Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Århus hjælp
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 12:24

Hej alle sammen :)

Håber I kan hjælpe mig med lidt erfaringer.


Jeg vil overraske min kæreste med en kæreste-tur til Århus..
Jeg har booket billetter til et show i musikhuset - booket overnatning på Zleep hotel, men mangler lidt til at fylde hullerne:

 

Hvor skal vi spise aftensmad:

Kan I anbefale et hyggeligt spisested (man skal helst kunne spise for max 300 pr. mand) Det behøver ikke være vildt fance men noget som kunne være hyggeligt for et par der skal på sin første kærestetur :D

 

Hvad skal vi se:

Vi har en hel fredag vi kan bruge i Århus - morgenmad får vi på hotellet, men hvad skal vi så ? Der er selvfølgelig den gamle by og gågaden, men er der andet I kan anbefale ?
Det er slut oktober så vejret kan jo godt gå hen og være dårligt.

 

Håber I har lyst til at dele jeres erfaringer :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Århus tur
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 13:10

Altså der er jo en del hyggelige cafeer ved åen at spise på. Til aften hvis man er til italiensk er der grappa ved åen. Ellers omme i mejlgade ligger der også nogle fine steder. Hvis I er til forkælelse så ligger Århus svømmehal Spanien. Nede omkring politistatinonen og de har det lækreste kurbad. Vh. Sine og god tur.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 16:28

Spisesteder jeg selv vil prøve næste gange, jeg er i Aarhus:

 

Memphis Roadhouse her

Klassisk 65 her


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville vælge...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 21:13

JEg ville gå på restaurant Latin i Århus, der ligger i Latinerkvarteret. Det er super hyggeligt. Det er en lille restaurant med åbent køkken i restauranten. Den er ikke så stor, så I skal nok bestille bord. De har en 3-retters menu, der skifter alt efter sæsonens råvarer. Jeg tror nok vi kom af med ca. 350 pr. man inkl. vin, sidst vi spiste der. Ellers er der Den Rustikke i Mejlgade, der er en lidt større restaurant. De har 3 retter for 185 pr. mand.

 

 

I kunne besøge Aros kunstmuseum, Moesgaard Museum. Gå en tur op omkring Marselisborg slot. En gåtur i Riisskov. Se det sprit nye bibliotek/multihus Dokk1.

 

Mvh

 

Nicolai

1
0
Svar på denne tråd
 
 Aarhus
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 09:46

Hvis det er dårligt vejr, så er det en mulighed at tage i Væksthuet (en kuppel der ligger i Botanisk have bag ved Den Gamle By). Det er hyggeligt at gå der inde, hvis man godt kan lide at se på blomster/planter (og det er gratis).

Igen hvis vejret er dårligt, kan I tage jer en omgang indendørs mini golf nede ved åen (det er til en overkommelig pris).

 

Hvis det er godt vejr, kan I tage i Dyrehaven, hvor I kan fodre rådyr (køb en pose gulerødder med). Hvis I mere er interesseret i noget bygning/arkitektur, så kan I også tage ud til Aarhus Ø, og se Isbjerget, Lighthouse, det nye udsigtstårn, Ø-haverne og besøge Strandbaren - hvis den stadig er åben.

 

 

Næste gang min kæreste og jeg skal ud og spise, så bliver det på The Diner på M.P. Bruuns gade. Ved ikke om det er godt eller andet, men udefra ser det rimelig gennemført ud i ægte amerikaner film stil (jeg tænker lidt på Grease, når jeg ser det). Så vi skal der ind bare for stemningen og oplevelsens skyld.

Vi har for nyligt lige været på White Elephant. Det er asiatisk mad, og man kan få en 4 retters menu fra 175 kr pr. person.

Det er dog en del rumstøj derinde.

Kan også anbefale Sota sushi eller Sushi+, Den Rustikke (vær dog opmærksom på menuen, da varierer deres menukort og kun har det på menukortet, og bestil gerne bord i forvejen) og Burgers (oppe ved Banegården). Håber der er lidt inspiration og god tur :)

 


 

 

Trine Hvid

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 15:02
Mange tak for jeres svar... hvor kan I anbefale at man spiser brunch en fredag?
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 18:24

Jeg synes de der cafeer ved Åen er overprized og dårlig kvalitet. Frk. Koch ved havnen er meget mere mig. Eller den italienske i lystbådehavnen.

 

Den gamle by, Aros, Væksthuset, dyrehaven, Moesgaard, Vikinge Museet, Science museet - der er mange muligheder.

 

En fredag til brunch, hmm.... tror jeg ville vælge Cafe Kaffegal eller det glade vandvid...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brunch i århus
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 22:16

Jeg ville klart anbefale cafe glad på Frederiks alle til brunch. Det er økologisk og frisk hjemmelavet hver dag.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider