Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 kæmpehesten på min fod
Forfatter: 
Dato:  22-06-2003 13:57

Jeg sider her med benet i vejret og har enormt ondt af mig selv.
I går gik jeg på folden og ledete efter Labans grime, som kæmpehesten ustandselig tager af ham, på et tidspunkt kommer det store dyr for at snakke og blive kælet, ligesom jeg stryger ham på bringen, og står på siden af ham, bliver tøsedrengen forskrækket for vinden, benene ekser under ham og han sætter sit ene forben på min fod og sætter af, jeg troede både jeg skulle besvime og kaste op så ondt gjorde det, faktisk føltes det som om foden blev revet af, jeg råbte efter min mand der kom løbende, mens jeg selv krabede hen under hegnet, nå ispose på alle tæer på sin plads, og foden i rette vinkel.
spørg mig lige hvordan det går i dag, den er meget stor og blå og varm og dunkene, og der er taget en pille eller to til at gøre livet tåleligt, du gode hvor er den tung sådan en krikke, og hvor er jeg glad for at det er absolut forbudt for mine børn at gå ud til hesten, jeg overvejer at blive væk selv.
INA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha, ved hvordan du har det!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2003 14:08
*Phew* Det gør bare SÅ ondt!

Her lige da jeg fik min nye hest (heldigvis vejer en islænder ik lige så meget som en kæmpehest) stod jeg og hang lidt over ham og nussede ham, tror du så ik at krampen sætter sin hov (med sko) på min fod og bliver stående?!
Fy for pokker hvor gjorde det ondt, så jeg slog løs på den stakkels hest for at få den af igen, og hinkede væk fra den mens jeg flåede skoen af for at se om en af mine tær skulle være trådt af. Heldigvis var de ik det pyyyha...
Og det var selvfølgelig lige 2 dage inden jeg skulle ud og løbe rundt på skolen med karameller 8-)
Men heldigvis var det mest den tå der sidder ved siden af storetåen det var gået ud over så jeg kunne godt løbe aligevel.

Men nu har krikken heldigvis fået taget skoene af *LoL* :-) (ik for at han ik må træde på andre, men hans hove havde godt af at gå uden sko sagde smeden ;-))

Hilsen Lisa med
♥Ódin♥ & ♥þrymur♥
MSN: odiash@ofir.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 sko eller ikke sko
Forfatter: 
Dato:  22-06-2003 14:17
Kæmpehesten fik sko på i tirsdags, men jeg tror nu ikke det gør den store forskel om der er sko eller ikke sko, det gør ondt under alle omstændigheder, jeg har også prøvet uden sko.
INA
0
0
Svar på denne tråd
 
 staaaaaakkel
Forfatter: 
Dato:  22-06-2003 14:37
hved hvorn du har det ligger her med en stor blå fod pga llille kischa!
Kh Liv
ps. go bedring!!

Smag og behag ka ikke diskuteres.
Elsk din hest mens du har den.
{> (i)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender det...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2003 14:40


Sidste gang Cherie' trådte på mig mistede jeg neglen og brækkede tåen...


Lev livet....Mens I kan...For I kommer aldrig levende ud af det...!!Thats it.. ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 sikkerhesd sko
Forfatter: 
Dato:  22-06-2003 14:52
i starten brugte jeg sikkerheds sko ude ved min unghest :)
den skulle altid træde mig over tæerne, jeg følte nogen gange den ligefrem syntes det var sjovt.

er du sikker på dine tæer ikke er brækket?
når du siger de dunker, jeg har haft brækket min storetå, og den dunkede, var varm og mega blå.


>M.V.H Mette & Chanel ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha...av av av...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2003 14:59
...Det er absolut ikke sjovt!


Har du talt med en læge?



:-) M.v.h. Punktummet :-)



Man skal ikke excellere i fremmedord, man ikke er kompetent til at definere, da man så risikerer at abstrahere fra de relevante realiteter!
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg var ved at besvime
Forfatter: 
Dato:  22-06-2003 15:56
Jeg har en kronisk blå fod...jeg blev trådt over tæerne af en tyk pony for mange år siden, og den er stadig blå...
Plus at jeg har to meget defekte tæer som aldrig bliver pænere pga af samme pony...
Det er lidt træls sådan noget, men det må man tage med, og ja - det gør monster ondt.
Der var en der klappede sin hov mod min kno på anklen for et par dagen siden, det gjorde så ondt at jeg bagefter blev nødt til at sætte mig ned for ikke at besvime , og drikke noget vand for ikke at kaste op...

Pyyha der var jeg også bange for at jeg skulle halte resten af mine dage, den er stadig lidt blå, men i bedring

Im not afraid to die
i just dont want to


Søger en hest til handicap ridning. robust og samarbejds villig.
Vil få det rigtig godt


Se de nye og måske sidste billeder af mig og emmaly på præs.
0
0
Svar på denne tråd
 
 AV....................
Forfatter: 
Dato:  22-06-2003 18:37
Jeg blev også lige jokket over knoen på anklen idag af en stor fed traver :-(
Piv... Kender følelsen ;-)


Mvh. Karen Thing
Svalebo´s Donna
0
0
Svar på denne tråd
 
 kæmpehest og sandaler!!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2003 19:01
Ja jeg sidder også med en enorm tå i øjeblikket.. gad ikke tage mine andre sko på da jeg lige skulle ud og tjekke for småskrammer og så lavede krikken samme nummer som din..

Ja, din beskrivelse passer meget godt af hvordan jeg havde det og så kan du gange det med to da jeg så hvordan min tå så ud.

Heldigvis nåede den kun at få en enkelt tå med på vejen, men hele den venstre side af min storetå var revet af. Det hang kun fast i "enderne"... Nu er det kæmpe og betændt og jeg har ikke kunne tillade mig at gå med sandaler i lang tid.... så grim er min tå!!

Så jeg føler virkelig med dig!!

-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke brækket-----
Forfatter: 
Dato:  22-06-2003 21:14

Jeg er helt sikker på at mine tæer eller min fod/ankel ikke er brækket, og nej jeg har ikke ladet en læge se på det, det er og bliver et meget stort og meget ømt blåt mærke, og jo det dunker, men det gør hævede tilskadekomne fødder uden nødvendigvis at være brækket, det glæder mig at jeg ikke er den eneste der stiller mine undersåtter til rådighed for sidespring.
INA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Husker spesielt 1gang jeg
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 00:30
blev tråkket på. Jeg var lige blevet 10 år og min første hest var en pensionert politihest. hvert år gikk den i front i 17 mai toget (parade på Norges grunnlovsdag) med en politirytter.

Så Turne blev vasket og skrubbet efter alle kunstens regler for at se lækker ud i opptoget. Plutselig parkerer han sin hov godt over min fod og er ikke til at flytte på.

Dagen efter er det 17 mai paraden og jeg kan ikke få mine nye fine hvide sandaler på min høyre fod som er opphovnet og blå. Min mor hadde købt ens sandaler til mig, min søster og sig selv. Så jeg måtte ha min egen sandal på den venstre fod og min mors sandal som var 2 nummer større end min på den høyre fod. Det hele så meget komisk ud og vi har grinet meget af det efterpå.

;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nicky.........
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 04:43

det lille myr af en shetter - welsh mountain blanding på 215 kg. kunne sagtens få mor her til at krympe sig sammen i smerte, når han absolut skulle stå på min lilletå og samtidigt dreje rundt.

Resultat: Århhh bare en brækket tå, der var rykket af led... :-)

Det skete for ½ år siden, og jeg har stadigt ondt, hvis jeg træder på en bestemt måde med den.

Rinsen på 600 kg. er også tung, når han absolut skal danse tango, oven på fødderne af en.

Natali har kun lige ramt mig i hælen, men en hæl uden hud er altså øm.

Nema har aldrig ramt mig, endnu, men hun skal også til at skynde sig, hvis hun skal nå og gøre det. Da hun får nyt hjem d. 30. juni. Hun kan ses sammen med sin nye "hersker" inde på min præsentation. En utrolig sød pige på 15 år

Rinsen og Nicky bor nu på Fyn. Men ikke pga. at de har været oppe på tæerne af mig.... :-)
Og de har det bare såååå godt derovre. Jeg får dagligt mails derovre fra.

M.K.H.
Else.


"Kjærlighed er uden vilje.
Den falder lige så godt på en lort,
som på en lilje."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Av, av, av....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 12:49
Av da - håber din fod har det bedre i dag (?)

Den første gang min mor så Imme, startede han med at træde hende på foden, så hun brækkede tåen og neglen faldt af.. - Min mor er ikke så glad for de store heste (hun kan klare dem op til 1.30 ;)), og det var den dag, jeg skulle overtale mine forældre til at jeg måtte få ham - dårlig timing!! 8-)

(Men jeg endte nu med at købe ham alligevel..)

Hilsen Minna!


Orden er for de primitive - Kun genier behersker kaos ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ida........
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 13:07
hm...det kan godt være at det gør lige ondt, meeen jeg har nu ik tænkt mig at afprøve det ;-)

Hilsen Lisa med
♥Ódin♥ & ♥þrymur♥
MSN: odiash@ofir.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 dagen på dagen
Forfatter: 
Dato:  23-06-2003 18:15
I dag er det altså min lægmuskel der er byldeøm og stiv, jeg elsker den store kvajpande siger jeg hver gang jeg tager et skridt, det hjælper.
INA
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider