Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Jer med dgl. hovedpine/piskesmæld
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 11:55

Kære alle.


Jeg har desværre nu i over 1 år lidt af daglig konstant hovedpine - efter fald fra min hest.


Har været til undersøgelser på hosp. i sommers hos 2 forsk. neurologer, som begge uafhængigt af hinanden sagde, at jeg har fået piskesmæld og "bare" måtte lære leve med det.


I januar i år kontakter jeg så min læge (da jeg ikke "bare" fortsat kan leve med det her hovedpinehelvede) og han sender mig til ny neurolog (privatpraksis)


Jeg har nu de sidste 3 mdr. fået medicin som man giver til depressive mennesker. 10 mg virkede ikke - blev sat op til 20 mg og idag bliver jeg så sat op til 50 mg. Mit spørgsmål er nu... Har nogen prøvet lign. behandling med anti-depressive midler som skulle hjælpe mod hovedpine??? - for bliver lidt nervøs nu over dosis.. for bivirkningssedlen ser ikke sjov ud


Jeg går til fysioterapi fast hver uge og laver selv øvelser hjemme. Har prøvet andre alternative behandlinger... men intet hjælper...


Fortæl gerne hvad I har oplevet - bla. vedr. medicinering. Mit præparat hedder Imipramin





Mvh



Mette



STALD POPPELGÅRD

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 12:32

Har du prøvet en magnet madrass fra nikken ?

Jeg gar haft ondt i hoved og nakke i 4 år , har så købt sådan en madrass og har ik haft ondt i nakken eller hoved i snart 1 år , vågner ikke med smerter ... Jeg er også styrtet med hest , tabte hjælmen og slog hoved og nakken


Bella :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu ved jeg
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 13:28

Nu ved jeg ikke hvordan du tog det efter ulykken.


Jeg rør selv på sygehuset med kraftig hjernerystelse og piske mæld efter et styrt fra hest. I 2002.


Jeg kunnee ikke andet en at ligge ned i 3 mrds.


I et par år efter kunne jeg ikke læse i sengen eller vende mig hurtigt, uden det hele svimlede rundt.


Jeg har fået en hjerneskade på 6 mén grader.


Kronisk hovedpine er jeg sluppet af med fordi jeg var senge liggende så længe.


Har hørt man bruger anti dep. til feks. fibromyalgi smerter, men har pillerne selv ved svag dosis ingen virkning, så trappes der ikke op. de virker kun på ca 40 %.


Jeg kan anbefale dig at gå til Kraniosakralt, det har hjulpet mig til mere bevægelig hed i nakken og tage spændings hovedepine..




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.


0
0
Svar på denne tråd
 
 dkdkdkd
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 13:58

Mette, hvad siger din fys?


Jeg tænker, at meget af din hovedpine kan stamme fra spændinger i kroppen (der skal beskytte din nakke) men måske også fra de bekymringer som du uvilkårligt går med?


Jeg har selv været der - måske ikke så slemt som dig?


Det føltes som om mit hovede ikke sad fast. Jeg skulle helst ligge ned eller sidde med nakkestøtte.

Enhver bevægelse føltes som om, at der gik en kniv ind i skulderen og videre op i nakken.


Hvor meget og i givet fald hvor længe, har du taget smertestillende? (man kan vist blive "afhængig" af selv panodil, som så giver hovedpine så snart stoffet er ude af kroppen)


Da jeg til sidst sygemeldte mig, smed jeg også de smertestillende - på denne måde kunne jeg bedre mærke min krop og dermed passe bedre på den.


Efter nogle måneder begyndte jeg på daglige gå-ture/ løbeture i skoven som vist var min redning fra at få en dicideret depression (frigiver endorfiner)- for det var vist tæt på...


Jeg begyndte også at ride lidt igen, hvilket havde en fantastisk løsgørende effekt på resten af min krop og især min hjerne blev stimuleret


Det eneste medicin jeg tog, var en kort periode med muskelafslappende medicin - så kunne jeg nemlig sove. (desværre havde det andre bivirkninger)


Det er nu ca 1/2 år siden jeg "kastede håndklædet" i ringen. Jeg arbejder lidt igen (3 timer om dagen), rider dagligt og løber også lidt. Og så har jeg, som du, en del hjemmeøvelser for at styrke nakken.

Jeg går nu til fys 1 gn om ugen og kan virkelig mærke at det går så meget bedre - jeg er simpelthen så glad


Men tilbage til dit antidepresive medicin - Var det mig der var i dine sko, ville jeg have sagt nej tak...medmindre jeg havde en depression som jeg ikke selv kunne klare. Det er jo naturligt at være ked af det, når ens liv er vendt 180 grader - i min verden er det en proces som man da bør gennemgå og ikke blot fjerne med medicin.


Tanker og ønske om bedring - og husk, en forstuvning i nakke tager den tid det tager!


:-) Anja




0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 16:51

fordi I er så søde at svare...


Anja: min fys siger at der er kommet RIGTIG mange ting til undervejs i form at myoser som går fra nakken og helt ned i lænden. Ting som jeg mærker meget når jeg er hos ham og han "behandler" mig - men ikke ting i ryg el. lign som jeg egentlig bemæker til dagligt. Mine hovedpinesmerter er der dog hele tiden og nakkesmerter i større og mindre grader. Han siger han kan hjælpe mig med de ting som er kommet til undervejs - men at han tvivler på om han kan fjerne hovedpinen - det er da ærlig snak! Han tror selv det er blevet kronisk.


Min nuværende neurolog mener ikke som de 2 forhenværende fra hospitalet af det er piskesmæld. Han mener umiddelbart det er min hjernerystelse som har været så kraftig af jeg har mén derfra og at jeg samtidig har svær spændningshovedpine. Mht. de antidepressive midler siger han, at man ofte giver det mod hovedpine selvom det egentlig er til noget andet - men at det skulle have en god virkning herfor.


Smertestillinde tager jeg stort set ikke. For fandt ud af efter de første 4 mdr. på højeste dosis piller at de slet ikke hjalp - lægen bad mig nemlig trappe ud af dem.


Kraniosakral er afprøvet... synes ikke det hjalp overhovedet


Har desværre været sygemeldt et år nu... så nu skal jeg sendes i arbejdsprøvning! Tvivler dog hvordan det kommer til at gå - når jeg har så mange dage hvor jeg slet ikke hænger sammen. Mit søvnmønster har ikke fungeret normalt siden skaden skete.





Mvh



Mette



STALD POPPELGÅRD

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjalp ikke
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 17:23

Kan kun opfordre dig, til at prøve kraniosakralt igen men find en anden, det er ikke alle som er lige gode.


Forhør dig omkring og hør hvem som anbefales.


Hende jeg går ved er guld værd, fjerner spændinger i nakken og skuldre med det samme, og hovedpinen, forsvinder og bliver væk længe.




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Imipramin
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 22:14

er et tricyklisk antidepressiva og netop denne type medicin anvendes til folk med nervesmerter (det har jeg godt nok skrevet i mange indlæg efterhånden - undskyld at jeg gentager mig selv). Min mor fik noget lignende da hun havde en diskusprolaps - det er altså den smertestillende effekt man går efter men skal man opnå den må man tit op i lidt højere dosis. Jeg har også set præparatet anvendt til patienter med diabetiske fodsår og visse typer cancer.

Husk at lægemiddelproducenten skal skrive alle kendte bivirkninger på indlægssedlen og det er jo langt fra sikkert at du får nogen og da slet ikke dem alle. For mange præparater gælder det også at en øget dosis ikke giver en højere risiko for bivirkninger.

Jeg håber du finder ud af det - held og lykke i hvert fald..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalala
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 06:20

Det er meget normalt at whipalsh behandles med anti-depressiva. Det er nervemeidicin og smerterne fra whiplash er smerter som opstå pga. en disfunktion i nerverner omkring nakke og hoved. Teorierne lyder at receptore i nervesystemmet har taget skade, ved skaden, således at de er mere overfølsomme for smertepåvirkning eller at receptorerne udsender flere "smerte"-synapser. Rimelig indviklet. Men det er derfor at anti-depressiver og/eller epilepsi midicin virker.... For nogle...Det er ikke alle hvorpå det har en effekt. Men jeg vil helt klart give en chance. Jeg får selv store doser nervemedicin pga en dysfunktion i nervesystemmet som giver mig smerter og det virker altså. Men der skal meget store doser til og jeg skal indtage dem morgen og aften..


en ting jeg ikke forstår din læge har gjort er at han ikke har henvist dig tilen tværfaglig smerteklinik. Hvis han mener det er smerter du skal leve med, så skal du da i den grad til en speciallæge i at behandle smerter.


Men ud over det så må jeg fortælle dig at du nok aldrig slipper af med din hovedpine. Den kan måske blive mindre, men den kan ikke trylles væk.

Til trøst kan jeg så fortælle dig at det ikke er umuligt at leve med kroniske smerter. Det er der rigtig mange mennesker som gør. Det kræver at man måske må ændre nogle ting i sit liv. Men det kan lade sig gøre at få godt og tilfredsstillende liv trods smerter.

Det er alt sammen noget de på en tværfaglig smerteklinik kan hjælpe med. Her er læger, sygepjelersker, fyseterapeuter og socialrådgivere og psykologer tilknyttet som arbejder tæt sammen for at give den enkelte patient et godt liv, trods kroniske smerter.



Her til sidst ser jeg så at din læge har udskrevet et tricyklisk anti depressium. Hvilket jeg slet ikke forstår meninen med når han vil behandle whiplash.

Til behandling af "nerve"skader skal man have SSRI eller SNRI præpterater...

Afsted til smerteklinik. Det beder du din læge om!!!





"hestetræning er ikke en magisk proces - det er en systematisk videnskab!"
Andrew McLean


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalala
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 06:25

Hovsa... fik vidst skrevet at SSRI præperater blev brugt til nervesmerter.. Det passer ikke...




"hestetræning er ikke en magisk proces - det er en systematisk videnskab!"
Andrew McLean


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalala
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 06:31

Som jeg kludre i det... Det er vel lovligt så tidligt om morgen...


Det er helt korrekt at tricykliske anti-depressiver bruges til neurogene smerter...


Det er SSRI - præperater som ikke duer dertil...


Dertil er præperatet Cymbalta (doluxetin) også meget brugt dertil. Det er godkendt i USA. Men endnu ikke DK, men bruges alligevel til dette.


Lyrica er en 3. mulighed. Det er et anti-epileptikum som er godkendt til den type smerter du har...


Men ud over mine vrøvle-godmorgen-fejl så skal du afsted til en smerteklinik... TVÆRFAGLIG!




"hestetræning er ikke en magisk proces - det er en systematisk videnskab!"
Andrew McLean


0
0
Svar på denne tråd
 
 smerteklinik
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 06:33

Måske fordi det er direkte håbløst at komme ind. Jeg har haft smerteproblemer i over 10 år og blev for nylig henvist til Køge - og afvist, da de har 2 års ventetid.


Nu har jeg så fået en tid hos en enkeltlæge med samme speciale, som også er akupunktør, men det giver ikke den samme alsidighed som klinikkerne.


:Pia


Birknæs Casper fortid søges

*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub", gerne hingsteplage. Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 trlalal
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 06:57

Jeg blev henvist til køge i maj sidste år og er netop startet i behandling der for 4 uger siden... Så det kan vel ikke være helt rigtig...




"hestetræning er ikke en magisk proces - det er en systematisk videnskab!"
Andrew McLean


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalala
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 06:59

Hvor er jeg bare god til ikke at få det hele med i et indlæg.


Jeg har forresten også været på en privat smerteklinik på frederiksberg. Der var ingen ventetid. Kom til med det samme og det var også via egen læge og betaling fra sygesikringen... Det var dog ikke en tværfaglig smerteklinik.. Men er det helt galt er det også en mulighed :)




"hestetræning er ikke en magisk proces - det er en systematisk videnskab!"
Andrew McLean


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare Camilla
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 09:25

Det skal jeg ikke kunne sige hvordan du er kommet til hurtigere, men det var den besked min læge fik fra Køge. Næsten et år er dog også ret lang tid at vente.


:Pia



Birknæs Casper fortid søges

*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub", gerne hingsteplage. Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 10:40

Jeg har jo også piske smæld x 3 i venstre side, og har medfølgende hovedpine, dog ikke så slemt som dig. Det svinger meget for mig, nogle dage har jeg bare ONDT i hele kroppen, inkl. mit hoved og andre dage har jeg meget moderate smerter.


Jeg vil anbefale dig at forsøge med nervemedicinen lidt endnu. Men lyt til din mavefornemmelse, hvis du ikke har lyst til at fortsætte så lad være. Og så vil jeg anbefale dig an prøve nogle forskellige behandlinger. Der er i den grad forskel på behandlere og metoder, så fordi du har prøvet én kranio sakral betyder det ikke at det ikke kan hjælpe dig. Andre ting kan være zoneterapi, akupunktur, gestalt terapi mm.


Ellers er jeg sikker på at nogle skovture med mig og Sisse er vejen frem :) :)


Sagde Janne


Sælges:

2/3 bøtte mikrovital

Lædergjord med maveplade

- Send PB -





0
0
Svar på denne tråd
 
 Akupunktur
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 12:55

Har du prøvet akupunktur og kiropraktor?


Får selv begge behandlinger stadigvæk efter et styrt med min hest for 1½ år siden.

I starten kunne jeg ikke bevæge mig overhovedet uden at jeg fik store jag i hoved/nakke/ryg. og hovedpinen var konstant.


Det har hjulpet nu. Og efter at ha besøgt begge behandlere op til 2 gange om ugen er jeg nu nede på "kun" at besøge dem hver 2-3 uge! Er så heldig, at min fysioterapeut også er akupunktør.


Og det har hjulpet meget. Nogen gange står kroppen lidt stille i helingsprocessen men på det sidste er det rykket meget i den positive retning.

Nu er jeg så "heldig" at jeg kun har hovedpine, når jeg ikke passer ordentlig på og laver mere, end jeg kan holde til.


Så jeg vil klart anbefale akupunktur, fysioterapi og kiropraktor.



Hilsen Michala.


Stutteri Holmsminde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mand
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 14:30

har også fået konstateret piskesmæld efter en lille uheld for et par år siden. Det danske sygehusvæsen har ikke kunnet hjælpe ham, og heller ikke på Privathospital kunne de hjælpe. De mente det var noget "diffust". hm.. tak for hjælpen siger man så...

Ikke desto mindre havde min mand konstante smerter og tog en del medicin. Dog ikke nervemedicin.


Vi hørte så om www.betaklinik.de og var dernede til behandling i november. Resultatet er at min mand nu kun tager 1/3 af den tidligere dosis og vi har netop bestilt tid igen til april.


Dernede kunne de se en lille skade i nakken, ikke meget, men den var der. Han fik to behandlinger som bestod i at de sprøjtede noget ind i leddet. Selve behandlingen tager ikke mere end 10 min. og bagefter går man hjem/til hotellet, som om intet var hændt.


Jeg kan kun sige at det er skønt at se sin mand med mindre smerter og bedre humør, og vi kan kun anbefale denne klinik til andre ;-)


Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg må selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 15:06

gøre så meget som muligt for at komme smerterne til livs.


Zoneterapi får jeg med jævne mellemrum - da vi har én i familien det hjælper dog mest som ren afslapning, trods de punkter som rent faktisk gør ondt.


Jeg er af både læge og neurologer blevet frabedt kiropraktor. Da de er nervøse for at det forværrer min nakkesituation.


Jeg er dog "glad" for at høre, at I er nogle der har prøvet de antidepressive midler - for var sku begyndt at tvivle på om jeg overhovedet er blevet hørt på.


Pt. er det jo min neurolog som styrer "showet" da min læge har henvist mig dertil - neurologen har også talt om Hovedepineklinikken i Glostrup - men sagde sidst at hvis de 50 mg Imipramin ikke hjalp til næste gang (om en måned) skulle vi afprøve et andet præparat først! Og her husker jeg ikke navnet - han sagde dog det ville hjælpe hvis dette ingen virkning har. Så alt i alt må jeg vel få trappet op så jeg kan se om der sker noget... puha... synes det har og er en lang kamp.. og man bliver da noget slidt af de smerter hver dag.


Janne: Ja heldigvis fejler humøret ikke noget endnu.. og det kunne være rigtig hyggeligt - måske Max kommer med på græs til juli


Til jer alle: er glad for jeg skrev herinde... I har givet mig noget mere at tænke over... tusind tak!


Mvh



Mette



STALD POPPELGÅRD

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalala
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 15:26

Mette-Max: Det er godt du kan bruge nogle af vores råd. Piskesmælds skader rammer meget forskelligt. Hos nogle udvikler det sig til kronisk skiftende smerter i hele kroppen, hos andre holder det sig til hoved og nakke region.

Omkring alternativ behandling vil jeg bare sige at jeg synes du skal tænke over hvem du går til. Der findes kvaksalveri. Brug evt kun behandlere du har fået stærkt anbefalet.

En ting jeg kom til at tænke på som jeg selv har overvejet at prøve er osteopati. Det er en meget mild behandlings form og de kan de samme som kiropraktoere blot uden at knække i hele kroppen. Så faren for det bliver værre er rimelig lille (det er alm. kendt at alm kiropraktik kan gøre piskesmældsskader værre)

Min hest havde besøg af sidsel Sommer som bla behandler med osteopati. (hun behandler, heste, hunde og mennesker) Det hjalp fantastisk på min hest. Og jeg har tænkt mig selv at prøve. Hun rettede bla. min iskias nerve på få sekunder med osteopati, mens vi stod i stalden. Helt uden at jeg blev knækket og trykket kraftig på kroppen.

Ja jeg havde min skeptis omkring det, da det lignede noget healing trylleri. Men jeg må indrømme at det intet har med healing at gøre og at det rent faktisk virker... I hvert falde på min hest...




Pjemm. Et års ventetid ud af et helt liv med kroniske smerter er ingen ting.

Jeg vil foreslå man kommer på en privatsmerteklinik hvis det er slemt indtil man kan komme til på den tværfaglige.


Min egen læge sendte bare en henvisning til køge som hvis det var alt mulig andet. Efter et par uger fik jeg svar, og der var så 9-10mdr ventetid. Det er langtid og når man står med papiret i hånden føler man sig opgivet og til grin. Men desværre er der jo mange idag som har en eller anden form for smerter som skal behandles. Jeg venter gerne 1 eller 2 år på en behandling. Jeg er i tyverne og har hele livet foran mig. Så 2 år er ingen ting i forhold til et helt liv.






"hestetræning er ikke en magisk proces - det er en systematisk videnskab!"
Andrew McLean


0
0
Svar på denne tråd
 
 Piskesmæld
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 19:39

Nu ved jeg ikke lige, hvor du bor - men hvis du bor i Vestsjælland/Sjælland kan jeg kun anbefale Michael Cohrt ved Nykøbing Sj.


Jeg har selv et gammelt piskesmæld fra et slag i nakken, hvor nogle af hvirvlerne blev forskubbet. Skadestuen nægtede at se på mig, fordi de mente, min mor var hysterisk, siden hun kunne sige i telefonen, at min ryg/nakke så skæv ud, men at jeg alligevel kunne gå rundt og bruge mine hænder.


Med tiden gav det desværre snurren og følelsesfortyrrelser i hænderne, kinden og tungen. Til tider i den ene fod. Samt hovedpine 95 % af tiden.


Min mor blev behandlet hos Michael i forvejen og han hørte om mig og foreslog, at han kunne se på mig.


Efter nogle behandlinger blev min ryg/nakke lige igen - alle forstyrrelserne forsvandt. Hovedpinen forsvandt også helt.


Jeg blev så desværre åbenbart slået skæv igen senere hen, hvor jeg så fik slemme migræneanfald som blev værre og værre. Og hyppigere.De var så slemme at vagtlægen flere gange ligefrem troede, at jeg var ved at få en hjerneblødning.


Michael behandlede mig over flere gange igen - og lige så pludseligt som anfaldene var kommet, forsvandt de igen.


Jeg drøjer dog stadig desværre med små spændinger i ryggen og nakken, så jeg får behandlinger af Michael regelmæssigt, da det ellers giver hovedpine og hold i nakken - men det er kun fordi mine rygmuskler ikke er blevet styrket igen efter en meget lang ufrivillig ridepause - men det bliver bedre og bedre nu, hvor jeg er begyndt at ride igen.


Michael er en osteopatisk behandler. Og jeg kan kun anbefale ham, selvom der er lange ventetider. For jeg tror ikke, jeg havde været så velfungerende og smertefri idag uden ham.


Jeg lever uden smertestillende - før blev jeg nødt til at tage smertestillende flere gange om dagen. Hver dag. For at kunne holde ud at være i min krop.


Ejer af Interview Firfod.

Stud.med.vet.


There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se her piger..
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 11:11

Jeg har lidt af kronisk hovede pine siden jeg var 14 efter at være falder om med elipsi og knalder baghovedet ned i beton gulv.. Har i mange år været prøve kanin på mange pille mod migræne samt mange andre ting... Igenmen årene har det så stille og rolig fortaget sig uden nogen viste hvorfor og kommet igen på fuld skrald, men har så haft rigtig grimme anfald som har kunne være der i flere dage i træk hvor jeg både er stået op og gået i seng med hovede pine.. Jeg er nu begyndt med nogle piller det hedder Topimax som jeg får 100 mg af om dagen som faktisk er anti depresiv medicin, men hjælper os på nerve hovede pine, for man har nu fundet ud af jeg lider af Hortons hovede pine og desunden har jeg fået Imigran til og stikke mig selv med, og først nu har jeg fundet noget som kan tage mine anfald med 100% virkning.. Desværre er læger ikke så kloge endnu på den her slags hovede pine endnu, men det er den værste hovede pine man overhovedet kan have, og må indrømme jeg hellere vil føde børn end og have så ondt som jeg har det når det først kommer...


Jeg har prøvet ALT.. Massage, fys, kraniosektiopi, nåle i hele kryderen, smerte klinik,og alt mulig andet samt scanner, både MR og CT og en hulen masse præpeprater med både det ene og det andet i som kun lige måske tog toppen af is bjerget.. Er blevet undersøgt i hovede og numse siden jeg var 14 og INTET har virket, lige indtil for 3 mdr siden hvor de fandt ud af det var HORTONS jeg led af og det sad i mine nerver hvilket de ikke havde regnet med...


Så kæmp videre Piger... Nu kan jeg endelig leve et rimelig normalt liv med kronisk hovedepine og skal i gang med min udannalse som 27 årig..


Shadowkeeper...

Dyreelsker til fingerspidserne.. :0)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv det
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 21:54

Mette du skal kontakte Body self development i Karlslunde, dem der behandler x-factor deltagerne.

De er geniale i at genoprette kroppen efter skader, og en af ridekammeraterne har også været udsat for et piskesmæld med store konsekvenser og et langt sygdomsforløb, de har hjulpet hende tilbage til en tålelig tilværelse.

Det er ret pebret at gå der, men det er alle pengene værd...

Held og lykke med det.




Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 20:58

nu har jeg ikke læst hele tråden... men jeg fik selv "diaknosen piskesmæl" i 2001 efter motorcykel ulykke (i 1999).. jeg havde kronisk hovedepine 24/7 til jeg i 2004 var til en clarvoriant og fik "hul på bylden" der opløste min hovedepine sig (i løbet af nogle dage) og jeg er den dag i dag 110% sikker på at piskesmæld er et psykisk-syntom og ikke et fysisk... jeg havde altid arbejdede og knoklede på for ikke at "tænke" og da jeg kørte galt fik min psykke mulighed for at "inhente mig" fordi jeg var tvunget til at holde mig i ro... jeg er på anti depresiv medicin (Flutin) og kommer nok aldrig af med det...men "trives ok" så det er jo ikke være end en vitamin pille hvis den kan holde mig oven vande...


jeg ville hivs jeg var dig fortsætte på AD-medicinen i mindst ½ år får du beslutter dig for om det virker eller ej... for det tager langt tid at få "kølet sindet af"...


god bedring...



www.bl-art.dk borderier på næsten alt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 rettelse.
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 09:39

Topimax er til at behandle migræne og eplipsi med, det er ikke antidrepressivt som der står skrevet ovenfor.


Venlig hilsen Hanne




Gloster søger sælges/udlånes, læs mer under præsentationen, eller her:


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er lige
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 11:25

påbegyndt behandling i Korsør hos en kinesisk læge og akkupunktør. Til min store overraskelse kunne jeg mærke en bedring allerede første gang, jeg er ellers ikke sådan at lave om på. Det skal lige siges at jeg reagerede sådan at jeg næsten ikke kunne holde mig vågen på hjemturen, så en god ide at have chauffør på hvis du skal langt.Måske de ikke behandler på medicinerede patienter, det kan vel også have en kryds-virkning ?? jeg det ikke ved.


Har også tidligere fået behandling hos Per Gjeding, firmaet hedder AKTV VELVÆRE,ligger i Odense. Per er helt fantastisk, og kan noget med hænder andre ikke kan.Per iger sin uforbeholdne mening, noget ikke alle kan acceptere.Han har dog haft lejet nogle lokaler á KBH til kan ikke huske hvor, men det kan de jo oplyse i Odense, hvornår han er på Sjælland iden, måske er der flere steder.Han er effektiv, men uden tilskud. ALLE pengene værd, orker bare ikke at køre så langt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Firaet hedder Aktiv Form
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 20:04

lone 1. Firmaet hedder altså Aktiv Form (og kan findes på nettet)


På ryggen af min hest har jeg det bedst

0
0
Svar på denne tråd
 
 kinesiologi
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 21:22

jeg fik et piskesmæld tilbage i 2000 og var sygemeldt i ½ år. I årene derefter meget migræne, hovedpine, føleforstyrrelser i armen, nedsat korttidshummelse og andre "små" problemer...jeg spiste rigtig meget smertestillende medicn. I forbindelse med at min far døde nogle år senere kom jeg til en behandler der brugte en kombi af kinesiologi, zoneterapi, akupressur og det løse. Bortset fra at jeg idag lider meget af muskelspændinger i nakke og øvre ryg, forsvandt ALLE andre gener + min allergi


Her i år har jeg været hos en behandler i Helsingør som på 1 behandling har forbedret tendensen til muskelspændinger markant - jeg besøgte ham faktisk fordi jeg havde læst en annonce om at han kunne hjælpe "skæve" ryttere til at blive "lige" og det var lige mig, for jeg havde rigtig mange udfordringer med at jeg sad skævt på hesten.


Stephanie


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider