Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 undgå regn ind i løsdriften?
Forfatter: 
Dato:  15-09-2015 11:56

Hvordan undgår i regn i løsdriften?

De dage hvor det PISKER ned og med kraftig vind kommer der rigtig meget vand ind i vores løsdrift.

Det er en tolv meter lang container og åbningen er ca 4 meter. De har træpiller derinde og de suger jo selvfølgelig fugten, men det gik bare et h....... arbejde for mig.....

Vi har kun to ponyer så de har stadig et stort stykke der er tørt, men det kunne jo være lidt sjovere hvis der var rent og tørt over det hele.

Hvordan undgår i at få vand ind?

Jeg har snakket med min mand om at gøre indgangen mindre ved at hænge de der store tunge plastic stykker ned? Har i prøvet det?

Håber i har nogle gode ideer :-)

Vi har svært ved at lave et udhæng på en meter eller to da det ikke rigtig kan sættes fast på containeren og det lufter temmelig meget nede på marken, så det skal være meget solidt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 19:56

jeg ville helt klart lave et ret dybt halvtag,- så hestene også stå tørt når det regner.

 

hvis man laver det i en ordentlig kvalitet, blæser det ingen vegne


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Løsdrift
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 20:06

Husk at et halvtag/udhæng, der er bredere end 0,5 m (tror jeg nok), tæller med i bygningsarealet. Bare hvis nu I skulle rende ind i en emsig kommunal embedsmand m/k...

 

Har I vendt åbningen væk fra den dominerende vindretning? Det regner meget ofte fra SV og V, men sjældent fra Ø og SØ.

 

Ellers er det vel gardiner, der er løsningen.

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Traktorstrimler
Forfatter: 
Dato:  17-09-2015 15:15

Vi har traktorstrimler og de holder helt klart regnen (og insekterne) ude. Der kommer dog nemt vand en meter ind alligevel - særligt i den ende, hvis niveauet inde/ude er det samme. Ved den anden port skråner den lige udenfor, men der kommer stadig en del vand ind 60-80cm. ind.

 

Kan du ikke bare lade det første stykke være uden bund så? Jo, de vil skrabe det lidt hen mod indgangen, men jeg kan forstå, at de har god plads alligevel.


0
0
Svar på denne tråd
 
 halvtag
Forfatter: 
Dato:  18-09-2015 18:47

Jeg har halvtag foran hele min løsdrift. Det er det bedste , men det hjælper selvfølgelig ikke, hvis det ikke kan lade sig gøre hos dig.

Kan du evt. lægge gummimåtter ved indgangen istedet for strøelse og så supplere med "strimlerne".

 

Strimlerne er gode, både sommer og vinter, men når østen-vinden står direkte på her hos mig, så hjælper de ikke.

 

Heldigvis er østen-vinden sjælden, men når den er her, så er min løsdrift ikke til meget hjælp og hestene søger i stedet over til naboens hæk og stiller sig med rumpen til vinden.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar 😀
Forfatter: 
Dato:  19-09-2015 20:52

Tusind tak for alle jeres gode ideer.

Tror faktisk vi prøver med de gummi måtter og så de gardiner ?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider