Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Min stedmor fylder 50..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2016 20:58

.. Og jeg ved at HN'erne er gode til det her ;)

 

Vi skal til fancy fest i London og holde hendes fødselsdag, og min bror og jeg vil gerne give en super god gave.

Og lidt større end normalt fordi hun jo fylder 50.

 

Men for pokker det er svært! Hende og min far mangler ikke penge, og derfor er gaver altid lidt svære, så der er ikke en eller anden stor ting hun mangler man kan købe.

 

Hun elsker antikke ting. Hendes yndlingssmykker er smukke antikke sølvsmøkker.

Der ligger massevis af antikbutikker i København, men jeg har ikke tid til at rende rundt i allesammen - kender i særligt gode steder?

Det behøves ikke være smykker, det kan også være antikke små ting, hun har fx en saltbøtte i sølv som er meget smuk og bruges til når vi spiser fint derhjemme.

 

Hun har også en meget smart og flot tøjstil, men tøj synes jeg er svært at købe uden at kende størrelse osv.

 

Jeg tænkte faktisk på en oplevelse - man kan bo i noglr "tree houses" i England som er en fantastisk oplevelse, desværre må man ikke have hundene med, som de tager med de fleste steder :/

 

Oplevelser er altså også en mulighed.

 

Åh jeg ved det ikke, min første tanke var at gå i Illum eller Magasin men jeg gider heller ikke at det skal være for basalt, eller sådan upersonligt.

 

Hvad fik du da du fyldte 50, eller hvad gav du din mor?

 

Vi er to til at deles om gaven, så det gør ikke noget det er lidt dyrt, hun går meget op i kvalitet.

 

Jeg har allerede tænkt mig at finde en flot fotoramme og give et billede af min bror og jeg, men der skal ligesom også en "hovedgave" til :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-01-2016 21:12

Bare lige nogle tanker efter at have læst dit indlæg

 

Hvad er budgettet nogenlunde? Der er jo nok stor forskel på hvad du på SU og en der tjener 50+ om måneden synes er dyrt

 

Den anden, er tøjstørrelsen ikke til at finde ud, hvis det nu er? Tænker din far evt. kan snige sig ind i gemmerne og tjekke dem

 

Og den sidste, det er vedr. Tree House. Kunne det være en ide at give det og så tilbyde at dig og din bror passer hundene for dem? Så kommer de afsted og i får en lille ferie og noget kvalitetstid sammen

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  25-01-2016 21:59

Godt nok ikke 50, men da min mor fyldte 70 gav vi hende et kæmpe kort med 70 minder fra mig og mine søskendes barndom. Hun var rørt til tårer og det sker ellers yderst sjældent.

 

Med til var en pakkekalender, men det duer jo ikke rigtig for dig.


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 01:06

Jeg ved ikke helt med budgettet....

Okay lad være med at dømme, nogle af vores familierelationer er lidt mærkelige, og ja, det er svært at forklare, men vores far har sagt at det er en vigtig fødselsdag og derfor skal vi give den lidt mere gas med prisen og derfor vil han gerne hjælpe med at betale noget af gaven, da vi begge er på SU.

Jeg ved godt dette lyder meget mærkeligt for de fleste, men det er et lidt kompliceret forhold, vi har ikke en helt normal familie på det punkt, og sådan er det bare.

Min bror og jeg er vant til at det er sådan, det skal se pænt ud udefra, sådan er det bare i den del af familien.

 

Så mht. budget ved jeg det faktisk ikke, jeg vil gerne have nogle idéer at gå efter, og så vil jeg se om prisen er noget jeg synes er OK. Meget ukonkret, det ved jeg godt...

 

Det med at passe hundene for dem, mens de er i Tree Houses, er en god idé! Det tror jeg faktisk jeg vil høre min bror om. For synes nemlig sådan en hygge weekendtur i en speciel bolig i naturskønt område, må være rigtig dejligt!

 

Også god idé med em samling af minder! Har en masse billeder, det må kunne blive til noget :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Georg Jensen
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 10:26

Prøv at kaste et blik på Georg Jensen HK kande på 1,9 liter. Måske andre af de ting han har lavet kunne friste.


Med Venlig Hilsen

Nanna


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 13:58

Tak Nanna, hun elsker dansk design så det skulle jeg da selv have tænkt på!

Jeg elsker selv den kande faktisk, den er utroligt smuk og tidsløs.

 

Jamen tak HN, nu har jeg så mange idéer jeg er nødt til at vælge mellem ;) jer kan man altid regne med!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 14:29

min mor elsker maguritsmykker - og især dem fra Lund

www.smykkelykke.dk/page227.html

 

 

der er også flora danica

www.smykkelykke.dk/page643.html

 

 

tjek lige dette

www.anniesantique.com/ stort.asp?selbinr=196553&#subimage

sammen med et smykke - det ville være en flot gave

 



1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 19:14

Min tanke var også noget lækkert dansk design til boligen :-)



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 21:32

Mit forslag er også noget af Georg Jensen eller antik sølv.

 

Jge har set masser af auktions-serier fra BBC, og det ser ud til at englænderne er rigtig glade for små selvting og kendte navne.

Det kunne være fedt hvis du fandt en peberkværn


VH Pernille

 

"There's never enough time to do all the nothing you want."? -Calvin

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sølv, antik, dansk,
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 22:49

 

smykke: Hvad med .....?

 

 

 

 

PS: Jeg har heldigvis aldrig mødt en almindelig familie

1
0
Svar på denne tråd
 
 Pøj pøj med indkøbet
Forfatter: 
Dato:  27-01-2016 10:42

Super du kunne bruge mit forslag til noget. Vi har selv lige fået hk kanden herhjemme som firmajulegave og kan kun anbefale den. Virkelig fin, en fryd for øjet og dejlig solid.


Med Venlig Hilsen

Nanna


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-01-2016 20:18

Jeg kan kun takke for alle jeres fantastiske forslag.

Jeg har skrevet dem ned til senere brug.

I denne omgang valgte min bror og jeg den flotte HK Kande, da hun elsker sølv og flot dansk design, så hun vil sætte stor pris på den.

Derudover får hun et indrammet billede med os allesammen på.

 

Det meget fine antikke smykkeskrin har jeg faktisk besluttet at købe og beholde til næste gang der er anledning til gave. Det er lige hendes stil, og så må vi måske udvælge et smykke der kan gives sammen med.

 

I skal have tusind tak, jeg har skrevet alle jeres forslag ned for det var i skarpe til, og jeg glemmer altid de gode muligheder når jeg endelig står og skal købe gave ;)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 sølv og dansk design...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2016 22:07

Mht sølv og dansk design så prøv at google George Jensen sølv, der er alt fra sølvsmykker til flot designede sølvkander, også den flotte termokande bernadotte er smuk, men holder vist ikke så godt på varmen, hvad jeg kan læse mig til.

 

Jeg tænker en sølvkande kan inspirere til at holde en lille tale omkring de minder sølvkanden indeholder, lig små sedler ned i kanden ( dog obs på om emballagen må brydes hvis den skal byttes )

 

Håber i får fejret hende godt.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider