Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Flytte eller lade være?
Forfatter: 
Dato:  15-09-2015 15:14

Hej HN.

 

Jeg står i det dilemma, at jeg ikke ved om jeg skal flytte min hest eller ej.

 

pr. 1 november starter jeg i lære, og kommer til at have lidt over en times transport hver vej. Jeg har bil nu, men det er en gammel spand, som jeg vurderer vil bryde sammen indenfor få måneder, hvis jeg skal til pendle frem og tilbage i den. Jeg har ikke råd til at købe en anden, så derfor skal jeg til at tage toget til og fra arbejde. Jeg kan ikke beholde den gamle, da jeg ikke vil have råd til både at betale pendlerkort, diesel, vægtafgift og forsikring, så den skal skrottes.

 

Min hest står nu opstaldet ca. 15 km. væk, hos min venindes forældre. Busforbindelserne derud til er meget besværlige. Jeg har et super godt forhold til alle i stalden, og der er et fantastisk sammenhold, også blandt andre ryttere i området. Vigtigst af alt fungerer min hest rigtig godt i flokken, som er meget harmonisk.

Herude betaler jeg 800 kr inkl alt, undtagen krybbefoder. Der er ridebane, men uden lys, og bunden bliver hurtigt våd og tung når der regner.

 

Jeg har fundet et andet lille sted kun 5-10 min. væk fra mit hjem på cykel, som også er virkeligt lækkert. Drænet ridebane med lys, så der er mulighed for at ride selvom det er mørkt. Tæt på skoven. De andre opstaldere virker søde, og har faste aftaler om at køre i ridehus om vinteren, hvor jeg kan komme med. Dog er der ingen i stalden på min alder, alle er over de 35, med undtagelse af staldejers datter, som er 14. (Jeg er 22).

Her skal jeg betale 1500 kr. inkl alt, også foder.

 

Min kæreste har tilbudt, at jeg bare kan tage hans bil ud til hesten hvor den står nu, men han bruger den jo også selv en gang imellem, og alle hestetosser ved jo, at tiden har det med at løbe fra en, når man har det sjovt i stalden. Min veninde og hendes forældre har sagt at de nok skal muge hos min hest og sørge for ham, hvis jeg ikke kan komme hver dag, men jeg har jo ikke hest for kun at tage ud til ham et par gange om ugen.

 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ville være meget ked af at flytte fra hvor jeg står nu, men jeg kan også godt se, at det ville være meget nemmere, hvis jeg gjorde det, både med transport, men også med træningsmuligheder.

 

Hvad ville I gøre?

 

Hilsen Lucka

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-09-2015 15:43

jeg ville nok vælge at flytte



0
0
Svar på denne tråd
 
 Damgaard
Forfatter: 
Dato:  15-09-2015 16:21

Med de togpriser der er idag, kan du lige så godt købe en minibil! Det er blevet SÅ hammerdyrt at køre med tog og tiderne passer aldrig. Yderligere sparer du jo en del penge på opstaldning ved at lade din hest stå hvor den gør. Den fungerer jo godt i flokken hvor den er og du har det godt med folk der også. Det er ikke en selvfølge med et godt socialt miljø i stalden.

 

Prøv at undersøge sagen økonomisk


Damgaard

med den firbenede skygge

 

 

Ejer af: Borderne Shadow,og Zoey,

Frieseren Zafira, miniature ponzen Mulle

og huskattene Diego og Sally

2
0
Svar på denne tråd
 
 Damgaard
Forfatter: 
Dato:  15-09-2015 16:28

Damgaard

med den firbenede skygge

 

 

Ejer af: Borderne Shadow,og Zoey,

Frieseren Zafira, miniature ponzen Mulle

og huskattene Diego og Sally

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tag folk på ordet?
Forfatter: 
Dato:  15-09-2015 19:23
Hejsa.

Jeg havde snakket med min mand. Tjekket ar han var opmærksom på, at han er bundet hvis hesten står der gamle sted og I kun har en bil, så er hans bevægelsesfrihed begrænset.
Hvis han ærlig mener dette er en god løsning, havde jeg ladet hesten stå der 1 måned og revurderet derefter.
Kan manden stadig leve med det? Hvordan er tidsforbrug til transport? Osv.
Det samme gælder udmugning.
Nogle mennesker kan godt lide den tillid der er i, at modtageren fatter at giveren mener det. Ja, de ER på din side.

Dernæst ville jeg lave budget. Opstaldet gammelt sted med tog vs bil. Opstaldet nyt sted, bil vs tog?
Husk tidsforbrug. Du skal hjem med tog, klæde om, have fat i mandens bil, køre ud. Vs. have bil, spare tid, bruge sparet tid på bijob - eller på at være tilgængelig for overarbejde.

Og så til sidst, hvorfor har manden bil? Går ud fra at I bor sammen, måske burde han cykle?
2
0
Svar på denne tråd
 
 Regn på det
Forfatter: 
Dato:  16-09-2015 13:00

Hej,

 

Som ovenfor nævnt, stil nogle regnestykker op med BÅDE tid og penge for alle løsningsmodellerne (med/uden bil, flytte hesten eller ikke). Det gør det nemmere at overskue dine valgmuligheder. Det er dejligt, at din kæreste vil låne dig sin bil og hans familie vil passe hesten, men det bliver måske lidt besværligt og du kommer nemt til at føle, at du er til ulejlighed.

 

Jeg ville nok enten flytte hesten eller, som andre også har nævnt, overveje at anskaffe en lillebitte bil at køre i, hvis du vælger at beholde hesten, hvor du har den. Ellers kunne du overveje, selv at flytte, så du bor tættere på hesten?

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 uændret uændret
Forfatter: 
Dato:  19-09-2015 08:30

Jeg ville vælge at lade tvivlen, komme hesten til gode og i første omgang lade den forblive hvor den er nu.

 

Så kan du komme igang med dit nye job, og vurdere hvor meget tid og overskud du fremover får, når du er senere hjemme osv.

 

Du kan altid flytte senere, hvis det ikke fungerer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 transporttid
Forfatter: 
Dato:  19-09-2015 19:43

Jeg kan fortælle at jeg har prøvet det med at have ca 1 times transporttid med det offentlige til hesten - og det var ikke sjovt og jeg gør det aldrig igen.

 

Dog overvejede jeg ikke på et eneste tidspunkt at flytte hesten.

 


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider