Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Pris på avlshoppe
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 09:56

Vores dejlige hoppe har desværre fået hovsenebenssyndrom, og kan således ikke længere bruges som ridehest, så vi overvejer at sælge hende som avlshoppe, da vi ikke selv har mulighed for at avle på hende.

Hun har før været brugt til avl, har fået 2 føl med Heslegård´s Platin. Hun er RDH hoppe (bronze) efter Diamant. Hun er 10 år, 168 cm i stang og en rigtig flot hoppe. God i hovedet. Har gået LA spring og LA dressur med fine resultater. Beskrivelsen af hende lyder som følger:

En hoppe af moderne ridetype med god bevægelse og særdeles god springning.
Udtaget til eliteskue.
Tildelt bronzemedalje.
Brugsdel ialt: 782
R: 771 G: 764 S: 812

Hvad vil prisen på sådan en dejlig avlshoppe typisk ligge på? Vi har ingen idé om det, da vi aldrig har beskæftiget os med avl før, men synes det vil være oplagt at bruge hende til avl nu hvor hun ikke længere kan bruges som ridehest. Hendes "skade" er ikke arvelig.


På forhånd tak for jeres svar ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg gav
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 10:56

15.000 for min hoppe, også DH og redet. Hun er ikke skadet, og ville kunne rides nu, men har kun været i avlen 6 år. Så mit bud er omkring 15-20.000


Mange hilsner
Marianne Frandsen
Stutteri Macal
Ifolet DV hoppe af moderstamme med elite og medalje hopper sælges
Flot og velopdragen broget 3ér pony hingsteføl
sælges el. byt til anden dejligt hingst
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pris for avlshopper
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 11:23

En ting er hvad man reelt kan få for sådan en hoppe som du beskriver en anden ting er hvad man selv synes de er værd.


Der er rigtig mange gode hopper til salg, både RDH, RDS og medaljehopper men det er ikke mit indtryk at de bliver solgt til ret høje priser.


For at en avlshoppe i mine øjne har en værdi der gør den kommer til at koste mange penge (eller man kan sælge den for mange penge) skal den have en hoppestamme, der er udover det sædvanlige. Mor og mormor skal gerne have præstationer eller afkom med præstationer og hoppen selv skal også gerne enten have lavet afkom, der går (godt) i sporten eller selv have præsteret på rimeligt højt niveau.


Så med mindre din hoppe har stammen iorden er jeg tilbøjelig til at give Marianne ret i at den skal koste omkring de. 20.000 kr

Måske kan du være heldig at få mere for den. Man må prøve sig lidt frem.







Venlig Hilsen
Margrethe


Stald Sortebjerg
V/ M. Steffensen

Forædlet DV hoppeføl sælges

Se præsentationen for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Arvelighed.
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 11:38

Har lige været til et foredrag afholdt af DV med Karina Christiansen der fortalte om indavl og derunder også om arveligheden af forskellige lidelser. Hun kunne så fortælle at "man" mente at der var en arvelighed i forhold til dårlig kvalitet af hovseneben (derunder også lidelser som hovsenebensbetændelse) - endnu ikke bevist, men sandsynligheden for nedarvning af netop dette, vil nok være større hos en hoppe der er syg af det end hos raske hopper.
Men så igen, ville det være afhængigt af enormt mange faktorer om et afkom nogensinde ville komme til at lide af det samme, såsom miljø og utallige forskellige gener, der alle skulle nedarves fra hoppen og ikke fra den potentielt sunde hingst.

Men jeg vil mene prisen er ca. som de andre nævner.
Hvad er afstamningen ellers?

Flo


------------------------------------


Leder du efter en ny hest? Dressur eller spring? Så gå direkte til "...the horse' mouth"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 12:04

Hej


Jeg kan se din hoppe på hestedata (Diametra Lysegård).

Kan se dens mor er ret dårligt kåret, så derfor vil jeg også have svært ved at sætte en pris på din hoppe.


Men jeg vil også mene omkring de 20000 kr...


Har du billeder af hoppen vi må se?


Elbækgaard

Venter føl i 2008 efter:

Aljano og Aswad Al Walad OX
Boks udlejes nær Sønderborg

Skriv for mere information!

MINI-WRAP sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er din hoppe
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 12:34

en Lysegård´s hest, og dem har jeg da set en del af da jeg var yngre, eftersom at Poul (avler) hørte til i samme klub som jeg gjorde som yngre.


Det man ka sige om heste fra ham af, er at de altid har været snusfornuftige i hovederne og også ridelige i det kendskab jeg har til dem. Han har desværre nok aldrig haft de bedste rytter til at vise sine heste frem eller klargøre. De har aldrig haft de store gangarter, men har altid været fornuftige på en springbane.


Ja hendes mor har ikke de store karakter, men derfor ka det jo godt være, at hun godt ka lave fine springheste, det siger hendes karakter jo ikke noget om, og hendes afstamning siger jo spring ikke dressur. Stadig den dag i dag, er det svært at komme til eksteriørkåring med en springhoppe.


Selvom der er noget dårligt ved en hest, skal man jo nogen gange også huske at nævne de gode ting, de dårlige ting om andres heste og ting er altid nemme at nævne.


Picasso og Goldfinger er jo 2 gode herre bagud i stammen set med springøjne, så det ville jeg da prøve at slå lidt an på, i forbindelse med salg.


Vedr. den skade hun har, så skal du jo forholde dig til hvad dyrlægen siger, hvis han/hun siger det ikke er arveligt, så er det jo det du skal forholde dig til.


Prisen vil jeg ikke ligge mig ind på, når jeg ikke kender hoppen bedre, det synes jeg er for svært at sige ud fra de her ting. Men du må jo selv ha en ide til prisen, så ka du jo starte der og så justerer ned hvis du ikke får nogen henvendelser. Nogen gange er der bare noget i stammen en eller anden person bare vil ha, og så får de på kompromi med andet. Jeg ved en hingst som Goldfinger har været meget "skattet" i Nordsjælland, bare se på Familien Holsteins afkom, deres avl startede sådan rigtig med en Goldfinger hoppe.



Annette


Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!


Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !!


Nu også forhandling af Dangrønt´s Green Power !!


Se mere på


sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd
 
 pris...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 12:51

Jeg vil nu godt mene af hesten kan koste omkring 35.000 kr.


Konkurrence Ponyer sælges.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Medalje...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 13:56

Ah, den bronzemedalje skal da koste lidt, så 20.000 er ret billigt, synes jeg. Jeg solgte en bronzehoppe i år (kåret med 9 i helhed) efter en elitehingst og en hoppe, som selv havde fået sølv for afkom. Den gik for ca. 45.000 inkl. moms, så vidt jeg husker, og var 10 år. Den havde dog ingen skader, men nogen ridehest var det heller ikke, for den havde ikke haft rytter på siden den var 3. Den blev da også solgt som følhoppe.


Min skadede RDH-hoppe vil jeg have 20 + moms for, for den er kun 7, og hvis der ikke er nogen, der vil give det, beholder jeg den selv og laver en flyvemaskine mere efter Esteban *GG*


Jeg ville vente til efter jul, og så prøve at sætte den til 30.000 - lige nu indbringer den nok ikke det store, for så skal køber jo fodre og passe den hele vinteren inden de kan sætte den i fol.


Mvh


Julie







-Frelserfrelst med frelst på!




0
0
Svar på denne tråd
 
 dimmer
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 20:07

Heeej, det er mig der har Diametra sammen med min mor, her er et billede af hende (der er mange flere billeder på min profil):


og her er så hendes kårings resultater:


Stationsafprøvning:

Ridelighed (T) 8

Ridelighed (D) 8

Ridelighed (F)

Kapacitet gangarter (T) 8

Kapacitet gangarter (D) 8

Kapacitet springning (T) 8

Kapacitet springning (D) 9

Taksation løsspringning (T) 8

Taksation løsspringning (D) 9

Benteknik løsspringning (T) 7


I eksteriørkåring er hun kåret med 9 i helhed.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 21:09

Prisen lyder til at være lav i forhold til hvad ud har givet for hende... hvis det vel og mærke er den du har købt hos en familie i skævinge?


Tina

Smart Kat I vallak på 9 år sælges. www.heste-nettet.dk/lodge/16739/ hest/105689/


0
0
Svar på denne tråd
 
 heeej
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 21:17

Ja, vi har købt hende af en familie i skævinge, kender du hende ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 og...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 21:46

Dyrlægen har sagt ok for at hun kan avle, skaden er ikke arvelig, og hun har ikke ondt..

Hun står på ridecenter så det er lidt dyrt hvis hun skal stå vinteren over (: ..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider