Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vægtvogtere vs. Vægtkonsulenter
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 11:03

Hej!

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad forskellen er på De danske vægtkonsulenter og Vægtvogterne? Og som evt. har erfaringer med dem, om noget af det virker, og som har opnået nogle resultater?

Jannie
0
0
Svar på denne tråd
 
 vægtvogterne bedst har jeg hørt
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 11:10
-Næh men har hørt at vægtvogterne er langt bedre en vægtkonsulenter. Ved ikke lige hvorfor 8-)

En pige jeg arbejdede med brugte et program fra vægkonsulenterne hvor hun bl.a. skulle spise 250 gr. grønsager dagligt og 2 spiseskefulde mayonaise...

Jeg tror nok at hun er sprunget fra kuren igen.
Louise B-)

In actis esto volucris
vær lynsnar i handling

Kender du Laban?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægtkonsulenterne..
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 11:24
..gik min mor og jeg hos engang - og det var seriøst klamt!!
Som Louise skriver, så skal man spise mayonaise.. men også lever, margerine, olie osv.. Jeg måtte tvinge mig selv til at spise det.. og det er ikke rart! og det holdt heller ikke i længden..
Derimod har jeg også hørt at vægtvogterne skulle være bedre..
Men idag bruger vi hjerteforeningens opskrifter. De er mere "normale" ;-)
Og drikker masser af vand:-)

Pøj pøj fra Mette..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har prøvet begge
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 11:29
Jeg har prøvet begge, anbefaler klart Vægtvogterne (Weightwatchers) men har haft et gennemsnitligt vægttab på omkring 1 kg. pr. uge hos begge - dog hos Vægtkonsulenterne med væsentligt mere lidelse og hos Vægtvogterne med væsentligt større velbehag - MEN smag behag er jo forskellig, læs mere min mening i dette indlæg. Jeg er stadig i gang med Vægtvogterne og har nu tabt 9 kg. på 9 uger, og motivationen er stadig i top.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg går hos DDV
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 11:30
Jeg går hos vægkonsulenterne og det er rigtig at der er mange klamme ting med i programmet men man får opskrifter, så man kan inkludere det i maden så det bliver lækkert. Jeg er vegetar og følger ikke programmet 100 % da jeg jo ikke kan lide alt det kød de spiser, men jeg har da tabt mig 20 kg indtil videre og mangler stadig 10 kg. Men de går lidt for meget op i opskrifter synes jeg. Men bare det at man skal op og vejes hver uge, gør at man lidt bedre kan tage sig sammen.

jeg kender ikke vægtvogterne.Mange hilsner Hanne Birkegaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Janni..
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 12:08
Hvor bor du henne af i Danmark??

Jeg kan se at du ikke har nogen præsentation, hvis du bor på Sjælland, nærmere midtsjælland, kender jeg et program, jeg varmt kan anbefale. Det hedder Lifeenergy, det er en kvinde der hedder Helle der kører holdene sammen med et par andre kvinder.

Det er rigtig effektivt og det hele handler om, at det at spise sundt ikke skal være en slankekur, men en livsstilsændring. Man får ikke at vide at man skal spise alt muligt mærkeligt, såsom mayonaise og lever, men man bliver vejledt og får opskrifter som man kan følge og kombinere. Man bestemmer selv hvad man vil spise, så længe det holder sig indenfor de sunde rammer.

Sidste år tabte jeg 15 kg hos dem på 3-4 måneder, så jeg kan varmt anbefale dem.

Læs mere på www.lifeenergy.dk

Held og lykke med vægttabet, det er den evige kamp.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægtkonsulenterne
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 12:17
Jeg går til vægtkonsulenterne. Men det er lidt dyrt... men godt nok...
Du kan se et billede af på mit navn...
Sån så jeg ud da jeg var værst...
Det er blevet meget bedre nu...
Ha en go sommer
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der findes mange....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 12:22
måder at tabe sig på :-D

Jeg har ikke direkte kendskab til nogen "tabeklub", men min erfaring siger mig, at hvis man vil tabe sig, må man allerførst se på hvad man spiser og hvornår.

Jeg har i de sidste 3 mdr. tabt 5 kg., og det er uden nogen form for hjælp.

Jeg har altid tænkt på hvad jeg spiser og har også være fuldt ud klar over, når jeg "faldt i". Her for 3 mdr. siden begyndte jeg at tænke seriøst over hvad jeg spiste og forsøger også at spise mine mellemmåltider, som består af frugt, grønt eller mælkeprodukter.

Jeg kan ikke fordrage alle de ugeblade og små hæfter, der lover vægttab med de mærkeligste kure og piller. Der er INTET af det de lover der holder. Hvorfor skal vi bombaderes hvert år lige efter jul og så igen lige op til sommerferien, med alskens kure der ikke hjælper en hylende f.. :-P

Omvendt kan jeg godt forstå, at nogen skal have støtte og opbakning til at tabe sig. Men det skal s.. komme fra familie og venner og ikke fra dumme ugeblade.
Og selvfølgelig er der mennesker der er så overvægtige, at man er nød til at se medicinsk på problemet. De skal selvfølgelig også have hjælp, inge tvivl om det.

Desværre tror jeg ofte, at folk, især piger, mener de er alt for tykke og mange gange er det altså ikke sant.

De måler sig med omgivelserne (igen er ugebladende på spil). De ser alle de "flotte" modeller og vil selvfølgelig gerne se ligesådan ud.

Til alle Jer der gerne vil ned i vægt: Prøv at se på Jer selv en ekstra gang og vurder det så.
Har I virkelig brug for at tabe vægt?

Vi kan ikke alle ligne modeller. Vi har alle forskellige højder og breder, forskellige brystmål og hoftemål.

Spørg Jeres kærester/mænd/venner og veninder og de synes I skal tabe Jer.

Jeg tror I vil blive overrasket over svaret :-P

Dette indlæg er ikke nogen "skæld ud" - men blot et forsøg på at få flere til at indse, at de har den rette vægt og rette højde. Og til de der er virkelig er overvægtige, tænk på hvad I spiser og hvornår (y)

P.s. Jeg er 160 cm. høj og vejer nu 60 kg. 8-)


Rigtige kvinder rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min vægt er hemmelig
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 13:08
MEN jeg kan garantere, at den er for høj, det være sig kosmetisk som medicinsk og efter min kærestes mening.

Han vil alligevel gerne have mig, men ønsker (heldigvis) at jeg er slank, og støtter mig meget. For mig er hans støtte bare ikke nok, han er der jo alligevel, mens andre måske kan klare sig igennem ved kærestens hjælp eller pres.

Mht. familiens støtte (nu taler jeg om den øvrige familie foruden mand/kone/kæreste) så kan den være så som så. Kommer man fra en generelt overvægtig familie, så er det ret almindeligt, at familien bliver jaloux på den, der har overskud til at tabe sig, og prøver bevidst eller ubevidst på at sabotere kuren. Andre familiemedlemmer kan lide at sammenligne sig med en, der er endnu tykkere for selv at dække over deres egne problemer.

Som regel synes jeg, at man henter den bedste støtte udenfor familien. Slankeholdet siger jo heller ikke, når man er allermest svag: "Men vi kan jo lide dig alligevel, så spis du bare 2 Magnum og et par stykker wienerbrød" - de prøver i stedet at få en tilbage på sporet i stedet for at bakke ens svaghed op.

Men folk er forskellige, det er bedøvende lige meget (okay NÆSTEN da) hvordan man løser sine problemer, bare man trives med det, man gør og det ikke skader andre. Vægtvogterne fungerer for mig, jeg har det godt med deres system, andre kan sagtens klare det uden hjælp eller med et andet system, men hvis det var så let at løse overvægtsproblemet, så ville folk jo slet ikke være for tykke, vel.

Jeg kender personligt INGEN overvægtige, der er ligeglade med deres kg., af den grund har de fleste jo behov for en eller anden form for hjælp, ellers var de aldrig blevet overvægtige og så utilfredse med sig selv, som de fleste overvægtige er.

Jeg holdt for snart længe siden op med at ryge fra min. 20 til 0 cigaretter pr. dag vha. viljestyrke og nikotinplastre, men jeg synes, at vægtproblemet er meget større, og sværere at løse, andre KAN bare ikke holde op med at ryge, så det er også forskelligt fra situation til situation hvad den samme person har brug for bortset fra, at alle har brug for deres egen motivation.
0
0
Svar på denne tråd
 
 vægtkonsulenterne
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 16:10
Jeg går hos DDV, og vil lige sige at man behøver IKKE at spise mayoniase, det kan lige så godt være fedtstof i form af plantemargerine eller som jeg gør, olivenolie over salaten.
Med venlig hilsen Camilla

Kig en tur ind i min præsentation.
Lev livet i dag, som om der ikke var i morgen
Don T -hesten jeg har part på
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sødeste Tina ;o))
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 16:54
Du har fat i den rigtige ende, nemlig at finde lige præcis det der passer for dig og sådan skal det også være.

Jeg synes bare jeg ofte høre sådan noget som "ej nu skal jeg altså på slank" - også selv om man egentlig har en krop der passer fint til højden.

Hvad angår opbakning fra nærmeste familie, har du aldeles ret. Ofte har de ikke selv overskud/energi eller måske ligefrem lyst til at gennemføre en kost-omlægning (et mere rigtigt ord end slankekur), hvilket ofte ender som du skriver, med at man føler sig presset til den ekstra is eller kage.
Det sker derfor ikke sjældent, at personen der er igang med at lægge kosten om, falder i, enten fordi man ikke tør sige fra eller fordi man let bliver overtalt.

Jeg synes helt klart, og af egen erfaring, at man skal lære sig selv, at man godt kan sige fra, også overfor familien.
Man skal gøre det på en måde, så det ikke misforståes eller nedgøres.

Jeg har lært mig selv de seneste år, efter mine forældre gik bort, at det jeg vil eller ikke vil, bestemmer kun jeg.

Prøv lige disse tanker hver dag i løbet af dagen.

Jeg behøver ikke påtage mig ansvaret overfor andre end mig selv.

Jeg må godt sige nej tak, og stadig have det godt.

Jeg vælger selv hvordan min dag skal være.

Jeg behøver ikke vride vrangen ud af mig selv, for at tilgodese andre. At være smilende og behjælpelig, er nok.

Jeg må gerne modtage ros og trøst, for jeg er også et menneske.

Hvad kan jeg gøre for at glæde mig selv.


Jeg er lige så meget værd, som alle andre og jeg har også ret til at være her.



Rigtige kvinder rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er jeg tilbage igen
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 18:16
kære venner.

Der er delte meninger om vægtvogterne og vægtkonsulenterne. Det er op til en at finde ud af om det er efter ens personlighed og temperament.

Jeg går selv hos de danske vægtkonsulenter (DDV) og har forsøgt hos vægtvogterne. Det var fint hos vægtvogterne men jeg kunne ikke hitte rundt i pointsystemet og jeg gjorde alt for at spare point for at kunne sætte tænderne i noget SLIK ! KAGE ! CHOKOLADE ! Gyyyyyys, den tid glemmer jeg ikke.

For 8 uger siden blev jeg hevet hen til DDV med DøveFilm Video som ville følge mig og en anden døv pige. Jeg har indtil da tabt 10,8 kilo og skal til vejning i morgen inden sommerferien. Herhjemme viser vægten 2 kilo mindre end i sidste uge :-)

Hos vægtkonsulenterne bliver man instrueret i at sammensætte den rigtige kost. Helst ikke for mange kulhydrater som i brød, pasta, ris og kartofler. Men derimod masser af grøntsager, frugter, kød, kylling, fisk mm. Det er ikke spor tørt eller kedeligt. Der findes 4 opskriftbøger med det allerlækreste mad. Og en masse opskrifter på en masse lækre sovse. Åh, nu bliver jeg helt sulten af at tænke på al den lækre mad jeg kan spise. Om aften laver jeg en portion youhurt med enten valhronacacaopulver så det bliver til en rigtig lækker velsmagende mousse (det skal være med 10% græsk youhurt) eller med alm. youhurt blander jeg 100 gram frosne hindbær i. UHMMMMMMM.
Jeg har overhovedet ikke savnet cola, slik, kage, chokolade eller andet. Før jeg startede hos DDV var min eftermiddag præget af en "jagt" efter et eller andet sødt. Det er slut !
Også mine kolleger synes jeg er meget glad og stabil. Ikke så mange humørsvingninger fordi mit blodsukker er stabilt.

Men som sagt er det efter ens personlighed. Jeg skal have regler og kasser/rammer for hvad jeg må spise. Det koster noget hos begge to, intet er gratis, når de stiller med konsulentbistand. Det man nærmest kommmer gratis er at gå til sin egen læge.


se mit tidligere indlæg om DDV

God fornøjelse til alle, I skal nok få besked om hvormeget jeg har tabt mig imorgen aften :-)

Beagle.
"You can ask a stallion or tell a gelding,
but you must discuss it with a mare"
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider