Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bomstørrelser
Forfatter: 
Dato:  19-09-2015 01:44

I min jagt på den ultimative tantesadel, kom jeg til at tænke på noget:

 

Er der forskel i de forskellige mærker på bomstørrelsen - eller kan man altid stole på at en bred bom er en - ja, bred bom?

 

Kom til at tænke på det fordi især Stübben sadler ofte ses med smal/medium bom, mens andre primært ses med medium/bred bom...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  19-09-2015 15:00

Nej en bred bom er ikke bare en bred bom, jeg har lige været sadle helvedet igennem med min dame, og havde min kieffer Master med så bred en bom som kunne laves, og så havde jeg en Albion SL med Wide Bom. og de var ikke ens på nogen plan. det er lidt en videskab har jeg fundet ud af.og selv om jeg troede jeg nogen lunde havde styr på det med sadler, har redet i mange år og haft en del heste, ja så fik jeg da lige en over snuden af min sadelmager sidst da jeg kom med min albion med den brede bom og var bange for den måske var for bred, da den altså var BRED ...men nej ... du skal have en Xwide til hende her :O hun syner bare ikke særlig bred, en alm DV dame. Så mit råd er simpelhen få en sadelmager med ind over. Jeg spurgte til hvad jeg skulle gå efter også fordi min hest havde en lige ryg, og så forklarede han, og jeg er endt med en Albion SLK xwide og den ligger bare godt på hende.


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 JEEEZ...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2015 22:57

...tænkte det nok, altså at det ikke skulle være så nemt som i "de gamle dage"

 

Hvis nogen herinde ligger inde med en oversigt over hvordan de enkelte mærker er i forhold til hinanden - så skriv endelig, jeg kan ikke være den eneste der har bøvl med dette...

 

Heldigvis kan jeg sagtens selv vurdere om sadlen passer, men det er bare SÅ irriterende at være på "brugtmarkedet" og køre land og rige rundt efter "brede bomme" som så enten er alt for smalle eller alt for brede SUK

 

Ufatteligt at man i min HØJE HØJE alder skal stå og føle sig som en førstegangs hesteejer

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider