Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 rygmarvsbedøvelse??
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 10:54

Jeg skal tage stilling til at jeg vil ha lagt en rygmarvsbedøvelse..


Nogle der kan fortælle mig om smerten ved dette? Hvor ondt gør det i forhold til andet?


Camilla Gravers Johansen ©


Jasmin ifol med Saxo Højgård. Termin 9. Maj 2009

©





0
0
Svar på denne tråd
 
 spinal & epidural
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 12:27

Jeg fik lagt en epidural da jeg skulle føde. Og jeg kunne INTET mærke!!


Derefter fik jeg lagt to spinalblokader. Dem kunne jeg HELLER ikke mærke.


Christina & Alle De Kongelige


Johannes Hjemmeside


chokolade-satin-marsvine-han søges



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 14:02

Formoder du taler om en epidural? Jeg fik en epidural ved min sidste fødsel, og jeg kunne mærke de to bedøvelsesstik, men mærkede intet til selve epiduralen.


Synes ikke det var speciel slemt ihvertfald, men ved ikke om man bedre tolerer det når man allerede har veer?


Synes du skal tage imod tilbuddet hvis du føler behov for smertelindring.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg fik
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 16:32

Jeg fik en epidural og det gjorde ikke ondt. Jeg husker slet ikke noget smerte eller ubehag i forbindelse med at få den lagt. Det er muligt at jeg fandt smerten ubetydelig i forhold til de veer jeg havde.







Mvh Tina, desværre uden Turpin


(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)



Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg.....
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 19:48

Jeg har kørt med flere i taxa, som var skadet for livet af en sådan bedøvelse... Af samme grund, har jeg selv fravalgt det...


Jeg undersøgte det ved div steder, og fandt risikoen for varig skade for alt for stor til jeg ville.....


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år



Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...



www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 20:40

ikke for at skræme, men jeg fik en sådan ved planlagt kejsersnit og det var meget ubehageligt og gjorde faktisk ondt. Det er i hvert fald ikke noget jeg vil gøre igen hvis det ikke var absolut nødtvendigt. Også fordi det jo ikke er helt uden risiko.


Hyggehejsa

Renana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 14:46

Jeg fik lagt en ved min fødsel da jeg skulle have mine tvillinger, da det endte med kejsersnit og jeg kunne ikke mærke en fløjtende fis.

Hverken da de stak eller da de skar i mig.



Annemarie

Laura og Emma- 20-07-06.

Baby i vente til August 09.

www.123hjemmeside.dk/ GroenkjaerRamloev


"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubben"


Shetterhingst u. papir sælges/byttes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen problemer
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 21:20

Jeg fik også en rygmarvsbedøvelse da jeg blev kørt til akut kejsersnit med Lærke. Jeg mærkede intet da de stak og lige i det øjeblik var narkoselægen helt klart min aller-bedste ven. Mærkede intet, da de skar heller.


Knus Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epidural
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 22:21

Jeg fik en epi i forbindelse med min første fødsel og jeg kunne intet mærke..


Kender flere der har fået den og kender ikke nogen der ikke har været tilfreds.


Vh. Susanne




Mor til guldklumperne:


Kian 29/02-04

Emily 04/10-07




"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."


0
0
Svar på denne tråd
 
 bedøvelse
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 23:38

Hejsa

Jeg er desværre en af dem, der fik en bivirkning.


Narkoselægen stak forkert - og derfor kom der undertryk i rygmarven - dette var ifm. fødsel.


Det bevirkede så, at jeg efter 36 timer, fik spinal hovedpine, det er nok noget det værste hovedpine jeg har prøvet - til trods for at jeg har lidt af svær migræne.


For at udligne trykket igen, skulle jeg have lavet et bloodpatch (blodplaster) Hvor de lægger ny nål i ryggen, samtidig med at de tager blot fra armen, blodet sprøjtes ind i rygmarven, det gjorde ondt, men virkede hurtigt. Dog var lægen ikke for god til at oplyse mig om videre begrænsninger - så som at ligge ned og INTET løfte. Så det virkede ikke, 48 timer efter kom hovedpinen retur - og jeg måtte retur akut til endnu et bloodpatch.


Må nok indrømme at jeg havde ondt i ryggen, kunne tydeligt mærke at der havde været nåle langt inde.


Til trods for denne oplevelse, vil jeg også nævne at virkningen af epi'en var fænomenal.


Jeg skal føde igen om 8 uger, hvis smerterne ved næste fødsel bliver af samme grad, så vil jeg ikke fravælge en epi.


Min datter blev taget med sugekop - dette er ofte en følge af epi'en. Men hun kom med næste ve, så det kunne ikke ses på hende.

Men, du skriver ikke i hvilken forbindelse, du skal have den lagt.


Held og lykke med det hele.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej jasmin
Forfatter: 
Dato:  18-05-2009 16:18

jeg prøvede det ved nr to barn ( planlagt kejsersnit)

og jeg kunne slet ingenting mærke.



Glarkroggaard

Palomino vallak med pas sælges.
TIL SALG..

skønne shetlandsponyer med pas.

i forskellige farver og aldre.

. Flere af dette års føl skal sælges.

www.stutteri-glarkroggaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epidural
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 17:12

Jeg mærkede absolut intet, og var pænt overrasket da lægen sagde at nu var den lagt. Og sikke en befrielse, fra at have været slasket helt sammen efter et døgn med veer, var jeg nu frisk og frejdig og formåede at hoppe ud på gulvet og trisse rundt med den ekstra energi jeg fik.


...det kan varmt anbefales!:-) og jeg skal i alt fald ligge "lam" igen om 3 mdr. når den næste kommer.



"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-



0
0
Svar på denne tråd
 
 fik ogsp en epidural...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 21:50

det gør da lidt ondt, men intet hvis man sammenligner med en ve


havde ondt i ryggen der hvor den havde ligget et par mdr efter, men så gik det helt væk og har intet haft siden.


ville til enhver tid vælge den hvis jeg skulle føde igen.


Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 15:43

Jeg er også en af de uheldige, der endte med en spinal-hovedpine...


Føj for en rådden hest. Jeg vil ALDRIG ALDRIG ALDRIG mere have lagt en sådan bedøvelse. Så hellere fuld narkose, selvom det måske er små ting, der skal laves. Alternativt så lokalbedøvelse af nerverne, og så stesolid til at slappe af på. Vil aldrig mere have epidural.



MoonQueen/Tina
:D
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo pest eller kolera... :)
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 23:21

Min mor har fået lagt sådan en flere gange.

Sidst syntes hun det gjorde ondt(hun skulle have nyt knæ) men, det gir uanset hvad ikke ligeså store gener som en narkose.

En narkose er oz skadeligt for hjernen.

Hvis ikke jeg har så dårligt en ryg har jeg selv taget sådan en dengang jeg sku opereres.

Jeg syntes du skal gøre det. :)


Det bedste ved ens dyr er, at de aldrig vil svigte en.

Derfor vil jeg aldrig svigte jer.

Kuno - Hubert - Findus


Mor og far, tak for alt hvad i har gjort for mig.

The rest of the family, love to you


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nixen her
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 22:29

Aldrig i livet om jeg ville have en rygmarvsbedøvelse. Min veninden fik en for 4 år siden i forbindelse med et KS. Hun har stadig mén den dag i dag.

Jeg er godt klar over, at det er et fåtal, som får følgevirkninger, men jeg vil ikke være en af dem!


Venlig hilsen


M

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider