Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Jordleje, tilskud og skat
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 10:38

Nu er jeg ret ny i "kunsten" at leje jord og har derfor lidt spørgsmål jeg håber nogen kloge hoveder herinde kan hjælpe med :-)

 

Vi har af en landmand lejet et stykke græs til hestene, hvorpå der er en del tilskud. Prisen er et årligt fast beløb plus det vi modtager i tilskud.

 

Nu er mit spørgsmål så: Det tilskud vi modtager bliver vi jo beskattet af. Kan vi på nogen måde (evt. ved at føre det i VSO, men er det mon nok til VSO-ordning) gøre beskatningen mindre. Reelt set har vi jo en udgift der er større end den indtægt vi får ved at hive tilskudet hjem. Og på sin vis bliver tilskudet jo dobbeltbeskattet hvis ikke vi kan trække lejeudgiften fra, da vi i så fald skal betale indkomstskat af tilskudet som vi skal levere videre til landmanden som herefter bliver beskattet af den indtægt.. (Håber ikke det blev helt sort snak ;-) )

 

Er der mon nogen som har input eller er det bare at "bide i det sure æble"? :-)

 

Det skal lige siges at vi ikke driver landbrug. Vi har en nedlagt ejendom med plads til 3-5 heste og det er kun det normale arbejde med hestene, slåning af hø wrap mv vi har.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan trække det fra...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2015 17:17

du kan trække udgifterne til jordlejen fra.

 

lejen er en indtægt, der skal beskattes jf. Statsskatteloven ß 4.

 

i statsskatteloven ß 6a er der hjemmel il at fratrække de udgifter der bruges til at erhverve indtægten.

 

da du skal betale leje for at kunne få tilskuddet, kan du trække det fra, men du kan kun trække lejeudgifterne fra i tilskuddet og ikke i din øvrige indkomst, og du kan kun trække fra til 0.

 

jeg ville ringe til skat og bede om hjælp til, hvor det skal anføres på din selvangivelse.

 

mvh

 

nicolai

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider