Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Hvorfor er det så svært? (PART)
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 20:23

Hej alle HN'er


Jeg har haft en annonce om part til Diablo i efterhånden lang tid. Jeg har ikke fået nogle henvendelser, og kan simpelthen ikke forstå det..


Er der noget galt med annoncen?

-og kan jeg evt. annoncerer andre steder?


Her er annoncen:


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/158213/2/

(Tryk på linket)


På forhånd tusind tak


Mvh. Anne Carlsen.



©©© Diablo Delight ©©©

-Reddet fra slagtning, nu min hyp


Rosetter har ingen værdi, hvis de ikke er fortjent!

Tænk på hvilke klasser du starter, er der konkurence nok?
-Eller rider du blot for at
vinde?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den ser
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 20:32

fin ud.. ved ikke hvorfor du ingen henvendelser har fået :) pøj pøj med det


~ Soya - elsket og savnet ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria26
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 20:35

Maria26: Tak.. Jeg har også gjort meget ud af den, og rettet i den mange gange.. Men der kommer bare ingen henvendelser - desværre



©©© Diablo Delight ©©©

-Reddet fra slagtning, nu min hyp


Rosetter har ingen værdi, hvis de ikke er fortjent!

Tænk på hvilke klasser du starter, er der konkurence nok?
-Eller rider du blot for at
vinde?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 20:41

Tja. Jeg har nogle bud.

Du søger en part mandag og onsdag, hermed har vi allerede afskrevet evt. parter med lange skoledage, arbejdstider, børn med sport eller andet de dage.

Udmugning og blanding af foder skal parten sørge for disse dage, (i mine øjne helt fair) men at de så skal betale samtidigt, det skræmmer nok en del væk.

De har heller ikke mulighed for at starte stævner på hesten, springning er også udelukket, der bliver altså mindre og mindre lyst til at smide penge i kassen til den her hest.

Derudover kunne jeg godt forestille mig, at nogen bliver skræmt af hans alder. (Fjollet, men sådan er hestefolk jo)

Du skriver ikke noget om ridehus? Ridebane med lys? Tur-muligheder?


Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nina...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 20:49

sakset fra annoncen: Han står opstaldet på en stor gård, med ridehus, bane osv.

- så det gør hun da ;)

Det burde ikke skræmme nogen at skulle betale lidt selv om man skal blande foder osv... det skræmmer ikke mig..

Nu skriver Anne jo heller ikke nogen pris - måske der med fordel kunne stå en ca. pris :)


~ Soya - elsket og savnet ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg syntes det med at finde en
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 20:53

part er svær og finde en super part er rigtigt svært, jeg tror jeg søgte i 1½ år før jeg fandt den helt rigtige, hun har i dag lånt ham, jeg stolede 100 % på hende ogved han har det som blommen i et æg



Men tålmodighed



jannie




Kig ind på

www.naestildgaard.dk


Næstildgårds sportsrideklub






0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 21:24

Er sådan set helt enig med Nina.

Jeg synes nu også det er okay at muge og ordne foder ved sin parthest, men annoncen tyder meget på at du har et problem med at nå hesten netop mandag og onsdag og derfor mener jeg sådan set at den part du finder lige så meget bliver en hjælp for dig i hverdagen. Og i sådan en situation er den ene tjeneste den anden værd... i min verden ihvertfald.

Jeg synes ikke man kan tage penge for det når det alligevel kommer til at foregå på dine præmisser (bestemte dage, ingen spring, ingen stævner). Hvad får parten ud af det her??? Hun kan lægge en masse arbejde i sin ridning, men hun får aldrig mulighed for at se resultater i og med at hun ikke må starte stævner...

Det ville jeg ikke betale for... vil faktisk gå så langt som til at sige, at jeg slet ikke gad ride en hest på de præmisser selvom det var gratis. (med mindre man slet ikke er interesseret i stævner, for så kan det jo være ligemeget).


Men du udelukker ret mange muligheder:

  • Folk der lige netop ikke kan mandag og onsdag (eller en af dagene)
  • Folk der er interesserede i springning
  • Folk der gerne vil videre med sin ridning og starte lidt stævner, få feed-back og motivation til at arbejde videre..

Siger ikke det her i en træls mening, selvom det måske lyder negativt. Men det er sådan jeg ville tænke/sådan jeg tænker når jeg læser annoncen.

Du må slække på dine krav, eller så ihvertfald ikke kræve betaling..


Håber du finder en god part til din ellers rigtig fine hest..


Hilsen Mette


Med Korsvangs Salina, Luna og Nyholts Weingöttin (Fine)


Hjælp de græske gadehunde på Samos:

www.animalcaresamos.com

www.dfas.dk






0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 21:27

Sorry, gnider lige øjnene fri for skidt

Tror bare mange forventer at finde en partshest på 6 år der kan det hele, som de kan få som deres egen og starte en masse stævner på. Jeg har i hvert fald mødt et par stykker af den slags, som bare ikke VIL være realistiske.


Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 22:02

umiddelbart ser det jo ud til at være en fin hest du har, så jeg kan ikke fortælle dig hvad der går galt... Jeg satte en annonce ind med min hoppe på 4 som er HELT rå, og skrev at omstændighederne kunne aftales nærmere... jeg blev oversvømmet med pb, e-mails sms osv.

måske det kunne hjælpe dig at være mindre specifik i din annonce, og så tage snakken med dem personligt når de så møder hesten, og falder for den... bare et forslag..

held og lykke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 22:05

jeg selv passet en 18 års DV hoppe ( opførte sig som en på 4 ) ..

Hun kunne i sine unge dage alle LA øvelser, hun var en rigtig hoppe, rød og det hele.. jeg betalte så ikke noget for det, og havde hende som min egen, men tror også at jeg var ret heldig ;)


~ Soya - elsket og savnet ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak til alle
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 22:33

Hold da op - wow, havde slet ikke regnet med at så mange ville hjælpe


Nina (D og N): Jeg arbejder mandag og onsdag, og det er derfor de dage at jeg har brug for en part. Jeg så allerhelst at jeg selv kunne komme, men når jeg har fri ved 17.00-tiden, skal hjem at lave lektier og spise, er det virkelig svært også at nå hesten.. Og så går jeg rundt med dårlig samvittighed når jeg kun lige kan nå at muge ud og ordne foder. Jeg vil helst at han bliver striglet og nusset med som minimum... Det er derfor at jeg har valgt disse dage, da det er dem jeg ikke selv kan nå.. Det med udmugning, fodring osv. For mig er sådanne ting hyggelige, og en person der ikke vil give sig tid til dette, er ikke den rette til Diablo. Jeg vil have én der virkelig vil det her, og dette er den eneste grund til at jeg tager penge for det... Jeg er selv en meget aktiv stævne rytter, og synes derfor kun at det er mig der skal det. Ang. springningen mener jeg kun at han skal springes én gang om ugen, og det skal være med mig, da jeg interesserer mig for det. Så det er derfor der ikke er mulighed for disse ting.. Hans alder er svær at ændre på Der står i annoncen at der er ridehal, bane osv..


Maria26: Jeg ved ikke helt om det er en fordel at skrive pris.. Det skal ikke skræmme nogle væk, så prisen synes jeg bare skal være noget man kan snakke om..


jannie (victor): Det kunne være at jeg skulle have mere tålmodighed.. Men har haft annoncen i ca. 1 måned, og vil meget gerne snart finde én, da jeg som skrevet tidligere ikke har tid disse dage..


Mette ♥Og super-dullerne♥: Jeg mener at parten vil få meget ud af Diablo.. Hvis hun ikke har haft hest før, vil hun kunne prøve hvordan det er.. Eller én som der har haft hest før, vil kunne få en hest som sin egen 2 gange om ugen.. Hvis hun lægger arbejde i Diablo, vil hun få meget ud af ham.. Synes ikke kun man opnår resultater ved at være til stævne - det kan man sagtens uden.. Jeg føler at hvis jeg slækker mine krav, vil parten blive skuffet når hun har "forelsket" sig i Diablo, og så vil jeg hellere fortælle det på forhånd.. Synes heller ikke kravene er så store i forhold til andre?


Nina (D og N): I min annonce prøver jeg i hvertfald at være så realistisk som muligt, sådan ingen bliver skuffet eller utilfredse..


Kia Kolstrup *Sabby*: Hvad synes du at jeg skal skære fra så?


Tusind tak til ALLE - det er så dejligt at I vil hjælpe



©©© Diablo Delight ©©©

-Reddet fra slagtning, nu min hyp


Rosetter har ingen værdi, hvis de ikke er fortjent!

Tænk på hvilke klasser du starter, er der konkurence nok?
-Eller rider du blot for at
vinde?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 22:50

okay... jeg er enig med dig i, at man godt kan se resultater uden stævner. Men med "resultater" mener jeg heller ikke placeringer. Jeg tager til stævne for at blive bedømt af en dommer, få en kritik og en karakter og vide hvad jeg kan arbejde videre med. F.eks. er mit mål lige nu at forbedre min opstilling, så jeg igen kan få et 8 tal for opstilling. Det giver mig noget at arbejde med.

Men jeg ville miste lysten til at lægge arbejde i en andens hest hvis ikke jeg fik en "gulerod".

Hvorfor ikke lade parten starte stævner også? I kan jo tage ud til stævne sammen og starte en klasse hver... det kunne da tilmed være hyggeligt at dele forberedelserne og selve dagen med hinanden. Og jeg ville da også selv være interesseret i at se min part gøre fremskridt med min hest, hvis det var mig.


Det er jo heller slet ikke sikkert at den part du finder gider starte stævner, men synes det er et dumt krav at stille. Især hvis du forventer at finde en part der vil lægge seriøst arbejde i din hest og vil give sig 100 % til opgaven. Det er typisk de ryttere der også synes et stævne i ny og næ kunne være rart... MED MINDRE du finder en skovturspart... men så skal annoncen nok ændres derefter


Det er bare min mening...


Hilsen Mette


Med Korsvangs Salina, Luna og Nyholts Weingöttin (Fine)


Hjælp de græske gadehunde på Samos:

www.animalcaresamos.com

www.dfas.dk






0
0
Svar på denne tråd
 
 perfekt
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 23:00

Hej Anne,


Jeg synes ikke du skal ændre noget,jeg synes den er helt perfekt!

Jeg så faktisk annoncen i går da jeg kiggede for min søster(som bor langt væk fra dig;o) ) og der tænkte jeg at det var lige noget for mig!!


jeg tror du/din hest vil have rigtig god glæde af at finde en rytter som du selv skriver evt. selv har haft hest før men nu ikke har tid! En som sætter samværdet med hesten højere end stævneresultater. Jeg ville hellere end gerne have part på de præmisser som du beskriver! Og der skal nok være nogen der er interesseret,partsheste hænger jo ikke på træerne i dit område.


Har du evt. prøvet at hænge en seddel op på rideskolerne?

måske der er en rytter der evt. rider hold en enkelt gang som gerne ville mere?


Held og lykke i jagten,han er ihvertfald en dejlig hest!

MvhHotbandit!


VI SKAL GIFTES!!

10/10-2008 OG 11/10-2008

-og jeg er da SÅ ligeglad med at det ikke er korrekt ifølge Emma Gad!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker igen...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 23:00

Mette ♥Og super-dullerne♥: Det kan du faktisk have ret i.. Måske kunne jeg bare lade være med at skrive at der ikke var mulighed for at starte stævner.. Så kan man jo altid se om det kan blive aktuelt, hvis parten interesserer sig for det, og er dygtig... Om ikke andet skal de jo alligevel først lære hinanden at kende.. Så det går jeg ind, og sletter i annoncen med det samme.. Tusind tak


Jeg har i øvrigt ændret min signatur, sådan at man kan se at jeg søger en part...



©©© Diablo Delight ©©©

-Reddet fra slagtning, nu min hyp





DIABLO SØGER PART!


SE ANNONCEN:

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/158213/5/

(Tryk på linket)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 23:04

Jeg forstår ikke hvorfor det er en ret at en eventuelt part SKAL have lov til at starte stævner, især når ejeren selv starter stævner aktivt?!


Anne søger en part der kan hjælpe hende de dage hun ikke har mulighed for at komme ud til hesten, hun søger ikke en der har et ønske om at starte stævner.


Og hvis man ikke kan lide de krav så søger man ikke halvpart i hesten.


/Camille

0
0
Svar på denne tråd
 
 hotbandit
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 23:09

hotbandit: Tusind tak for de søde ord om Diablo - de varmer Jeg synes også selv at annoncen er blevet god, og kan derfor ikke forstå at der ikke er en eneste der har henvendt sig.. Jeg har kun sat alle de præmisser for at den kommende part til Diablo ikke skal blive skuffet, når hun først har "forelsket" sig i ham, og så at jeg fortæller hende hvad hun ikke kan og må.. Så derfor synes jeg også at det er godt at få det hele skrevet, sådan hverken jeg eller den der henvender sig spilder tid, hvis hun gerne vil springe og ride en masse stævner... Det kunne godt være at jeg skulle annoncere nogle steder, men jeg er bare bange for at hvis jeg gør det på en rideskole, at der så kommer en masse "ny-begyndere" som slet ikke kan håntere en hest, osv. Diablo er virkelig mit "et-og-alt" og derfor er det også vigtigt at jeg føler mig tryg ved at lade en anden ride og passe ham, og det gør jeg ikke, hvis det er en uerfaren der gør det.. Tusind tak for rosen af min annonce - det er jeg rigtig glad for at høre!!!



©©© Diablo Delight ©©©

-Reddet fra slagtning, nu min hyp





DIABLO SØGER PART!


SE ANNONCEN:

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/158213/5/

(Tryk på linket)

0
0
Svar på denne tråd
 
 CaMimse ♥VikingsKonrad♥
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 23:13

Kan slet ikke følge med Hihi


CaMimse ♥VikingsKonrad♥: Det var også det jeg tænkte.. At hvis jeg selv starter en masse stævner, synes jeg ikke parten også skal.. Jeg håber derfor at finde én der ikke har lyst til dette, da jeg helst selv vil det... Men nu har jeg slettet det fra min annonce, og hvis der så er én der henvender sig, og spørger til stævner, må vi jo snakke om det.. Det kan jo også være at hun slet ikke interesserer sig for stævner, men blot vil ride en dygtig dressurhest, og lære en masse!



©©© Diablo Delight ©©©

-Reddet fra slagtning, nu min hyp





DIABLO SØGER PART!


SE ANNONCEN:

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/158213/5/

(Tryk på linket)

0
0
Svar på denne tråd
 
 For mit vedkommende
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 00:19

Ja så er det postnummeret den er gal med. I bor altså for langt væk.


Men jeg kunne godt bruge part på en god erfaren hest, uden at starte stævner.


Men har heldigvis fundet mig en lækker ny tilredet unghest i stedet for og det er bare endnu bedre.


Mne ja ved godt at du skal bruge en part de dage der, men det gør dig så også afhængig af at finde en der kan lige der. Er der evt. mulighed for en weekend dag, evt. bare hver anden weekend.

Jeg har været ked af at jeg ikke kunne bytte dage på min gamle parthest og der ikke var mulighed for en weekend dag. Blev faktisk sagt op da jeg pga. mit nye skema ikke kunne tage den ene dag jeg havde og ejeren ikke ønskede at bytte dage. Men igen ar fundet en bedre hest nu. Mangler bare lige at præve den og sige ja til parten i stedet for kun en gang om ugen. Da det er en rideskole hest.








Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kiki...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 00:24

Kiki: Ja, postnummeret kan jeg jo desværre heller ikk gøre så meget ved Jeg har brug for en passer de to dage, men har skrevet at det selvfølgelig er med en vis fleksibilitet, så hvis man nogle gange ønsker en weekend, kan vi godt finde ud af det, men primært de dage.. Held og lykke med din måske kommende part



©©© Diablo Delight ©©©

-Reddet fra slagtning, nu min hyp





DIABLO SØGER PART!


SE ANNONCEN:

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/158213/5/

(Tryk på linket)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tror også...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 00:28

... også at det er beliggenheden, åbenbart er der ikke mange hesteløse ridepiger i dit område. Synes annoncen er fin og vilkårene ligeså.


Tine


Hestens Urtehave


Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 00:30

Uhh ja, jeg kender det godt...især fordi jeg står med en ex galop hest, som selvfølgelig er fuldblod, lige rettet op af kiropraktor og er helt på kravlestadiet i dressuren, alt han tidligere havde lært var helt forkert...

Find en part til denne hest


Jeg fandt dog den sødeste pige til at være hans part, og det kan være du kan på samme måde, dog afhængigt af hvor mange der er på dit opstaldningssted osv, men jeg spurgte en af de andres parter om hun ikke havde en veninde der søgte part..og jo det havde hun da...3 dage senere har Muffe fået den sødeste part :D

Og hun skal endda både muge, blande foder og gå 5 minutter fra busstoppestedet, men hun betaler nu gerne 500 kr for at være sammen med en hest der har den bedste personlighed og lysten til at lære...


Du har en skønherlig hest, og krydser fingre for du finder en dejlig part til ham :)




Lykkelig ejer af Smukke Mule, den skønneste fuldblod .. :-)
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 00:34

Jeg sys faktisk den ser ganske fornuftig ud. meget fin og godt formuleret


Har du ikke en veninde der kan ride ham imens du leder efter en part??


Mine veninder har haft en god rideveinde til deres heste (har været den rdieveninde 3-4 gange), når de ikke selv kunne faste dage, og det var godt for begge parter, og uden betaling, dette var så bare midlertidigt..


altså så ved du da at han kommer ud og bliver hygget om mens du leder efter part..


prisen ville jeg syntes skulle fremgå i annoncen, da det ikke er alle der har råd til at smide 600 kr efter en part, og det kan virke som om det er mannge penge du forlanger (i mine ører), når du ikke nævner en ca. pris.


men held og lykke, måske er det årstiden der gør at folk ikke ringer, selv ville jeg ikke tage en part der ikke stod det sted jeg rider, nu hvor det bliver vinter og koldt.


men bare vent den rette part skal nok dukke op:)


Hilsen Julia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 01:01

Tine (Ib): Der er mange ude fra den gård han står på der har parter.. Men det kan godt være at der ikke er så mange der mangler en part...


Jeanette ♥Mufasa♥: Jeg har engang haft en part til Diablo.. Hun måtte ikke springe/ride tur/starte stævner, men hun betalte aligevel ca. 400 kr. for det... Dejligt at du har en solstråle historie, lad os håbe at jeg også finder en sød pige til Diablo


SødeJulia: Tak for rosen om annoncen.. Jeg har også brugt lang tid på at få det til at lyde ordentligt.. Det med prisen er bare så svært.. For jeg ved ikke hvad jeg skal tage for det, og folk skal ikke skræmmes væk af prisen.. Det er ikke det der betyder mest... Har set mange der tager 600 kr. for det, nogle tager 400 kr, andre 200 kr og nogle gratis.. Jeg synes ikke at det skal være gratis, da jeg som skrevet tidligere vil være sikker på at det er én der vil det her, og kan hjælpe med at betale lidt af udgifterne, da hun har hesten for sig selv 2 gange om ugen.. Det kan selvfølgelig også være årstiden...


Jeg kan godt få nogle til at muge ud og sætte foder frem, men mine veninder har jo selv hest/skole/arbejde og har sikkert lige så travlt som jeg, og derfor føler jeg også at jeg får dårlig samvittighed ved at spørge dem hele tiden.. Det er derfor at jeg gerne vil have en part, sådan at jeg er 100% sikker på at han bliver passet godt, og får lidt opmærksomhed



©©© Diablo Delight ©©©

-Reddet fra slagtning, nu min hyp





DIABLO SØGER PART!


SE ANNONCEN:

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/158213/5/

(Tryk på linket)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 01:06

Ja, og hun må sådan set heller ikke springe på ham Så tror da det burde kunne lade sig gøre *Ss*

Spørg nogle af de andres parter på gården, om de ikke har en veninde eller kender nogen, det var da ihvertfald en mulighed nu du skriver der er mange der har parter ude ved jer :)


Tror bestemt du nok skal finde en god part, du har jo en dejlig hest, du kan stille til rådighed :)

Men måske årstiden er dum ja..

Dog fik jeg min part for små 2 uger siden max, så det burde heller ikke være det der holder folk fra at skrive...Krydser fingre for dig ;)




Lykkelig ejer af Smukke Mule, den skønneste fuldblod .. :-)
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeanette ♥Mufasa♥
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 01:09

Jeanette ♥Mufasa♥: Ja, jeg tror måske at jeg vil sætte en annonce op ude på gården.. Så kan parterne sige det videre til deres veninder osv.. Tusind tak for rådet, og de søde ting du har sagt om Diablo - det varmer rigtig meget



©©© Diablo Delight ©©©

-Reddet fra slagtning, nu min hyp





DIABLO SØGER PART!


SE ANNONCEN:

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/158213/5/

(Tryk på linket)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søger parthest
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 09:22

Nu er jeg så en af dem, som rent faktisk søger en parthest. Og jeg bliver aboslut ikke skræmt af din annonce. Jeg synes som part, at det hører sig med og er hyggeligt at blande foder og muge ud. Jeg er desværre så i den uheldige situation, at jeg i forvejen ikke har overdrevet meget tid men alligevel savner at ride...så jeg har søgt part 1-2 gange om ugen, hvoraf den ene dag skal være weekend - og så må det helst hellere ikke koste noget.

Den har stået herinde længe min annonce - og forleden var der en pige i nærheden, som tilsydeladene har mange heste og ikke tid til dem alle, som kunne bruge mig Så jeg skal ud at prøve 2 af hendes heste i eftermiddag...og jeg glæder mig helt vildt. Håber så at både hestene, hende og jeg passer godt sammen, så der kan komme noget ud af det. Hendes annonce lød på part 3-4 dage om ugen til 400 kr./md.

Jeg er ikke som sådan interesseret i stævner...bare jeg kan få stillet min "lyst" til at være i nærheden af heste og en ridetur i ny og næ, så er jeg såmænd glad. Jeg er nok mest hygge-rytteren som gerne vil lidt dressur og skovture. Hvis der var krav om, at jeg udelukkende måtte ride skovture, så var det såmænd også fint med mig.

Og hvad jeg har hørt...så er det NU på denne årstid, at man finder de seriøse parter - dem som gider tage ud til en hest, selvom det er koldt. Mange synes nok, at det kun er sjovt og hyggeligt om sommeren. Jeg har selv haft hest engang, så jeg ved, hvad det kræver at have sådan en fyr. Man tager altså det sure med det søde Jeg har desværre hellere ikke råd til at give noget - men det gør mig bestemt ikke mindre seriøs. Jeg elsker dyr og passer dem på den allerbedste måde, jeg har lært.

Held og lykke med at finde en part - det skal nok lykkes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 09:49

ja nu er det ikke for at lyde negativ... men har aldrig forstået at folk skal betale for at passe andres folks heste.. ved godt de får en hest de kan ride på, men som du selv skriver skal det helst være en der kan komme mandag og onsdag, ergo er det på dine præmisser og så skal de også blande foder..

de parter der kommer hos mig, kommer helt gratis, de skal ikke lave noget for det. kun ride. og de bestemmer 95% af tiden selv dagene.

andre får endda lidt penge for det, hvor de så hjælper med andre ting..


jeg vil hellere have en der kommer gratis, eller gi hende lidt for det, for så kan jeg bedre sætter "krav"


men nu vrmler det heller ikke med folk herude der søger en part, så det er bestemt heller ikke nemt at finde nogen..




Naja :-D


Stald-Lindgaard

tilridning/undervisning-kommision tilbydes

hjemmeside:www.123hjemmeside.dk/stald- lindgaard køb og salg af alle slags heste og ponyer.


****SPRING KØBES****

****SADLER KØBES****

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 09:55

jeg har det samme problem. Ponsen er i tilridning så her mangler jeg en til når han kommer hjem om en lille mdr.


Freja er ikk tilredet, men kunne bruge en til at nusse og evt hjælpe med tilridningen...


Men heller ingen henvendelser. Jeg vil så osse ha en der 18 eller derover til begge grundet forskellige omstændigheder. Men det er jo fordi jeg vil ha en der selv kan tag ansvar hvis der sker noget med hest eller personen, og som stadig kan stå og være i stand til at ringe efter hjælp mv.


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 10:18

Jeg ville lade mig skræmme af:

- Postnr.

- Alder

- Højde

- Udd.niveau >< alder

- "Pris"

- Dagene

- Ingen stævner


Det hænger nok sammen med at jeg selv har en 17-årig hest på 156 der går LA stående hjemme, som jeg lige har fået part til.

Derfor kigger jeg altså efter noget der er både større og yngre, eller en ældre hest som kan en masse. Jeg er slet ikke sikker på jeg ville få lyst/tid til at starte stævner, men jeg trækker alligevel næsen til mig når jeg læser det..




Mvh. Cat - Stud.med.vet

"Gratis" fotografering tilbydes - se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor ved..
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 10:38

jeg ikke, men jeg forstår udemærket at du vil springe hesten selv.. Det er også kun mig der skal springe på min hest, heldigvis passer det parten godt, da hun ikke er springrytter, men brænder for dressuren..


Jeg syntes ikke du kan forlange ret meget for det, højst 500 i måneden, tænk på at de gør en tjeneste, de muger og ordner foder samt de jo ikke får det helt store udad at ride en hest to gange i ugen..






Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 13:34

1 månede syntes jeg nu heller ikke er meget, det kan godt være du har brug for en lige nu og her men hvis der ikke er nogen så er der ingen.


Da jeg søgte part til victor var det også en primær dressur rytter, men hun måtte starte alle de stævner hun ville, han var/ er en godt reden hest der kan gå LA niveau både spring og dressur, han stod på en ride skole så alt var inklusiv, man skulle bare komme og hygge, hun måtte få alt den undervisning hun ville have , dog bare ikke på mine dage, han var så "kun" 11-12 år og det kostede 600 kr.


Og som sagt fandt jeg den bedste part man kunne tænke sig , efter 1½ år først havde flere ude og prøve ham, og også flere der havde en part på ham et kort stk tid men det fungere aldrig da han kræver en rutineret rytter. han er ikke ond, han prøver bare en af, især når man forlanger lidt af ham.


Jeg håber du finder en hurtigt, men hvis det er så stort et poblem kan du så ikke finde en eller anden til at motionere ham de dage du ikke kan, ude fra dit sted, uden det skal koste noget for personen..


Jannie




Kig ind på

www.naestildgaard.dk


Næstildgårds sportsrideklub






0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker til alle igen
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 15:54

Jeg takker igen for alle der gider at bruge tid og hjælpe mig - det er helt overvældende!!!


Vestrup: Jeg er glad for at høre fra én der faktisk søger en part, det er dejligt at høre at annoncen ikke skræmmer dig helt væk Jeg har brugt lang tid for at få den til at se så god og indbydende ud, som muligt! Held og lykke med de 2 heste, som du måske skal have part på - det bliver da rigtig spændende


najachristina: Du lyder slet ikke negativ - jeg er glad for at du skriver din mening Alle de gange jeg har haft en part til mine heste har jeg taget penge for det.. Jeg synes nemlig at det er godt at parten også vil tage del i den økonomiske side, da hun får en hest til rådighed 2 gange om ugen. På denne måde bliver vi lidt fælles om udgifterne, da vi jo også er lidt fælles om hesten. Mener selvfølgelig ikke at hun skal betale halvdelen af udgifterne, da det jo er min hest, og mig der i sidste ende bestemmer... Og på denne måde føler jeg også at jeg finder en mere seriøs part, end én der ikke vil betale en krone!


Stute: Ja, det er træls at man ikke kan finde én.. Men parter hænger desværre ikke på træerne - jeg troede faktisk at det var laaangt nemmere at finde én, men jeg har ikke fået en eneste henvendelse...!


Cat *May Ray*: Du ville lade dig skræmme af:


- Postnr. (Det kan jeg devsærre ikke gøre noget ved )

- Alder (Den er også svær at ændre )

- Højde (Den kan jeg heller ikke gøre noget ved )

- Udd.niveau >< alder (Han er ellers rigtig fin under rytter... Så udd.niveu'et burde ikke skramme én.. han kan gå til bidet, lave side bevægelser, kontra galop, skridt pioetter mm. så det kan jeg ikke helt forstå?)

- "Pris" (Det er jo noget man snakker om)

- Dagene (Er som nævnt tidligere kun de dage jeg søger en part.. Men selvfølgelig med en vis fleksibilitet)

- Ingen stævner (Det står der ikke i annoncen mere)


Tak for hjælpen - jeg tror måske at mange lader sig skræmme af hans alder.. Men man mærker slet ikke hans alder, hvilket man også kan se på billederne.. Han ser jo ung og frisk ud


Annemette: Jeg har heller ikke tænkt mig at forlange ret meget for det.. 400-500 kr. vil være helt fint, og derfor skriver jeg også i annoncen at vi kan snakke om prisen..


jannie (victor): Du har helt ret i, at hvis der ikke er nogen der søger part, så er der ingen der søger part.. Jeg lavede denne tråd for at høre om min annonce var hel ved siden af, og det var derfor at jeg ingen henvendelser havde fået.. Jeg mangler en part mandag og onsdag, da tiden er knap.. Jeg kan godt nå derud, men jeg ville have det langt bedre med at der var en part der kunne have ham.. Sådan at jeg ikke kom om aftenen og kun kan nå at muge ud og ordne foder.. Så problemet er ikke kæmpe stort, men vil MEGET gerne have en part!




Tak til alle - I er simpelthen så søde



©©© Diablo Delight ©©©

-Reddet fra slagtning, nu min hyp





DIABLO SØGER PART!


SE ANNONCEN:

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/158213/5/

(Tryk på linket)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søger part
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 06:50

Måtte lige fortælle, at jeg fik parten på de 2 dejlige tøser - en frieserhoppe og dv-hoppe De var super skønne begge to og hende som ejer dem, passede jeg også rigtig godt med. Så det er super skønt - og endelig fandt jeg en, som kunne nøjes med en weekendpart og jeg må tilmed starte stævner, hvis jeg har lyst til det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm..
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 23:11

har du prøvet at kigge inde på siden hvor der bliver søgt om part, også evt kontakte en derfra??

du kan jo ligeså godt ringe rundt og hører om dem der har anonccer er intereseret..


Hilsen Julia

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis ikke liige
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 23:18

det var fordi jeg boede på sydsjælland var jeg da sprunget på ham. ( eller hvad man skal sige..)

da jeg ikke længere har hest..


og alle tingene ville ikke gøre mig noget..

udover udmugningen som jeg ikke kan klare pga dårlig ryg..


bliv ved med at søg og sæt evt annoncen op i dit lokale supermarkedet mv, og andre steder på nettet..


:)

held og lykke


Hilsen
Christina


- nu med en lille blybber i maven <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender det..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 09:05

Jeg har også en part-annonce ude, hvor jeg søger en rytter til min dejlige hest.. Det er også i dressur, da jeg selv springer på ham..


Folk må dog gerne starte stævner osv, dog for egen regning og undervisning må de også hellere end gerne få osv..


Dog skal personen også ordne boks og foder når de er her, men ellers kun ridning..


Jeg har også kun skrevet 300 kr i annoncen, mere som en sikkerhed i forhold til at parten ikke bare smutter..


... Jeg har så haft et par stykker ude og prøve ham, men de fleste syns han er svær at ride?! Jeg synes jo, at han er super nem, når man lige lærer ham at kende osv..


Men nej, ikke nogen som syns de vil ride min dejlige hest.. Giver snart op!


... Men held og lykke med at finde en sød part til din dejlige hest.. :)




Hilsen Simone
- med vidunderdyret Garcon
Søger jagter og D-military!
Skriv, hvis du ved noget!
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 11:34

Jeg stod i samme situation som dig for et års tid siden.

Udover en der ville høre om jeg var interesseret i at sælge, fik jeg ingen henvendelser!


Det jeg gjorde var i stedet at gå ind og kigge på ryttere der søgte hest. Når jeg så fandt en der passede, alders og områdemæssigt, kontaktede jeg simpelthen dem.

Det resulterede i 3 prøvninger, og den perkfekte part i sidste ende

Nogen gange handler det bare om at tage tyren ved hornene


Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  24-10-2007 21:34

Vestrup: Ej, hvor dejligt - tillykke


SødeJulia: Det har jeg allerede gjort, men dem jeg har kontaktet kan lige præcis ikke de dage eller så bor de for langt væk...


Mishaa ♥med en lille blyb♥: Jeg er glad for at kravene ikke skræmmer en der søger part helt væk


Simone *Garcon*: Øv, hvor ærgerligt! Man er nemlig lige ved at give op hele tiden Held og lykke - håber meget at du finder én


plamadeus ♥amadeus♥: Dejligt at du har fundet en part efter lang tids søgning


JEG KAN SIGE TIL ALLE AT DER I DAG ER EN SØD PIGE PÅ 28 ÅR, DER HAR RINGET ANG. DIABLO! HUN ER MEGET INTERESSERET, OG SKAL UD AT KIGGE PÅ HAM - DET ER SUPER DEJLIGT!!!



©©© Diablo Delight ©©©

-Reddet fra slagtning, nu min hyp





DIABLO SØGER PART!


SE ANNONCEN:

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/158213/5/

(Tryk på linket)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider