Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Single rejse
Forfatter: 
Dato:  22-04-2016 21:44

Som inkarneret single, så vil jeg lige høre hvor I andre singler herinde daffer hen på ferie?

 

Jeg GIIIIIDER ikke rejse med andre, og jeg flyver ingen steder - BASTA

 

I år havde jeg egentlig planlagt en lille kør-selv-tur til Holland med et par overnatninger - men har måske egentlig mere lyst til et mini-cruise når det kommer til stykket... GODT det kun er mig selv jeg skal blive enige med

 

Ofte synes jeg hotelophold bliver møgdyre når man kun er en... Måske nogen herinde har nogle gode fif/sider hvor man med det samme kan se hvad et værelse for EN kommer til at koste?

 

Trine (Faxa)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Singlerejse
Forfatter: 
Dato:  22-04-2016 21:56

Det gør det jo en del nemmere, når man kan bestemme helt selv. :-D

 

Mht. hotelværelse så har du ret, ofte er det ret dyrt og enkletværelser på hoteller er tit heller ikke de mest spændende (jeg har dog lige været i Rom hvor jeg fik et enkeltværelse som i virkeligheden var et lille dobbeltværelse med stor seng osv.)

 

Hvis du vil gøre det billigere, så kan jeg foreslå airbnb, hvor du både kan vælge deleværelse, enkeltværelse og hel bolig. Eneste minus er, at der ikke er en stor morgenmadsbuffet, hvilket man som rejsende ellers godt kan sætte pris på. ;-)

 

Jeg kender ingen sider med priser på enkeltværelser i en liste, det ville ellers være praktisk.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  22-04-2016 22:15

Har rejst alene et par gange i Japan, og jeg boede på hostels som jeg fandt, efterhånden som jeg bevægede mig rundt. Der kan nok findes noget tilsvarende i f.eks. Holland.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rejseliv
Forfatter: 
Dato:  22-04-2016 22:35

Lene: Ja ja - nu har du jo TYDELIGVIS ikke prøvet at diskutere med mig kan jeg høre . Trine 1 vil under ingen omstændigheder det samme som Trine 2 - og Trine 1 & 2`s bankmand vil slet ikke høre på nogen af dem mht rejseri

 

Airbnb har jeg overvejet - har dog lidt betænkeligheder ved det efter en kollegas lidt trælse oplevelse... Det er LIDT træls at stå i Norditalien som hun gjorde og have bestilt "seng" hjemmefra - bare for at opdage at den var optaget da hun kom frem (og det var IKKE af en lækker italiener snitte! )

 

Bissen: Hostels tror jeg at jeg hopper over - er vist kommet lidt over den alder hvor det var fedt at bo i en rygsæk og hænge ud med alle mulige andre unge

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Single rejse
Forfatter: 
Dato:  23-04-2016 00:47

Jeg rejser somregel også alene, og ja det er bare dyrere.
Til gengæld kan man helt selv vælge hvilken slags overnatning man ønsker. Jeg plejer at gå lidt på kompromis. Tager måske et værelse med delt badeværelse, og en klasse under det jeg normalt ville vælge, og bruger lidt mere tid på research.
Men priserne for 1 og 2 personer er tit den samme, da man for det meste betaler for værelset og ikke pr. person. Og mange hoteller har ikke enkeltværelser.

Det er ikke alene hostels der kun er for unge mennesker der fester hele natten, der findes hostels som også er for os andre, der er et par år ældre :)




:P Mvh. Christina :P

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer. ..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2016 21:51
... jo an på hvad du vil med ferien.

Er det oplevelser der er på dagsordenen? Og hvis ja, er det byoplevelser med sightseeing og shopping, eller er det naturoplevelser? Eller afslapning der lokker?

Der er så vidt jeg har hørt flere og flere steder der netop henvender sig til singlerejsende. Jeg så en udsendelse for nyilg hvor de viste en del fra dette italienske hotel: http://www.theguardian.com/travel/2015/jan/18/eremito-eco-hotel-digital-detox-umbria-italy

http://www.charmingitaly.com/hotel/eremito-hotelito-del-alma?gclid=CjwKEAjwuuy4BRCvs43g9fX9mz4SJACiYydP8NTKPnSXDdwMBc0F9dzKmqVZ20Q6I_6ngLtccqWRLRoCyrLw_wcB


Det synes jeg lyder ualmindeligt tiltalende - ud over at der var et vist religiøst aspekt med bønner osv - og der står jeg altså af...

Men mon ikke der er andre lignende steder?Eller mon man ikke kan vælge at deltage i den del man ønsker - og springe resten over?

£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kom hjem fra Rotterdam i onsdags
Forfatter: 
Dato:  24-04-2016 20:03

Havde eneværelse, som var med dobbeltseng. Altså et dobbeltværelse.

 

99 euro pr. overnatning. Dertil kommer 19 euro for morgenbuffet plus, hvad man evt. spiser til frokost og aften.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  25-04-2016 15:48

Jeg rejser gerne alene i England, men jeg fik ødelagt min selvtillid omrking at rejse alene, da jeg var i Grækenland/ Athen for godt 6 år siden.

 

Jeg var dernede for at gennemgå en operation, men havde et par dage til at lege turist.

Jeg boede på hotel i en en så pæn del af Athen, men ingen problemer der. Største problem var stationsnavnene da jeg tog toget. De var på græsk (Græsk alfabet) Men jeg fik spurgt om vej, og folk var flinke til at hjælpe.

 

Men så ville jeg besøge Akropolis. Jeg tog en taxa fra hotellet, og det gik fint. Det blev 23? for turen.
Men så skulle jeg tilbage til mit hotel!!

Jeg havde fået at vide på hotellet, at de gule taxa'er var de godkendte biler. Så jeg gik mod et spisested hvor der holdt 4 gule taxa. En chauffør kom mig i møde, og spurgte om jeg skulle bruge en taxa (På engelsk) Jeg forklarede hvor jeg skulel hen, og han placerede mig på bagsædet af sin bil. Pludselig satte en mand sig ind på det forreste passagersæde. Min chauffør forklarede at det var en ven, der skulle lære at være chauffør.

De var selvfølgelig vældig flinke og spurgte til hvad jeg lavede i byen osv Da vi var ved mit hotel fik jeg prisen: 79? Jge protesterede og lige pludselig var de ikke så flinke mere.
Grunden til dne forhøjede pris var at det var et andet tidspunkt på dagen, og så tog chaufføren min taske og rodede den igennem.

I tasken var både pas, billet, mit kamera og min pung. Da han havde set, at der ikke var nok penge, så startede han bilen og kørte afsted. Efter at ha' kørt lidt rundt stoppede han ved en bank og gav mig mit hævekort.

Da jeg kom tilbage med pengene kørte de mig tilbage til mit hotel, gav mig min taske, og kørte så hurtigt fra stedet.

 

Jeg var så chokeret og så bange. Jeg var sikker på at havde jeg jeg protesteret for meget eller bedt om politi så kunne det let have endt grimt. Der var så mange ting jeg skulle ha' gjort: Gået ind i banken og bedt om hjælp. Ha' taget et billede af taxaen da den kørte væk, og bare skældt dem hæder og ære fra.

 

Men jeg var alene og jeg var bange.

Så nej, jeg vil aldrig rejse alene til især Grækenland mere. Min selvtillid er væk. Men England, Norden, Nordeuropa: Ingen problemer.


VH Pernille

 

"Du er et spørgsmål, der endnu ikke er stillet"

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2016 16:36

...helt rart at høre at man ikke er den eneste "tosse" der begiver sig ud på egen hånd i den store vide verden

 

Jeg er også så tilpas småparanoid at der er steder jeg under INGEN omstændigheder vil rejse til alene (og for den sags skyld også steder hvor jeg heller ikke vil hen uanset hvor mange vi er afsted!)... Det lyder voldsomt ubehageligt den oplevelse du havde i Grækenland , og ja - det er SÅ meget nemmere at være klog bagefter på hvad man skulle have gjort!

 

Hvad ferien skal bringe? Thjaaa, planen med Hollandsturen var egentlig at se noget andet af Holland end Amsterdam - der skulle være rigtig fint omkring Zwolle med noget naturpark og det kunne jeg godt tænke mig, evt. kombineret med lidt storby i midttyskland på vej derned...

 

Meeeen på den anden side så er jeg PJATTET med den luksus det er at være på cruise, man KAN ikke andet end slappe helt af - alt bliver serveret på et sølvfad (næsten...) og så er det ikke voldsomt dyrt.

 

Jeg ved endnu ikke helt hvad det ender med... kommer tid kommer råd

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider