Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Hjælp til hestepas
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 13:54

Hej !

Jeg har før skrevet et opslag, kunne dog ikke finde dette igen og skriver derfor et nyt.

 

Jeg ejer en hest der kun er chippet i mit navn, ejercertifikat er bortkommet og den har ikke fået lavet pas. Hesten er fra 2006. Mit spørgsmål lyder derfor således hvordan får jeg lavet pas til denne? og hvordan får jeg lavet et nyt ejercetifikat? Hvem bør man kontakte..?

Jeg er ved at have stirret mig blind på mange forskellige sider, og håber derfor i kan hjælpe mig eftersom det jo er vigtigt at have disse ting i orden.. hmm..

 

- På forhånd tak og god ferie :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-02-2015 10:33

Allerførst ville jeg nok kontakte Maiken Holm hos SEGES (det, der før var Landscenteret for heste) for at høre hvad du skal gøre, når du hverken har hestepas eller ejercertifikat.

 

Stambogsfører

Maiken Holm

Heste, Stambogføring, pas og identitetsmærkning

SEGES | Heste
Agro Food Park 15, Skejby
8200 Aarhus N
Tlf.: 8740 5000

mkh@seges.dk

 

Du skal udfylde denne erklæring www.landbrugsinfo.dk/Heste/Hestepas/ Sider/Tro- _og_loveerklaering_2015.pdf

 

Derudover skal du have en dyrlæge til at besigtige hesten og udfylde dette ansøgningsskema

www.landbrugsinfo.dk/Heste/Hestepas/ Sider/AnsogUreg_-_2015_-_ny.pdf

 

Passet koster 420 kr. som skal betales på SEGES' hjemmeside

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2015 18:54

Hvis din hest har haft et ejercertifikat, som er bortkommet Lulu, så har der også været udstedt et hestepas, fordi hestepas og ejercertifikat følges altid ad, når de udstedes første gang.

 

Mvh


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Både og
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 08:00

Som TinaVe skriver så følges ejercertifikat og hestepas ad, når vi taler danskregistrerede heste, så har den haft ejercertifiat, så har den også haft pas.

 

Det eneste du kan gøre er at kontakte Landskontoet for Heste på SEGES, du skal have chipnummeret klar, så de kan fortælle dig om den er registreret hos dem.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider