Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Årsdag med lille Frø :)
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 23:33

Året der gik...

I dag er det 1 år siden, at jeg hentede Quark aka. Lille Frø nede ved Esbjerg.

 

For et år siden stod jeg og følte mig som verdens lykkeligste og heldigste hesteejer :)

 

Det har/er en ekstrem hård rejse som vi har været/er på sammen - og vi kæmper hver dag!

 

Set i bakspejlet, så burde jeg jeg nok have købt mig en mindre hest, en mere dressurpræget hest, ikke en springhest, osv., osv.

Jeg vil dog ikke bytte lille Frø væk for noget som helst.

 

Jeg troede at alt ville blive lettere, hvis bare man ejede hesten - ja ja, tåbelig tankegang! :)

 

Men nej, jeg blev klogere. Som alle andre ryttere ved, så er dressurens kunst virkelig svær! Her er vi til et trænings stævne i oktober 2014 (efter 2 måneders samarbejde).

 

Video

 

Og ja, der var rigtig rigtig mange ting der skulle rettes op på - ja, næsten alt! Hesten er lang, uden muskler, usmidig, til tider taktfejl, stærk osv. Samtidig en rytter uden balance, foroverbøjet, for lange bøjler osv. Jeg er faktisk lidt flov over det, men videoen er et fantastisk "minde" om hvor vi startede og hvor vi er kommet til.

 

Jeg fik lidt undervisning on and off fra september-januar. Den 1. marts 2015 flyttede jeg Quark til at nyt og dejligt opstaldnings sted, samt fik ny undervisning.

 

Og hold da op en udvikling Quark har været igennem de sidste 4 måneder!

Han er blevet en flot fyr med muller :) Vi synes stadig det er meget meget svært! Når tingene er aller sværeste så er jeg klar til at sælge Quark og jeg vil stoppe med at ride - stakkels Quark :) Dog kommer han nu ingen steder <3

 

Denne video er fra vores sidste stævne fra små 2 måneder siden - og der er kun sket mere med ham :) Der er plads til forbedring både ved hest og rytter :) Vi øver os i at blive bedre hver dag. Vi kæmper utrolig meget med min opstilling og indvirkning på hesten, samt takt og bæring. Rom blev ikke bygget på én dag.

 

Video

 

Beklager det blev så langt! Og den video kvalitet.

Jeg har stadig følelsen indeni, at jeg er verdens heldigste og lykkeligste hesteejer <3

 

Billede

 


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

10
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 09:31

Wow en udvikling!! Det er godt nok imponerende hvor langt i er kommet på så forholdsvis kort tid. Klap dig selv på skulderen, det er virkelig godt gået! Jeg glæder mig til at følge jer fremover, det tror jeg bliver spændende

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 tager tid
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 13:23

Godt med vidioer, så man kan se at der jo faktisk sker noget, det er jo en lang process med de heste, jeg syntes også godt du kan klappe dig selv på skulderen og gi en ekstra gulerod til Frø.

 

Hilsen Anne

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smukke quark
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 16:29

Det er jo smukke quark - sikken flot forbedring dine to videoer viser :-) Fedt at du har dem som dokumentation for jeres forbedring.

 

Hvor er du flyttet hen med ham ? Og hvem får du undervisning af nu ?

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er i søde
Forfatter: 
Dato:  05-08-2015 15:26

Hvor er i søde - Tak :)

 

Godt at andre også kan se vores fremskridt :)

 

Vi kæmper og sveder også en del for det - puha! Og følger en meget stram træningsplan. Men når man kan se og mærke så store fremskridt, så er det bare det hele værd og giver én endnu mere lyst til, at knokle på :)

 

Ja, video er genialt! Jeg fik også taget lidt fra undervisning her i søndags - og igen - fremskridt fra den nyeste video her i indlægget til nu! :)

 

Morgan: Ja, han er en flot fyr :b

Vi er flyttet til Hadsten, på Stald Borregaard (et privat opstaldningssted), det er min veninde og hendes forældre der har det. Et rigtig rigtig dejligt sted! Jeg opgav simpelthen at finde et opstaldningssted i Randers/nær Randers, som havde det hele. Så så må man jo køre efter det :) Jeg får undervisning af min veninde, Camilla Borregaard. Hun underviser samtlige opstaldere derude.

 

Endnu en gang tak for de søde ord :)


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så dejligt
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 16:40
Jeg bliver simpelthen så glad hver gang jeg falder over nyt fra lille quark .

Rigtig flot udvikling..må dog mene jeg husker som den sidste video;-) (men han havde jo så også været på prøve ved en anden inden du købte ham)

Quark har altid fortjent en god ejer og det virker det absolut til han har fået i dig<3
0
0
Svar på denne tråd
 
 KjjjjUuyyyy
Forfatter: 
Dato:  31-08-2015 01:45

Rigtig flot udvikling i har været igennem :)

 

Flot arbejde (y)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for indblikket
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 22:31

Tak fordi du delagtiggør os i dine tanker og lader os andre fornemme og se hvad du er gået igennem med din dejlige hest.

 

Sikke en udvikling!

 

Fortsat god arbejdslyst og held og lykke såvel hjemme som ude på stævnepladserne!

 

Mvh Jumbo


Prøv at leve i nuet...ikke i hvad-hvis-nu'et

(sagt af en klog mand på P4)

 

Man behøver ikke at være hestetosse for at være her -

men det hjælper ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider