Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sommertid................
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 22:34

I nat.....

 

Stiller vi om til Sommer-tid, skønt......

Ergo, vi får 1 time længere lys om aftenen...så dejligt....

 

Glæder mig...elsker lyset....

 


Thombs up eller down, rager mig en høstblomst.

2
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 10:06

For mig betyder sommertid en time mindre at sove i :(

Men det er bedre at den ligger her, end at vi mister en time om vinteren når vi stiller om til vintertid!

 

Det gode er at det er et tegn på det bliver lysere og (snart) varmmere :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sommertid
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 10:34

Jeg stemmer faktisk for at vi går permanent over til sommertid.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstår ikke de mennesker
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 11:56

 

der går ind for sommertid. Flere af dem bryder sig ikke om totalitære styreformer som fascisme eller kommunisme. Men når det gælder sommertid, så er det noget helt andet Så er det i orden at genere ikke bare sine medmennesker, men stort set hele planeten

 

  • Hvis man er så forbløffende glad for at stå tidligt op og gå tidligt i seng, kan man altså godt gøre det uden at involvere naboerne, nabobyen og nabolandet.
  • Hvis man tror sommertid har noget med lyse nætter at gøre .... jamen ikke engang Thornings Timinutministre er så dumme! Jordens bane indretter sig ikke efter papirarbejde i offentlige kontorer.
  • Vil man gerne spare på ressourcerne kan man sælge sin bil, sit TV og sine overflødige køkken- og have-maskiner, lade være med at købe nyt tøj før det gamle er totalt udtjent, og undlade at importere varer fra den anden side af jorden. Men hovsa nej, dét vil man ikke, så hellere finde på noget latterligt symbolpolitik der koster en helvedes bunke besvær og omkostninger uden at gavne det fjerneste, og tvinge alle til at deltage: For når vi alle er sammen om det, så må det da være rigtigt, ikke? Så kan vi lyve om det, pudse vores glorie - og hvis det så ovenikøbet er lidt besværligt, overbevise os selv om at det da må være godt for noget.

 

 

Lur mig om ikke Danmark bliver det sidste land der afskaffer sommertid.

6
4
Svar på denne tråd
 
 Jamen Buhl da
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 12:05

Jeg går ikke ind for sommertid som det er nu, jeg er en af dem som får ødelagt flere uger eller op mod en måned HVER gang der skiftes uanset hvilken vej. Så jeg hader faktisk konceptet. Det er jo nemt at stille uret om, men det indre ur lader sig ikke bare regulere.

 

Men om efteråret så synes jeg faktisk det er træls at aftenerne pludselig fra den ene dag til den anden bliver mørke.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 12:16

Har der ikke været tale om at fjerne sommer/vintertid?

Det er jo bøvlet på fx hospitaler, når patienter skal have medicin på bestemte tidspunkter osv.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Trafik
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 12:18

 

Husk at køre forsigtigt og i god tid i morgen.

 

Rådyr og andet vildt har ikke armbåndsure. De gør som de plejer, bortset fra at trafikken begynder en time tidligere og det koster altså en del rådyr og andet vildt livet de følgende dage og uger. Heldigt i år at mange holder fri den følgende uge.

 

For dem der kender til arbejde i en kostald, så ved man også at man ikke bare kan møde en time senere til dagens malkning.

 

Det må være på tide at få afskaffet dette synsbedrag.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

5
2
Svar på denne tråd
 
 Jeg HADER...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 12:24

...sommertid - ihvertfald når jeg skal arbejde

 

I år har det betydet at jeg lige knap nåede at sove i 5 timer imellem 2 stk. 12 timers vagter (har så også lige 1½ times kørsel hver vej...)

 

Så lige nu sidder jeg med øjnene SPÆRRET op for at holde mig vågen - skal nok blive sjovt at køre 120 km hjem kl 19 ... Nå, bilen har da bremser, så må jeg jo bruge dem, hoppe ud og rende 4 omgange og så køre til næste resteplads hvor seancen gentages - når vel hjem engang i løbet af aftenen

 

Jeg synes også det er LÆKKERT at få en times mere lys om efteråret - meeen det er altså noget bøvl det her skiften frem og tilbage, både for os mennesker, for dyrene og for alle de arme maskiner rundt om der skal tidsjusteres

 

Trine (Faxa)


1
1
Svar på denne tråd
 
 Sommertid...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 12:27

... passer mig fint - jeg ville bare ønske at vi slap for omstilling og for at stille tilbage til vintertid. Hellere have lys om eftermiddagen.

Den times forskel i tiden gør mig ikke noget når det foregår over weekenden hvor jeg selv bestemmer hvornår jeg vil op.

 

I dag havde jeg staldtjans, så jeg var oppe kl 6.30 - eller rettere det blev jo efter sommertid kl 7.30. Så hestene blev fodret lidt "sent" - uden at opdage det. Det udjævner sig i løbet af dagen hvor der så måske bliver lidt ændring i fodertiderne - og i morgne tidlig vil de synes at maden kommer tidligt, når der er fodring kl 6...

Jeg bliver alligevel lidt flad af det her meget staldarbejde - så jeg ender nok med at gå i seng ved 9 tiden - efter sommertiden. Så det giver mig en god nattesøvn før jeg skal op i morgen.

Det eneste ved jeg hader ved sommertiden er at min telefon er forvirret og omstiller selv - men ikke i den weekend hvor den skal.

Resultatet var at da jeg havde sat den til 6.30 søndag morgen da jeg var i Herning - så bimlede den glad da den synes at klokken var 6.30. Men der var buldermørkt udenfor - og INGEN andre i sommerhuset var vågnet. Så jeg tullede forvirret rundt indtil jeg fandt på at google "hvad er klokken" og opdagede at jeg kunne få en times søvn til.

Næste gang tager jeg et rigtigt vækkeur med - der IKKE finder på den slags krumspring!


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Det er knaldhamrende
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 13:50

forvirrende. Da vi var i USA og Panama for et par uger siden måtte vi BÅDE bøvle med de alm. forskelle pga. tidszonerne OG de skiftede til sommertid i Californien, imens vi var der. Så vi var pænt forvirrede, da vi skulle omstille klokken til centraleuropæisk tid, da vi tog hjem - for var tiden egentlig skiftet derhjemme og i så fald hvor lang var vores flyvetur så egentlig?

 

Bortset fra det så elsker jeg lys om aftenen - det betyder, at jeg kan begynde at ride efter arbejde nu


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider