Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 blokere mails?
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 20:05

Oh, jeg er blank her. Hvordan blokerer man mail fra en bestemt afsender? Kan man gøre det, så jeg ikke får at vide, at jeg har fået noget, og afsender får besked om, at den er blokeret?

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Blokere
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 07:17

Du kan godt blokere en enkelt afsender i Outlook, jeg ved ikke med andre mailsystemer.

 

Når du har en mail fra en uønsket modtagwr i oversigten, så højreklikker du på afsenderen og der kommer en vindue op. Der er et punkt med 'uønsket mail' el.lign. Npr du klikker på den kan du vælge forskellige muligheder bl.a. blokere fra denne afsender.

 

Jeg sidder ikke lige ved min PC, så jeg har ikke checket det præcist, men det er noget i denne retning ;)

 

Afsenderen ved ikke hvordan din mail er sat op. Næste gang vedkommende sender en mail vil den ryge ind i mappen med uønsket mail, hvor du så bare kan slette uden at læse. Men du kan ikke sætte op, så du slet ikke får besked om ny mail fra vedkommende.

 

Håber det hjælper ellers skal jeg nok lave en bedre forklaring.


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Sanne
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 10:43

Det havde jeg godt luret - men gad virkelig godt, at de blokerede mails ikke skulle omkring en af mine mapper. Især fordi jeg også modtager mails på min telefon, og der ryger de uønskede mails altså direkte i indbakken - så er der ikke så meget grin ved at have blokeret dem på computeren :-/

 

Desuden har jeg oplyst afsender om, at hans mails bliver blokeret. Hvilket han sådan selv set har opfordret mig til, da han ikke ville lade være med at sende mails til mig, da jeg bad ham om det *suk*. Jeg gider egentlig ikke sådan noget med, at man skal til at blokere, men der er åbenbart brug for at tegne en ret kraftig grænse op her, og derfor kunne det være godt, hvis afsender ikke var det fjerneste i tvivl om, at hans mails ikke bliver modtaget og derfor er nyttesløse at skrive og sende - derfor kunne det være super med en automat-besked om, at den er blokeret.

 

mvh. tina

 


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 outlook
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 11:08

Hej

 

I outlook kan du gå ind og sende specifikke replies til bestemte modtagere - det kræver bare at du har out of office slået til og så kan man gå ind og lave regler fra en bestemt afsender og bla lave auto delete fra denne afsender.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 tak Anne
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 11:24

Jeg var faktisk lige omkring en tanke om, om den der ferie-funktion, som jeg har brugt på arbejde før, om det var en mulighed. Men afviste det over for mig selv. Mn det lyder lidt som om, det er det, du snakker om?

 

Det må jeg lige kigge på i aften...

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Blokering
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 12:14

Hvis du højreklikker på afsender og vælger "bloker afsender", ser du aldrig mailen.

 

Det er kun hvis du vælger "uønsket", at den ryger i spammappen.


 

Formidler af billetter incl transport t/r til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland.

 

Se mere på http://www.karkon.dk.

 

Pt har vi Queen samt Paul Simon/Sting i webshoppen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Træls .... øv
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 12:50

Jeg håber du finder en løsning det lyder som en klaphat


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 19:57

Hvilken mail-udbyder bruger du?

 

I Gmail har du mange muligheder for at blokere mails. Du kan slette alle mails fra en bestemt afsender, så de ikke dukker op nogle steder, hverken i inbakke, spam eller andet.

De bliver simpelthen slettet inden de rammer din mail ;) så de dukker heller ikke op på mobilen.

 

Men det kræver så du bruger Gmail? Outlook er jeg ikke så erfaren med, men eftersom det er noget du betaler for, må de da for søren have samme funktion.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 gud ja!
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 20:46
Jeg har hotmail. Og hvis mailen bliver slettet hos hotmail, rammeet den jo aldrig hverken computer eller telefon! Kan man det hos Hotmail?

Mvh Tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 21:15

Pas, jeg har ikke brugt Hotmail i mange år :/

Overvej at skifte, det er en neget usikker udbyder, med meget dårligt spamfilter osv.

 

Har du selv prøvet bare at kigge rundt inde i indstillinger osv? Det er ofte sådan man selv finder tingene, bare ved at lede rundt efter det.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 blokere...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 21:17

Jeg har i øvrigt ikke den funktion at blokere en mail - det vildeste jeg kan gøre, er at lægge den i uønsket post. Altså, den skal da nok være der et-eller-andet sted, men ikke når jeg højreklikker på mailen.

 

Jeg har i øvrigt en hotmail (som hedder outlook i dag??) og bruger windows 8.1 og dens mail-app både på computer og windows-phone...

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 hotmail...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 21:27

Jeg sidder og roder rundt i indstillinger nu, men den vil helst "snakke" med mig om generelle konto-indstillinger for enten mailen eller windowsprofilen.

 

Jeg har mailen fornavnefternavn@hotmail.com - det er jeg ret glad for :-) Det tror jeg ikke, at jeg får andre steder :-) Især da jeg ikke har et mellemnavn at lege med ;-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå, men nu...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2014 21:48

Nu fandt jeg en vejledning i, hvordan man får en afsender på listen over blokerede afsendere. Så der står han så nu. Håber at det virker så :-)

 

Hvis ikke, så skriver jeg og tuder igen :-) Tak for hjælpen so far :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd
 
 En gang mere for prins...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 21:50

Siden sidst gik der lidt tid, hvor der var ro - og så gik det ellers i gang igen. Han står på listen over blokerede adresser i outlook, så det er lidt svært at blokere mere. Og ja - det er den rigtige mail. Er vildt træt af det. Det lader heller ikke til, at sms'er på min lumia bliver blokeret, de vælter også bare ind. For afsender sørger jo for at SIKRE sig, at jeg modtager hans skriblerier ved at sende dem både på mail og sms. Øv, jeg er mopset - og ved ikke, om jeg skal være mest mopset på windows eller afsender!!

 

Hvis nogen har fundet ud af, hvordan man får hotmail / outlook til at blokere en afsender siden sidst - så vil jeg rigtig gerne stadig vide det! Altså sådan trin for trin-agtigt ;-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-06-2015 22:57

Argh det lyder irriterende!

 

Som sagt har jeg ikke brugt Hotmail i mange år, så der er jeg helt blank. Jeg forstår ikke du modtager noget, når han står under blokeret!

 

Jeg fandt dog denne guide til Hotmail via Google:

 

Log ind på din hotmail

Tryk på det lille tandhjul oppe i højre hjørne

Vælg "sikre og blokerede afsendere" (det er frit oversat, så noget lignende)

Tryk på blokerede afsendere

Indtast hans mail og tryk tilføj

 

Prøv dette og se om det lykkes :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 hotmail
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 08:12

jeg har ikke benyttet hotmail i flere år af netop den årsag, jeg blev ved med at skulle blokere en eks på trods af at mailen allerede stod på listen over blokerede personer, så her blev der skiftet mailudbyder og det har givet mindre spam, ingen mails fram eksen, og generelt bare en bedre mailfunktion (skiftede til gmail)

 

Men fjern ham fra listen og tilføj ham igen, det plejede at hjælpe for mig i hotmail.

 

I forhold til sms'er ville jeg starte med at kontakte din teleudbyder, højest sandsynligt skal du gennem politiet for at blokere hans nummer, men det kan nu sagtens være det værd :)

 

i forhold til eksen så fik jeg lavet hemmeligt nummer og informerede ham om at nummeret blev lukket, det blev nummeret nu ikke men han kunne ikke længere fremsøge det som eksisterende nummer i mit navn = sms'er stoppede.

 

pøj pøj med det

 

Mvh

Mie


Life is what we make it.

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 og ox hoppe fra februar 2012 sælges, se min profil for flere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 12:27

Du kan altså sagtens blokere et nummer på din telefon.

Det har jeg gjort med alle de stakkels sælgere, der ikke bruger skjult nummer - haps, blokeret med det samme.

 

Ved ikke hvordan man gør på Nokia, da jeg har iPhone. Jeg går bare ind på kontaktpersonen, finder de forskellige muligheder og vælger "bloker nummer".


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt så...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 20:10
Nu er han fjernet og tilføjet. Og så fik jeg også lig tilføjet andre kendte mail-adresser. Jeg har også af-blokeret nummeret på telefonen og sat det til igen. Det stopper opkald, men ikke sms, som er det, han foretrækker.

Så må jeg se om det hjælper,det ved jeg jo først om det - ikke - gør, når der kommer mere fra den kant...

Ellers må jeg jo have fat i telefonselskabet. Faktisk tror jeg at jeg vil tage fat i det i morgen, for det går mig på at jeg ikke kan få det ordentligt lukket.

Mvh tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 20:32

Godt du fik gjort de ting, Tina. Det lyder simpelthen ikke rart.

 

Nu kender jeg ikke detaljerne - det lyder som om han godt ved, at du ikke gider kontaktes, men bare gør det alligevel?

I så fald lyder det næsten som en besættelse (psykisk sygdom?).

 

Jeg synes det er en god idé at kontakte selskabet, måske kan de også blokere sms'er. Jeg forstår godt du vil have ordnet alle mulige veje han kan kontakte dig.

 

Du skal altså også bare tage fat i politiet, hvis det går over gevind. Man kan få tilhold og forbud mod at kontakte folk, ved dog ikke hvor groft det skal være, før politiet går ind i det.

Men du skal på ingen måde føle dig utryg eller stalket!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 sofie...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 20:50

Det er slet ikke der vi er, med stalking og den slags. Det er min bror, vi har hyret en advokat til at tage sig af min fars bo, fordi vi farer i flæsket på hinanden hver gang vi taler eller skriver sammen. Og alligevel insisterer han på at vælte beskeder over mig, hvor han fortæller om, hvordan han disponerer over det ene eller det andet, hvor præmissen er, at hvis jeg ikke svarer, så samtykker jeg. Og jeg bliver SÅ rasende - det er mit barndomshjem (han er vokset op hos min mor og har ikke haft kontakt med min far)

 

Han har ryddet huset for alle personlige papirer og nægter at udlevere dem, da han ikke mener, at de rager "nogen". Det er jo papirer og breve, der fortæller en hisorie om MIN barndom - og det var faktisk det eneste, jeg var rigtigt interesseret i i det hus, ud over nogle få ting at mindes min far ved. Så jeg prøver virkelig hårdt på at behandle det her som om, der har været ildebrand og alt er væk og finde en accept i det - og det KAN jeg bare ikke, når jeg konstant skal forholde mig til, at han har solgt en cementblander, eller hvad han nu ellers finder vigtigt at oplyse mig om, og som jeg jo accepterer, når jeg ikke svarer på det. Åååååårh, det er virkelig bare så.... ja, kan ikke engang et ord for det...

 

mvh tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 21:34

Ej for helved da.

Jeg tænkte det var en eks af en art, der ikke kunne lade dig være i fred.

 

Sikke noget rod, det er jeg så ked af at høre :(

Jeg kan godt forstå du bare helst til acceptere det og ikke høre mere, men jeg forstår ikke din bror ikke vil lade dig få bare noget af det du ønsker.

 

Jeg håber teleselskabet kan hjælpe dig :(


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 at forstå...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 21:56

Sofie, det forstår jeg så godt. Det er jo sådan en "kamp om fars kærlighed per efterkrav". Min far var et svin over for min bror, da vi var børn, og han valgte mig til og min bror fra. Det skal så åbenbart betales nu, hvor min far er død...

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Teleselskab...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 22:01
Jeg sidder i supporten ved et meget meget stort teleselskab og vi har desværre ikke mulighed for at sætte blokering af enkelte numre på. Om der kan gøres noget hvis du tager den gennem politiet er jeg lidt usikker på, men det er den vej vi henviser kunder der er udsat for chikaneopkald.

Øv hvor er det træls, hvorfor får han lov til at tage det hele???

 

 

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

1
0
Svar på denne tråd
 
 MetteBo
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 22:12

Ja, ligefrem chikaneopkald er det jo ikke, selv om det føles lidt sådan i den her ende. Tak for dit input - jeg tror nu alligevel lige, at jeg prøver at spørge i morgen :-)

 

Og det er jo ikke sådan, at min bror har taget "det hele" - det er kun papirerne. Faktisk tror jeg ikke engang, at han har taget dem, jeg tror, han har smidt dem ud. Papirerne har ingen penge-værdi, og altså er der ikke noget, advokaten kan gøre, andet end at bede min bror om at levere dem, og det har han gjort uden resultat. Vi taler sådan noget som gamle kærestebreve, horoskoper, gaaaamle lønsedler og andre papirer, lister over ting vi ikke ved hvad er (ja og jeg har jo så kun hørt om dem, dengang vi stadig kunne tale sammen) og den slags.

 

Det er en helt åndssvag situation, for jeg værdisætter tingene efter, at "jeg kan huske, at min far var rigtig glad for det skrivebord", imens min bror er på "det ser godt og solidt ud, det er nok noget værd". Det er godt nok noget svært at tale sammen så...

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 God idé
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 22:43
Gør endelig det :) om ikke andet kan det være du får en ekspert i din egen telefon (jeg er nemlig ret sikker på det er der du kan blokere). Og et godt råd er at ringe efter ca 10. Der er travlt mandag morgen ;)

Øv hvor jeg håber du finder en løsning. Tænkte også mere at det lyder som om han har frit lejde til det hele? Bor du langt væk og han tæt på?

 

 

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej Mette...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 22:52

Faktisk bor jeg tættest på :-) Og jeg har adgang til huset, men papirerne er fjernet for lang tid siden. Det idiotiske er, at jeg har set nogle af dem, en bunke blandet landhandel med blandt andet horoskoper og nogle lister og madopskrifter, men jeg lod dem ligge, fordi jeg ikke ville fjerne noget fra huset. Jeg syntes helt principielt, at alt skulle blive i huset, indtil vi var klar til at gøre det sammen, eller i hvert fald var enige om, hvad der skulle ske med tingene, så vi ikke kom til at overhale hinanden. Nogle gange er man bare for dum. Med dum på!

 

mvh. tina

 


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider