Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Udslæt efter feber
Forfatter: 
Dato:  19-04-2016 20:54

 

Ganske kort: Hvad kan det skyldes, at jeg efter en omgang feberdage nu pluselig har udslæt over stort set hele kroppen?

 

Jeg lagde mig fredag aften med høj feber som jeg først så småt er sluppet af med i dag. I går begyndte mine ben så at klø. Nu har jeg så røde, kløende plamager på arme, ben, fødder og den højre hånd. Jeg har prøvet at vaske det med medicinsk shampoo beregnet til udslæt og smurt med fed creme - det har bare ingen effekt haft.

 

Jeg har ikke spist noget medicin, så det kan ikke være det. Jeg har stort set ikke spist noget mad qua feberen. Jeg har nærmest levet af min elskede dansk vand, som var det eneste jeg havde lyst til - og som jeg aldrig har haft problemer med. Derfor kan det ikke være noget i maden.

 

Udslættende er blev støt værre i dag, så jeg skal selvfølgelig nok kontakte min læge i morgen. En tlf.samtale der nok skal blive rigtig morsom - for jeg har stort set mistet stemmen

 

Det er sådan lidt træls at feberdage overtages af MEGET irriterende klø - nu gider jeg faktisk ikke mere sygdom.

 

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nældefeber
Forfatter: 
Dato:  19-04-2016 21:09

Det kan godt være en omgang nældefeber. Det går ofte hurtigt over igen.

Ring gerne til lægen i morgen, hvis du ikke er i bedring.

 

god bedring!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar: Udslæt efter feber
Forfatter: 
Dato:  19-04-2016 21:19

 

Men nældefeber, skyldes det ikke en allergisk reaktion?

 

 

 

Tak, har vist brug for alle de positive tanker der kan bruges. Jeg er ikke meget værd - kløe og ingen stemme

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Allergisk
Forfatter: 
Dato:  19-04-2016 21:23

Jo, men man kan blive ramt, hvis man har en infektion, for så er immunforsvaret nedsat. Det behøver ikke at betyde at du er allergisk over for noget, som du vil opleve igen.

Min veninde har prøvet det et par gange, og man har aldrig fundet årsagen, selv om hun er blevet undersøgt for det (af andre grunde).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar: Udslæt efter feber
Forfatter: 
Dato:  19-04-2016 21:32

 

 

Okay. Det giver jo meget god mening, nu hvor jeg lige har ligget med feber.

 

Da det startede på venstre ben, tænkte jeg at det nok bare var varmeknopper..

 

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt tøj?
Forfatter: 
Dato:  21-04-2016 20:08

Du har ikke fået nyt tøj? Jeg fik som barn for mange mange år siden en gang nældefeber. Vi vidste ikke hvad det kom af, før jeg fik nummer to sæt nyt nattøj kort tid efter, og det var galt igen. Så der var noget "skidt" i nattøjet, som min mor ikke havde vasket, før jeg tog det i brug


0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar: Udslæt efter feber
Forfatter: 
Dato:  22-04-2016 13:38

 

Desværre intet nyt tøj. Men jeg er selv meget påpasselig med at få det vasket før jeg bruger nyt tøj. Overskudsfarve og hvad det ellers kan gemme på. :-)

 

 

Jeg har stadigvæk udslættet - tager nogle antihistaminer for at holde det nede. Min læge havde desværre ikke nogle ledige tider, så han sagde jeg måtte kontakte vagtlægen hvis det blev for uudholdbart.

 

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skarlagensfeber
Forfatter: 
Dato:  23-04-2016 16:41

Da du skriver, at du har mistet stemmen, kommer jeg til at tænke på om du har ondt i halsen?

Høj feber, ondt i halsen og rødt udslet kan være Skarlagensfeber, som kræver penicillin. Men måske har du det bedre?


Nu med ny hest, en ægte rundkørsel....

Meen rigtig hest er indtil videre stadig en oldenborger

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar: Udslæt efter feber
Forfatter: 
Dato:  24-04-2016 00:14

 

Ja jeg har ondt i halsen, stemmen er kommet lidt tilbage - men kløen er desværre ikke forsvundet helt

 

Udslættet har dog primært været på min krop og fødder/hænder. Ved skarlagensfeber, der starter det som udgangspunkt i ansigtet. Men det var da et godt bud.

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan det være...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2016 07:09

Skoldkopper? Selvom man har haft det før, kan man godt risikere ikke at være immun.


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider