Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 en heste drøm,der har nået sin afslutnin
Forfatter: 
Dato:  04-06-2015 11:59

det hele starte jo med jeg skulle ride,for det gjorde alle da,jeg var barn,selvom jeg endeligt var bange for de store dyr,men fik overvandt min skreg.

starte på den lokale rideskole og så gik det slav i slav,fik starte mit første stævne som 14-15 år og gik selvføglige om den store drøm om at blive heste ejer selv.men sådan skulle det ikke gå,holdt nemlig helt op med at ride pga.uddanelse ,feste,drenge.efter nogle år og jeg havde fundet samme med min mand og jeg fik ro og styr på mit liv og flyttet et hav af gange. fik jeg igen kontakt til heste verden og støtte ind en en pige,som lige syndes jeg skulle hilse på hendes vidunder (hest )også var jeg solgt, fik halvpart i en hest,som endte med jeg at over tage alt ansvar og ejer så jeg 2-3 gang på om året til sidst.

dagen kom da jeg måtte vinke farvel det denne hest på alderdom og sende ham af sted over regnbuentil de evig græsmarker, jeg red lidt no/off på forskellige heste bagefter. imens jeg har jeg fået 2 børn.

da min datter blev gammel nok kom hun selv og vil ride,for det gjorte hendes veninde,så hun gik i gang

og. hun fik pony og masser af undervisning og det endte med at starte konkurrencer med gode resultater, samtid starte manden og jeg med at snakke om at flytte og ingen af os var i tvivl om det skulle være en gård,som min gamle heste drøm endelig kunne blive virkeligt og mandes om at renover hus/gård.

endelig fandt vi gården efter langt tid søgende,da vi havde mange krav til dette. og renoveringen starte helt for bunden,alt blev nyt i stuehuset , stalden og værkstedet. imens min datters ridning tog til med ny pony,da den gamle ikke potentiale til de højre klasser,hun nået at ride baltic cup,og som hest rytter opgav hun ridning,da vi var meget uheldige med hestene.

tilbage til mit heste liv,ja efter flytning blev jeg endelig heste ejer,for første gang i mit liv i en alder af 38 år,fik købt en hoppe som blev min ridehest i ca. 2 år. så blev hun skadet og kunne ikke rides mere,så jeg satte hende i fol og ønsket om at opleve et føl blev opfyldt.

igemmen 15 år har jeg snart oplevet meget i mit heste liv,har haft opstaldning,syge heste med dødligt udgang,heste blev stået ned pga. skader. en genbo som har fået skamferet sin hest og satte hele Danmark hestefolk sind i kog og frygt. mange hest har haft sin gang i min stald og har selv været oppe på 6 heste pluds dvi føl er det blevet igemmen tiden. men nu har jeg kun 2 hoppe tilbage,og et eller andet sted er jeg begyndt at mindste interessen ,er blevet utryg med at ride,så holdt op for et par år siden og i dag har jeg mindste resten,men mine hoppe bliver selvføgligt passet,men ikke som i gamle dage,hvor jeg brugte timer ude med dem.

nu nå jeg kun har 2 hoppe igen,har jeg beslutte at nå den gamle hoppe ( 18 ) ikke kan mere,er det slut,men så er det en dilemmer,hvad stille jeg op med den anden. hun er kun 7 og lever forhånligt lever i mange år endnu.

solgt bliver hun aldrig og hvad jeg stille op med hende har jeg ikke beslutte endnu. har tænk på om hun bare skal aflives sammen med den gamle,men beslutningen er ikke taget,men en ting er sikkert , min drøm om heste er slut,men gården bliver ikke solgt,der bliver vi.

hvor jeg vil hen med denne historie om mit heste liv ved jeg endligt ikke,men måske nå jeg selv har læst den et par gang kan det være det gå op for mig.

til jeg som gå med den samme drøm,vil jeg sigde lev den ud,


stald Ventrup.

os med springerne

1
1
Svar på denne tråd
 
 Forstår dig
Forfatter: 
Dato:  04-06-2015 13:43

Har selv prøvet drømmen med egen gård med flere heste osv. Men nu går jeg selv med overvejelserne, om det er slut når min 19-årige hoppe ikke kan mere. Det er en svær beslutning, da jeg også bruger tiden til afstresning ud over ridning og samvær. Men det er en svær beslutning - og naturligvis også, hvad du gør men den, der evt. er tilbage. Kunne du evt. have opstalding af en hest derefter, men med den klausul, at hvis din egen ikke er der mere, så må vedkommende finde et andet sted? Alternativet er at udlåne den til et sted, hvor du kommer ofte, så du kan holde øje med den.

 

Held og lykke med beslutningen - den er svær.

 

Mvh

Tina

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du ikke
Forfatter: 
Dato:  17-06-2015 23:22

HVis du ikke vil sælge hesten så syntes jeg du skal aflive den sammen med den gamle - Du har mistet interessen og du slipper for at gå og grue/tænke på hvordan den nu har det. En død hest lider ikke - så ville nok selv vælge at aflive - ja, jeg er faktisk sikker på at jeg ville aflive.

 

Frederven

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider