Kære alle
jeg har brug for jeres indput omkring et lille dilemma vi har.
Vi sælger fra tid til anden grovfoder, når vi får lavet så meget at vi ikke selv kan bruge det, enten som hø eller wrap.
Hø har vi aldrig fået klager over eller haft problemer med og generelt set har vi heller ikke i forhold til wrap, får man en balle som er forholdsvis dårlig, får man en ny enten ub og er der blot enkelte pletter i ballen får man afslag i prisen, noget vi har syntes har virket fair indtil nu.
Nu har vi så over en lille periode solgt wrap til en og der har da været nogle dårlige baller mellem dem, enkelte har været over halvdelen som var dårlig andre måske en kvart balle, men så har hun fået en ny ub hver gang, nogle gange har hun leveret hele ballen retur andre gange blot det som ikke kunne bruges. Men nu er hun begyndt at komme hvis der bare er en mindre plamage, den sidste balle hun kom retur med var der en mug plet på størrelse med en knytnæve et enkelt sted i ballen, intet andet og der blev ikke mere, vi brugte den selv til vores egne i løbet af et par uger, selvom vi var stoppet med wrap for i år og gået over til hø.
Mit problem er lidt at jeg jo egentlig synes at det er og udnytte os at man kassere en balle med så lille en plet i, især fordi den jo ikke blev dårlig i resten af ballen og normalt afventer vi jo ikke med at åbne baller til vores egne for at høre om kunden er tilfreds, så der har været en del baller vi har fået retur hvor jeg har tænkt at 2/3 af ballen uden problemer kunne være brugt og resten så smidt ud = afslag i prisen, men hun kommer retur med dem og forventer en helt ny istedet.
Har vi gjort hende forkælet eller kan vi godt tillade os at sige at vil hun fortsætte med at købe wrap hos os, bliver det under lidt andre forhold, så som at det skal være mere end 1/3 af ballen der er dårlig for afslag i pris og mere end 1/2 af ballen for at få den ombyttet??
Vi forsøger altid at give den bedste service, inkl. udlån af vores trailer til hende, vi svarer på hendes beskeder sent på aftenen og giver hende gerne mulighed for afhentning når hun ønsker, så synes måske vi strækker os alt for langt i forhold til hvad vi måske bør, eller hvad tænker I?
Forløbet hvor hun har købt baller hos os har faktisk været en periode med tab for os pga de baller som er taget retur, og normalt har vi aldrig oplevet disse problemer blandt andre købere af vores grovfoder, det er også begrænset hvor mange baller vi selv har kasseret store dele af, selvom vi har taget dem fra samme omgang som hun har fået fra.
Skal måske tilføje at nogle af problemerne i år er opstået fordi ballerne blev pakket med to lag mindre end der egentlig var bestilt, hvorfor der kun var 7 lag istedet for 9, en fejl vi bestemt vil være obs på ikke sker igen.
mvh
Mie