Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Såen er det bare BUM BASTA
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 14:47
:{-( :{-( Ved den søde grød jeg hader at have den fornemmelse IKKE at kunne gøre en SK*D.. :{-( :{-(
Min mor er en noget kvik dame på sine 64 år på bagen hun er fit for fight på SÅ mange områder og det er GULD værd, alder kontra rygning i gennem mange år har gjort hun har rygerlunger (let grad)+ Astmatisk luftvejs problemer som er kommet i det sidste ½ til 1 års tid nu.. Hun KAN bare ikke skippe de forbandet smøger :-* hun er helt nede på 7 ud af 20 i sig selv meget flot (y) Hun har prøvet forskelligt slags terapi former lige fra nåle i øret til anti ryge stop på det lokale apotek.. Lige meget hjælper det.. og tiden er faktisk ikke det bedste hun ejer for atter engang er hun røget akut på hospitalet da hun ikke kan få vejret de sidste par dage har hun haft det meget meget skidt og rygeriet har været helt nede på 4 stk. flot flot (y)...
Hvor ville jeg dog ØNSKE jeg kunne tage hende og sige NU STOPPER DU SGU MED DE FORBANDET SMØGER!! De tager livet af dig... Jeg har besøgt hende i dag hun ligger bare der med div slanger og ser SÅ sølle ud og piver efter vejret som en gammel blæse bælg... :{-( :{-(
Og selv om jeg er VOKSEN er jeg BARN hendes barn og hvad gør børn når de ser deres forældre ligge syge ja man hyler sgu og det gjorde jeg oz og gør endnu, har kun hende tilbage af mine forældre min stedfar er en god og rar mand ingen tvivl der og han er en stor del af mig bestemt... Min søn har fødselsdag i morgen blir 7 år og vi har besluttet at rykke hans dag til Juli mdr. men fejret blir han skam alligvel bare ikke som vi først havde planlagt..
ØV ØV ØV ØV hvor er det svært at være voksen barn når man har en mor der er så stædig som min er!!..
Bliv Medlem af Hygge Gumpernes Klub en FED klub :-P (y)

Golden Macia efter "Dollys Golden Chance"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Men da du er
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 14:54
Hendes datter er du jo lige så stædig .

Så du vil fortsætte med at fortælle hende at hun SKAL stoppe .

Men din viden om JERES stædighed gør også at du ikke kan være sikker på at hun giver efter .
Og hun kan jo næsten ikke få det værrer og alligevel " nyder " hun sine smøger ... Så hun stopper nok ikke :-(

Måske ikke på sin plads , men hun har retten til at være egoistisk , desværre og det vælger hun ..


Knus Illum

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min farfar døde af det :(
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 14:55
Og det var ærlig talt skrækkeligt at se ham ryge sig selv til døde. Han endten med at gå fra Grønne Cecil til Prince .. men hvordan vi end vender og drejer det så er rygning ikke sundt - slet ikke når man har rygerlunger og astma. Og det døde han så også af. :(

Jeg føler med dig. Jeg ved lidt om hvordan det er og det blir ikke bedre af at det er forældre fremfor bedsteforældre. Man håber jo altid at have sine forældre til de blir rigtig gamle!

/Trine T=)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hun nyder
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 15:02
hver eneste en hun ryger :-* jeg er selv ryger men slet ikke i det omfang jeg ryger når jeg er til fest eller ude hvor andre ryger (mit hjem er røgfrit) jeg kan gå i flere dage endda uger inden jeg ryger igen.. Nyder mine valg med de pinde, da jeg ikke er afhængig af dem men det ER min mor :{-(.. og gu er jeg stædig Illum, Binder hende til sengen og gir hende en kold tyrker den vej.. :-P.. hvor er det frustreret at føle den form for afmagt, når hun ligger der og ligger.. og GU det hendes egen skyld ja, derfor jeg nok er mere :-* end :{-( på hende.. forbandet møg er det...
Bliv Medlem af Hygge Gumpernes Klub en FED klub :-P (y)

Golden Macia efter "Dollys Golden Chance"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor får hun
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 15:20
smøgerne fra, når hun er bundet til hospitalssengen? Fjern hendes cigaretter og appeller til hendes lyst til at leve og følge med i børnebørnenes opvækst (det virker meget bedre med børnebørn end børn).

Og prøv så at tage hende med til en hypnotisør. Det kender jeg et par storrygere, der har gjort, og det hjalp.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hospital + smøger....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 16:51
Tænkte det samme som Kikærten...

Er selv ryger og astmatiker... (kom i en meget dum rækkefølge.... Astmaen efter 4 år med smøger)... Når jeg en sjælden gang får et astma anfald, hvor jeg hiver efter vejret, kan jeg ikke ryge... Så gad godt vide hvoen hun KAN ryge, hvis hun har det bar i nærheden af ligesådan...?

Men ellers ville det nok hjælpe at give hende dårlig samvittighed 8-) lidt ondt, men hva... Som nævnt tidligere... Snak med hende om børn og børnebørn, når hun ryger... Tror næppe hun kan blive ved i samme spor, hvis hun får dårlig samvittighed hver gang hun tænder en smøg ...

Held og lykk... og god bedring til dig mor...

Lolle


Todo, Traver og Traumatisk darjlig ;) :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke en nat
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 08:51
Nød slet ikke aftenen igår selv om vi var til bål ved vandet... :-( vi kørte hjem så jeg kunne nå at ringe til sygehuset for at høre til hendes tilstand igår aftes.. Hun er i en mule bedring i forhold til hvad hun var da hun kom ind om morgenen kl. 0600.. Hun har fået div. blodprøver taget blevet røngten da de mener hun har en mulig lungebetændelse oveni :-( tit er det jo desværre at rygerlunger partienter får lungebetændelser ret ofte (sagde lægen til mig) deraf de heller ikke kan få vejrtrækningen, hun har fået beroligende så hun kunne sove/ oveni har hun fået en del medicin via sprøjter der akut har skullet af hjælpe hendes tilstand og smerter men det har hjulpet lidt men ikke nok...
Min mutti har det bestemt ikke godt og tankerne er da gået på langfart i nat.. Når hun at se sit yngste barnebarn blive konfirmeret nu her om 6 år :-( Når hun at se sine ældste børnebørn få børn.. de er jo 21 og 17.. Ved godt jeg overreagere her, men det har jeg brug for at få sat i focus og få sat i billeder.. Min mutti er 64 år med rygerlunger ditto astma.. sidstnæsvnte er kommet til indenfor det sidse ½ til 1 år...
Jeg føler afmagt i såen en grad at jeg også er VRED på hende... HUN ved godt de smøger blir hendes død!!!.. :-*
Om 1½ time tager jeg ind til hende velviden at jeg er en "pivegøj" og ikke KAN holde ud at se hende ligge der :{-(
Snakkede med min "far" igår aftes i ½ times tid og han sagde nemlig også at forsætter hun sine smøger så blir hun sguitte de 70!!.. Vi er blevet enige om at motivere hende uden at være "grove" for på sygehuset MÅ der IKKE RYGES.. JUBII... så hun har ikke rørt en smøg siden hun kom ind.. (y) og der har været en sød sygeplejerske som har anbefalet min mor at komme de der "plaster ting"..

Bliv Medlem af Hygge Gumpernes Klub en FED klub :-P (y)

Golden Macia efter "Dollys Golden Chance"
0
0
Svar på denne tråd
 
 åhhh Jillow
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 09:13
Min samvittighed er så sort så sort......
jeg kommer til at gøre alvor af det, jeg må stoppe det rygeri.

Jeg forstår godt hvordan du har det, og gid din mor ville stoppe med at ryge......samtidig er jeg ryger som din mor, og mine børn beder og har bedt mig i mange år om at holde med det rygeri, og stadig er jeg sådan et skvat, at jeg stadig ryger, og ikke engang mindre.

Din stakkels mor ligger der og kæmper for bare at få luft.....i en alder af 64 år, det er jo ingen alder.

Hvordan får en skvatrøv som jeg dog taget mig sammen ?

Som nogen siger, hak på dem, mob dem....detsværrer må jeg give dem ret, vi skal jagtes, så ryger vi mindre, måske kan det ende med rygestop.....den eneste mobning jeg vil modtage, den virker, kan jeg love jer, og især når børnebørnene bliver nævnt.

Har prøvet nålene i ørerne...klemmen under tæerne, ryge plaster.....jeg må standse den rygning, jeg vil se mine dejlige børnebørn vokse op, jeg vil kunne passe dem når der er brug for det.....skvatrøven her må se at få taget sig sammen.....jeg vil ikke vente til jeg bliver synlig syg at de skide lunge topedoer.

Gid fanden havde de likistesøm.

Håber den mor hurtig kommer på højkant igen, og smider de skide smøger af H-til.

;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv det her
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 09:43
Har ikke prøvet det selv men har hørt, men kender en der tilbyder det til sine medarbejdere.

Han er ikke flere rygere i firmaet (9 er stoppet med at ryge og arbejder der stadig)

Hypnose
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mor
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 12:42
Nej Så føler jeg mig ikke så alene mere... Min mor ar fået kronisk Bio et eller andet (Lette rygerlunger) hun hoster og har kvalme, panikanfald og kan ikke sove om natten.

Heldigvis er hun helt nede på light 3 styks om dagen ud af 15-20 alm. plus en masse nikotintyggegummi
Og hun har kun haft det i 1 uge. Er faktisk rigtig stolt af hende

Men ved hvordan du har det. Man føler bare de er for dumme og ikke tænker sig om når de gør det sådan... Hver gang min mor har hosteanfald så skærer det mig i hjertet og jeg kan ikke holde ud at se på det så jeg må gå for det meste. Jeg er kun 16 år.

Det er ikke til at holde ud at se og hører på og for hver dag der går blev det bare værre. Men nu har hun det heldigvis lidt bedre. Så nu har jeg det oss bedre.

Det er bare som om man står helt selv og tænker på hvad der mon sker hvis hun dør af det. ? Man bliver bare så ked af det og sur fordi hun har røget så meget...

Kram Dippie og Charmur den STORE skørtejæger! (Western 4-ever)
;-D

Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,
- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,
men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger
0
0
Svar på denne tråd
 
 et skridt videre
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 13:01
Ja min far endte jo så et skridt videre end rygerlunger, han fik nemlig lungekræft. I starten vidste vi ikke hvor slemt det var og føj for en tanke - at ens far i en alder af 57 år fik en "dødsdom" hængt over hovedet. Han var heldigvis heldig, det var blevet opdaget tidligt, så han "slap" med at få fjernet en halv lunge i efteråret 2004. Han har efterfølgende været igennem en masse prøver og heldigvis har de alle være rene, så han skulle være kræft-fri nu. Han skal så til kontrol hver halve år.
Han har i forvejen astma og min mor og jeg har i mange år prøvet at få ham til at skære ned - han røg 40 om dagen - men det eneste vi kunne få ham til var at ryge halv grøn og halv rød cecil. Før røg han kun grøn cecil. Vi har prøvet med alle skrækbillederne - om hans børnebørn ikke skulle vokse om med deres bedstefar osv....men det var som at snakke til en dør. Der skulle rå facts på bordet først.
Så idag - der er begge mine forældre fuldstændig røgfrie og deres hjem er røgfrit, da også passiv rygning kan få kræften til at blusse op igen. Min far røg sin sidste smøg den morgen, han blev indlagt til operation. Han har haft lyst til at ryge flere gange, især da det har været psykisk hårdt, men han gør det ikke. For lægerne har meddelt ham, at ryger han videre vil de give ham max 5 år - og så kan de intet gøre for ham.
Så jeg håber, at vi får lov til at beholde min far mange år endnu (selv om overlevelsesstatistikken for lungekræft ikke er særlig god)
Han er dog ikke fuldstændig frisk mere - han vil nok altid have luftproblemer, han bliver let forpustet. Men han LEVER

Undulater sælges - mange forskellige farver

Sadel sælges - kieffer master dressursadel, kun brugt 1½ år, rigtig flot
0
0
Svar på denne tråd
 
 mutti mutti
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 13:02
kommer lige indefra min mutti kom endda til stuegang og måtte gerne blive på stuen.. Min mors tilstand er ikke møj bedere end da hun kom derind igår morges kl. 0600.. Hun har igennem laaaang tid haft "klumpfødder" hævet fødder endda helt op til anklerne jeg har givet hende massage 2 gange om ugen da hun futter rundt på "farfar slippers" Dommen var/ER fra overlægen ingen smøger, mere af noget medicin andet tages helt væk til fordel for noget nyt... Hun får bla Prednisolon "DuraSan" som hun har fået meget længe
(Anvendes mod Tilstande og sygdomme hvor binyrebarkhomon behandling er nødvendig)
Bivirkninger hos min mor er vægt forøgning (væske ophobning) i ansigt og ben bla.. JUBIIII.... NOT
(n) :{-( min mutti det bette skind på 168 cm med en normal vægt på 65 kg vejer sgu d.d. 77 kg pga. det møg medicin gør hun får væske ophobning i kroppen..
Hun er blevet "klædt" i støttestrømper, dem har jeg givet på både ældre mænd/kvinder SÅ mange gange da jeg er uddannet indefor Social og Sundheds sektoren.. MIN mutti er IKKE gammel men hun SER gammel ud lige nu... :{-( :{-(
Hun VIL holde op med at ryge nu... JUBIIII.. sagde til hende at det lyder rart mor, vil jo beholde dig i 100 år som du ved.. og Lucas og de to store vil jo også gerne beholde dig 100 år endnu... SÅ Emmara dine børn/børnebørn vil beholde dig i 100 år mere så det ud med smøgerne eller nedsæt dem til ingenting, jeg ville da forfærdelig gerne se dig selv bare ikke om 100 år.. (y) :-) Håber du kan tåle min sorte humor..
Bliv Medlem af Hygge Gumpernes Klub en FED klub :-P (y)

Golden Macia efter "Dollys Golden Chance"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Puh-ha!!
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 13:11
Smøger er noget F******* har skabt på en dårlig dag :-(

Min morfar døde af lungekræft for 11 år siden, og han røg også som en skorsten og var uimodtagelig for al snak om at stoppe. Og det blev så hans død :{-(

Jeg har desværre ikke et råd til, hvordan du kan få din mor til at kvitte smøgerne. Jeg prøvede selv alle metoder (eller - ihvertfald mange) på min morfar - men uden held.

Men jeg føler virkelig med dig. Det er skrækkeligt at se dem man holder af sygne hen på den måde, uden at kunne gøre noget.

Hvor VILLE jeg dog ønske, at de ækle smøger aldrig var blevet opfundet - de er skyld i SÅ meget sygdom og død :-(



It is easy to be brave from a safe distance
- Aesop -




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jillow
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 13:24
...jeg kan sagtens tåle det....det er jo mig der er idioten,mig der ryger, mig der brænder pengene af,mig der forpester luften omkring mig....det er så også mig skvatrøven her børnene beder om at holde med det rygeri, og hvorfor ????de vil sgu beholde mig i mange år endnu.....hvor skulle jeg skamme mig.

Jeg må tage mig sammen....nu el. aldrig.

;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jillow......
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 13:30
Jeg er ked af at høre om din mor.
Jeg er snart 28 år og har på 10. år en lunge sygdom, der flere gange har sendt mig på hospitalet, hvor ejg har ligget med diverse slanger. Jeg har ogsfået Prednisolon, - det er et wonder middel, men desværre med bivirkninger. Men bivirkningerne er jo en ganske lille ting taget i betragtning af at hun meget hurtigt får det bedre. Jeg tog 10 kg på i løbet af få uger og den alm. væske samling i hovedet. Men det vigtigste for mig var at jeg kunne begynde at gå igen og ikke mindst ride.
Og hvis din mor lige nu har det så dårligt at hun ligger i sengen med slanger, så er det jo meget begrænset hvor meget hun kan ryge.....
Du må sætte dig ned og snakke lidt alvor med din mor, fortæl hende om dine bekymringer og tanker. Og ikke bare sige "Stop rygning", men fortæl at du ønsker at din mor skal se sit yngste barnebarn blive konfimeret osv. Du bliver nødt til at ramme hende på følelserne for at få hende til at forstå.....
Jeg kan ikke præcist huske det, men det er faktisk sådan at hvis man holde op med at ryge, så vil lunget vævet efter en bestemt år-række se ganske normalt og lyserødt ud igen. Så hun kan sagtens blive frisk igen.
Held & lykke med din mor.






;-)
Mvh Anja
;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 i morgen
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 14:01
tager jeg Lucas med derind han ved godt mormor ligger der og han ved som Astma patient selv at mormor har den der luft slange i næsen så han er tryk ved at se hende med de ting.. Jeg ved han nok skal give mormor en "opsang" sidste gang hun havde luftvejs problemer havde hun netop været ude på min terasse og ryge.. da hun igen skulle derud var hendes smøger væk... :-@ :-@ de var som sunket i jorden..
Lucas havde gemt dem under sin hovedepude :-) og med den her salut " mormor du er DUM når du ryger du ved godt du dør når du ik kan få vejret og så lugter du af røg!!.. Mormor røg faktisk ikke resten af aften den dag.. (y)
Anja Markussen hold da ferie og jo vi er enig i at Prednisolon virker men det er noget møg vedr. bivirknings mæssigt (n)
Emmara du er ikke idiot/dum er sikker på du nok skal få taget beslutnigen om at stoppe..
Jeg er selv ryger men ikke ryger hvor smøgerne styre mig. jeg kan gå i flere dage endda uger inden jeg gider ryge.. har for år tilbage røget over 25 smøger om dagen siden jeg har fået Lucas har jeg stort set ikke rørt dem.. Mit hjem er ikke ryger hjem da Lucas er Astma patient fra en skala fra 1 til 10 ligger han pt. på 13 i dage hvor græsset er høj i pollen tallet.. :-( og han får 3 slags medicin om dagen og næsespray livostin for at holde sin allergi nede
Bliv Medlem af Hygge Gumpernes Klub en FED klub :-P (y)

Golden Macia efter "Dollys Golden Chance"
0
0
Svar på denne tråd
 
 når man har en mor der er så stædig som min er!!..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 14:26



Hmmmm ja, hvis hun er sååå stædig, som du siger, så er der KUN een ting, der kan stoppe hende med at ryge. Og det er hendes egen vilje.. Ikke andet..

Og DET gælder for ALLE der vil stoppe, det er KUN et spørgsmål om vilje, ikke andet.. :) :) :)

Ja jeg er selv holdt op. Det holdte hårdt, men det var det værd, minus de 30 kilo jeg har taget på.. :) :) :)




Mkh.
Else.




Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)




HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!



:) :) "Tinker/Irish Cob hingst sælges... !!!" :) :)

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/63253/
0
0
Svar på denne tråd
 
 uha den generation
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 17:43
som min mor/mormor/farmor er af ElseG sætter man sig ikke lige "op imod" eller gør man :-) har millionvis af gange siden hun fik "dommen" med rygerlungerne at NU burde og skulle du min mor holde/kvitte de smøger og nu er der gået yderligere 1½ år uden det helt store bonus.. Vil så sige til min mors forsvar hun faktisk har droslet meget ned og det er fint nok men det sidste års tid har Astma også været i hendes krop flere lungebetændelser både sommer og vinter den går ikke mere nu.. Men glæder mig over hun kan drikke en kop kaffe uden at føle rygetrang (nok der de fleste rygere ryger) Hun fik klar besked at var hun i rum der blev røget i så ville hun kunne mærke det lige med det vuns.. denne her tur er en af de værre for hende så jeg håber inderligt at NU er det NU med de smøger også når hun kommer HJEM det er nemlig dér problemet først kommer nemlig, for så er der ingen opsyn med min mor hun er og blir et "gammel" elskeligt æsel..
Bliv Medlem af Hygge Gumpernes Klub en FED klub :-P (y)

Golden Macia efter "Dollys Golden Chance"
0
0
Svar på denne tråd
 
 tvang er det sidste
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 18:20


hun skal under, for at holde.. Derimod giv hende et overfald af: "Ja så kan du da også bare dø af det..!!" OSV..

Få vækket hendes ønske om, vitterligt at holde op og se sine BØRNEBØRN vokse sig store og smukke.. :) :)

Hendes egne børn, har hun jo sat i vej... Så jer ved hun jo, hvor er endt.. Så i er ikke interessante længere i samme grad som jeres børn.. :) :) :) :) :)



Mkh.
Else.




Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)




HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!



:) :) "Tinker/Irish Cob hingst sælges... !!!" :) :)

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/63253/
0
0
Svar på denne tråd
 
 øver mig lige
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 19:37
på den der ElseG, og jo du har ret i det preller af når hendes egen uvorne unger siger det til hende.. Lucas kan komme igen mormors "Æsel skal" og den mellemste knajt kan også.. Hiver da bare begge unger med derind i morgen og går på WC imens.. (y) :-D
Bliv Medlem af Hygge Gumpernes Klub en FED klub :-P (y)

Golden Macia efter "Dollys Golden Chance"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan....
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 19:54
...jo også komme fra dig, Jillow: et: "jeg er ked af, at du ikke vil se dine børnebørn vokse op, men det må du jo selv om!" kan udvikle mirakler. ;-)

Camilla






- NU MED HUND!!! :-D



Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 har det ingen ende
Forfatter: 
Dato:  25-06-2005 13:55
var hos mormor idag sammen med Lucas.. Sikke de krammede og myzzede de to {> Lige så mormor "tabte" pusten. og straks var Lucas der "mormor du skal sidde sådan her" og så satte Lucas sig op med rank ryg og sagde "sådan her mormor" :-) "så kan du få luft helt ned i store tæren" *GG* Lucas har helt sin egen sprogmåde..
Ellers er der nu ikke nogen fremgang i min mor som sådan, hun hiver og piver og "støder" vejret endnu :{-( Nyt medcin er taget i brug og andet er taget fra. Dog kan det siges nu at hendes hævede og meget ømme ben/fødder igennem 2½ mdr. KUN var BLODPROPPER :-@ :-@ :-@ Hvorfor FANDEN har hendes "dumme" læge ikke set de symptomer :-* :-* Hun har væet til lægen SÅ ufattelig mange gange her på det seneste både med vejret/hævede ben/syns forstyrrelser som har givet hende 2 omgange med øjenbetændelse.. Jeg er chokeret over hendes læge ikke har set de ting ved hende.. PHUUU ha da.. Hun er smilende ja men grumset og kedelig i kuløren :{-( IKKE min mutti nej... :-(
Værst er det når jeg ikke KAN lade være med at pive, Lucas kom hen til mig og sagde "se mormor græder oz og så kan hun ik få sit vejr mooooar så lad lige være med at græde" {>...



Bliv Medlem af Hygge Gumpernes Klub en FED klub :-P (y)

Lørdag 13/8 -2005 eller Lørdag d. 10/9-2005 er der "GUMPE TRÆF" på Fyn meld dig til en dato. Kun for Gumper af "Hygge Gumpernes Klub"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøver og prøver
Forfatter: 
Dato:  25-06-2005 14:12
Jeg kender kun alt for godt til det du skriver, begge mine forælder var og er rygere. Men desværre døde min far i en alder af 53 af rygning (jeg var kun 13! Han nåede aldrig at se mig blive komfimeret. Vi gjorde alt for at få ham til at stoppe, han fik først et dårligt blodomløb, derefter blodpropper i hjertet og i hjernen og senere astma på grund af rygning. Min mor er ikke stoppet af den grund, vi har mobbet hende osv. men om hun vil stoppe nej! Hvad kan vi efterhånden stille op, det gør ondt at se ens forældre hoste og sprutte
Knus Ane
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er....
Forfatter: 
Dato:  25-06-2005 20:34
...utroligt, at smøger kan have så stor magt over folk.... Men jeg ved det godt, for det er ikke andet end 1½ år siden jeg selv holdt op.

Jillow, det gør mig ondt på dine og dine børns vegne, at I skal se mor/mormor sådan. Og jeg kan så godt følge frustrationerne over hendes uvilje til at stoppe HELT og også over lægens manglende observationsevne.... :-(
Men jeg er rigtig ked af det på dine børns vegne, som skal se deres søde mormor ligge og hive efter vejret....det må godt nok ikke være sjovt....
Og jeg ved da slet ikke hvad jeg ville gøre, hvis det var min mor, der havde det sådan! :-(

Jeg håber for jer, at hun kommer sig og så kan lade de forbandede cigaretter ligge!

Camilla




- NU MED HUND!!! :-D



Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 har lige
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 11:18
snakket med afd. hvor min mutti er.. Ville lige høre om hun havde fået det bedere end igår for der var den ikke for god :-( det er det heller ikke i dag :{-(
De mener at der er en lungebtændelse på vej.. :-( sker tit når en lungepatient kommer på sygeguset.. VAR det trøstende nej vel.. SÅ skal hun ligge der endnu længere.. :-( Hun skal have klarlagt i morgen hvorvidt megge ben har været udsat for blodpropper, lyder faktisk lidt spændende ét sted så kan hun få klarhed for det.. Hun har støttestrømper (mælkehvide) på, ved godt de afhjælper hendes smerter men Gud hvor er de dog GRIMME ;-D.. Hun får blodfortyndende medicin hvor de stikker hende i maven.. AV AV..
Tager på energien at have sin mutti indlagt mange tanker går igennem knolden..
Fik yderligere afvide at jo flere/hyppige anfald hun får jo længere tid vil der gå hver gang inden hun er igennem det.. :-(
Men EN ting er GODT når det skal være og det er at hun IKKE RYGER... (y) Kan være hun kan HOLDE/KVITTE dem nu for EVIGT... :-) :-)
Vi Lucas og jeg tager ind til hende her i eftermiddag, den mellemeste knjat er ikke såen lige til besøg på et sygehus heller ikke når mormor ligger der.. Men en hilsen og et knus har jeg med hver gang fra ham..


Bliv Medlem af Hygge Gumpernes Klub en FED klub :-P (y)

Lørdag 13/8 -2005 eller Lørdag d. 10/9-2005 er der "GUMPE TRÆF" på Fyn meld dig til en dato. Kun for Gumper af "Hygge Gumpernes Klub"
"GUMPE" træf
0
0
Svar på denne tråd
 
 en lille smule
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 13:23
bedring hos min mor men IKKE nok... Fik begge mine drenge med derind og det STORT når den store gør det.. (y) Han kan ikke lide det og slet ikke når det er hans mormor der ligger der de to har nemlig et helt specielt og unikt forhold til hinanden de to.. Hun er ikke blevet undersøgt for hvorvidt og hvor mange der var af de blodpropper i hendes ben.. det skyldes bla. ferien vi er inde i så der alt på ½ kraft.. Nu meget godt men ikke for mig syntes det er træls at vente så længe på svar der kan afgøre en hel del i min mors tilværelse når hun kommer hjem igen.. Hendes væske i kroppen er heller ikke væk hun ligner en vandballon.. ;-).. Men hendes glæde ved at se ungerne og mig overskygger det hele hver gang.. {>
gav hendes ben en omgang med creme de trængte nemlig huden er skallet og skrumpen at se på.. Hvem ville ikke nyde 5 min massage på fødder/ben når de "troner" og "snurre" konstant..
"Hygge Gumpernes Klub en FED klub"


Lørdag 13/8 -2005 eller Lørdag d. 10/9-2005 er der "GUMPE TRÆF" på Fyn meld dig til en dato. Kun for "Hygge Gumpernes Klub"
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider