Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 personalmøde, mødepligt og løn?
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 16:39
Dagens lynspørgsmål: bliver man bedt om at komme til personalemøde med streng mødepligt (halvanden times varighed) skal man så have løn?

Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 16:47

Det korte svar: JA, det skal man.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Medmindre...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 16:47

...der står i kontrakten at det er med i lønnen at du skal møde x antal gange årligt, så skal du enten have løn eller afspadsering for at møde ekstraordinært ind.

 

Med forbehold naturligvis - men sådan har det fungeret i de forskellige stillinger jeg har haft

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja ja og Ja
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 19:40

Ja møde pligt så skal man have løn, sidst min mand var til møde, fik han både forplejning, undeholdning og 100% timer. Da møde lå på en for ham fri dag...

0
1
Svar på denne tråd
 
 deltid og overenskomst
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 20:21
Nu ved jeg ikke om det gør en forskel men jeg er deltidsansat og i en restaurant som ikke er medlem af en overenskoms.

Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

0
0
Svar på denne tråd
 
 restauranter
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 13:21

nu ved jeg ikke helt om du mener du ikke er medlem af en fagforening eller at stedet ikke er medlem af en arbejdsgiverforening, og det er to forskellige svar i forhold til det.

 

Er du ikke medlem af en fagforening, men stedet er med i en arbejdsgiverforening så indgår du under de overenskomstmæssige enigheder på området uanset hvad, dem skal arbejdsstedet følge.

 

Er stedet ikke med i en arbejdsgiverforening, tja så kan de sætte regler mm lige som de egentlig har lyst til så længe de følger de forskellige love på andre områder.

 

jeg har tidligere arbejdet, som studerende, i en restaurant hvor restauranten ikke var med i en arbejdsgiverforening = vi fik ikke overenskomstmæssig løn og en del andre mangler i forhold til når man er ansat et sted hvor de er del af en arbejdsgiverforening. Jeg havde en samtale med min fagforening og der var faktisk intet de kunne gøre, det var ikke lovpligtigt åbenbart og DK har ingen reel mindsteløn pr. lov, den sikres normalt via overenskomster.

 

Medmindre der står i kontrakten at personalemøder er med mødepligt og uden løn og du har skrevet under på dette kan de ikke forlange at du deltager.

 

mvh

Mie


Life is what we make it.

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 og ox hoppe fra februar 2012 sælges, se min profil for flere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du skal have løn
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 13:26

Når du bliver bedt om at møde på arbejde, skal du selvfølgelig have løn hvad enten det er for servering eller mødedeltagelse!! Ingen løn = ingen ydelser

 

Mvh.

Lotte K.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som andre skriver
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 18:01

Som andre skriver skal man selvfølgelig have løn for at være på arbejde.

 

Men løn og arbejdstid kan jo opgøres på mange forskellige måder. Det kan sagtens være indeholdt i din aftale med din arbejdsgiver samt din løn at du deltager i personalemøder uden at notere det som ekstra tid. Der kan jo f.eks. også være forskellige aftaler omkring pauser etc. Det er dybest set bare et spørgsmål om hvilken aftale du har med din arbejdsgiver.

 

I virkeligheden skal du nok bare bestemme dig for, om du ellers er glad for dit arbejde eller hellere vil finde noget andet.

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 21:52

Jeg arbejder selv som bestyrer på en cafe/restaurant.

 

Vi får IKKE løn under personalemøde, men det forventes også STRENGT, at vi møder op. Præcis som du er vi heller ikke under en overenskomst (hvilket de fleste cafe/restauranter, der er registreret som café, ikke er), og derfor kan de faktisk sætte reglerne som de selv vil.

 


Kia & Afline
ifyourdreamsdon'tscareyou theyarentbigenough

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for alle jeres svar :-)
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 10:01

Tak for alle jeres gode svar! :-)

 

Jeg har hevet fat i min fagforening som har bedt om at se på min kontrakt som jeg netop har sendt dem. Der står intet om personale-møder el. lign., kun hvad min aftalte timeløn er.

 

P-mødet ER jo kun halvanden times varighed og det er noget jeg som sådan godt kunne overskue at komme til uden løn - dog er det mere tonen beskeden blev skrevet i som pissede mig lidt af og hvis vi ikke kunne møde på dagen skulle vi møde på en af de andre restauranter hvor der ville være samme møde på nogle andre dage.

Jeg er pt. i fuldtidspraktik (uden løn) og har rimeligt sparsom fritid som det er, så jeg gider bare pt. ikke at mit fritidsjob skal fylde mere end højest nødvendigt. Og i en længere periode har der været en masse, fra ledelsens side "I har ikke krav på dit og dat" og ja, så bliver jeg sq bare så'en lidt muggen og sætter hårdt mod hårdt ;)

 

Det er rigtigt trælst når det skal være sådan men når chefen pludselig giver ekstravagter, uden a spørge og flere uger efter at vagtplanen er lavet og indkalder til p-møde uden at fortælle om vi bliver betalt for det mens det er åh-så-vigtigt at vi møder - ja, så har jeg altså en kort lunte :(

 

I sidste ende er jeg lidt træt af jobbet og ledelsen men pengene fejler ikke noget, ej heller gør min kollegaer og som studerende lever jeg pt. (desværre) af mine drikkepenge. Jeg skifter måske job i sen-sommeren efteråret dog :)

 


Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider