Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp til at oversætte fra tysk
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 23:02

Hej

 

Er der nogen herinde der kan hjælpe med at oversætte to ord (hestefagsprog) fra tysk?

 

Hvad betyder: "Geringfügiges Shivering" på venstre bagben (hinten links) ???


Thrine

***

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 23:23

Geringfügig betyder lettere, ubetydelig (efter hvad jeg kan google mig frem til på diverse online ordbøger)

 

Hvis man gogler Shivering (som er et engelsk udtryk) kommer man bla. til denne side

www.cvm.umn.edu/umec/lab/shivers/ home.html

 

Jeg har ikke læst det hele, men heste, der har shivers, får kramper i bagbenene og halen, f.eks. når de får løftet ben og når de skal lave tilbagetrædninger. De løfter bagbenet op under sig og står og ryster/sparker med benet et øjeblik og sætter det så til jorden igen.

 

Så vidt jeg husker, har det et dansk navn, men jeg kan ikke huske det lige nu.

 

Det er især de tunge hesteracer, der har Shivers, men det ses også hos køreheste, spring/jagtheste, fuldblod og quartere.

 

Altammen fundet ved lidt søgning på nettet


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak......
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 23:27

Tak, tænkte også nok at det var noget i retning af staldkrampe f.eks, og i den stil, men kunne ikke lige umiddelbart finde frem til den rigtige oversættelse


Thrine

***

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 23:41


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider