tråd Charlotte:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi lever..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 09:26

i denne uge af:

 

Torsdag Forloren hare med kartofler

Fredag Lasagne

Lørdag Indbagt laks med hasselback kartofler

Søndag Mørbradbøffer med hjemmelavet pommes og grønt

Mandag Tortillas med grønt og skinkekød

Tirsdag Hamburgerryg med sennepskartofler og grønt

Onsdag Krebinetter med grønærter og gulerødder samt blomkål

 

Så alt i alt, syntes jeg vi lever ret godt.. Vi får kød hver dag, vi får grønt, vi spiser meget rugbrød og pålæg.. Morgenmad er vi så ikke så gode til andet end i weekender..

 

Vi handlede for 610 kroner i torsdags og så har vi ca. til en uge, vi kan komme i mangel af mælk, rugbrød og pålæg..

 

En gang imellem handler vi for 1.000, men det er når der er gode tilbud på vaskemiddel, shampoo, bind og andre husholdningsartikler..

 


Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 1 voksen, 2 børn ca.3600
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 09:27

Hejsa.

 

Sjovt at se, hvad i andre bruger. Her i huset er vi 1 voksen og 2 børn, og jeg bruger ca. 900 kr om ugen, alt incl. dvs. ca.3600 om måneden. Gæstemad kommer ud over. Det skal siges at jeg hver uge får en stor frugtkasse fra Aarstiderne leveret, og at jeg handler det øvrige 1 gang om ugen over nettet, så der er ikke vildt mange impulskøb. Leveringen koster naturligvis lidt (ca. 200 kr om måneden), men de penge giver jeg gerne for at slippe for selv at handle (uden bil og med to unger på slæb).

 

Hilsen Stine.


Stolt mor til Anne og Freya - født 18.juli 2006.
www.anneogfreya.webbyen.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Madplan - Ninette
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 13:26

Vi er to voksne - min sulte kæreste og mig.

Denne madplan er "gammel", men har skrevet den et andet sted her på hn tidligere. Så har lige kopieret den ind. Den uge spiste vi;

Tzaziki pasta med skinke - 2 dage/ 1 dag og et par madpakker, herfra;

www.kathrineskoekken.dk/ blog.php?blog=3&post=290

6 dl tørre pastarør eller skruer - havde jeg i skabet

100 g kogt skinke - del af en "pålægsfraskær" til 12kr

1 agurk - købte 2 agurker for 12 kr

4 spsk creme-fraiche - 12 kr

1 fed presset hvidløg - havde jeg

 

Porre kartoffel tærte - 2 dage, herfra;

www.kathrineskoekken.dk/ blog.php?blog=3&post=293

Grovtærtedej - 10kr

3 æg til æggemassen - var der i køleskabet

2,5 dl mælk - købte 2 liter mælk for 8kr

salt og peber - havde jeg i skabet

2 store porrer - tilbud i sidste uge

6 mellemstore kartofler - 2 kg for 9,98kr

 

Rodfrugtemos med kødsauce - 2 dage

Mos;

Knoldselleri - 4,98kr

Gullerødder - 2 kg for 9.98kr

Kartofler - købt ovenfor

Kødsauce;

500 g, hakket oksekød - "se dato" 20kr

Rød peber - 3 stk. for 12kr

2 dåser tomater - havde jeg i skabet

Løg - havde jeg

 

Laksepakker i ovn, med grøntsager - 1 dag + lidt frokost rester

4 laksefileter - frost - 10kr

Squash 8 kr

2 peber frugter - købt ovenfor

Rødløg 4,98kr

 

Ud over det købte jeg fryseposer, 2 pakker pålægsfraskær(ud over den med skinke), 2 pakker rugbrød til 6 kr stk., 10 stk frugt, Marcipanbrød og guldbarre til 12kr, rapsolie, nivea roll on, en pakke gær og hasselnødder. Afleverede pant for 7,5kr

Jeg handlede i ABC-lavpris til 242,90kr for en uge.

 

Vi bruger ca. 1200 - 1300kr pr måned, så det er klart vi nogle uger handler ind for højere beløb. Hvis der er tilbud på dåsetomater, rugbrød, pålæg og kød købes det selvom det ikke indgår i madplanen. Har ALTID rugbrød og pålæg i fryseren.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Madbudget
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 23:09

Wow der er nogen der kan klare sig for små midler.

 

Vi er to voksne og 3 børn (3,8 og 11 år) vi lever ca for 1200-1500 kr om ugen inkl husholdningsartikler, personlig pleje og mad til 1 hund og 2 katte. Vi smører madpakker og jeg laver madplan hver uge -synes egentlig ikke vi frådser og spiser stor bøffer.

Vi kunne måske godt spare lidt på budgettet, jeg er slem til impulskøb, så vi ville helt sikkert kunne spare hvis manden stod for indkøb, men så ville ungerne heller ikke få en snack med i madpakken og der ville aldrig være friske blomster på bordet eller lidt guf til aftenhyggen :-) Der skal være luft til at forsøde hverdagen lidt.

 



Med venlig hilsen


Winnie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer an på
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 18:12

Altså altefter hvor i bor og har mulighed for at handle..

 

Vi er to unge mennesker, en hund og to katte under husholdningen og vi bruger omkring 2-3000 kr om måneden mad og alt det andet der inkl benzin og buskort som også går over dette budget (kører ca. 4-500 km om ugen).

 

Vi køber primært ind i Kiwi og superbrugsen, vi spiser ikke meget af det dyre = slik og sager og vi får de fleste grøntsager uden beregning (Vi aftager gerne stødte æbler deslige - så god aftale)

 

Så hvis i kan klare jer for 3000 så synes jeg det er flot.


Dårligt temperement findes ikke, kun dårlig opdragelse

 

Tillidsfuld hingsteføl Lionell/Schwedengruss - sælges ved fravænning www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/319741/

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 18:54

Vi er to studerende og sætter HVER 2500 af til mad, rengøringsting, toiletpapir mm.

 

Vi bor i Norge; her er alt noget dyrere

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Qwerty
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 20:36

Vi er to voksne, et barn, to katte og en hund, og vi sætter kr. 5000,- af om måneden til mad, husholdningsartikler, bleer, shampoo, tampax, grillkul, øl, sodavand og det der nu hører til i en families hverdag.

 

Vi kunne sagtens leve for mindre, men så skulle vi spise mange sammenkogte retter, samt kød af dårligere kvalitet, og det gider vi ikke.




/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 21:17

Jeg er studerende, og har netop sat mit mad-budget op fra 1000 kr til 1300 kr om måneden, da jeg endelig har fundet job ved siden af studiet.

Så det er dejligt :)

 

Jeg synes faktisk selv jeg frådser, nogle gange køber jeg fx laks til en pastaret, og nødder sker det også ryger ned i kurven nogle gange.

Så jeg kunne sagtens leve for mindre, det er bare så surt kun at spise pasta med pesto, det mætter ikke og kan TYDELIGT mærke forskel på mit generelle velvære, efter jeg satte 300 kr ekstra af til mad om måneden.

Så, kunne godt leve for mindre, sagtens, men jeg vil også have røget laks til min pasta nogle gange, og så er jeg også begyndt at købe bananer, så jeg har 1 banan med hver dag i skole. Det er rigtig rart at have, som et supplement til rugbrødsmadder :)

Så det med bananer føler jeg også jeg frådser med nu, i forhold til første år jeg boede ude :P

 

Det skal siges at husholdningsting også er med i budgettet.

 

Jeg spiser ikke på café osv, det har jeg valgt at prioritere væk, så jeg kan spare op til mine studiebøger (jeg burde få en medalje for at være en fornuftig studerende! ;) )

Fredagsøl får jeg heller ikke så meget af, men det er mere tiden der gør, at der ikke er så meget fest, frem for pengene :)


Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

årgang '11

0
0
Svar på denne tråd
 
 2600...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 20:12

Vi er to voksne og spiser for ca. 2600 pr måned, men det svinger fra måned til måned, så det er gennemsnit. Det er for mad, shampoo, opvasketabs, rengøringsmidler og hvad der ellers er til husholdning.

 

Jeg handler (så vidt muligt) kun en gang om ugen og laver madplan, og prøver at lave meget og fryse ned så vi har let mad der bare skal tøs op så vi ikke er så fristet til at ringe efter pizza.

Vi spiser kød alle dage. Det er et krav min mand har at han vil have kød hver dag, han kan dog gå med til en enkelt gang risengrød i december, men det er også det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 madbudget
Forfatter: 
Dato:  01-05-2013 13:51

Jeg kan nok ikke tælle med i statistikken eftersom vi konsekvent handler i tyskland.

 

Vi bruger gns 3500 på alt husholdning pr mdr. og det er inkl sodavand og tobak + filtre (vi ryger begge) herunder hører også toilet og rengøringsartikler og lidt søde sage til weekenderne.

 

vi handlede forleden i tyskland og kom af med i alt 2650 kr, og det var inkl 6 kasser sodavand (primært danskvand) 3 store dåser tobak og 4 kasser filtre - som egentligt ikke er "madbudget" som sådan.

 

brændstofsøkonomi holder vi så udne for regnskabet, da vi begge har hver vores bil, og forbruget på bilerne er meget svingende. jeg bruger nok gns 1000 kr på brændstof/mdr.

 

dvs at jeg som enkeltperson har et forbrug på knapt 3.000/mdr inkl brændstof til bilen, cigaretter og hygge.

 

Det skal siges at vi bestemt ikke spiser pasta med pesto - da vi begge er glade for god mad :-)

 

Pt er vi godt igang med grill sæsonen og grillen kører dagligt. her vil jeg lige pointere at sammenlignet med tyskerne kan danskerne da overhovedet ikke finde ud af at marinere kød ;-)

 

hov - jeg glemmer hunden - jeg bruger ca 400 kr hver 4 mdr på 10 kg hundefoder så vi skruer lige beløbet op til 3.100/mdr

 


Karina82


STUD BASK

Counting all the assholes in the room...

And i'm definetly not alone


Nu med skimmel princesse kandidat


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi er...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2013 21:45

2 voksne, 2 børn og en hund.

 

Vi spiser meget kød, fisk, frugt og grøntsager og køber gerne økologisk.

Vi handler gerne i nogle af de billige dagligvareforretninger, men kommer ikke under 5-6000 om måneden.

Er der fødselsdage, gæster eller lign kommer det oveni.


Mvh. Juliette

 

Bedækning tilbydes i 2012 ved palominohingsten Shulay Gold Fever; EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 voksen
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 06:56

Hos er vi 2 voksne, hvor af manden er virkelig Mand hvad angår mad, men når jeg planlægger hvad der skal handles ind og laver madplaner så kan vi handle til en uge for et beløb mellem 400-500kr og når jeg ikke får der gjort er det selvf. Noget dyrer :-) så et gæt er mellem 2000-2500kr inkl rengøringsartikler osv.


Med venlig hilsen

 

Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 uha uha
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 18:46

Vi er 2 voksne og bruger ca. 3000 - 3500 på husholdning/md inkl. røg til mig.

 

Det er mig der handler og jeg handler på mit arbejde primært. Jeg handler gerne øko. Kød er altid øko el. friland. Rengøring er svanemærket, fisk msc-mærket.

 

Al mad bliver lavet fra bunden, da jeg har en høfeberramt og laktoseintolerant gemal, og vi fandt ud af at høfeberen kunne holdes under kontrol da deklarationslæseri blev en sport.

 

Jeg handler lidt men ofte, da jeg skal transportere varene med det offentlige hjem, og jeg tit skal forbi stalden først.

 

Jeg er ikke tilbudsjæger overhovedet, og jeg handler sjældent discount, da jeg synes udvalget er kedeligt, og jeg bliver småirritabel af at være i et uinspirerende supermarked.

 

Jeg smider (næsten) aldrig mad ud.

 

Rikke


"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature..."

(Ludwig Hünersdorf)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider