Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hurtig - men god, slankekur
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 09:30

Hej kloge hoveder :)

 

Kan i hjælpe?

 

Min mand og jeg har startet en konkurrence, med hvem der kan tabe sig mest på 14 dage - begyndende idag. (om 14 dage har vi ferie såååå :)

 

Har i nogle gode fif, råd og ideer?

 

Min hverdag er kort og godt:

 

Mor, 2 børn, hus, 2 hunde, have, 37 timers arbejde.

Er ikke hjemme fra 7:15-16:15.

 

Har sat lidt ind på kosten, da jeg elsker cola!

Men selve vores aftensmad er faktisk sunde - så er jeg så måske slem til at springe morgenmaden over og bare snuppe en müslibar ved 9tiden.

Middagsmad er rester fra dagen før eller rugbrød.

 

Hjælp :D

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 kcal indhold i kosten
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 09:37

du skal indtage færre kcal end du forbrænder- dvs du skal spise mindre og motionere mere.... men det ved du sikkert allerede

 

det er den hurtigste og sundeste vej. Lad være med at springe måltider over.

drop kartofler- pasta- ris osv. spise kun kød+ grøntsager.

 

måske Dukan kuren kan kick starte din kur ???

 

det hele lyder jo så let i teorien.......

praksis er en helt anden snak, desværre.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blodtypekost
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 09:54

Hvis du spiser efter din blodtype så vil du generelt få det bedre. Den eneste bivirkning ved blodtypekost er, at man taber sig. ;-)


 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Imponerende Welsh Cob vallak 5 år/160cm

Islænder hoppe sælges/byttes

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hvis man
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 10:12

Tak, men hvis man ikke kender sin blodtype, såh... :)

 

Motion ja, men er det "bare" at lufte hunden 10min ekstra eller cykle en tur, eller skal det være mere intenst som f.eks. styrketræning, boksning eller andet?

 

Vil vinde :D :P


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 pulsen skal op
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 10:19

motion er hvor pulsen kommer op- så en gå tur er bedre end ingenting men ikke umiddelbart nok. Du skal cykle, cross træne- bokse træne eller andet sport der får pulsen op hver anden dag. og de andre dage styrketræne.

 

 

Det giver bedst resultat.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hurtig kur
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 10:22

Det som virker rimelig hurtigt på mig, hvis jeg er blevet lidt for tung er at skære brød, pasta, ris osv. væk fra kosten.

 

Morgenmad er vigtig, du kan evt. prøve med skyr, det mætter meget og indeholder protein, og det er hurtigt at spise. ;-)

 

Jeg elsker brød, så jeg har svært ved at holde mig fra det, men det kan godt lade sig gøre. Erstat med en masse grøntsager, rå gulerødder mætter en del og giver både kulhydrater og fibre, og de er bdre at gnave end en muslibar.

 

Hvis det bare er en 14-dages lynkur (selvom du jo godt ved, at sådan nogle ikke er holdbare og alt det er), så kunne du jo forsøge dig med at erstatte et af dagens måltider med Nupo. Det er ikke sundt i længden, men det er jo kun et kortvarigt væddemål.

 

Jeg tabte engang 5 kg på en måned bare ved at spise masser af grøntsager (til alle måltider), fisk/kød i beherskede mængder, ost, meget lidt brød/pasta og så ellers holde mig fra slik. Det var også et væddemål i øvrigt. Jeg vandt. :-D

 

Held og lykke!

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 alt er mn
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 10:28

Alt er muligt, men nok mest ens egen motivation der spiller ind - men jeg SKAL vinde :P

 

Jeg faldt over denne "kur" - nogen som kender den?

Handler om at spise det samme i 15 dage - hvad skulle det hjælpe?

Den ser dog effektiv ud hans vægttab taget i betragning:

 

www.genvejen.dk/effektiv-slankekur- saadan-tabte-jeg-72-kg-paa-15-dage/

 

Brød, ris og kartofler spiser vi sjældent, lige bortset fra min rugbrød hvis jeg ikke har rester med. Men ellers får vi det ikke, så det kan jeg ikke fjerne.

 

Så jeg må nok "bare" koncentrere mig om motion, og en svedig udgave heraf?

Har prøvet nupobar tidligere, den udgav sig for mit morgenmåltid, men syntes ikke den gav noget på vægten, den har været stillestående meget længe *suk*

 

Kunne være FEDT med 5 kg. hvis det var muligt...

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 et lilel
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 10:32

Et lille ondt problem ved kostomlægning, er jo at det også gavner gemalen, det ville jo være at skyde sig selv i foden


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

2
2
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 12:08
72 kg på 15 dage ..... er næsten 5 kg om dagen....

Hm enormt realistisk......

Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 hvem siger
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 12:29

Hvem siger det? 72 kg. på 15 dage???


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er enkelt.
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 12:30

Hej

 

Som ovenfør anført - hold dig langt væk fra stivelse (brød, pasta, ris og kartofler, indtag magert kød og grøntsager i rå mændgder og sørg for, du spiser mest til morgen og frokost. Til aften snupper du et par knækbrød og en håndfuld mandler/et æble og så går du en rask tur på 30 min. Rask tur = din puls skal op, sving med armene, det hjælper og så ikke mere mad den dag. Tro mig, DET VIRKER :-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 14:38

Jeg er også mistænksom.

Det står direkte i linket: sådan tabte jeg mig 72 kg på 15 dage.

Det tror jeg ikke man kan ;)

En hel menneske-vægt på 2 uger? Ej vel? :P

 

Min spæde erfaring er, at cardio (løb, cross-trainer osv) gør mig SINDSSYGT sulten.

Dvs. enten skal jeg have enorm viljestyrke absolut hver eneste dag, for ikke at over-æde hvad jeg har forbrændt til cardio, eller også, ja så spiser jeg alle kalorierne tlbage, som jeg har forbrændt.

 

Det eneste jeg synes der har virket, er styrketræning. Det er ikke lige så sjovt som cardio desværre, men det gør dig ikke hungrende sulten på samme måde. Det giver dig forbrænding lang tid bagefter, også mens du sover.

Så selvom det ikke forbrænder lige så mange kalorier pr. tid du laver det som cardio, så forbrænder det masser i det lange løb, når det reparerer dine muskler i timerne efter :)

 

Jeg laver så lidt en kombi, hvor jeg styrketræner efter et program, og så tager jeg 30 minutter på cross-træneren (cardio) efterfølgende. Jeg synes cardio er skide sjovt og jeg må holde igen for ikke bare at tonse derudaf, for så bliver jeg ALT for sulten bagefter.

Jeg bruger 30 minutter på cardio fordi jeg gerne vil have de sunde effekter af dette, for kredsløbet.

 

Styrketræning virker, og man ender ikke med at ligne en eller anden pumper ;) For det magter jeg ikke.

 

Jeg spiser masser af tun, det mætter rigtig godt. Jeg er ikke kulhydratforskrækket, så jeg spiser mit sunde, gode rugbrød :)

Jeg ville nok tabe mig hurtigere hvis jeg skar det ud, men jeg er af den overbevisning, at kulhydrater (dem med gode fibre) er godt for dig.

Tun på rugbrød er et godt måltid før/efter styrketræning.

Hvis du ikke vil have rugbrød, så lav en tunsalat med tun, æg i små stykker og fromage fraiche (den fra Levevis har stort set intet fedt i og masser af proteiner!). Tilsæt hertil krydderier, fx karry eller paprika.

 

Man kan også bruge skyr, men det er jeg kørt totalt sur i.

Bruger 20 minutter på at spise en skål skyr om morgenen, fordi det bare vokser i munden og jeg ikke kan synke det (ja sorry :P ).

Jeg leder desperat efter andre morgenmads-muligheder, der ikke koster kassen eller tager lang tid.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ønskes væddemål eller ændring?
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 16:08
Jeg er i tvivl.

Handler denne tråd om, at målet er at vinde et væddemål eller en permanent ændring i vægt?

Hvis målet er væddemål, så brug Hvidovre kuren (Google er din ven)
Det er kålsuppe morgen, middag aften.
Historien bag er lidt interessant: Risikoen ved en del kirurgi er markant højere når man er fed. Så et par af professorerne fra Hvidovre Sygehus satte sig sammen og lavede en kur der giver næringsstoffer, mæthed osv .


Vil du have den hofteprotese? Okay, recipe Hvidovre kur først!

Nupo virker også. Også korrekt sat sammen. Faktisk af samme folk....


-Ugeblade ville jeg ikke bruge. Reklame hjemmesider slet ikke.

Hvis målet er permanent ændring, skal I lave om på jeres vaner.
Din vægt er som et budget.
Ind - ud = afgør mulig vægt.

Ind = måltider, drikkevarer, mellemmåltider - og alt vi spiser som overspringshandling.
Ud = jo større krop, des mere energi kræves at vedligeholde den. Det er dit basal stofskifte. Desuden kræver det en del energi at spise, optage, biokemisk ændre molekyler fra et kulhydrat til stivelsen leveren kan lagre osv. Des mere du bevæger dig, des mere lægges til.

Ved ønske vægttab er udfordringen, at kroppens indretning giver evnen til at beskytte sit fedt og tage på igen bagefter!
Fx mindre krop kræver mindre vedligeholdelse. Det forbrænder mindre at frigørekkalorier fra fedtlaget end at skaffe kalorier ved at spise og omsætte.

Måske indtager du 2100 nu, du ville tabe dig jævnt ved at indtage 1800, men om et år har du måske en mindre, mere smækker krop, der måske kun kræver 1950 kalorier at vedligeholde?
Det er det som gør, at folk tager på, når de efter en kur helt eller delvist vender tilbage til gamle vaner. I dette eksempel ville man jo have 150 kalorier i overskud pr dag, hvis man efter kur spiste som før.


Angående sport.
Gør det som du tror på vil være sjovt, også efter 1 år. Det er de ting vi kan lide vi holder fast i.
Højenergi aktiviteter opdager kroppen, appetitten øges, kroppen kræver erstatning for øget forbrug. Er du en hård nyser med masser af rygrad giver Højenergi træning, fx boksning, spinning og vægttræning det bedste resultat.
Kroppens appetitreguling opdager næsten ikke at man går.
Ved gang bruges gluteus musklerne, på godt dansk, man får en go Røv...
Almindelig gang er groft undervurderet ved ønske om vægttab!

Anyway, livet er godt. Nyder det og god arbejdslyst med at ændre jeres vanerppermanent.

Vh. Doktor Who
5
0
Svar på denne tråd
 
 De der 72 kg ...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 20:28

I linket står der jo direkte 72 kg - når jeg klikker ind på linket står der så 7 KOMMA 2 meeeen ....

 

Jeg tænker mest på, at jeg vil satse 100% af mine penge på din mand. Mænd har generelt lettere ved at tabe sig end kvinder.

 

Mit (useriøse) froslag er at du kun spiser agurker og salatblade i de 14 dage, så taber du dig sikkert og du vil glæde dig til det er overstået


Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 23:04

en ting som er vigtig når man er på kur, og det er at man ikke springer måltider over.

 

du kan evt prøve denne

www.bodybuilding.dk/rigshospitalets- diaetplan-t9551.html

 

min mor bruger den ind imellem hvis hun lige skal slanke sig hurtigt.

et vedholdende vægttab sker kun ved kostomlægning og ikke på kurer. oftes tager man nemlig det hele på igen

 

jeg har dog en "kur" som jeg bruger. endelig er det ikke en kur, for man spiser det man plejer.

man skal dog sørger for at drikke 1 glas vand inden hvert måltid

når man spiser skal man lægge bestikket ned imellem hver mundfuld - folk har det tid med bare at skovle maden ind. her spiser man langsommere og dermed registere hjernen også at man bliver mæt.

kun 1 glas juice om ugen

 

og så kan jeg så ikke huske mere. men har selv tabt over 10 kg på den måde - og jeg spiser altså både slik og drikker sodavand (drikker kun dem uden sukker - IKKE light for dem kan jeg ikke tåle)

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 5 kg på 4 dage
Forfatter: 
Dato:  07-07-2015 00:55

Der er også 5 kilo på 4 dage-kuren:

 

www.altfordamerne.dk/blog/beauty- blog/marie-brodersen/tab-5-kg-pa-4- dage/

 

Og så er kroppe åbenbart bare forskellige - jeg bliver sjovt nok mindre sulten af at løbe eller cykle :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-07-2015 01:31

Ja kroppe er meget forskellige, og derfor findes der desværre ikke en universel slankekur! Øv ;)

 

Jeg kan intet spise lige efter løb/spinning - men giv det en halv time, så kan jeg fortære en hest.

Jeg får ikke samme hunger af styrketræning. Det er om at finde det, der virker for en!

 

Må jeg foreslå at udskifte pasta med squash, og riv blomkål fint på et rivejern, svits det på panden og så har du LÆKRE ris.

Seriøst, det smager bedre end ris. Nu kan jeg så godt lide blomkål uanset hvad, så det er nemt for mig at sige det smager godt. Men det gør det virkelig.

Man kan med fordel rive et helt blomkål og gemme i køleskabet til efterfølgende dage. Mind you - det kommer til at "dufte" af blomkål i køleskabet ;)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frugt og grønt
Forfatter: 
Dato:  07-07-2015 07:07

Den bedste kur jeg kender er at skifte alle måltider ud med frugt og grønt og så kun drikke vand til i 7-14 dage. Det er rigtig sundt og man får renset rigtig godt ud :)
Da jeg var lidt til den store side, tabte jeg 6,7kg på en uge.

Nu med et BMI på 19,5 taber jeg også en 2-3 kg på kuren, men tager det så på med vilje bagefter :)


Nu med Sarona <3

 

R.I.P Ninus :'(

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt
Forfatter: 
Dato:  07-07-2015 08:17

Dejligt med mange input, bliv endelig ved især dem i selv har prøvet - meget gerne med oplysning om resultat og intensitet - og motivation.

 

Om det er et væddemål eller livsstilsændring - først og fremmest er det et væddemål!

Herefter kommer lidt kostomlægning og ekstra motion nok af sig selv.

 

Som skrevet spiser vi fakstisk ret sundt - i mit tilfælde er det bare ofte det der sker efter klokken 20 på sofaen, som er skyld i mine ekstra kilo, så dér har jeg sat ind med det samme + udskiftet Colaen med vand.

 

Og så tilføjet længere ture med hundene - og ikke mindst delt hundene op, så jeg får to ture frem for én, den ene længere end den anden da det er en ung og gammel hund.

Tempoet er desuden ændret med den unge hund; her løber jeg også, dog ikke hele turen.

 

Hertil krydret med fitness/styrkeøvelser.

 

En cykeltur i bakkerne sniger sig nok også ind, men nu er kun én dag gået, så der er 13 endnu - håber det virker!

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sofaen efter kl 20
Forfatter: 
Dato:  07-07-2015 22:21

Det er vel et spørgsmål om HVAD du bruger sofaen til efter kl 20


Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

4
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  08-07-2015 15:11

Jeg er begyndt at spise efter en kostplan på 1200 Kacl.

Jeg har den sidste uge tabt 2 kg, og tror på at jeg kunne tabe mere hvis jeg dyrkede mere motion, men jeg holder mig til min ridning, da jeg af heldbredsmæssige årsager ikke kan holde til eks. motionscenter.

Når vejret tillader det går jeg nogle ture hvor jeg virkelig får pulsen op - går gerne 5 km i rask tempo.

Har købt kostplanen på Henrik Duers hjemmeside, og der kan man sagtens spise normal mad udfra :)


- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kostplan
Forfatter: 
Dato:  08-07-2015 16:09

AnneJ: Jeg var lige inde at se Henrik Duers hjemmeside, og hans kostplaner er jo ikke dyre. Kan man lave maden deri rimeligt billigt og nemt?


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-07-2015 16:53

Anne: hvordan føler du din hverdag og koncentration påvirkes af 1200 kalorier dagligt?

Jeg spørger fordi jeg engang selv prøvede med 1400 kalorier dagligt, og det var en kæmpe udfordring.

Jeg havde store problemer med koncentration til forelæsninger, jeg var konstant sulten og syntes det var pinligt alle andre i lokalet hørte min mave rumle

Men det værste var koncentrationen syntes jeg. Kunne slet ikke finde mit normale fokus, og fik ikke taget ordentlige noter.

 

Hvordan synes du, at du klarer studiet/arbejdet på sådan en kur?

Jeg er nysgerrig efter at høre, om det bare er min krop der lukker totalt ned, eller om det også sker for andre.

I weekenderne gik det bedre, der var jeg jo bare hjemme og skulle ikke bruge hovedet fra morgen til aften, som man skal på hverdage.

Men man har desværre ikke weekend hele tiden jo ;)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg lever pt
Forfatter: 
Dato:  08-07-2015 22:01

På 1000-1200 kalorier om dagen og føler hverken (stor) sult eller ubehag.. Tror også det kommer meget an på hvad man spiser for de kalorier


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-07-2015 22:35

Hold da op, 1000-1200 kcal er ikke meget.

Ja det har helt sikkert betydning hvad man spiser. Jeg synes selv jeg prøver at spise mættende mad, ingen hurtige kulhydrater osv.

Måske er det bare min krop der er skør, jeg mister helt koncentrationen :)

Og jeg spiser ikke meget sukker til hverdag, mit problem er for store portioner mad, ikke slik/kage/sodavand, for det køber jeg ikke.

Så hvis det var "sukker-afvænning" der gjorde mig så træls, så kunne jeg forstå det, men ja.

 

Jeg må prøve igen, især her i sommeren hvor jeg ikke skal koncentrere mig en hel dag. Så er det måske lettere at tolerere sulten :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 09:46

Signe, pas på med ikke at spise for få kalorier. Man kan virkelig skade sin forbrænding, hvis ens krop ikke får nok brændstof. Man bør ikke lægge sig meget mere end 2-300 kalorier under sit ligevægtsindtag ved vægttab.



1
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 10:42

Jeg tror ikke på det kan være sundt at "sulte sig selv" med så få kalorier.

 

Så hellere spise den brændstof man har brug for og kroppen har brug for. Så tilsvarende sørge for at få forbrændningen op.

 

Lav motion.

 

I behøver ikke at gå i fitness, man kan lave SÅ meget nu om dage der hjemme. Hula-hoppe, maveøvelser/pilates øvelser (kan købes på dvd og laves i stuen), løbeture, cykle, gå hurtigt, løb op/ned af trapperne (det giver en hel del faktisk) Ja en masse ting man kan lave.

 

Spis fedtfattigt, drop slik og cola det meste af tiden. Men tillad dig selv at tage et stykke slik indimellem og drik en halv dåse cola i stedet for en hel. Del den med din bedre halvdel i stedet for i drikker en hver.

 

Det gør jeg tit, deler min dåsecola med min far. Tillader mig selv at spise slik, men motionerer og moderer mig.

 

Skal siges at jeg er helt normalvægtig, men gerne vil være okat sund. Men jeg er og bliver aldrig fanatisk.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vægttab mand vs kvinde..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 20:30

detsundeliv.dk/artikler/forskning/ 4658/derfor-taber-din-mand-sig- hurtigere-end-dig.aspx

 

Hvis du ikke vinder så hvis manden linket ovenfor, god kamp imod kiloene.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejhej
Forfatter: 
Dato:  11-07-2015 20:49

Har ikke lige haft computeren tændt de sidste dage, men nu skal jeg lige svare :P

Sine: Ja - der er skema hvor man kan bytte ting ud, og eks. er aftensmaden

3 små kartofler eller 45g fuldkornspasta, 250gr grønt, 150gr kød (100 g fisk), og 1/2 dl sovs. Det er da til at forholde sig til :D

Der står heller ikke desiderede "du må få 45 g knækbrød", men i stedet at man kan tage et knækbrød eller en halv skive rugbrød :)

Jeg er ihvertfald super glad for at tingene er nemme og overskuelige, og jeg egentligt kan spise helt normalt - i mine øjne.

 

Sophie: Jeg er pt. i arbejdsprøvning efter en arbejdsskade, og føler jeg har energi og koncentration nok hele dagen. Egentligt er jeg dårlig til at få "rigtige" mellemmåltider, men er begyndt at forberede dagen før, også nupper jeg bare med på job.

Jeg er ikke super fanatisk, og den anden dag da en kollega havde bagt knækbrød og der var smagsprøver spiste jeg det, udover mine alm. måltider :)

Det gode for mig er at jeg har en plan at forholde mig til, og der er ingen der forventer eller forlanger noget, for den eneste der bestemmer hvordan og hvorledes er mig.




- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-07-2015 21:05

Anne: tak for dit svar :)

Jeg kan også mærke det kommer meget an på dagen - nogle dage går det helt fint med fx 1500 kalorier, andre dage (dem med stress, eller dem hvor jeg ikke "får lov" at være introvert nok!) går det slet ikke, og jeg kan ikke holde koncentrationen + jeg er ved at flå hovedet af alle, der kommer i nærheden ;)

Jeg tolererer sult meget dårligt når jeg er stresset.

 

1500 kalorier er dog okay for det meste. Jeg prøvede engang 1200 og det gik kun i weekenden hvor jeg ikke skulle noget.

 

Jeg elsker skemaer - jeg elsker når der står: spis 80 g pasta og et stykke kylling. Det kan jeg forholde mig til!

Jeg overvejer at spare op til en diætist og få lagt en plan - når først jeg har den skal jeg nok følge den til punkt og prikke. Jeg er dårligere til selv at styre det.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 slankekur...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2015 22:05

Jeg kan anbefale at tage på ø-lejr!! Jeg er lige kommet hjem fra en uge på ø-lejr, hvor jeg har spist ret blandet - har prøvet på at holde fast i ikke at kværne rå mængder af kulhydrater, men med konstant adgang til nybagte snehvide boller, pålægschokolade og nutella, så var det ikke helt vellykket. Jeg har hver aften spist alt for meget alt for god mad, hvor ingen har forsøgt at spare på kalorierne, men har stadig forsøgt at holde mig fra kulhydraterne, hvilket nok gav mening 5 aftener ud af de syv (det er altså svært at spise pasta med kødsovs uden pasta ;-) )

 

Har løbet (luntet) tre ture i løbet af ugen, og har cyklet med 5-årige barylere nærsten hver dag. Hvis man ved en smule om 5-årige, så er man klar over, at det eneste, der kan tilnærmelsesvist kan true en til at miste pusten en smule er de konstante korrektioner ;-)Og så jeg spist 4 eller 5 is.

 

På hjemturen har jeg kørt mcD mad ned i rå mængder.

 

Jeg regnede ligesom med, at jeg skulle være lykkelig, hvis jeg bare havde holdt vægten... lidt.

 

Men jeg har altså tabt et kilo!! Og så har det bare været så enormt råhyggeligt oveni :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd
 
 Resultatet
Forfatter: 
Dato:  20-07-2015 22:05

Glemte helt at give jer resultatet, hvis man måtte være interesserede.

 

Jeg vandt :P

 

Jeg tabte mig knap 2 kg (1,8 kg) :)

 

Dejligt, tror jeg fortsætter så jeg kan komme lidt længere ned, nu kunne jeg jo se det var muligt :)

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  20-07-2015 22:53

Flot resultat, håber at du kan fortsætte lige indtil du rammer den vægt, som du elsker dig selv i ;-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-07-2015 01:31

Det er da super flot!

 

Nu er jeg endelig også kommet ind i kampen, efter al for lang pause.

 

Jeg er gået all-in på tech fronten, med mit nye Fitbit Charge HR (fitness tracker-armbånd, der også måler puls), som synkroniserer med både Endomondo og My Fitness Pal (som er den app jeg bruger til at tælle kalorier).

 

Er man mega sej, hvis man kan tabe sig uden teknisk udstyr? Ja!

Men jeg er motiveret af at se en graf over hvordan jeg klarede mig, og jeg synes det er sjovt at sammenligne mine træninger.

Whatever works ;)

 

I dag fik jeg styrketrænet og løbetrænet. Samt gået lidt mere end jeg plejer, da min Fitbit pænt mindede mig om, at jeg altså skulle gå 10.000 skridt om dagen! Lille djævel ;)

 

Nå, det var lidt om mig, jeg blev inspireret af din tråd til at give det der fitness/vægttab et ordentligt forsøg igen, efter lidt pause :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  21-07-2015 21:18

Takker, ja det er super dejligt at man kan se et resultat når man har prøvet og det er SUPER fedt at tråden har inspireret andre til at gå igang (y)

 

Fortsæt endelig :)

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider