Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Flytning af hest?
Forfatter: 
Dato:  03-06-2016 08:20

Hej Allesammen

 

Jeg har nu købt min første egen hest og får den hjem på fredag(10.06.16). Da det er første gang jeg skal havde hest er der nogle ting som jeg er lidt i tvivl om:

 

- Hvordan og hvornår får jeg ham godt ind i flokken og på fold?

- Hvad er godt at gøre den første dag?

 

Jeg ved selvfølgelig godt at det er meget individuelt fra hest til hest hvornår de er klar til at gå igang med at arbejde. Hans forrige ejer sagde at det nok ville være en god ide at give ham "flyttefri" i 14 dages tid. Men jeg tænkte på at jeg godt gad trække ham nogle tur rundt i området så han kan lære de steder hvor vi i fremtiden skal ride at kende.

 

Kh Anna/førstegangsejer

 

Ps. på forhånd tak for svar :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  03-06-2016 08:46

 

Først tillykke med din nye hest, men når det er sagt så skal du lige vide, at man ikke kan oprette sådan en tråd uden billede af vidunderet!

 

Det er min erfaring at en ny hest har brug for at falde til og se stedet. 14 dage lyder som en fornuftig tidsramme.

 

Sidst jeg fik en ny hest så var den mildt sagt ikke velkommen i flokken og jeg starter endda med at den skal gå alene og senere med een (gerne førehesten) og udvider flokken i takt med at de acceptere hinanden.

 

Du kan sagtens trække tur, strigle (også den første dag) og hvis den er ridevant så skridt korte ture i området eller på ridebanen, men vent nogle dage vil jeg mene. Kort sagt lade den komme stille ind i rutinerne.

 

Min sidste/nyeste hest var absolut ikke meget for at være alene i stalden og de andre var absolut ikke meget for at have den den på folden. (De kommer ud og ind i tilfældig rækkefølge, for at de ikke skal blive afhænige af en bestemt rytme.) Efter nogle uger, så var der ingen problemer overhovedet. Den lærte ret hurtigt at sådan er rutinerne altså her på stedet. :)

Den fandt så forøvrigt ud af at det foder den plejede at få, overhovedet ikke smagte så godt som det der fodres med her. Det var ret sjovt at iagttage.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Her er han
Forfatter: 
Dato:  03-06-2016 11:06

Billede

 

Billede

Tusind tak Anette. Her er lidt billeder af ham. Jeg er utroligt spændt på at få ham hjem. Tusind tak for dit svar. Jeg håber sådan at flokken tager godt imod ham.

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Wauuuu
Forfatter: 
Dato:  03-06-2016 15:46

Han ser godt nok lækker ud.

Håber det går fint med at få ham indkvareret.:)

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  03-06-2016 17:04

Tusind tak :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overksrift
Forfatter: 
Dato:  08-06-2016 09:12

Tillykke med din hest - han ser meget dejlig ud!!!

 

Håber at se noget mere til jer på "opslag og billeder"

 

To dage til han kommer hjem - spændende!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-06-2016 09:45

Nu kan jeg jo se på dit billede, at den både er redet og har startet stævne. Så ville jeg ikke tage nogen særlige ridemæssige hensyn eller bruge voldsomt meget krudt på at vise den rundt. Til et stævne skal du jo også kunne sætte dig op og ride med det samme, selvom det er et fremmed sted. Så jeg ville bare se at komme igang med ridningen.

 

Da jeg flyttede min hest i efteråret fik hun lige lidt ro i boksen til at stå og gumle lidt wrap efter køreturen, men allerede samme dag røg hun ud på en lille fold med en ny veninde (som var den senest ankomne i flokken). Dagen efter kom hun med flokken ud og gik med dem hele dagen. Hun og veninden kom først ud og så lukkede vi de andre ud enkeltvis, så hun lige kunne hilse på hver enkelt i fred. Hun og veninden dannede straks en alliance og beskyttede hinanden lidt mod de andre heste, så det var et helt rigtigt valg at lade de to nyeste knytte bånd først.

5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider