Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hest fra England
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 08:43

Hej.

Jeg har fået mulighed for at købe en hest i England.

Sælger betaler og står for levering.

Vi har ikke lavet den endelige aftale endnu.

Men sælger har forslået at købesummen betales til fragtfirmaet, og at jeg så har hesten på prøve i 14 dagen. I løbet af denne tid kan hesten sendes tilbage på sælges regning, med fuld tilbagebetaling af købesummen.

 

Jeg har aldrig købt hest i udlandet før, så mit spørgsmål går på om en sådan aftal er normal? eller ihvertfald noget i har hørt om?

Hilsen Nichola

0
0
Svar på denne tråd
 
 Englænder
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 21:04

Så langt som at "købesummen betales til fragtfirmaet" er jeg med, selvom det er en kæmpe risiko for sælger. Normalt skal hesten (og fragten) betales, før sælger skiber hesten af sted. Tænk hvis nu du fortrød, lige før eller når hesten var ankommet?!

 

Men at du har 14 dages returret, synes jeg er lidt spøjst. Det kan godt blive en meget dyr fornøjelse for sælger, men det kommer jo også an på, om det er en hest til 1mio eller 20.000.

 

Har du overhovedet set hesten?

Under alle omstændigheder vil jeg råde dig til at få hesten grundigt handelsundersøgt, inden du binder dig til noget. Du risikerer jo, at det er et totalt øg, og at sælger lige pludselig alligevel ikke vil have den retur. Det ville være en nem måde at slippe af med en dårlig hest på....

 

Endeligt synes jeg, det er en smule synd for hesten at skulle ud på den tur to gange indenfor 2-3 uger. Hvorfor tilbyder sælger dig ikke bare at betale for din rejse + logi så du kan komme og prøve den i England i et par dage? det ville være væsentligt billigere.

 


Nu med skovtursquarter

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 SAMTLIGE ....
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 10:10

... mine alarmklokker bimler i vildskab når jeg læser det med at købesummen betales til fragtfirmaet.

Det er præcis samme fremgangsmåde mange fuskere har benyttet ved "køb" af ting.

Lov mig at der ikke slipper en krone ud af dine lommer før du står med hesten - inklusive pas, ejercertifikat og en attest for handelsundersøgelse i hånden.

Hvis jeg skulle købe hest fra England ville jeg ikke kunne drømme om at få nogen prøvetid. Men jeg ville selvfølgelig have været ovre og prøve den - evt flere gange i løbet af nogle dage - og været med til handelsundersøgelsen.


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder fremgangsmåden...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 10:14

... bekendt?
www.atvforum.dk/forum/ forum_posts.asp?TID=2542

 

 

Foreslå evt sælger at du kommer og ser og prøver hesten hos ham/hende. Og se om du så hører fra dem igen....

 

 

Hvis det er for godt til at være sandt, er det som regel ikke sandt...


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 10:30

Jeg mangler først og fremmest svar på, om du har prøvet hesten? Og lidt info om, hvad det er for en hest? Er det en topklasse million-hest? En særlig race? Eller hvad er årsagen til, at det skal være lige nøjagtig den her udenlandske hest?

 

Der forhandles jo masser af heste på tværs af grænser. Men medmindre du har prøveredet hesten og sælger eller formidler er kendte navne indenfor hesteverdenen, så begav jeg mig ikke ud i dét setup dér. En helt almindelig hest til motionsrytteren kan man også finde under mere hjemlige himmelstrøg!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville lytte
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 11:19

til ovenstående og lade den aftale ligge.

 

Men hvor er det godt, at du spørger! Man kan blive snydt over internettet, men man kan virkelig også få hjælp - og denne tråd vil andre nu kunne søge sig frem til, hvis de står i samme dilemma.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du betaler....
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 21:48

.... til et "fragtfirma" ser du med garanti hverken hest, dine penge eller hører fra sælger mere, nogensinde !

 

I øvrigt bør man altid bede om et moms-nr. (VAT-no) når der skal betales til et udenlansk firma. Herefter kan man tjekke i et EU-register (VIES), som SKAT linker til om firmaet rent faktisk eksisterer. Hvis du beder om moms-nr. på sælgers "fragfirma" hører du næppe heller fra denne "sælger" mere:-)

 

Man bør endvidere tjekke om bankoplysninger passer med sælgers oplysninger. De fleste større banker i DK har sider, hvor man kan finde oplysninger om hvordan man gør.

 

Derudover kan man tjekke sælgers IP-adresse, ikke den eksakte, men ihvertfald finde ud af hvilket land og hvilken by han skriver fra.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

2
0
Svar på denne tråd
 
 betale kontant til fragtfirma
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 06:24

Der er godt nok mange der er meget nervøse over at handle med udlandet. Jeg læser det som om at Grilla skal betale hesten kontant til fragtmanden når hun står med hesten i hånden. Det er altså helt normalt. Hvad sælger og fragtfirma så har aftalt er jo deres problem.

 

Når man køber specialracer, også selvom det er ponyer til 10.000 så kan man ikke bare få en tilsvarende i dk. Vi aner ikke hvad denne skal bruges til, det kan jo være det er en hoppe til avl eller til udstilling etc. Mange steder filmer de handelsundersøgelsen fra start til slut hvis man beder om det. Det er jo slet ikke sikkert denne skal igennem en handelsundersøgelse overhovedet.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange ting
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 11:00

Hej alle.

Som forventet er der lidt uenigheder, dog en de fleste til den skeptiske side.

Det sætter jeg pris på og er måske også blevet lidt mere skeptisk over det.

sælger virker dog real rok, men det kan godt være jeg skal se om vi kan finde en løsning jeg er mere tryg ved.

Jeg har fået tilsendt alle de videoer jeg har bedt om, blevet venner med sælger på facebook hvor hun har en profil med massere af venner og hvor hesten også er på. Sælger har været meget aktiv i hele forløbet, og vi skal have en video samtale senere i dag, hvor vi så må diskuttere nogle løsninger.

Planen var at ejer tog hesten dyrlæge, fik ham givet de vacciner der måtte være nødvendige og fik ham undersøgt inden turen.

Når jeg vidste hvornår jeg ville kunne modtage hesten, ville de kontakte fragfirmaet de har en aftale med. Herefter skulle fragtfirmaet kontakte mig med nærmere information om selve rejse og betaling. Det er meningen at hesten skal flyves fra Heathrow til København. Så her burde det da være muligt at tjekke om bookningen rent faktisk eksistere.

 

Men hvordan ville i selv ordne et køb som dette?

- se om betalingen kan deles op, så jeg kun betaler et beløb svarende til fragten inden, og så betalingssummen for hesten når den er leveret?

- insistere på at prøve hesten dagen inden afrejse, og så betale fragmanden kontant når han henter hesten?

- ville man evt kunne lave en løsningen med banken, så de kunne se pengene, men ikke hæve dem før levering?

 

Hilsen Grilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 flyve?
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 11:13

Jeg er ikke sikker på at de flyver heste ind i kastrup. Det kan godt være, men jeg tror det ikke. Alle de hester der normalt transporteres til USA og UAE flyves ud/ind af amsterdam og transporteres resten af turen med lastbil. Turen fra England er ikke længere end at den kan klares på et par dage.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Giver det mening?
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 12:21

 

 

Flyve en hest fra England til DK? Det har jeg aldrig hørt om. Jeg tænker også, at prisen for sådan en billet vil være MEGET dyr - hvor dyr er hesten?

 

Uanset hvor reel sælger virker, så undrer det mig, at vedkommende vil betale for transporten. Hvor dyr og fantastisk er den hest? Med lastbil er prisen typisk 4-5000 kroner...

 

Fra welsh-verdenen kender jeg til mange, som har købt ponyer ubeset i Wales og England. Men som regel har andre sagt god for stutteriet, inden nogen har købt noget som helst. De to transportfirmaer, som typisk er blevet brugt, er Alan Piece fra Glyncoch Stud og Owen Jones fra Nebo Stud. De to er erfarne i transport af heste over store afstande og har styr på, at alle papirer er korrekte. Jeg mener, at de har hentet eller modtaget ponyen, og når den så står på deres sted, er pengene for salget blevet overført.

 

Men prøv at spørge, om en af de to må hente hesten og stå for fragten - lur mig, det må de ikke ;-)


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mistanke
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 12:59

At den skal flyves fra UK til DK får det hele til at stinke endnu mere.

 

Det koster max ca. DKK 10.000 for et af de velrennomerede internationale transportfirmer som fx. John Parker johnparkerinternational.com/ som jeg brugte sidst.

 

Dyrlægeundersøgelsen før transport er yderst basal. Du skal insistere på at få lavet en '5-star vetting' - fuld handelsundersøgelse med mønstring på hård og blød bund, bøjeprøver, mm. inden du indgår aftaler om noget som helst andet.

 


Nu med skovtursquarter

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hold dig væk
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 14:40

1) man kører/sejler heste til og fra England

2) vaccinationer er kun en meget lille del af 'papir arbejdet' for transport af heste imellem England og DK

3) der er adskillige sager i England med 'hestehandlere' der samarbejde med dyrlæger sælger heste, der ikke er de papirer værd som købsaftalen er skrevet på (og de er SÆRDELES aktive på Facebook)

4) der finder en del tyveri sted og forfalskning af pas også, så medmindre det er en helt exceptionel hest så ville jeg være MEGET forsigtig alene på baggrund af ovenstående og jeg ville nok også se om jeg kunne finde en i England som kan besigtige hesten og så sandelig også se stedet sælger agerer fra!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-07-2016 13:57

Horseandhound havde i øvrigt i dag den her artikel, som godt nok handler om scams i forbindelse med hestetransportere, men hvor du kan læse lidt om fremgangsmåden, scammerne benytter: www.horseandhound.co.uk/news/ horsebox-selling-scams-542826

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider