Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Utryg i eget hjem
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 17:52

Hej HN!

 

Jeg vidste simpelthen ikke hvor jeg ellers kunne komme ud med tingene, end herinde hos jer.

 

Jeg flyttede for 2-3 måneder siden ind til min kæreste, som desuden kun er hjemme i weekenderne. Jeg er derfor alene hjemme størstedelen af tiden.

Vi bor i et område, hvor der godt kan være ballade. Ungeknægte som fræser på deres scootere, og som sætter stjælne scootere ned i kælderen, for at rippe dem for resvervedele.
Folk larmer generelt meget, og der vises ikke den store hensyn. Og jeg går ikke ud alene senere på aftenen, eller hvis det er mørkt.

 

Ud over det har der boet en i vores lejlighed, som har solgt, eller i hvert fald haft stor kendskab til stoffer. Vi har derfor oplevet folk, som kommer hertil i forbindelse med det. Vi får stadigvæk hans breve, som altid sendes retur, og vi formoder derfor hans adresse stadigvæk er på vores bopæl. Kommunen gider ikke gøre noget. De siger vi selv må tage fat i ham, og få ham til at flytte den.
Af den grund åbner jeg ALDRIG døren for nogen, medmindre jeg ved der kommer nogen på besøg.

 

For en time siden sidder jeg i stuen og nusser med min kat. Fjernsynet er tændt, og her er meget lydt, så man burde kunne høre det fra døren. Pludselig lyder det som om nogen tager i dørhåndtaget, og jeg bliver super forskrækket. Slukker lyden på fjernsynet, og kan høre der bliver åbnet vores brevsprække, imens der bliver sagt "Misser, miiiiisser, kom her missekat" ind af sprækken. Ingen ved at vi har kat, ud over boligselskabet.
Jeg ryster og er skide bange, lister hen til døren, da de har lukket brevsprækken igen. Jeg er desværre super lille, så kan ikke se ud af vores dørspion. I det jeg står og lytter ved døren, stikkes hånden igennem igen, og jeg klasker det igen. Om jeg fik gjort skade på personen, det ved jeg ikke. Men jeg var så bange, at jeg ikke tænkte over hvordan jeg skulle reagere.

 

Ja, jeg burde bare have åbnet døren, bedt dem om at smutte, men jeg er en kæmpe kylling. Der skal ikke særlig meget til at gøre mig utryg, og jeg var det allerede før. Nu er jeg det bare super meget!

 

Nu sidder jeg her en onsdag, helt alene. Tør ikke gå ud, hvis de stikker lappen ind igen til min kat. Man ved jo ikke de kunne finde på at smide noget ind til ham :(

Der er satme lang tid til fredag aften, hvis det skal være sådan her! Øv altså...

 

Jeg har ikke noget at lukke brevsprækken sammen med, og jeg tør ikke rigtig gå herfra. Så det er enten pest eller kolera!

 

Der er vel egentlig ikke så meget at svare på. Jeg er bare ked af det, og havde brug for at komme ud med det!



- Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 FantastiskeFantacy
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 20:10

Øv, hvor lyder det da super ubehageligt!
Føj for den lede, at de sådan kalder efter din kat

 

Du må da forsøge at finde en ordenlig løsning med din kæreste? Er i helt faste på at bo hvor i bor, eller kunne det være en løsning at finde et andet sted?

Det lyder som om, det også ville være bedst at få lukket den brevsprække til eller om ikke andet få lukket på en måde, så din kat ikke kan komme til døren, når den er alene (hvilket jeg formoder den ind i mellem er). Jeg tør slet ikke tænke på, hvad de ville opnå ved at få din kats opmærksomhed? Og kan du ikke have en skammel eller lign. stående foran døren, når du er alene, så du kan forsøge at se ud igennem dørspionen? Det må da være rart at kunne se, hvem det er.

 


3
0
Svar på denne tråd
 
 FantastiskeFantacy
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 20:12

Og i øvrigt - har du oplevet noget lignende før?


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 21:18

Puh hvor ubehageligt!

 

Jeg kan læse af dit indlæg, at jeg er lidt ligesom dig. Nogle mennesker er fuldstændigt ligeglade med at bo i sådan et område, men jeg selv ville være ret utryg og have det på samme måde som du beskriver.

 

Og den oplevelse har da ikke gjort det bedre! Jeg boede med nogle ekstremt ubehagelige typer, da jeg boede på kollegie, og det var med tudbrølen at min mor kørte mig ind til stationen, når jeg skulle tilbage med toget søndag aften, efter at have flygtet til Fyn i weekenden.

 

Så jeg ved hvordan det er at være utryg i sit eget hjem.

 

Når du får mod på at bevæge sig ud, så køb noget gaffatape til brevsprækken. Det med brevene synes jeg også er vildt klamt, især hvis det er sådan en narko-person. Har du prøvet at snakke med Post DK og høre, om de kan undgå at smide breve i til modtagere, der ike bor på adressen?


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 22:16

Er glad for I kan forstå mig. Var bange for at jeg overreagerede for vildt!

 

Jeg har nu købt gaffatape og overtapet den til!

Jeg kiggede godt ind i brevsprækken, og kunne bare se en million fingeraftryk i støvet inde på den sidste "plade", som de har skulle åbne for at åbne op "ind" til lejligheden. Men nej, jeg har ikke oplevet de har gjort det før, men kunne netop se at de havde stukket fingrene ind før :(

 

Det som gør mig mest bange er netop HVORFOR de tager kontakt til min kat. Måske synes de bare han er sød, men måske har de, eller vil smide noget ind igennem, som kunne skade ham. Hvorfor åbner man overhovedet fremmedes brevsprække?!

 

Vi skal absolut ikke blive boende, og det er min kæreste selvfølgelig helt med på! Det tager desværre bare tid at finde noget nyt.

Jeg har også bedt min kæreste om, at 100% finde ud af hvordan han fjernes fra adressen. Det lovede han, at gå i krig med i morgen. Så det håber jeg sker

 

Og en skammel ved døren er faktisk en super idé. Jeg har en i stalden, som jeg hapser med hjem i morgen. Det er nemlig super rart, at kunne se ud og se hvem der er der. Især når man ikke ved hvornår der ellers er ballade!



- Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha altså
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 08:48

Jeg kender det. Jeg boede på Nørrebro i en ungdomsbolig i stuen, med min hund for snart 1 år siden.

 

Jeg er SÅ glad for at jeg ikke bor der mere!

Der hvor jeg bor nu, er mine naboer også MEGET larmende

så er faktisk ALDRIG i lejligheden maks 2-3 dage om ugen.

Resten af tiden sover jeg hos venner eller oppe på landet hvor min hund også bor indtil jeg finder noget at bo i, hvor han også kan komme med.

 

Men jeg forstår de bekymring - det er vildt belastende at man ikke er tryg hjemme.


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 09:56

Hvis det er i Københavns Kommune kan du læse nærmere om at afmelde folk fra din adresse her: www.kk.dk/artikel/afmeld-folk-fra- din-adresse

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider