Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hvad tror I?
Forfatter: 
Dato:  20-09-2006 20:32

I går aftes kom min ellers MEGET jordbundne mand hjem fra besøg hos vores nabo, og sagde at vi da vist hellere måtte til at låse dørene...

Vores naboen havde nemlig været temmelig rystet, - han havde lige snakket med sin bror, der kendte en, der havde en datter, der havde været ude at køre i en skov, - vist lige her omkring...om aftenen.

Under køreturen havde hun så pludselig set, at der lå en stor gren ude midt på vejen.

Hun havde stoppet bilen, flyttet grenen og så da en bil der kom kørende bagfra imod hende med blinkende lygter.

Hun skyndte sig ind og startede sin sin bil og kørte videre, men den anden bil blev ved med at køre op på siden af hende og blinke, som om hun skulle stoppe.

Hun blev meget forskrækket og havde tænkt, at det vist bare var om at komme væk, så hun stoppede ikke.

Da den anden bil blev ved med at følge efter hende, var hun blevet panisk, og havde ringet på mobilen til sin far og mor, der boede på en gård i nærheden og sagt at hun lige kom hjem omkring, fordi hun troede at hun blev forfulgt.

Da hun kom hjem til forældrene, stod faderen ude og ventede på hende, og hun sprang ud af bilen og over til sin far, men den forfølgende bil kørte helt op til dem, og en mand sprang ud og råbte, at hun skulle passe på

I det samme så de en anden mand springe ud fra bagsædet på hendes bil, han tog benene på nakken og forsvandt i mørket ud over marken.

Den mand der havde blinket til hende fortalte, at han havde set i lyskeglen fra sin bil, at en person var hoppet ind bag i hendes bil, da hun stod og baksede med grenen.

De gik så hen og tjekkede omme bag i bilen, der hvor fyren var hoppet ud, og der havde de fundet et stykke reb, der var rullet op, ligesom hvis man ville bruge det til at kvæle nogen med.

Tja, det var altså historien min nabo fortalte!

Hø - hø, tænkte jeg, det lød lidt for meget som en vandrehistorie som jeg hørte som teenager, hvor en kvinde efter en lignede episode i en nærliggende skov havde funde tre afklemte fingre i sin bildør, da hun nåede hjem...

Har I hørt lignende historier, og florerer de lige nu?

Skal lige sige, at da jeg stod op her til morgen, havde min mand låst vores ydredøre da han kørte på arbejde - noget vi ellers ikke plejer at gøre her ude på landet.

MVH MetteTM

0
0
Svar på denne tråd
 
 urban legend
Forfatter: 
Dato:  20-09-2006 20:39

Er den samme historie ikke brugt i utallige gange i diverse gyserfilm?




-Dorthe

Magister Mundi Sum
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det ved jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  20-09-2006 20:43

ser faktisk aldrig gysere, men vi har da diskuteret det herhjemme i dag, for vore nabo var virkeligt rystet, - men ville man så ikke have hørt noget i pressen.

Jeg ville da straks have meldt det...

MetteTM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2006 22:23

Mine forældre blev på anden vis passet op ved Gilleleje for 3 år siden, i et af nogen fingeret biluheld - præcis som man har hørt det sker i bla Polen for turister.


De nåede dog at slippe væk ved at kaste sig ind i bilen og jokke speederen i bund. De anmeldte dette til politiet der dog aldrig har kunnet komme videre med sagen :-(






Hilsen May-Britt.





Molly søger en sød passer i Lynge - se min profil under mine heste.


www.123hjemmeside.dk/M...ng/4872941









0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjahh ...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 00:11

Det var en uhyggelig historie ... Umiddelbart vil jeg sige som KatieKat ´- det er en meget typisk "vandrehistorie" ... men derfor er der jo ingen som siger, at det ikke kan være sandt ... kunne du måske få naboen til at præcisere HVEM det er det er sket for - så vil du nok kunne komme nærmere sandheden .. hvis det er "en som kender en, der kender end, hvis søsters mands tidligere nabo ... " så er der nok en vis risiko for at det bare ER en vandrehistorie ... men ... verden - og også lille fredelige Danmark - bliver jo i højere og højere grad offer for psykopater ... så det er da absolut muligt at det er sandt ...


I øvrigt er vandrehistorier nok noget af det mest hårrejsende jeg kan komme på ... når jeg en sjælden gang kører rundt om natten alene, så kommer mine grimme fantasiser altid snigende med vandrehistorier ... Tjekker fx altid bagsæder, og blinker fx ikke til modkørende som kører med langt lys osv ... lidt paranoid er man vel ... haha ... og en god fantasi :-)


Gys ...


Kh Pia




- - - Nu med præsentation - - -



0
0
Svar på denne tråd
 
 Pia...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 08:17

Pia jeg kan også nogle gange når jeg køre rundt på de danske landeveje hvor der er mørkt og øde komme i tanke om de mest mystiske ting der kunne ske mig hvis der kom nogle


Da vi var til HN træf i farsø skulle mig og disen ned og fodre heste ved stranden, og der var pændt øde og mørkt, og vi udviklede hurtig en teori om hvad vi ville gøre hvis der kom en mand springende ud foran os


Ang historien, så kunne det jo også være at nogle rent faktisk får inspiration fra vandrehistorierne, hvem ved? Men jeg ved nu ikke helt om jeg tror på jeres nabos historie.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vandrehistorie eller ej
Forfatter: 
Dato:  21-09-2006 13:12

May-britt: Sikke da en grim oplevelse - godt dine forældre nåede at slippe væk!

Man kan jo blive helt afskrækket i forhold til at stoppe op og hjælpe folk i nød!!!

Pia / Spark: Ang. min nabo's historie, så hælder jeg også til, at det må være en vandrehistorie... Min mand er lidt mere i tvivl. Har ikke mødt naboen siden, men har da tænkt mig at spørge ind til det når jeg ser ham!

Kan huske, da jeg hørte en lignenede historie for MANGE år siden, da var jeg skræmt fra vid og sans, hvergang jeg kørte forbi en lang skovstrækning vi her her i nærheden, og jeg turde slet ikke køre der på knallert!

Men nægter nu som voksen at lade mig underkue af sådanne tanker.

Og det der med psykopater - ja, de findes jo nok alle steder, se nu historien med Natascha Kampusch...

Ang. vandrehistorier, så skrev jeg faktisk mit indlæg for at høre, om andre har hørt noget for nyligt, der ligner det min nabo fortæller? Tænker på om der er noget, der er i omløb lige nu...

Mvh MetteTM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vandrehistorie
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 19:24

Det er en vandrehistorie, og den er at finde i flere forskellige bøger om vandrehistorier.


Vandrehistorier er netop bygget op på en sådan måde, at de får jordbundnefolk til at tro på, at det KAN være sandt, da de ikke indeholder elementer som ufoer, spøgelser og andre overnaturlige ting.


Og HVIS den historie havde været sand, så havde politiet allerede advaret befolkningen i det område, via både lokalaviser og landsdækkende medier. ;)


Og hvor sandsynligt er det lige, at der ligger en voksen mand omme på bagsædet, som man ikke opdager! Hjernen registrerer straks den fremmede lugt, selvom manden ligger mussestille, og vores øvrige sanser vil hurtigt fornemme, at der er noget helt galt.


Tina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Har snakket med naboen...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2006 21:16

eller rettere hans kone, og selvom hun godt kunne redegøre for, hvor hendes mand havde historien fra, så kunne hun ikke fortælle hvem det var sket for, det var stadig "en som kendte en", så absolut ja, jeg er også overbevist om at det er en vandrehistorie.

Og der har intet været omkring det, hverken i lokalradio eller aviser.

Så bare rolig piger, I kan trygt lægge jer til at sove om natten igen, og tage cyklen hjem igennem skoven, selvom det er mørkt.

Mærkeligt fænomen disse historier...

Mvh MetteTM



I alle tårer glimter et sidste håb.

Simone de Beauvior


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider