Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Voksen rytter på fjordhest..
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 08:15

Hej alle.

 

Vil i vise mig billeder af jer og jeres fjordheste sammen.?

 

Er lidt nysgerrig


Knuss Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 08:42

...mange voksne ryttere på Fjordheste - væsentlig flere end der er børn, faktisk. Kig fx på Facebook i gruppen Fjordhesten Danmark

 

Du må også gerne kigge på min profil, der ligger lidt billeder (som jeg ikke kan finde ud af at få ind via min iPad)

 

Billede

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Fandt lige...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 08:45

...et billede mere

 

Billede

 

Og forresten, så er jeg 1.69 i stang, og Asterix på billedet er 1.47.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

3
1
Svar på denne tråd
 
 Fjordhest..
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 09:08

Har lige kigget lidt på din profil. Rigtig mange dejlige billeder

 

Går nemlig med tankerne om at anskaffe mig en. Den vil nemlig ku bruges til os alle.

En jeg selv kan ride, mine piger kan ride på den, og jeg vil ku endelig få den køre pony jeg har drømt om i mange år.

 

Mine tanker går mest på, om den vil kunne bruges til seriøs stævnepony, hvis det er den vej at mine piger går..


Knuss Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 De bedste kan
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 09:55

De bedste Fjordhest kan sagtens være med langt op. De fleste har jeg dog set i hesteklasser med voksne ryttere, som nok har lidt flere kræfter så de kan presse det bedste ud af hestene.

Billede


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 11:49

Malik og undertegnede:

Billede

 

Ridning foregår pt uden sadel, da Malik's form var/er ude a (øh..) form


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

2
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan godt...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 14:05

...få en Fjordhest, som kan være med i dressuren op i P-klasserne - men den kræver en rytter, som kan ride

 

Du skal også gøre dig klart, at hvis den skal være kørehest, tullepony og husmorhest - så er der nok lidt langt til dressurstjernen Ligesom der vil være det for alle andre racer...

 

Asterix, som er på de to ovenstående billeder fra mig, er kørehest. Han skal med til Køreforbundets DM i konkurrencekørsel om et par uger. Han går også LA 4-5 (med en enkelt start i LA2 på distriktsplan), og han hypper glad og gerne en tur med naboens datter.

 

Vi holder EM for Fjordheste den første weekend i august på Vilhelmsborg. Her går seniordressuren i P-klasserne, og juniordressuren går i nogle andre FEI-klasser - og der er pænt mange ryttere tilmeldt. Men det er altså også ryttere, som for de flestes vedkommende satser 100% på dressuren.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Dharma
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 16:33

Jeg har for knap et år siden købt Åmosegårds Dharma - og har ikke fortrudt et sekund .

Dharma er 144 cm, jeg er 168 cm .

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Nu kun med lækre Leopold!

4
0
Svar på denne tråd
 
 Voksen med Fjordhest
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 23:34

Jeg er også skiftet over til de skønne gule - efter mange år med især DV og DSP... Har ikke fortrudt det et sekund.

Da jeg fik min første hest/pony i 1983, kunne jeg absolut ikke forestille mig nogensinde

Billede

 

Billede

 

Billede

 

at skulle eje en "nordbagge". ;) I min barndom og ungdom var de nok mest synonym med køreheste, rideskoleheste til begyndere eller trækkeponyer til handicapridning...

 

Nu er der jo sket utrolig meget indenfor avlen, og jeg synes helt bestemt fjordhestene sagtens kan konkurrere med både sportsponyer og til dels også DV - i hvert fald indtil et vist niveau.

 

Jeg har en 6 års vallak, der er godheden selv, men samtidig utrolig energisk, følsom og lærenem. Det gør ham sjov at arbejde med i dressuren, selvom han ikke har den store trav, sving og bæring, som jeg husker fra min bedste DV... Men til gengæld kan man stole på ham, og ride alene ud på tur i al slags vejr og terræn. Det synes jeg er guld værd. :)

 

Og så har jeg en 2-års fjordhest, som er en rigtig lækker og ædel type, meget sporty og langbenet, med masser af elastik i sin trav. Springer som en gummibold over træstammer i skoven, når vi går tur, og er umulig at køre træt. Samtidig er han så cool og rar, at det slet ikke er til at stå for. Glæder mig rigtig meget til at han bliver ridehest...


 

Camilla Grenaa Clausen

- tvillingemor - alene med mine seje, skønne drenge.

- og to "gulddrenge" - de dejligste fjordheste!

"No hour of life is wasted that is spent in the saddle" ...

Winston Churchill.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordhest..
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 10:43

Hvor ser i fine ud alle sammen, tak fordi at i vil dele

 

Den type som jeg gerne vil ha, er den sporty type. Er den der tiltaler mig mest

 

Jeg har ikke planer om, at den skal op og gå p klasser, men ville da gerne, at den ku komme op og gå la klasserne, og gerne både i spring og dressur. Der ud over ønsker jeg en der er god og stabil på tur, og som samtidig også kan bruges for vogn.

 

Derfor jeg tænkte på denne race


Knuss Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 11:47

Nu er der et bud mere i kategorien store børne/voksen pony, nemlig Connemaraen..

 

Jeg indrømmer blankt at jeg er en snob, fattigfin og præget af en tankegang, der ligger 30 år tilbage, for Fjordhesten er en af de avlsforbund, der har lagt det allerstørste arbejde i at lave en alsidig ridepony..

 

Men sådan en her er nu også fantstisk..

Billede

 

Undskyld for spam af en ellers dejlig tråd..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

1
0
Svar på denne tråd
 
 cccccccccc
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 14:50

 

Billede

 

Billede

Jeg er en voksen rytter på Fjordhest.

Jeg gik fra Fuldblod til fjordhest og dette har jeg aldrigt fortrudt.

Han er en robust model der kan sine øvelser og springer hvad han bliver tilbudt, er bestemt ikke kedelig og rides for lette hjælper. Men bliver nu kun brugt til hygge en gang i mellem. Men han funger 100% og er klar på opgaven om jeg rider flere gange om ugen eller en gang om måneden.

Desværre har jeg ikke meget tid for tiden. men pyt! jeg nyder han i dagligdagen ( står hjemme ) og ved at jeg kan tage mig en tur når jeg har tid.

jeg er 170 og en pænt stykker over idialvægten. og han er 142 i stang.

 

Godnok er han mors hygge dyr men datteren har brugt han til dressur.

Billede

 

og datterens veninde har lånt ham til landsfinalerne i ponygames i 3 år i træk.

Billede

jeg Har haft heste der gik MA i dressur. redet en hav af distance stævner og en del springstævner.

Men min Fjordheste ham vil jeg aldrig skille mig af med. han lever op til alle mine hestedrømme...

 


:O)

3
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordhest
Forfatter: 
Dato:  09-07-2016 01:46

Jeg har også efter 20 år med dv, skiftet over til fjordhest, egentlig købte jeg Mikado som selskabshest til min DH hoppe, da han kun var 5 mdr, men endte altså med at sælge hoppen, da Mikado stjal alt min opmærksomhed Han er i dag 8 år gammel, 148 cm i stg (mig 172 cm) han var skulle have været ud og starte La3 i starten af 2016, men vi blev desværre slået tilbage af en mindre seneskade han pådrog sig på folden, nu er han godt i gang med genoptræningen, men stævner er først på programmet i 2017 igen.

Billede

 

 

 

Billede

 


Lene Miller og Laulundens Mikado

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordheste...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2016 11:27

Jeg har to hopper, den ene er 8 år gammel og hører til i den høje ende, som næppe holder ponymål. Jeg er enormt glad for hende, hun er meget ridelig og sjov at arbejde med. Nogen børnehest er hun bare ikke, og hun kræver en meget konsekvent og sikker håndtering. Hun bliver alene redet af jeg selv og min søster, fordi hun er så speciel (og altid har været det.)

 

Modig er hun dog og ikke typen, der glor. Hendes arbejdsmoral er også god og hun lærer hurtigt.

 

Billede

 

Her med min søster, som normalt skal op i en hest af en vis størrelse på grund af sine lange ben. Jeg er selv ca. 167, min søster ca. 10 cm højere.

Billede

 

Billede

 

...og så har jeg Gry på 22. Hende kan de fleste ride, selv om hun er ret reserveret og meget forbeholden overfor fremmede. Hendes bevægelse er blød og flad, og børnene kan ride hende i alle tre gangarter uden sadel. ? Hun er en nem hest at håndtere, men der er grænser for hendes tålmodighed, når det kommer til børn, så man skal altid være opmærksom.

 

Hun har startet en del distance og altid gjort det godt, men nogen dressurhest er hun aldrig blevet. Hun sprang endvidere ganske pænt, da hun var yngre, men manglede mod og blev hurtigt usikker. Efter to ledbehandlinger bliver hun ikke længere sprunget.

Billede

 

Billede

 


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordhest..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2016 13:27

Dejlige billeder og erfaring i deler. Er jeg glad for, tak

 

Connemare`n er også en fin pony, så tak for input Dog syntes jeg, at Fjordhesten er mere charmerende

 

Har selv tidligere haft både Fuldblod, Dv og Pinto, så vil også blive helt anderledes for mig, men kunne bare være rart, hvis det var muligt at vi alle kunne få glæde af en 4-benede ven


Knuss Mette

1
0
Svar på denne tråd
 
 Glæde til alle...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2016 20:44

Det kan I helt sikkert - få glæde af den allesammen - det kræver bare at I vælger omhyggeligt. Ikke noget med "tilredet af naboens datter, som kunne holde sig fast i tre omgange" - men ordentlig tilredet, og ordentlig tilkørt.

 

En Fjordhest er umådelig rar og godmodig, og langt hem ad vejen finder den sig i rigtig meget, så derfor får man ofte den opfattelse, at "det kan man ordne på en formiddag". Det kan man bare ikke - det tager lige så lang tid,og kræver lige så meget forberedelse som alle andre heste/ponyer. Og en Fjordhest er meget klogere end en varmblodshest Den husker i al evighed - godt som skidt - så hvis den først får indlært sig en træls adfærd, så skal man være mere end almindeligt stålsat for at omprogrammere dn. Sikkert derfor de har fået ry for stædighed...

 

Det er en supergod ide at flere generationer deles om hesten, for de har mange kræfter (er faktisk en hest i et ponyskind), og kan være en stor mundfuld for et barn alene. Til gengæld, hvis du har lagt en god grundridning i hesten, og vedligeholder den jævnligt, så kan poderne nærmest ikke splitte den ad

 

Rigtig god fornøjelse med jagten på den helt rigtige (fjord)hest

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 voksne
Forfatter: 
Dato:  12-07-2016 12:43

ryttere på fjordheste er intet problem.....problemet kommer først når meget overvægtige ryttere(voksne eller ej) rider de små heste som er meget moderne pt såsom fjordheste, haflinger og islændere...desværre er der en tendens til at de nermest kan bære deres egenvægt,-

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider