Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvide pletter?
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 19:40

Hej!

jeg har brug for oraklets hjælp ;)

var på besøg hos hesten som er udlånt, i dag. Den har det godt så det er jo godt. Men. Den er begyndt at få hvide pletter? Altså sådan en 5-10 stykker af samme antal hår på hver side af halsen. Hvad sker der for dyret? Det ser ret spændende ud...

 

Info: Hest 7 år, far rød, mor brun. Morfar vidst også rød, mormor skummel. Skimmel!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bird catcher spots.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 19:50
Hej.

Det kan godt lyde til din hest har det man kalder bird catcher spots. Det er hvide pletter på op til en 5 krone størrelse, som de kan få ud over hele kroppen.

Min gamle quarter hoppe har det også, hver gang hun skifter pels kommer der pletter nye steder, nogle gange er der mange pletter og andre gange er det en enkelt hist og her.
Det skal siges hun er rød og har stort set kun røde heste i afstamningen. Jeg ved hendes søn har det også.

Sari

Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011

 

The Winner Is AQHA/APHA

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tegn
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 20:30

Det ligner det!

Og enten synes jeg det ligner fuglelorte eller stjerner

Håber jeg kan komme til at synes det sidste ;)

1
0
Svar på denne tråd
 
 zink/vitamin mangel
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 23:55

Min tidligere hest fik også pludselig hvide pletter. Hun var sort og det kom da hun skulle smide vinterpelsen. Det startede som få pletter og så udviklede det sig til hun var fyldt med dem.

Vi havde skiftet foder den vinter, og hun burde have været dækket ind. Men vi skiftede fodret ud igen og så fik hun noget ekstra tilskud og året efter da hun smed vinterpelsen var de helt væk igen.

 

Har ligeledes set nogle andre der har haft det.


Mvh Tina

med hestene: Viktor, Felix, Dawina og Diva

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis hesten....
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 13:21

... får blege pletter, så KAN det skyldes kobbermangel. Det er ikke sikkert, at det er dét, men det var måske værd at undersøge.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvide pletter
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 17:14

Min hest begyndte for et par år siden at få hvide hår på halsen, dem havde hun et års tid, og så var de væk igen.

Man kan se nogle af dem her.. :)

Billede

 

 

og nu er der intet :)

Billede

 


Lykkelige ejer af 2 røde ruhårede gravbasser :)

- og en skøn sværm ponyer.

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider