Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Equitana 2015
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 19:34

Så er vi hjemvendt fra Equitana i Essen

 

Til dem, som tænker "hvad er Equitana?" Er det "kort" fortalt en hestemesse ala Herning, bare meget, meget større.

 

Det er ialt 12 haller, fordelt på en hal med opvisning, to haller med restaurenter ( de havde stilt træhytter op ligesom til deres julemarkedet - mega hyggeligt ) en hal med western, en med islænder, haflinger og andre ponyerracer. En hal med "shop in shop"

med alle de store udstyrsmærker og udstillere med hesteracerne, en hal med trailere og staldudstyr, en med pleje, fys, hovbeskæring og foder. Resten af hallerne var proppet med rideudstyr.

 

De havde alt hvad hjertet kan begærer af udstyr og udvalget var et helt andet end i Dk. Manden måtte flere gange ud i bilen for at afleverer alle de ting jeg fik købt..

 

Nå, men tog lidt billeder..

 

Her en den ene indgang.

Det tog os 30 min. i kø for at komme ind og parkerer bilen. Der var en masse politi, p-vagter og heste på kørebanen

Billede

 

Den hal med trailer og staldudstyr. Den var meget, meget stor.

 

Billede

Den ene hal med mad...

 

Billede

 

I de fleste haller med udstyr var der i midten en 20 * 40 bane, hvor de lavede små opvisninger.

Pat Parelli red rundt på et tidspunkt med et flag over hestenes øjne - det var manden meget imponeret af!

 

Billede

 

Og midt imellem butikkerne stod der heste opstaldet.

 

Billede

 

Lidt er sløret billed. Men her havde vi ventet 20 min. på at dørene blev åbnet.

 

Billede

 

En af stederne, hvor man kunne spise. Super hyggeligt. Betjeningen var udklædt i lederhosen og alpekjoler..

Lige bagved hytten var der en opvisningsbane - meget hyggelig.

 

Billede

 

Manden og jeg har aftalt, det bliver en fast tradition med en tur derned. Det tiltrods, for at han ikke har interesse for heste.

 

En ting er sikker - Herning bliver aldrig, det samme for mig igen. Det er fremover en miniput oplevelse iforhold til Equitana!

 

Så nu vil jeg igang med at spare op til 2017!

 


 

Smuk prinsesse pony sælges.

Opstaldning tilbydes

staldlauenborg.dk

6
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 21:28

Uha, jeg er misundelig

Kan du fortælle lidt mere om det? Hvor langt fra grænsen er det? Havde i overnatning? Hvad koster det at komme ind?

0
0
Svar på denne tråd
 
 langt hjemmefra
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 21:38

Der er ret langt derned. Det ligger tæt ved düsseldorf og det tog os ca. 6 timer at kører derned fra dk.

 

Vi havde booket hotel i Düsseldorf, men vil næste gang booker vi i Essen, som er byen, det afholdes i.

 

Det koster på hverdage 20 euro og 23 euro i weekenden. Man kan købe flere dagspas dertil, så det bliver lidt billigere.

 

Jeg synes helt bestemt, det var alle pengene værd. Vil til hver en tid, hellere betale for Equitana end Herning.

 

Vi var dernede i to dage. Vi startede kl 10 og kl. 15 havde vi stadig ikke nået det hele igennem. Det giver lidt en ide, om hvor stort det er.


 

Smuk prinsesse pony sælges.

Opstaldning tilbydes

staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 21:57

lækkert! Jeg har selv haft kigget på Equitana, da vi bor i Tyskland, men vi bor helt oppe nordpå, og der var lidt for langt til, at jeg ville byde min ikke-hesteinteresserede mand at tage turen sammen med mig (vil ikke afsted alene).

 

Jeg var afsted til Salon du Cheval i Paris i 2012 og 2013, og det lyder som noget lignende - Salon du Cheval ligger i størrelse et sted imellem hingstekåringen i Herning og Equitana, men samme princip som Equitana med masser af udstyr/varer man kan købe, opvisninger på baner i hallene, osv.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Equitana
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 22:27

Min veninde og jeg var i år afsted for 4 gang, og vi kan bestemt også anbefale det

For dem som ikke har mod på at køre så langt findes der Hansepferd i Hamborg. Det afholdes, ligesom Equitana, hvert andet år - næste gang i 2017. Det er ikke lige så stort som Equitana, men stadig en anelse størrer end Herning

1
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte (Jørgensen)
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 22:43

Charlotte - hvor boede i ?

Var i inde og se shows ?

 

Vi skal finde lidt bedre hotel som er tættere på næste gang. Og så skal vi ikke være der i weekenden - kors, der var mange mennesker!

 

Sine, min mand er slet ikke hesteinteresseret. Men jeg tror han hyggede sig, ved at se min store glæde, hver gang jeg fandt et eller andet stykke udstyr jeg bare måtte eje

Vi gjorde en kærestetur ud af det. Var ude og spise om aftenen og hyggede rigtig meget. Min mand har sin bedstefar nede i tyskland, så ham besøgte vi på vej hjem. Det var en succes!

 

Men kan virkelig anbefale det til alle hesteinteresseret - så god en oplevelse!


 

Smuk prinsesse pony sælges.

Opstaldning tilbydes

staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Lauenborg
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 22:58

Vi boede på Atlantic Hotel, som ligger inde på messeområdet. Det har vi gjort de sidste 2 gange, de første 2 gange har vi boet på hoteller "ude" i Essen by.

Vi var inde og se Hop Top show og vi så også hingsteshowet. Sidstnævnte fik vi foræret billetterne til, da min veninde fik charmet sig ind hos nogle Equitana officials til morgenmaden på hotellet

Du har ret i at der denne gang var vanvittig mange mennesker, det har ikke været så voldsomt de øvrige gange vi har været afsted. Næste gang vil vi også satse på nogle hverdage

0
0
Svar på denne tråd
 
 god veninde!
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 23:07

Se, det er en god veninde:-) Var det gode shows? Tænkte at western showet ville være noget min mand ikke ville falde i søvn til hvis det var :-)

 

Ja, det var helt vildt i lørdags med alle de mennesker. Det blev for meget.

 

Så i "blikfanget" fra Clipmyhorse? Var lige ved at tage et billede af ham og smide det på her he he

 

Hvor tidligt bookede i hotel og hvad er prislejet?


 

Smuk prinsesse pony sælges.

Opstaldning tilbydes

staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja - hun er
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 00:14

helt fantastisk Vi bookede hotellet i slutningen af november og vi gav omkring 3500 for 3 overnatninger, og det er altså et fedt hotel

Første gang vi var afsted boede vi på City Hotel i Essen, og der mener jeg vi slap med omkring 750,- pr. overnatning.

For en dressurrytter som mig, var der godt nok mange springhingste med i showet Med det blev opvejet af hingste som Damon Hill og Fidertanz, sidstnævnte tabte jeg fuldstændig mit hjerte til

Hop Top showet er meget cirkuspræget - så det er nok det eller westernshowet I skal gå efter

 

Det på clipmyhorse har jeg desværre ikke set - kan det stadig ses ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder godt med hotel
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 09:12

City hotel var den i gå afstand fra hotellet?

 

Clipmyhorse havde hyret en mandlig model som gik rundt i bar overkrop. Hver gang han gik rundt vendte alle pigerne sig efter ham:-) det var lidt sjovt at se - godt indslag:-)

 

ja, jeg tror vi går efter et western show, hvis manden skal med ind og se noget. Det var godt nok en kæmpe scene de havde stilt op.


 

Smuk prinsesse pony sælges.

Opstaldning tilbydes

staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Clipmyhorse
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 22:07

det lyder til vi er gået glip af noget der

City Hotel er ikke i gåafstand, men der er offentlig transport til messen også. Jeg lagde mærke til at man kunne leje et skab inde på messen til at opbevare sine indkøb i

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja, det var en udemærket indslag
Forfatter: 
Dato:  26-03-2015 11:07

Det hotel er værd at overveje, da vi ikke vil til dusseldorf næste gang.

Ja, så godt de skabe. Det var smart tænkt. synes også de trollys folk tager med, kommer til deres ret derned!

 

Dejligt med andres erfaringer, så turen næste gang bliver endnu bedre..

 


 

Smuk prinsesse pony sælges.

Opstaldning tilbydes

staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider