Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Manglende ejerskifte
Forfatter: 
Dato:  23-02-2015 13:34

Ved nogen, om jeg kan få problemer ved at være registreret som ejer af en hest, som jeg solgte for længe siden?

 

Jeg blev sidste år kontaktet, fordi en hest, jeg har avlet, havde skiftet ejer for 4. gang, siden jeg solgte den i 2008, og i mellemtiden er ejercertifikatet bortkommet. Jeg stod tilsyneladende stadig som ejer af hesten hos Landskontoret, så jeg underskrev en erklæring om, at jeg ikke længere ejer hesten - den fik jeg tilsendt af nuværende ejer af hesten, og hun skulle sende den videre til Landskontoret. Jeg har dog ikke hørt noget fra hende siden, og jeg tænkte på, om det ville være en god ide at tjekke hos Landskontoret, at hesten ikke står i mit navn længere. Men er det egentlig nødvendigt? Kan der ske noget ved at stå som ejer af en hest, som man ikke længere har?

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 16:49

Det eneste sted jeg tænker der vil kunne være et problem er hvis hesten bryder ud og laver skade på nogen og ingen vil vedkende sig ejerskabet af hesten, men du står som ejer på papiret, noget du formentlig kan komme omkring hvis du har noget på skrift i forhold til salget af hesten.

 

Men ellers ved jeg ikke om der er noget som kan have betydning for dig i forhold til det.

 

mvh

Mie


R.I.P Dagirr, tak for de mange skønne stunder vi havde :) <3

 

Med de tre skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 17:20

svar

 

En venlig sjæl har hjulpet mig med at tjekke, om hesten står i mit navn, og det gør den heldigvis ikke længere, så ingen problemer.

 

Men ja, godt bud - hvis hesten slap løs og lavede ravage måske. Jeg har dog en salgskontrakt, så det ville nok have løst en sådan situation.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider