Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Lidt nyt: Teaser, 3 års hoppe.
Forfatter: 
Dato:  13-03-2015 20:21

I november 2014 kom jeg -som nogen måske ved-, til at købe en ny hest, hvilket overhovedet ikke var meningen

 

Jeg kom til at købe mig en helt rå 3-års hoppe, hentet direkte fra løsdrift hvor hun er født og opvokset sammen med sin mor. Kæmpe bamsepels og det mest føllede ansigt

 

Det var et meget spændende projekt jeg begav mig ud i, det vil jeg gerne indrømme Vi nåede både at have en trailer-ulykke, Torben A. på besøg, og en yderst vanskelig hovbyld der ikke kunne lokaliseres og måtte i røngten inden jeg overhovedet fik hende hjem. På dette tidspunkt er jeg ret meget i tvivl om HVOR god en idé det nu også var jeg havde rodet mig ud i ;)

 

Fra handelsundersøgelse hos dyrlægen i november 2014:

Billede

 

Billede

 

Jeg har nu haft hende hjemme i et par måneder, og det går endelig den rigtige vej, med fuld fart :) Det har været et par træls måneder, hvor der har været MEGET basis oplæring og diverse udfordringer. At blive trukket i snor, stå i boks, nye foldrutiner, få løftet hove osv. Og jeg synes måske at det til tider har været op af bakke. Hun har et meget anderledes temperament end gode gamle Surprise har: sagde du "NEJ", så fik du med statsgaranti kastet et for- eller bagben i din retning muligvis krydret med et hvin

 

Men hun har samtidig også den fedeste personlighed, og jeg holder mere og mere af den halvfjollede dame for hver dag der går

 

Her under processen med gradvis tilvænning af udstyr, stemmekommandoer og longering, januar måned:

Billede

 

Billede

Billede

 

Og fra igår, marts 2015, hvor jeg har været på ryggen af hende 2 gange og hvor vi ellers er ovre de fleste "børnesygdomme", hvor trensen er hadeobjekt, gamacherne bider og gjorden strammer og hende på midten af banen er legekammerat Jeg synes jo selv, at hun er ved at udvikle sig til en smuk lille stjerne, der udvikler sig dag for dag:

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Billede

 

Billede

 

 

Surprise har det iøvrigt også strålende, hans nye ejer er SÅ glad for ham og han præsterer præcis så super godt som han plejer på en springbane! De har netop debuteret i MB sammen med placering ved deres første tur sammen :)


Mvh Mie

-Med supermulen Surprise

19
3
Svar på denne tråd
 
 Skøn skøn
Forfatter: 
Dato:  14-03-2015 10:25

Sikke da en skøn dame, du har fået dig. Jeg må da sige, at hun har udviklet sig i den rigtige retning. (y)

 

Men ja, det er da op ad bakke, med de lidt mere specielle heste ind imellem. Men til gengæld så kryber de under huden på én, og kravler lige ind i hjertet, når man begynder at få dem i den ønskede retning. For det er en stor belønning, når ting lykkes, som man har lagt tid og sjæl og mange kræfter i.

 

Tillykke med hende.

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 11:11

Tusind tak Mia :)

Ja, hun er heldigvis ved at udvikle sig rigtig godt. Hun var blevet lidt rigeligt skravlet henover vinteren, hvilket nok skyldes den store omvæltning det har været for hende at flytte hjemmefra. Hun var sindssygt stresset og urolig i boksen og gik helt i baglås hvis hun f.eks ikke blev lukket ud først. Vi havde held med at skærme hende i boksen, så hun kun havde fronten åben og ellers var skærmet på de andre tre sider og dermed kunne hun selv vælge hvornår hun ville stikke hovedet ud og følge med.

 

Men ja, jeg var noget træt af hende i vinters, men de sidste par uger har været ren optur, og så begynder de der unge bøller altså at hænge fast i en - det er en skøn følelse, især efter så lang en pause fra hestene som jeg har haft!


Mvh Mie

-Med supermulen Surprise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smuk hest
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 12:55

g sikke et kæmpe stkke arbjede - hatten af for dig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 17:13

Jeg kender følelsen!

 

Men for satan, hvor er hun lækkert - og hvor er det skønt hun selv går lang og dyb under longering uden indspænding (Y)

Hun skal nok blive en lækker madame og jeg glæder mig til at følge jeres udvikling sammen


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

- 15% rabat på alle Königs ridestøvler! Klik her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smukke
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 21:27

 

"Min" smukke Prinsessen

 

Dejligt at følge udviklingen. Hun har den skønneste og sjoveste personlighed.

 

Og hun ligner efterhånden en rigtig hest


- Yuki

 

Med salathesten Rigola

 

 

 

FOLEALARM UDLEjES. SIDDER I GRIMEN. RINGER OP TIL MOBIL VED ALARM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig hest, virkelig dejlig
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 08:41

Skøn hest du har dig der :-) Hun ser virkelig dejlig ud og du har jo lagt en kæmpemasse arbejde i hende allerede, så I skal da helt sikkert nok komme langt..

 

Jeg har dog givet dig en "tommel ned". Ene og alene pga det første billede i longeringsserien - Et Pessoa-system hører i min verden ingen steder hjemme, og slet ikke på en rå hest der skal lærer at arbejde korrekt med sin krop. Uanset hvor løs en pessoa er, vil den altid være der og den vil altid give hesten en "ramme" den skal være i, dvs. at hesten ikke lærer at bruge sig korrekt i fri form..

 

Kira


Selina

Sød, sej & solid...

 

Rosie, Apache & Thilda - I himlen er I gemt, men i hjertet aldrig glemt..

5
3
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 10:28

TAK for de fine kommentarer

 

Kira: Hatten af for at du rent faktisk begrunder din tommel ned Det giver jo mig muligheden for at begrunde grunden ;)

 

Der er jo nemlig netop en årsag til, at pessoaen er fraværende på de nyeste billeder. På det billede, hvor pessoaen er på, var første (og sidste) gang jeg benytter den på hende her.

 

Pessoaen fungerede rigtig godt på min gamle hest, som havde meget nytte af den og arbejdede rigtig godt i den- men jeg synes ikke, at den giver den ønskede virkning med hende her, da hun har naturligt anlæg for at ligge sig korrekt frem (og desuden fejler motoren bagi heller ikke noget ).

 

Derfor har jeg ikke brugt den siden. Hun søger selv fint frem og ned, så når/hvis jeg benytter et hjælpemiddel på hende, så er det en gammeldags chambon (eller gouge om man vil), som giver hende fuld frihed både til højre, venstre, tilpas meget opad, og nedad


Mvh Mie

-Med supermulen Surprise

6
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 20:39

Her er iøvrigt en sprit ny video fra idag, som er 2. gang med sadel+rytter, og allerførste gang i trav. Synes måske nok det er en meget sød og artig 3-års jeg har fået mig efterhånden

 

Video

 


Mvh Mie

-Med supermulen Surprise

8
0
Svar på denne tråd
 
 Lækkert....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2015 17:40

Hvor er det en lækker sag! Og hvor ser det da bare top fornuftigt ud


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt

Monza´s Touché

...og nu også æslet Oscar

0
0
Svar på denne tråd
 
 kommentar
Forfatter: 
Dato:  22-03-2015 18:07

Hvor er hun fin og det ser da super fornuftigt ud

Købte lige som dig en rå 2,5 års hoppe som intet kunne og puha det giver et par grå hår Men når det så lykkedes så findes det ikke bedre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillyke..
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 17:11

Stort tillykke med din nye fine hyp, ser rigtig dejligt ud:)

Faldt over dit billede hos dyrlægen og undrede mig over om ikke det var hos hestedoktoren.. Da jeg så så Yukis kommentar gik det op for mig at du har hentet hende lige ude bag mig:D

 


Jette Foss og Safian's Con'nero

http://www.facebook.com/fossfoto

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ååååårh
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 23:18

Hun minder mig godt nok om min kære dejlige Tess. Hun er dog nu 6 år og også efter tailormade temptation. Samme ansigt og udtryk ;) hvor er det sjovt at se. Hun er også lidt speciel, fex har vi haft adskellige diskussioner over beskyttelse på benene, hvor min tess syntes at sådan noget pjat gider hun ikke rigtig. Eller når noget er nyt og farligt, så planter hun gerne alle fire ben i jorden og rør sig ikke ud af flækken, der plejer masser af snak og ros (og evt. lidt godbidder) at gøre tricket - så holder tingene op med at være farligt efter lidt tid. Dog er hun 99 % af tiden den sødeste, dejligste hest, som alle i stalden elsker, og ikke hoppet på nogle måder, hverken ved andre heste eller sådan generellt. Derudover så dejligt blød og fremadgående under ridning.

 

kan da lige dele en video af min Tess, fra da hun var i ridning sidste år: www.youtube.com/watch?v=gGuPEWnd0UQ

 

Hun er sent tilredet, men vi skynder os langsomt istedet for, da hun også gerne skal holde i mange år :)

 

Meget gerne flere billeder og video af din Teaser ;)


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 13:33

Tusind tak

 

Hun er også bare super fornuftig at arbejde med Hun kan godt være lidt bøllet stadig, når der er noget hun ikke lige synes passer hende

 

Jette: Jeps, hun er nemlig flyttet fra Yuki og mor Rigola, og fik lavet handelsundersøgelse hos hestedoktoren :) Men nu er hun altså blevet Københavner eller Amager´kaner om man vil ;)

 

LT: Jeps, det lyder præcis som noget jeg kan genkende :D Især den der med gamacherne, den har vi også kæmpet med. Det ville damen bare IKKE! Nu går det fint, men det tog lang tid før det ikke længere var diskussionsemne hver eneste gang ;)

 

Iøvrigt endnu en ny video fra imorges, hun er bare så flink en 3-års

Video

 

Billede

 


Mvh Mie

-Med supermulen Surprise

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider