Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 deltid/helligdage ?
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 10:24

Kære kloge hoveder herinde.

 

Kan i hjælpe mig med regler omkring deltids arbejde og helligdage.

 

Eks: 25 timer arbejdsuge. Faste arbejdsdage pr uge 3 stk og en extra dag pr mdr.

 

Hvis helligdag er en mandag og man fast arbejder mandag, så bliver man ikke trukket i løn.. korrekt ? (går det lige op med antal timer 7,5 ?)

 

Hvis man har fri fast mandag og det er en helligdag, får man ikke helligdag betalt...korrekt ?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afhænger af overenskomsten
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 16:04
Hejsa.

De eksakte regler for dig afhænger af overenskomsten.
Spørg din tillidsrepræsentant.

Fx, som læge tæller 1 time som en time i normregnskabet, men får 50% i tillæg.
Som sygeplejerske gælder en time som halvanden time, men den halvanden time afregnes som vanlig løn.

Dvs hvis jeg går en ti timers vagt i påsken, gælder det som ti timer men jeg får 50 procent ekstra.
Dvs (ca 250 kr timen x 10 timer) x 150%.
Hvis en sygeplejerske får 180 kr som reel løn inkl tillæg er det (10 timer x 150%) x 180 kr timen.
Så jeg får flere penge, mine nurses får mere fritid.
Det illustrerer, at vi kan ikke svare på hestenettet, brug din tr.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Det afhænger af den overenskomst,
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 19:23

du er ansat under. Så du må kigge i den. Noget andet jeg ikke forstår. Hvorfor stiller man ikke sådan et spørgsmål direkte til sin overordnet??


Gå ud i verden min ven - jeg har sendt min engel i forvejen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 tak for
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 08:56

svar.

 

Der er ingen overenskomst der hvor jeg arbejder, og grunden til

jeg spørger og undersøger emnet inden jeg går til arbejdsgiver, er jeg gerne vil være sikker på hvad der er af regler på området, ( og rigtig tit er der en eller flere herinde som lige netop ved det man spørger om) DERFOR !

1
0
Svar på denne tråd
 
 løn....
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 11:04

Hej

 

Det afhænger vel af om du er timebetalt eller på fast månedsløn

 

Jeg har ingen overenskomst, men er på fast månedsløn

 

Jeg får det samme i løn pr måned uanset om der er helligdage (hvor firmaet er lukket) eller ej.

Hvis jeg skulle blive kaldt ind på en helligdag, så får jeg helligdagsbetaling for de timer jeg er på arbejde - men det er så vidt jeg husker ikke sket.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis der ikke er
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 13:00

overenskomst, må du chekke om der står noget i din ansættelseskontrakt (det skal alle have, som er ansat til min. 8 t/uge). Derudover må du få afklaret om du kommer ind under funktionærloven. ER du medlem af en fagforening, var det et oplagt sted at starte. Jeg har dog erfaret, at nogle fagforeninger har en karensperiode for nytilmeldte, hvor du ike kan få hjælp herfra.

 

Det var ikke helt det svar du spurgte efter, men det kan være afgørende for dine rettigheder/forpligtigelser.


 

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider