Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Til (military) og ridestævne i Afrika
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 01:09

Hej HN :)

 

Jeg er ikke så frygtelig aktiv herinde mere, men vil alligevel gerne dele lidt fra mit fantastiske heste eventyr jeg havde i Afrika sidste år. Min computer døde desværre sammen med flere billeder og video fra turen, men havde heldigvis fået uploadet en del på internettet inden.

 

En lille apetitvækker - det kræver sit at være konkurrencehest i andre dele af verdenen :D

Billede

 

 

 

 

Aller først lige et lille resume, har forsat min skønne hyp Chaday. Vi nåede at få en halv military sæson sammen i DK inden jeg tog afsted. Dog gav sæson 2014 lidt opstarts problemer, primært da jeg over vinteren døjede med en brækket hånd og et kraveben der var gået voldsomt af led. Nok om det. Vi fik det til, og vi fik en masse skønne oplevelser

Her et par billeder:

 

En af årets første træninger, her i Tågarp :)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

CIC1* i Sopot, Polen

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Hestehygge i Sopot

Billede

 

CNC1* til landsstævnet i Haslev

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Landsstævne på Skårup, hvor det også blev til bronze ved Hold DM :)

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Og sidste stævne inden afrejse, CIC1* ved CPH Eventing

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

 

Men så gik turen ellers til Afrika, nærmere bestemt Kenya. Det blev til 4,5mdr hos "Malo Stables", Kenyas eneste varmblods stutteri. Der var i alt ca 40 heste, fordelt på importerede varmblodsheste fra DK, ungheste, poloponyer og turheste. Billederne kommer muligvis lidt rodet, men here we goes :)

 

Billede

Stemningsbilleder fra min første aften

Billede

 

Billede

 

 

Efter en lille uge blev det allerede tid til en af de store oplevelser. Ponycamp... Midt i vildreservatet Total crazy. Løverne havde boet i vores campområde få uger forinden. Men sådan kører det åbenbart hvert år. Og alle børn og ponyer kommer levende hjem. Vild oplevelse !!!!

Billede

 

Billede

Her mig sammen med de dygtigste ponybørn i Kenya efter terræn lektion :)

Billede

 

Billede

 

Jeg var så overvældet af arrangementet at jeg fik taget en del video, så til dem der magter en længere forestilling, så er der mulighed for at kigge lidt med her: :)

Video

 

Hestematerialet i Kenya består stort set kun af "aflagte" vædeløbsheste. Så ønsker man et hest af større kvalitet, skal de hentes hjem fra andre steder i verdenen. To gange under min periode var vi i lufthavnen og tage imod nye heste :) :)

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Lokal girafbevarende istitution jeg fik besøgt. Ikke at jeg lige havde forventet dette

Billede

 

Det blev til mange fede naturoplevelser på hesteryg. Her et par billeder fra Rift Valley, meget smukt område

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Jeg fik mødt MANGE anderledes og besynderlige ting :D :D :D

Billede

 

Her et enkelt billede fra elefant børnehjemmet som reder forældreløse elefanter og forbereder dem til udsættelse igen

Billede

 

Her lidt fra den daglige træning af nogle af dressurdamerne, her Minola efter Milan

Billede

Og Summerbird efer Fürstenball. De er begge to født i DK :)

Billede

En af staldens hestepassere Kevin, sammen med to af unghestene

Billede

Årets sidste føl, Contendra efter Contender

Billede

 

2 heste mere ankom fra DK. Samia og Tops. Mere om dem senere :)

 

Billede

 

Billede

Karen Blixens hus + kaffefarm måtte selvfølgelig besøges

Billede

 

Og så til en oplevelse jeg nok aldrig kommer til at prøve igen. Før folk nu farer helt i flint, vil jeg gøre opmærksom på at der i denne del af verdenen ikke findes dyrlæger der kan udfører dette. Efter grundig udlæring af en af danmarks dygtigste reproduktionsdyrlæger, insiminerede jeg en hoppe. Total crazy

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Polo er en af de helt store ridedicipliner. Det skulle selvfølgelig prøves Er nok ikke noget stort naturtalent. Men sjovt var det !!! Helmetcam kan ses her:

 

Video

 

 

Som sagt er billederne ikke helt i kronologisk rækkefølge, beklager. Men her lidt om det at være til ridestævne i Kenya. For ja, de har et rideforbund. Og wow, hvor bliver man glad for stævnetilmeldning på Go her i DK, vi har det sørme let i forhold til andre steder

Nårh... Men man kan altså konkurrere i både dressur, spring, military og engelske showing klasser og diverse arvearter af dette. Her et par billeder fra en terrænspringnings klasse hvor der var indlagt nogen anderledes forhindringer undervejs end dem man måske normalvis ville møde her i DK :P

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Tops på terrænbanen

Billede

Hestetrailere findes ikke rigtigt. Så det er i lastbil hestene fragtes (hvilket nok er meget heldigt med alle de huller i vejene der er dernede :P )

Billede

Rio

Billede

Tops som "Champion under saddle" - vores begge debut i en engelsk showing klasse

Billede

Og jeps - de går fuldstændig amok med pokaler dernede !!!

Billede

Her høsten fra mit første ridestævne

Det var gammelt fint sølvtøj, den ældste pokal var fra 1937. Der var desværre ikke nok starter til at afvikle en 120cm klasse til dette stævne, ellers kunne man have vundet en pokal som Karen Blixen vandt i 1920. Det kunne ellers have været ret sjovt :D

Billede

 

Jeg nåede også på en FANTASTISK safaritur til Masai Mara

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

Jeg fik også mulighed for at deltage ved årets mest prestigefyldte stævne - FEI world Challenge. To world cup dommere rejser rundt i de lande hvor ridesporten er knapt så udviklet, så ryttere her også får mulighed for en fair bedømmelse og efterfølgende, noget kvalificeret undervisning. Jeg rider her "Advanced" på Samia. Vi var på dette tidspunkt meget nye, så i må bære over med de fejl der er. OBS, Musse er 185cm

Har aldrig sidet på noget så stort, men klart en af mine yndlings heste dernede !!!

Video

Vi red lidt over 70%, og endte også med at vinde hele den Østafrikanske Liga :) :)

 


MILITARYRYTTER

KATJA BERG

 

"Man kan hvad man vil, ellers vil man det ikke nok"

 

 

SIGER TAK FOR STØTTEN TIL

 

HØRSHOLM HESTEPRAKSIS - TRAILERKØRESKOLEN - HERI RIDEUDSTY - NOBEL FOOD

 

45
0
Svar på denne tråd
 
 fortsættelse
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 01:52

Billede

Stemningsbillede fra ridestævne

 

Og førstehjæpskursus hjemme på gården for både hest og rytter :)

Billede

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Hygienje undervisning på en lokal skole som teamet bag stalden sponsorerede.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Classic - polopony og turhest, nu også som militaryhest

Billede

 

MaRose, dressurdame, nu delvist omskolet til springning og military. Jeg fik slået min egen rekord på hende, da jeg til det ene stævne red 88% i et dressurprpgram på hende

Billede

 

Nåede også en tur til Mombassa og Diani Beach. Med fly den ene vej, og tog den anden. Det blev 10 timer forsinket !!! Så virker DSB pludselig ikke så afskrækende mere :P

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Og de havde sørme også heste :) Det kræver et godt management at have hest her, da dette område ligger næsten 2km lavere end hvor MALO stables holder til. Så her havde de meget højere temperatur og luftfugtighed. Men hestene så velplejede og glade ud :)

Kameler er nok noget mere velegnet her end hestene !!

Billede

Billede

Det var som at komme 100år tilbage i tiden, ingen havde vist forsøgt at renovere på toget siden det blev bygget :P

Billede

 

 

Stævnestalde. Ikke helt samme kvalitet som DK, men tilgengæld er der frisk luft. Og 4 dages stævneopstaldning koster ca 25kr, så det er også en anden pris end i DK :P

Billede

 

Billede

 

Tops og Samia på fold hjemme på gården :)

Billede

 

Det er desværre den mængde billeder jeg har til rådighed. Når og hvis jeg får genskabt resten, kan jeg uploade nogen flere hestebilleder herinde :)

Håber i fik en fonemmelse af hvordan det er at have hest i en helt anden verdensdel. Jeg håber at vende tilbage dertil næste vinter :)

 

 

For lige at runde den af, så har jeg været hjemme siden november og mig og Chaday er så småt igang med at gøre klar til sæson 2015. Her et par billeder fra årets første terræntræning, som vi red i Sverige i sidste weekend :) :) :)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Og så venter jeg spændt på at mit oldebarn til min gamle stjerne Corvette bliver gammel nok til at være ridehest. Byd velkommen til Gamegirl Imperial e. Chicos Boy

 

Billede

Billede

 

Tak fordi i fulgte med :) :)


MILITARYRYTTER

KATJA BERG

 

"Man kan hvad man vil, ellers vil man det ikke nok"

 

 

SIGER TAK FOR STØTTEN TIL

 

HØRSHOLM HESTEPRAKSIS - TRAILERKØRESKOLEN - HERI RIDEUDSTY - NOBEL FOOD

 

63
0
Svar på denne tråd
 
 fantastisk
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 09:40
Det må da bare have været en helt unik oplevelse!
Mvh.
Ditte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Du er for sej!
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 09:44

Ej hvor må det bare have været en helt fantastisk og ikke mindst helt unik oplevelse - det er ihvertfald det indtryk jeg får igennem hele tråden :)

 

Og så bliver jeg altså nødt til at sige at du simpelthen er så sej Jeg er dybt imponeret over alt det du opnår med dine heste, du er virkelig et kæmpe talent!

Tusind tak for at dele hele denne oplevelse med os - det er tæt på at man føler at man har været med når man ser alle de dejlige billeder :)


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Det ser fuldstændig
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 11:05

FANTASTISK ud

 

I mit næste liv vil jeg altså være dig Katja - du er simpelthen SÅ sej, og damm hvor du oplever en masse.

 

Hatten af for dig og din vilje

 

ELLLLSKKKER simpelthen dine tråde!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastiske billeder...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 11:22

... det må have været nogle helt exeptionelle oplevelser.

 

Det er da noget anderledes at ride hvor der er løver og giraffer - og et ganske andet terræn end herhjemme. Også sjovt med nogle anderledes forhindringer.

 

Fine pokaler i øvrigt - du har vist haft overvægt på flyet hjem ;)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 13:12

Hold da op! Sikke en oplevelse. Det ser bare ud til at have været den fedeste tur.

Tak fordi du deler med os, så har vi nemlig en chance for at "nasse" lidt på din oplevelser

 

Lever du egentligt at ride?


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 13:25

Tak for de pæne kommentarer :-)

 

Jeg læser på 3. år på Københavns Universitet, så heste og ridning er egenligt "bare" en ret omfattende hobby jeg har :)


MILITARYRYTTER

KATJA BERG

 

"Man kan hvad man vil, ellers vil man det ikke nok"

 

 

SIGER TAK FOR STØTTEN TIL

 

HØRSHOLM HESTEPRAKSIS - TRAILERKØRESKOLEN - HERI RIDEUDSTY - NOBEL FOOD

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Har du?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 16:40
Det ser ud som om du har haft en rigtig god tur&#128522; Hvor ser det altså fedt ud især at ride imellem giraffer &#128522;

Jeg har lige et spørgsmål Katja, nemlig om du har andre hest end Chaday?

Line


Sübben siegfried springsadel til salg. Se min præsentation under annoncer.



0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 16:59

Det er da ret sejt at være så dygtig til sin hobby


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rothchild-giraf
Forfatter: 
Dato:  28-02-2015 22:00

Sikke en oplevelse!

 

Kenya er et dejligt land, og en stor oplevelse!

Har haft fornøjelse af at prøve at arbejde der, som dyrepasser.

 

det må være helt særligt at få lov at udøve sin hobby og sport der! :)

 

jeg jeg kan bonus-informere dig om at giraffen der kysser dug, hedde "Laura" og er en sjælden Rothchild giraf.

Hendes søn er der også..

Laura har været forsøgt genudsat, men hun "går hjem" igen, og har nu fået lov at blive.

 

Jeg har mange billeder fra Bl.a. girafferne, Great Rift Valley, Amboseli mm.

hvis du kan bruge dem, vil jeg gerne sende dem til dig - ved godt det ikke er det samme, men det er da surt at have mistet dem, hvis du gerne vil vise andre hvad du har set :)

 

skønne billeder du har delt!

 


Splinterny Charles Owen sikkerhedsvest sælges.

Fejlkøb, aldrig brugt

Se præsentation for billeder

4
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlige billeder.
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 11:47

Hej Katja.

Du har været savnet herinde. Og ret pudsigt har jeg præcis idag været inde og finde dig på face-book, da jeg tænkte at du måske havde lavet en side derinde og det var derfor du ikke var herinde mere.

Så gik jeg herind og bingo..... opdatering fra Corvetten. Jeg elsker dine tråde.

 

Turen til Kenya, var det en ren "ferietur" eller var det noget i forbindelse med studie eller var du ansat i en periode????

 

Hvor er Proxy ( staves) henne???

 

Hilsen Ane

1
0
Svar på denne tråd
 
 Så fede oplevelser
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 11:49

Bliver altid så glad af at læse dine billedtråde! Og hvor ville jeg ønske du ville lave mange flere

Glæder mig til at fælge dig i kommende military sæson, for du har altid de mest fantastiske billeder og oplevelser at dele ud af.

Jeg er på ingen måde springrytter, men får alligevel opfyldt det meget begrænsede "behov" jeg har igennem dine billeder

Og hvem gad da ikke ride blandt giraffer


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt

Monza´s Touché

...og nu også æslet Oscar

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ju-bi.......
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 22:14

velkommen tilbage på HN Katja, du har været savnet, og tillykke med den super fede oplevelse

Det må være den sejeste Up date jeg længe har læst. Sikke nogen flotte og anderledes billeder.

jeg må dog indrømme, at selv om det er spænende og flot at se fotos fra en helt anderledes og eksotisk hverdag, ja så er de dine millitary billeder det der fanger mine øjne, KÆFT hvor er der mange flotte og seje pletskud i mellem, bla dit vand spring med de blå klokker og med sprøjt ud over er helt fantastisk

jeg elsker simpelthen dine tråde, og selv om jeg savner Corvetten, er din " nye" mule jo heller ik' så ringe en'da

OMG!!!!! hvor ser du lille ud på din dressur video, kan skisme godt se det er en stor mule du sidder på. Hvor høj er du egentlig? Er du omkring 170 cm?

Måske er det næsten sådan jeg ser ud på min "lille" ung hest, selv om han jo kun er 173 cm, men jeg er jo så kun 160 cm, så måske ved jeg lidt hvordan du følte dig, der oppe på din kæmpe dressur mule

men pænt program i øvrigt og tillykke med alle pokalerne og den flotte procent rekord


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Feeeeeee' tråd
Forfatter: 
Dato:  03-03-2015 15:31

Fantastiske billeder og TAK fordi du delte.. dine tråde er savnet ;)


Venligst

Vickie

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2015 16:37

Jeg er også en af dem, der kigger håbefuldt efter opdateringer fra dig, Katja. Jeg håber, du ikke bliver træt af det.

 

Ellers lægger jeg mig i kølvandet på de andre og medgiver, at det er nogle fantastiske billeder, du har fået taget.

 

Det billede med zebraen - kan vi få historien bag? Det er da vist ikke helt naturligt for en zebra at gå ind på en springbane og lige tage en hopper.



Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Super sejt gået!
Forfatter: 
Dato:  04-03-2015 13:32

Hej!
Jeg følger dine updates. Sikke nogle fantastiske billeder og oplevelser. Du er sej.


Rider selv jagtridning. Men det du laver, slår alt.

 

Følger dine billedetråde! :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 21:51

Tak for updaten - vildt spændende læsning (y)


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afrika...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2015 13:30

Skønne billeder!

Hvad er der med der med military ryttere og Afrika?!

Vore ridesafaris er vanvittig populære blandt military rytterne og Mary King, som - indtil videre - har været afsted 3 gange med os, har så venligt endda stillet op til et lille interview om vores ridesafaris:

www.youtube.com/watch?v=elTSXy3OZXk

Men har selv været assistent/guide på hesteryg i Afrika - og det er frygteligt fantastisk dragende og jeg tror sjældent der går mere end en uge, hvor jeg ikke lige drømmer mig tilbage, suk
- Africa Does its Magic!

Tak for at dele dine afrika billeder - og update på dit liv herhjemme :-)

Mange hilsner
Melina


Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

0
0
Svar på denne tråd
 
 skønne billeder
Forfatter: 
Dato:  08-03-2015 18:03

Hvor skønt at se lidt billeder fra dit spændende rideliv. Jeg har fulgt dig i flere år og nyder altid dine billeder :-)


Stephanie...


Lidt om mig: http://www.stepher.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fantastisk
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 09:45

Hvor skønt - efter ikke at have været på HN i et par år er det skønt at se en af dine tråde - hvilken fantastisk oplevelse og hvilke fantastiske billeder! Du får eddermame oplevet noget!!!


 

Christina

Tilredet pony 1.25 - .130 i stg købes for veninde,

Jylland, max 5000



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 22:57

Tak for de pæne kommentarer :)

 

Ja, selvom jeg lejlighedsvis har muligheden for at ride på andre folks skønne heste, har jeg kun en hest selv nu (Chaday) + en andel i føllet der er vist nederst i tråden, som er et oldebarn til min gamle stjerne Corvette.

 

Jeg har måtte indse at det er svært på SU at have flere heste end det lige pt. Så Proxi er solgt (og savnet), men jeg har pt fornøjelsen af at ride på hans lillesøster. Men nu går der ikke mange uger før jeg skal begynde at skrive bachelor projekt. Så jeg begynder da så småt at kunne skue en fremtid som andet end studerende :D

 

Jeg er ca 166-167cm, så ja - jeg ser lille ud på en hest på 185 :P

 

Kenya var en blandet landhandel. Primært heste og oplevelser, men jeg fulgte samtidig kurser på universitet så jeg ikke kom bagud :)

 


MILITARYRYTTER

KATJA BERG

 

"Man kan hvad man vil, ellers vil man det ikke nok"

 

 

SIGER TAK FOR STØTTEN TIL

 

HØRSHOLM HESTEPRAKSIS - TRAILERKØRESKOLEN - HERI RIDEUDSTY - NOBEL FOOD

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 WOW!!!
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 21:22

Tak for endnu et fantastisk spændende indlæg fra dig, tak fordi du ville dele med os.

 

Håber du får en fantastisk kommende military sæson :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider