Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Samvær - ikke ridning
Forfatter: 
Dato:  01-05-2016 21:49

Jeg kunne godt tænke mig en træningspartner til at være sammen med om mine heste, for jeg går meget alene og har hestene hjemme. Det skal være almindelig samvær, strigling, hov-rensning, gå ture, lege lidt på agititibanen...bare en, der kan se glæden i at være sammen med hesten. Men er det for naiv at tro, at der findes nogen, der har lyst til det? De fleste, der søger part vil vel helst ride? Jeg har en annonce under part søges, men den har ikke givet pote.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Qwerty
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 09:17

Det kan være svært, især hvis man bor langt fra offentlig transport. Har du prøvet at lave et opslag i et par lokale Facebook-grupper? Eller evt. hænge en seddel op på den nærmeste rideskole?


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 21:40

Ja, den lokale facebook gruppe var min første tanke, dernæst annoncen på hestenettet, men den lokale rideskole har jeg ikke prøvet, da det jo ikke er ridning, jeg søger en part til. Men intet skal være uprøvet, så tak for dit råd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi findes
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 22:36

Vi findes, os, der nyder bare at muge ud, strigle, nusse, m.v. omkring hestene :-)

Ja, slå det op på de lokale rideskoler og opstaldningssteder i området. Selvom det er uden ridning, skal der nok være nogle, der har lyst, eller som har en ven/veninde, der elsker heste, men af den ene eller anden grund, ikke rider.

Jeg har i de sidste 7½ år haft - og har stadig, sådan en "nussepart". :-) Jeg elsker de dage jeg skal i stalden, uanset vejr og vind, og det kan være møghårdt med udmugning og frostvejr og der er glat og der kan være 30 grader og bagende sol og og og... Og jeg elsker det stadig.

De eneste krav der ligger fra ejer er, at der skal muges og strøes og klargøres foder, når hyps er på stald, og klargøres foder, vitaminer etc. når hyps er på døgnfold.
Der er ikke krav om, at jeg skal trække ind, strigle, gå en tur etc.. Alt det, er fuldstændig op til mig, og det er helt ok, hvis der kun bliver muget og klargjort foder.
Selvfølgelig, ser hyps ud til at være halt, dækkenet sidder skævt, ser ud til at have fået et sår, står med mudder i hele hovedet, ser ud til at fryse trods dækken på en regnvejrsdag, tyndere/tykkere dækken på, m.v., så fisker jeg kræet ind til tjek. Hestens velbefindende er trods alt mit ansvar, de dage jeg har den, og det lever jeg naturligvis op til. :-)

Der er ingen penge/betaling mellem ejer og jeg. Jeg har hest, og ejer har en fridag. Ren win/win for begge parter :-D

Held og lykke med at finde en nussepart til din hest :-)


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

3
0
Svar på denne tråd
 
 tak for dit svar
Forfatter: 
Dato:  03-05-2016 10:06

så er der jo håb forude. Jeg vil prøve med et opslag på rideskolen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 14:11

Jeg tænker at lige netop rideskolen er en god idé. Som barn fik jeg ikke alt muligt forærende når det kom til heste. Mine forældre prioriterede ikke parter og flere timers rideundervisning til mig hver uge. Så jeg levede og åndede for at stryge rundt der nogle timer hver dag og forhåbentlig blive sat til et eller andet - mugning, sadle en rideskolehest op, pudse udstyr m.m.

 

Er sikker på der nok skal være nogle piger på rideskolen der heller ikke får alt betalt og vil være super glade for samværet med dine heste :-)

 


PAAtvaers

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 tak for dit svar
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 23:47

og dejligt, at høre, at det hverken er naivt eller håbløst at søge. Jeg har - takket være jer - fået mod på at søge både på rideskolen og i den lokale Brugs. Mange tak for jeres opmuntrende ord.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2016 08:59

Det er lige præcis det, jeg søger lige nu. Jeg savner bare samværet med heste og behøver ikke nødvendigvis ride. Desværre har jeg ikke set nogle opslag nogle steder i mit lokalområde.


 

Hilsen Iben

...

Der findes 3 slags mennesker:

dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

 

..............


Mor til 7-årig teenager

 

 

Carpe Diem - Grib karpen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Iben
Forfatter: 
Dato:  09-05-2016 01:14

ja, egentligt er det synd, at der ikke findes en gruppe der hedder "samvær med heste", men sådan er det nu engang. De fleste vil vel helst ride, selv om det giver utroligt meget at være sammen med en hest. træls, at du bor på Sjælland og jeg i Nordjylland, ellers kunne det jo have været et godt match. Men tak for dit svar. Jeg har mod på at søge videre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 samvær med heste
Forfatter: 
Dato:  09-05-2016 07:44

savner også sådan nogle hos mig her på sydsjælland. har dem hjemme og er helt alene, dog overvejer jeg opstalder ind for at få lidt liv i stalden.

 

kune man ikke oprette en facebook gruppe evt der hedder noget ala det der hedder samværet med heste ? bare mere specifik , der viser klart hvad den er til for :)så der ikke bare er en masse opslag men specifik bruges til at søge dem der bare ønsker at hygge og samværet med heste. ..


mvh sussie..

nu med ceduina ox

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2016 12:25

Jeg er heller ikke spor til ridning, men lidt som nogle af I andre - jeg synes bare de er hyggelige at hænge ud med ^^

 

Så du/I er bestemt ikke alene!

Men folk glor altid så undrende på mig, eller begynder at grine, når jeg fortæller jeg har fire heste, men ikke rider, ej eller har redet, på nogen af dem... well.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 samvær med hest
Forfatter: 
Dato:  09-05-2016 13:10

Jeg elsker samvær med heste, det findes næsten ikke noget bedre! Men jeg elsker også selve ridningen.
Da jeg selv havde en stor pony, red jeg ikke særlig meget, men lavede ofte træning fra jorden af, faktisk lavede vi næsten ikke andet (:
Jeg ville elske at finde sådan en part, hvor man måtte lave alt fra jorden af, hvor alt ikke bare skulle handle om ridning, dog må der også gerne være lidt, f.eks. nogle rideture i naturen sammen med en anden.

Hvor er du fra?


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014
Solgt: 12/12-2015

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har også overvejet
Forfatter: 
Dato:  14-05-2016 21:36

at se om jeg kunne finde en der vil hygge og nusse og gå ture med hesten i weekenderne da jeg ikke kan komme der.. Pt er han under tilridning og genoptræning så skal ikke rides af flere.. Men evt mulighed for ridning når han er klar.. Men har også tænkt at ingen gider det Idag.. Det er ved Farum


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

og guldheste bassen Safran

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt
Forfatter: 
Dato:  14-05-2016 22:16

Hvor er det dejligt, at I tilkendegiver, at jeg ikke er ene om at synes, at man kan så meget andet med hesten og at det kan være så givende bare at være sammen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider