Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kaniner
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 10:35

 

I min unge dage mødre jeg flere x folk og stalde, hvor man havde kaniner feks. inde I boksen hos hesten. Forklaringen var at kaniner udsendte lyde som beroligede heste.

 

Vi har et par x haft kaniner, men ingen nu. Dog så overvejer jeg om de igen ud i fremtiden skal flytte ind igen, altså om én kanin skal ind og bo i stalden.

 

Nogen der har erfaring med kaniner og heste?

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
3
Svar på denne tråd
 
 Mange kaniner er blevet dræbt på
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 15:09

den konto, der hedder "kanin i boks med hest".

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville godtnok nødig
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 16:24

Være et lille dyr på nogle få kg, Spærret inde sammen med et stort ditto på flere hundrede kg, med mindre man laver boksen á la en faresti, hvor smågrisene er beskyttet mod soen.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

3
0
Svar på denne tråd
 
 kaniner..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 19:06

En hesteboks er nok en meget passende, og rigtig god "bur-størrelse" hvis man vil have et kaninpar gående (neutraliserede og en af hvert køn, er dog en nødvendighed).

Men hvad med luft, lys og græs? Jeg ville ikke byde et dyr, der er skabt til at gå "på græs", præcis ligesom hestene, at skulle bo i en boks hele dets liv. Hvis de var i (deres egen) boks samtidig med hestene, og så havde et større indhegnet areal/løbegård, de kunne bruge de lyse timer i, så synes jeg til gengæld at det ville lyde som et rigtig dejligt kaninliv

 

Men det med at de skulle være hesteselskab Betragter jeg nok mere som en myte - det lyder rigtig sødt, men jeg nægter at tro på at SÅ forskellige arter kan have glæde af hinanden. Jeg har flere gange set heste træde kattekillinger ihjel, fordi de overså dem. Og kaniner laver jo huler i halm, hvordan skal hesten vide hvor kaninen ligger "gravet ned"?

 

Et eksempel på nogle lidt mindre "umage" dyr, som så alligevel intet kan erstatte for hinanden, selskabsmæssigt er de 2 får vi har på marken med hestene :-) Heste og får har INTET at gøre med hinanden, og hestene noterer slet ikke om fårene er der eller ej, i forhold til at blive "forladt" af flokken. Fårene holder sig helst på 10 meters afstand af hestene, det ville en kanin aldrig få lov til i en boks.

 

Så ud over at de begge æder gulerødder, græs, hø og gerne står på halm eller tørv, så har både kaniner og heste enormt behov for selskab af egen art og for motion på større arealer :-) Er min holdning. Jeg har begge dyr og er virkelig glad for dem, men jeg ser intet fælles i deres opførsel eller "lyd" (kaniner er i øvrigt stort set lydløse) :-)

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 19:09

mine har været opstaldet et sted hvor de havde kaniner stående på modsat side af boksene. især min vallak brugte meget tid på at kigge på kaniner.

hjemme har vi altid haft kaniner. så her om sommeren så får kaninerne lov til at gå i et udebur ved siden af hestene. både kaniner og heste ser ud til at hygge sig med hinanden.

men jeg ville ikke ture lade dem gå sammen. så hellere finde en mulighed hvor kaninen er i bur ved siden af hesteboksen.



1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 19:20

Total NO-GO.

 

Jeg bliver så ked af at høre om folk der baaare anskaffer sig en kanin uden egentlig at vide noget omkring dem.

 

Kaninen skal berolige hesten, nå - hvad med kaninen? Hvordan tror du den har det i en boks med et kæmpedyr der kan mase den flad på 5 sekunder.

 

Aldrig i samme boks som en hest, aldrig i nærheden af heste, det er alt for farligt.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

5
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrifter
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 05:46

Jeg bliver lidt overrasket over svarene, næsten alle går ud fra at Anette vil sætte kanin og hest i samme boks? Hun snakker om lyde, ikke at de skal putte :D Når jeg læser hendes indlæg ser jeg ingen steder at kaninen skal i boks eller løsdrift med hesten, blot om der skal flytte en kanin ind i stalden. Mange er godt nok hurtige til at drage vilde konklusioner istedet for lige at spørge hende :)

 

Jeg synes en kanin alene er synd, men de skal have plads nok, så boks som bur med mulighed for løbegård og så en af hvert køn er en god ide (husk at neutralisere hvis man ikke ønsker mange kaniner som nævnt). Er man rigtig alternativ, så måske en kaninart man kan spise (det kan man sikkert med alle, men kødmængden varierer nok noget), kanin er lækkert kød :)

 

Om hesten har glæde af dem, tja, kan de se dem kan de sikkert godt underholde sig med det, min hest "morer" sig meget med at kigge på katte og hunde, men om det er beroligende har jeg ingen ide om :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

5
1
Svar på denne tråd
 
 tjaa.............
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 06:45

Jeg læser det jo netop, som at kaninen skal gå i boksen hos hesten.

Det er efter min mening ikke den bedste løsning. Dog kan det at ha kaninen løs i en tilstødende boks være en god ide.

Har selv haft kaniner i hetse bokse, men det var nødvendigt at sørge for at boksen var helt lukket af, så katte ikke kunne komme ind i boksen, da de godt kan finde på at fange og spise kaninerne, hvis det er staldkatte der normalt jager på markerne.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Kaniner erfaring!
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 08:19

 

Tak for svarene, som jeg morer mig lidt over. Jeg spurgte til ERFARING med kaniner og heste!

At nogle har oplevet kaniner blivet trådt ihjel og lign. ér også erfaring.

Jeg har aldrig hørt om dette før, men véd da at store dyr kontra små dyr ikke altid kommer til held!

 

De kaniner i stalde og bokse jeg tænker på er kaniner som har kunnet hoppe ud af boksen eller havde eget "privat" område. .

 

De to kaniner vi har haft er begge kaniner jeg har reddet fra den visse død. Den ene skulle være slangeføde, fordi dens ene øre ikke var så pænt at den kunne sælges...

Den anden sad i en hestestald, i et bur, hvor den ikke kunne sidde men måtte ligge pga. gammelt møg i buret... med lange kløer og såt på ryggen så den sq ikke for pæn ud, så at se den leve et GODT liv sammen med en lille araber hoppe var da en sand fryd! Har faktisk de sødeste billeder af hoppen som ligger og kanin som sidder foran den, ret nuttet og ingen frygt eller panik i deres øjne!

Den fik en udendørs løbegård på græsset, men boede i boksen hos hesten og nej hesten kunne IKKE æde ninens mad eller gulerødder! Men TAK for spørgsmålet.

 

Jeg kan sagtens forstå, at i den idelle verden havde alle dyr det fantastisk, masser af plads, masser af mad og god bolig; Men virkeligheden er ofte en anden!

Jeg har set hvordan pels / uld og slagtekaniner har levet og FØJ siger jeg bare! Jeg har set hvordan dyrene brutalt blev slået ihjel og gravet ned, for hvis nu nogle ikke dødede af slagte så kom de da ikke op igen...!! Bare fordi man forresten var blevet træt af at have så mange...

Er det så naturligt at kanin skal bo i et bur i stuen?? Den sidste kanin vi havde boede i en lang periode i vores nuværende soveværelse inden der blev lagt gulv, sat lofter eller noget. Dengang lignede det mere en gammel stald som det også var inden det blev 100% ombygget. Der gravede den lange og dybe gange og havde en fest.

 

MEN LYD spørgsmålet.

Mht. lyd så har vi haft marsvin og oplevet hvordan rotter forsvandt. Marsvin udsender også lyde som vi mennesker normalt ikke kan høre, så at sige >Min kanin siger ikke noget< er kun udrtyk for at 2-ben ikke hører, ikke nødvendigvis hvad dyret 'snakker' om. Dyr komunikere ofte vha. lyde som vi mennesker ikke kan hører.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
4
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 16:48

At du ser mange kaniner under værre forhold retfærdiggør ikke at du holder den i boks med en hest. Fordi kaninen kommer fra ringere kår skylder man den stadig det ansvar at man ikke lader et byttedyr gå i boks med en kæmpe hest.

Og ja i den ideelle verden bør alle kaniner have det godt - og kan man ikke tilbyde den de optimale forhold, så må man lade være med at anskaffe sig dem!

Kaniner er et af de mest misforståede dyr. Sørgeligt men sandt. Den er ikke møntet på trådstarter, men på alle generelt.


Med venlig hilsen Cecilie :-)

5
0
Svar på denne tråd
 
 kaniner
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 12:56

Jeg har i vinter haft en kanin fritgående i min stald sammen med hestene og det gik stille og roligt - den spiste det hestene smed på gulvet og ingen kom til skade - af hensyn til smitterisikoen der vil være til mine andre kaniner som også bliver brugt til udstilling er det dog ikke noget jeg vil gøre igen - men jeg var aldrig bange for at den skulle blive trådt på -

Hvis alt skal være ideelt skal vi vel slet ikke holde dyr ;-)


Mvh. Dorthe


www.vindelhuset.dk


Opdræt af Norske Skovkatte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 10:21

hvis der rent faktisk var nogle som kunne svare på spørgsmålet og ikke dømme, hvad der er sket en gang tidligere i historien!

Kan alligevel ikke skrue tiden tilbage.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider