Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 København - hvad skal vi se?
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 12:15

Vi skal til København på lidt ferie - hvad skal vi se? Der er mig og to barylere på 5 år, så det skal være lidt børnevenligt :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 12:19

Jeg vil anbefale dig at kigge på aok.dk - der er SÅ meget at se i København :)


Hilsen Anne

1
0
Svar på denne tråd
 
 http://bornibyen.dk/
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 14:03

Du kan også kigge på http://bornibyen.dk/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 14:08

Tak for links - men jeg var nu mere interesseret i anbefalinger fra nogen, der har prøvet noget, som de mener, at vi bare MÅ se og prøve :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 15:03

Jeg er lige hjemvendt fra København med en 8-årig. Det var ikke en ubetinget succes.

Han syntes godt nok om Bakken - men der var SORT af mennesker - som i virkelig mange mennesker. Tror ikke jeg selv ville have lyst til at holde styr på et par 5-årige under de betingelser.

 

Vi var på Den Blå Planet. Kørte dertil om formiddagen - kørte hurtigt derfra igen da vi så køen, for at vende tilbage om etermiddagen. Så kunne man komme til - næsten uden kø.

Det ville ungerne nok kunne lide - men tag ikke dertil før om eftermiddagen.

 

Vi nåede det ikke, men sønnen ville rigtig gerne have været på Guinness Rekord museum. Det så ok ud.

Eksperimentariet ville vi også gerne have nået - det ligger midlertidigt ude på Papirøen - ved siden af Copenhagen Street Food.

 

En tur med kanal-rundfart var et hit.

 

Vi var på National Museet (gratis) og se det obligatoriske (guldhorn, uroksen, solvognen). Der er noget der hedder National museet for børn, hvor de kan klæde sig ud i historiske dragter og prøve forskellige ting. Vi var ikke lige selv derinde, men kunne se at det var nemt at komme til.

 

Det var mine 2 cents.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 15:04

Tivoli er jo altid hyggeligt!

 

Måske vil ungerne også synes det er sjovt at komme ind og se garderne på Amalienborg :) Så kan de se hvor dronningen bor.

Der er så flot i det område generelt og der er heller ikke langt til den lille havfrue derfra.

Det synes jeg ihvertfald er hyggeligt :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Juemand
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 18:22

Arbejdermuseet har en hyggelig udstilling og en del hvor man kan klæde sig ud og lege gammeldags købmandsbutik, skolestue o.l. Det har været en kæmpe success de gange jeg har været der med de små i min familie :-)

 


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 19:59

Så skal i da en tur i Zoo og Tivoli :D


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ting at se
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 21:20
Kanalrundfart. Det er obligatorisk.
Is på Nyhavn, sid i solen, lad benene hænge over kølen.
Gå evt bare og snak langs molen.

Gå en tur på strøget. Stå på rundetårn og kig ud over byen. Snak om hvad i kan se.

Amalienborg er fin.
Nationalmuseet, statens museum for kunst, frilandsmuseet, mange af de største museer er gratis.
Posthus museet skal dog nævnes, det er børnevenligt, lægger midt på strøget.
Medicinsk museion er IKKE børnevenligt, men fantastisk for voksne.

Hvis du ikke kan lide mængder af mennesker er Tivoli bedst om formiddagen på en hverdag.
Den Blå Planet er flot, undgå myldretiden.
Eksperimentariet.
Tjek Rosenborg, krondiamanter og evt særudstilling kan være fantastiske for børn.
Tjek lige om der er nogle middelalder markeder.
Har du prinsesse piger, så spis kage og drik varm chokolade på Lå Glace. Bagefter ind i Faraos cigar og se live rollespil udstyr, så deres drømme om at være ridder-prinsesser med kappe og voldelig sværd kan fodres! Køb brætspil til dig selv og ungerne. Kids from Carcassonne og Hey That's My Fish vil være gode for femårige.

Ser du en Coffee collective, så gør en voksenting, køb en cafe latte til dig selv.

Tjek alt om København = aok.dk der står alt.
Håndværkeemarked på Vor Frues Plads er vistnok først til efteråret, men...

Mulighederne er legio.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Forslag
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 22:03

Ud over de oplagte, som allerede er nævnt, kan bl.a. tilføjes:

Teatermuseet i Hofteateret

 

Rosenborg Slot

Frilandsmuseet (ikke lige i hjertet af Kbh, men det tager ikke lang tid at køre dertil med S-tog eller bus 184 fra Nørreport St.)

 

Sagnlandet Lejre (heller ikke i hjertet af Kbh., men en dagsudflugt værd, for børn og voksne)

En tur på en af Københavns legepladser. www.kk.dk/artikel/byens-legepladser Fx naturlegepladsen i Valbyparken (der er både tishus og ishus i nærheden, og bus 3A har endestation tæt på :-) )

Lego-butikken på Strøget. Der er et område, hvor man godt må lege og bygge :-)

En tur op i Rundetårn

Disney-butikken, også på Strøget

 

Drivhuset i Botanisk have, set fra havesiden. Eventyrligt smukt.

 

Kastellet og Langelinie. Start ved Gefion-springvandet.

Og ellers: Gå på opdagelse rundt i Kbh. :-) Kan de små ben ikke mere, er der aldrig langt til en bus eller s-tog eller metro, som tager jer tilbage til jeres base - eller til næste sted.

God tur :-)


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Wauw - og tak!
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 00:03

Tror vist vi skal booke hytte i en uge mere, hvis vi skal nå alt det :-) Men... super ide med museer, dem elsker barylerne (sjovt nok mere end moren?) Og Amalienborg - selvfølgelig skal frøken pigebaryler da der forbi - hun skal jo vide, hvor hun skal opstøve en prins, som hun kan gifte sig med, så hun kan blive prinsesse

 

Vi springer over Tivoli og Zoo og Bakken - jeg giiiider det ikke. Vi har også været i Tivoli i regnvejr, og det var enormt hyggeligt og med ingen kø til rutsjebanen - så vi tager noget andet i denne omgang, noget uden så vild kø!

 

Tror også Frilandsmuseet er på planen - det ligger tæt på en kusine, som vi satser på vil aftenfodre os en dag. Og kanalrundfart var jeg ret meget i tvivl, om det var noget for børn, men det lyder som om, vi skal kaste os ud i det også :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 København
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 08:33

hej

 

Kongens have har om sommeren ofte små teaterforestillinger for børn, det er så vidt jeg husker helt gratis.

 

ellers kan en tur i Rundetårn også være spændende - der er god udsigt deroppefra.

 

Jeg elsker Frilandsmuseet - det er så hyggeligt tag evt en tur med hestevognen og spis jeres madpakker på et af madpakkestederne.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider