Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ferie eller sygemelding ved..
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 23:51
Operation for visdomstænder.?

Jeg står for at skulle have opereret alle mine visdomstænder ud..

Jeg er så i tvivl om hvordan man plejer at gøre..

Bruger man feriefridage til selve dagen og evt. de dage man er nød til at blive hjemme pga. smerter eller sygemelder man sig.?

Jeg har intet imod at skulle bruge feriedage på det.. Ville bare ærge mig en smule hvis normalen var at man tog et par sygedage.. Vil da hellere bruge min ferie på noget sjovere end at have ondt af mig selv ;-)

Tager selvfølgelig en snak med min chef om det.. Men derfor er det alligevel lige rart at vide hvad andre har gjort i samme tilfælde..

 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 00:06

Jeg ville tage sygedage.

 

Tænker din chef vil have forståelse for din situation.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 09:20

Helt klart sygedage.

Hvis nu det var en knæoperation eksempelvis, ville du så være i tvivl ?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sygemelding
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 12:22

Jeg er da heller ikke i tvivl, det er da sygdom.

Men hør lige min historie. Jeg blev behandlet for livmoderhalskræft for 7 år siden. Jeg har siden behandlingen haft mange smerter og ubehag. Men jeg har arbejdet for hvis jeg skulle sygemelde mig hver gang jeg havde smerter, ja så havde jeg nok ikke noget job.(jeg har smerter hver dag, dog ikke hele dagen)

Nu er jeg blevet tilbudt trykkammer behandling på rigshospitalet. Det kan gøre mig helt fri for diverse bivirkninger. Problemet er bare, jeg skal på hospitalet hver dag i 6 uger. Det kommer til tage 7-8 timer, derfra hvor jeg bor. Min chef syntes at det var alletiders for mig. Hun synes bare, at da jeg arbejder om aftenen, så kan jeg jo bare få en tidlig tid også nå på arbejde bagefter. Jeg er dybt skuffet, jeg kan ikke se hvordan jeg skal klare det. Lægen syntes ikke jeg skal arbejde, men siger også at hvis jeg mister jobbet på det, så skal jeg måske prøve og se.

Her sidder jeg og er frustreret, det var takken for at arbejde med til tider voldsomme smerter. Arbejdet har ingen glæde af at jeg bliver behandlet, jeg har jo passet jobbet. Var det et bryst jeg skulle have rekonstrueret efter brystkræft, så havde jeg da fået en sygemelding. Er det fair?

Undskyld at jeg stjal den tråd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Visdomstænder
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 17:42

Skal du have dem opereret ud allesammen samtidig??

For ellers tror jeg altså ikke at det er nødvendigt med sygedage efter operation, kun på selve dagen. Jeg har selv fået opereret to visdomstænder ud, hver operation tog 2 timer ca. (de kunne ikke få brækket tænderne i stykker!), men næste dag havde jeg det ok, omend lidt hævet (og tog kun smertestillende en dag efter operationen).

 

Ellers snak med din chef om det, han/hun ved nok bedre.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tandlægen..
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 22:26
Mener ikke det er noget problem at tage alle 4 på en gang (og jeg tænker nu også at det gør at jeg får alle ud, ellers kunne jeg frygte at jeg "glemte" de sidste)..

Umiddelbart vil jeg tro at jeg snildt kan tage på arbejde dagen efter.. Men man ved jo aldrig..

Jeg takker for alle svar.. I er jo alle meget enige om at det er sygedage..

 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 09:07

Skal de opereres eller rykkes ud?

 

De fleste jeg kender, der har fået dem opereret ud, er blevet opereret fordi tænderne lå henover nervebaner, som ville blive blottet når tænderne kom ud.

De har haft brug for et par dage, da bare det at trække vejret gennem munden har gjort ondt.


 

Midtjydsk Jagtrideklub

www.midtjydskjagt.dk

jagtprogram for 2015 kan findes på siden

Jagt i Kompedalen 7/6

Besøg MJJR på facebook

 

Vil du have et indblik i jagtrytteres hverdag?

Så kan du følge jagtrytte ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smertestillende
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 10:16

Jeg har fået rykket to visdomstænder ud og opereret de sidste to ud. Det er klart lettere at få dem rykket ud, men det er jo ikke sikkert at det kan lade sig gøre. Uanset, så skal du holde dig rimeligt i ro på dagen du skal opereres og for så vidt også dagene efter da det kan springe op, men arbejde kan man nu godt. Jeg var selv tilbage på kontoret samme dag jeg fik opereret mine ud. Men man ser selvfølgelig lidt sjov ud. Hvis du er nødt til at blive hjemme, så havde jeg også taget sygedage. :)

 

Måske det er en idé lige at have styr på mad og smertestillende inden du står i det. Det kommer nemlig til at gøre ondt. Rigtig ondt. Særligt dagene efter. En kombination af panodil og ibuprofen er det bedste du kan tage. Og så blød kost, ikke varmt. Det er bare virkelig rart at have styr på det når man står i det. :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 De skal alle..
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 15:39

4 ud med operation.. Desværre.. Dem i undermunden er delvis synlige, men ligger voldsomt tæt på en en ret stor ansigtsnerve?.. De to i overmunden ligger helt tosset..

 

Jeg har såmænd snakket med tandlægen om alt fra ro, mad og smertestillende.. Nogen har nærmest ikke ondt og andre har brug for helt op til en uge til at komme sig i..

 

Det var helt umuligt for hende at sige hvordan jeg ville have det, så jeg afsætter en uge, så kan jeg da kun blive positivt overrasket..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og helt ærlig..
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 15:44

jeg gider ikke tage på arbejde hvis det gør hammer ondt, jeg er hævet i hele kraniet og knap nok kan tygge mad eller snakke i telefon uden smerter..

 

Og jeg er ret sikker på at min chef vil sende mig hjem, hvis jeg kom sådan.!

 

Jeg tror overhovedet ikke det bliver noget problem at få fri, hele spørgsmålet for mig var bare om normalen var feriefridage eller sygedage..

 

Og hvis min chef holder på at jeg må bruge feriefridage, så må jeg gøre det, hvis jeg ikke føler jeg magter at tage på arbejde..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes, at det
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 15:49

lyder fornuftigt at afsætte en uge for en sikkerheds skyld. Jeg var på smertestillende døgnet rundt i en uge efter, da jeg fik fjernet en visdomstand og en rodbehandlet tand samme dag (de måtte knækkes og vrikkes ud, fordi mine kæbeknogler åbenbart er stenhårde, og det tog 3 gange så lang tid, som tandlægen havde lovet). Mine piller virkede i 3-4 timer ad gangen, og smerterne var uudholdelige, når virkningen aftog, så jeg vågnede også om natten og måtte tage flere piller. De gav mig kun en lille håndfuld piller med fra tandlægen, så jeg måtte ned efter en recept til flere dagen efter. Jeg er glad for, at jeg arbejder hjemmefra, så jeg kunne lægge mit arbejde efter behov.

Efter en uge var det hele pludselig ok - til min store glæde


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 18:29

Jeg arbejdede hjemme på dagen, så kunne jeg nå operation kl.12. Fik det gjort en fredag og var på arbejde mandag. Havde selv mad med den første tid fordi jeg kun måtte spise flydende. Og sad gemt bag et tørklæde, for jeg var meget hævet. Ondt gør det ikke rigtigt, det var meget værre da de skar betændelse ud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 min mening
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 17:45

Jeg skal have opereret øjenlåg i juni måned. Jeg spurgte min fagforening, som svarede, at hvis det var kosmetisk, var det feriedage/opsparet flex, men hvis det var helbred, var det en sygemelding.

Mit er helbredsmæssigt, og da jeg er lægesekretær, kommer der sandsynligvis et par dages sygemelding, hvis jeg bliver meget hævet og blå. Min chef og min kollega er informerede, og der er ingen problemer.

Pøj pøj med opererationen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sygedag
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 17:54
Jeg ville tage sygedage hvis du er dårlig på grund af det
Jeg fik taget 2 på samme tid og måtte ikke lave noget sport i en uge da stingene kan springe op og det er vist en af de eneste gange jeg har givet lægen ret ;-)
Men jeg kunne sagtens tage på arbejde for jeg har kontorarbejde så der var ikke det store pres på men jeg havde så en aftale om at jeg måtte tage0hjem syg hvis det gik galt med smerter

Noget helt andet er at du Lillian kan søge en $56 aftale hvor din arbejdsgiver kan få refusion for din løn fra dag 1 da dit en en kronisk sygdom
Denne kan du få gennem din arbejdsgiver din læge og dit jobcenter


Mvh Mette Stelmach med alle de skønne Pletter
Følg Sartors Simply the Best på Facebook her

<3 <3 <3 I hjertet gemt, men aldrig glemt <3 <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider