Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Pony udseende..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 19:04

Hejsa :)

 

Jeg vil lige spørger jer om noget :)

 

Ville i noglesinde låne eller købe en pony i ikke synes er pæn eller smuk? hvis nu det var en god aftale eller billigt?

 

kh Julie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øh ja.....
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 20:01

Hvis jeg skulle have en ridepony/-hest, så ville gangarter/springevner, temperament og ridelighed være vigtigere end udseeende.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

8
0
Svar på denne tråd
 
 Smuksak!
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 20:11

Nej, det ville jeg ikke...

 

Temperament, kemi og alt muligt andet tæller mest, men der er ikke noget i vejen med gerne at ville synes, man har verdens smukkeste hest! Men jeg kan heldigvis også sagtens synes, at en helt alm. brun musse ER verdens smukkeste hest, hvis kemi mellem os er i orden, så på den måde hænger tingene sammen :)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Qwerty
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 21:01

Som Niels Hausgaard engang har sagt "Heste skal være smukke, ellers kan man ligeså godt køre på knallert"......

 

7
2
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 21:04

Ikke umiddelbart.

 

Hesten skal "tale til mig". Altså sige mig noget. Ikke præcist en farve eller sådan. Men selve dens udtryk, type skal være noget der taler til mig.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

2
1
Svar på denne tråd
 
 Hvad skal du bruge den til?
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 21:21

Hvis du køber en hest for strigle, nusse og kigge på den på folden, ja, så ville udseende være en ting, jeg ville priotere.

 

Men hvis du gerne vil ud og starte stævner eller have en god ridetur, så ville jeg prioterer kemien mere.

 

Personlig, solgte jeg jordens smukkeste hest og købte en meget alm. hest, sidst jeg skiftede ud.

Men den smukke hest og jeg passede slet ikke sammen og det var ved at, kvæle min ridelyst.

Nu har jeg en ganske alm. type hest og jeg elsker den!

 

Selvfølgelig, hvis du synes hesten er så grim, den burde pakkes ind i sort folie, ja, så bliver det måske svært at se igennem med..


Smuk, avlshoppe DSP sælges ifolet med Lucky Gold.

Velgående hoppeføl DSP fra 2015 sælges

 

Opstaldning tilbydes i rolige omgivelser

8620 Kjellerup

 

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 23:15

nemt nok

 

hvem siger hvad er smukt eller usmukt?

vi har jo alle ens egen mening/holdning til hvad der er smukt eller grimt.

 

hvis jeg ikke kan med hesten, ja så kan udseenden da være lige meget. man skal ikke ride på udseendet - eller for den sags skyld hestens papirer



1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 00:23

Hvis det bare er fordi, at hesten ikke lige er jordens smukkeste, så ja.

 

Handler det derimod om, at den decideret er sat forkert sammen, så det kan have betydning for dens brug, så nej.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Årsager til udseende
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 08:34

Hej,

 

Det er jo også værd at overveje, hvorfor ponien måske ikke ser smuk ud. Forkert fodring kan give kedelig pels, dårlig træning giver over- eller underudviklede muskler og en dårlig holdning, og generelt dårlig trivsel kan også ses på udseendet. Jeg har selv oplevet en meget kedelig pony (vommet, trist pels, intet udtryk i øjnene o.s.v.) blive til en smuk, harmonisk og udtryksfuld pony ved hjælp af god pasning og træning.

 

Så hvis poniens eksteriør og sind er i orden - og den i øvrigt er sund og rask (ingen overraskelser i form af dårlige luftveje eller andre fejl) - kunne jeg godt finde på det...

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nej.....
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 13:20

Nej, det ville jeg ikke - men nu er jeg også så trænet i at kigge på heste, at jeg ganske automatisk vurderer eksteriøret.

 

En pæn hest er for mig en eksteriørmæssigt god hest - og det hjælper ikke en bønne at hesten er sød, hvis den vender helt forkert. Det bliver alt for meget op ad bakke at få noget ride-/køremæssigt godt ud af sådan et dyr, og jeg køber hest for at bruge den.

 

Jeg er ikke typen, der "forelsker" mig i en hest ved første øjekast - og de heste jeg finder ligefrem smukke, kan tælles på én hånd...

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 14:02

Jeg har redet heste og ponyer jeg ikke just syntes var det smukkeste kræ på jordens overflade, men de var simpelthen så fantastiske ridedyr, at man med tiden fandt det smukke ved deres udseende, fordi man fik et meget tæt samarbejde med dem.

 

Som de andre skriver, afhænger det af hvad man vil. En smuk hest kan sagtens være en møg-buk på ridebanen, imens hesten der ligner udskidt æblegrød kan være noget af de mest fantastiske på en bane og høste den ene medalje hjem efter den anden.

 

En tidligere rideskolehest jeg kendte, blev solgt til en privat. Den havde en sær gang, underlig benstilling og et meget reserveret sind, men den var så smuk at se på (farvemæssigt, kropsholdningen og aftegnene), og så kunne den dælme springe. Skulle man ride de større klasser til klubstævnerne, så valgte man den.

 

Det er med heste som med mænd: det er ikke altid de smukke man er mest begejstret for, eller som kan præstere det bedste

 

Og selvfølgelig findes der heste som er både smukke, og som kan præstere noget, men det er ofte ridedyr i en meget stor prisklasse.

 

 

Hvad skal du bruge hesten til? Det kan måske hjælpe os til at hjælpe dig bedre i beslutningen


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

1
0
Svar på denne tråd
 
 JA.....
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 14:15

Helt sikkert. Når jeg om forhåbentlig ikke så længe skal have en pony til min datter, har jeg lovet mig selv at der overhovedet ikke skal skeles til udseende. Den skal bare være en fantastisk børnepony! (Synes nu heller ikke der er ponyer, der er SÅ grimme, at man slet ikke kan holde ud at se på dem)

 

Hvis ponyen med det fantastiske temperament også tilfældigvis har udseendet med sig er det jo fint, men det er absolut ikke det vigtigste for mig

 

Har flere gange set hesteinteresserede mødre købe en gudesmuk pony, som deres stakkels børn ikke kunne håndtere og blev lidt bange for..

 

/Kirsten

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 20:48

Billede

 

Billede

 

okay tusind tak alle dem der har skrevet:-) har lånt en låne pony:-) hun er lipizzaner og har et anderledes hoved end mange andre heste:-) alle folk har gået og sagt at hun var grim og alt muligt det har gjort mig en smule ked af det og tænkt om hun virkelig var det:-) men jeg synes hun er gude smuk og dejlig:-) igen mange tak!

6
0
Svar på denne tråd
 
 Smukke hest!
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 22:47

Jeg synes, hun ser skøn ud!

 

Og endnu vigtigere: DU synes, hun ser skøn ud.

 

Det var egentlig det, jeg prøvede at formulere lidt kluntet længere oppe. Hvis en hest har den rigtige personlighed og har glimt i øjet, så kan jeg synes, det er verdens smukkeste hest - også selvom andre ser på den og kun ser en gammel kedelig musse.

 

Vær glad for din hest - og ligeglad med, hvad andre synes!


2
0
Svar på denne tråd
 
 Lipizzaner konkav næseryg
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 00:07

Til lykke med pony.

 

Lippizaneren er jo kendt for at have konkav næseryg.

 

 

Sådan skal den jo se ud.

 

Dejlig hest.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 griner...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 12:16

Den næse hedder "racepræg", siger en der har haft Oldenborg...Min nuværende øjesten er købt med vedhæftede beskrivelse af en avler af racen.."Danmarks grimmeste Quarter"...Heldigvis kan det jo så kun gå fremad ..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hun er superfin,
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 12:34

og som andre skriver, så skal hun se sådan ud i henhold til racen. Som du sikkert ved, så bruges racen i den spanske rideskole i Wien, så du har fået en rigtigt fin hest imellem hænderne - held og lykke med hende


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

2
0
Svar på denne tråd
 
 wwwwwwwwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 13:45

Jeg syntes du har en smuk pony.

Jeg havde også engang en Lippizaner (ungarnsk = Brun) og han en meget mere konkav/romer næse end din, og jeg faldt pladask for ham, da vi køret op af allèn for at møde ham for første gang, han ramte mig

 

Han var min drømme hest på alle måder. Men skæben tog ham fra mig, da en anden hest brækkede benet på ham, ved et uheld......

 

Jeg syntes at heste med karater er smukke, om de har romernæser eller er appalosa farvede, eller andet. er kun et smukt karater for mig.

Men hvis den fysiske sammensætning eller bygningen har for "meget" karater. så går det smukke af. når jeg vudere en hest/pony.


:O)

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 14:34

Jeg ville ikke købe en hest, der ikke "sagde" mig noget.

Men dét sagt, så er der nogle heste, der forandrer sig, når der kommer rytter på - de ser almindelige og kedelige ud i stalden, men når de så bevæger sig under rytter hænger det hele sammen. Og andre har måske det kønneste hoved i stalden, men ser almindelige ud under rytter. Så det er ikke bare så ligetil, det med udseendet.

 

Men stod jeg med to lige gode heste, der begge var lige attraktive under rytter, så tog jeg da den, der var kønnest at kigge på i stalden også.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Skønhed
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 14:46

Hun er da vildt smuk!

 

Som andre siger, har hun et racetypisk hovede, som nogen kan lide og andre ikke kan, men det er da uden diskussion, at hun har et charmerende og venligt udtryk.

 

Jeg har selv (haft) heste, der i andres øjne nok ikke er klassisk smukke, men det vigtigste for mig er sindet, og det skinner jo igennem, når man lærer hesten at kende. Sådan er det også med mennesker: man kan ligne en supermodel, men hvis man har en rådden personlighed, så er det den, andre lægger mærke til ved nærmere bekendtskab.

 


 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hver sin smag...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 14:59

... og er DU glad for pony, er andres mening jo ligegyldig.

 

Og heldigvis har vi hver vores smag for hvad der er vigtigt at se på og hvad der er kønt eller mindre kønt. En af mine venner griner lidt af mig over at de heste jeg falder for ofte har et lidt stort hoved - personligt tror jeg at det er et tilfælde (kombineret med at jeg ved at en kraftig hest passer mig bedst, og den får man ikke med araberhoved)


Jeg synes dog at det er ret dårlig stil at kalde andres hest grim. Uanset hvad man ellers synes om "kræet" så kan man enten holde múnd eller finde noget positivt at sige! ("den er rar", "smuk farve", "dejlige øjne", "flot hale", "fin gang", eller bare "hvor er det dejligt at du har fundet en hest du er glad for" - man kan næsten altid finde NOGET der er venligt at sige....)

(må lige tilføje at hestens næseryg IKKE er konkav - det er når den er indadbuet - som en araber. Den er konveks - udadbuet - som den gerne må være til en lippizaner)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 16:44

Jamen det ligner jo en pony jeg kender.

Hvad hedder den?


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 17:17

Hej.


Du skal være fuldstændig ligeglad med, hvad andre siger om din hest! :)

Prøv lige at se Sikka - hun var min første yndlingshest og ja, hun var så grim! Alligevel faldt jeg for hende. Jeg kunne slet ikke stå for hendes prikkede mule, kiksede pandelok og det hvide i hendes øjne! Til dato er hun stadig den grimmeste hest, jeg har redet - men samtidig er hun en af de heste, der har betydet mest for mig!

Billede

 

De lidt mere klassiske hesteracer har ofte romernæse, som det hedder, når næseryggen buer ud. Det kan du altid bare fortælle dine veninder. Lippizanere, knabstruppere, kladrubere, spanske heste og mange andre har ofte sådan en næseryg. Jeg synes personligt, at det er smukt - det får hesten til at se klog ud!

Man bliver dog ked af det, når ens veninder siger grimme ting om ens hest. Jeg har selv redet på fjordheste i mange år og der har jeg også fået mange væmmelige ting sagt til mig om min hest. Det har altid gjort mig trist, for min stakkels hest har jo ikke kunnet forsvare sig og jeg var aldrig hurtig nok til at finde på noget at sige igen til de lede piger. Heldigvis har jeg altid trøstet mig med, at jeg havde verdens bedste hest! Det synes man jo altid, at ens egen er! :) Og så kunne de bare komme an med deres kommentarer! ;)


Jeg synes virkelig, at den hest du har lånt ser køn ud! :) Held og lykke med den! :)

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 18:20

Det er det helt op til en selv hvad man synes er smukt. Jeg er helt vild med den konkave næse på de spanske racer mens jeg modsat synes arabere er tudegrimme.

 

Men det viktigste er vel at man trives med hesten. Jeg har selv en pony der ikke er jordens smukkeste eller bedst sat sammen, men det gør ikke noget for hun er den bedste turkammerat jeg nogensiden har fundet. Mig og hende har utallige tusinde kilomtere i skov og mark og hun har aldrig nogensiden tabt mig eller gjort noget dumt. Og så kan vel udseende være ligemeget.


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 19:53

Tusind tak alle sammen :)

Hun hedder Amena og er vildt skøn :D

Forstår heller ikke hvorfor folk skal sige sådan noget :(

Jeg kan bare godt lide at hun er anderledes end de andre heste :)

 

Men igen tusind tak alle :)

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider