Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Den ultimative dessert
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 12:38

Jeg skal have gæster i morgen og skal derfor have bakset noget dessert sammen. Mine gæster er MEGET kvalitetsbevidste og tager tit ud og spiser dyre steder, så synes at det er lidt svært at finde på noget. Ydermere er jeg presset på tiden (som altid) så det skal ikke være noget der tager flere timer at lave. Jeg har noget marcipan i skabet jeg gerne vil have brugt, så hvis det kan indgå, vil det være fantastisk, men andre ideer modtages med glæde


Med venlig hilsen


Lene



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bagte æbler...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 13:04

Bagte æbler med marcipanfyld, og så en kugle god vanilleis til. Pynt evt. Med et par bær og et blad citronmelisse.

Man graver kernehuset ud af æblerne, fylder dem med marcipan og en klat smør på toppen, og bager dem i ovnen. Kan ikke huske hvor længe og ved hvilken temperatur.


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare fordi...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 13:18

... folk går ud og spiser de dyre steder, betyder det jo heldigvis ikke at de ikke kan nyde noget mere "dagligdags".

 

Mit forslag benytter ikke marcipanen (men du kan jo bage lidt kransekage til kaffen - det kan de fleste lide)

 

Jeg vil foreslå en lægger mousse serveret i et pænt glas.

 

Billede

 

den på billedet her er solbærmousse, men jeg har også lavet det med hindbær. Det ser fint ud - og skaber en ekstra smagsnuance hvis man lægger et lag gele af enten saft eller likør ovenpå.

Sidst jeg lavede den, var med hindbærmousse, gele af hindbærlikør og så friske hindbær ovenpå. Jeg overvejede at marmorere moussen med hindbærcoulis eller lægge flager af hvid chokolade over - men fik det ikke gjort.

Jeg kunne også forestille mig at en hvid chokolademousse ville være fint med marmorering af hindbærcoulis - og selvfølgelig friske hindbær


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 chokoladefondant
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 14:10
Jeg plejer at servere lun chokoladefondant med blødende hjerte.. (Google den, du finder den på Mette Blomsterbergs side på DR)
Det tager 10-15 min at lave, og smides 7-10 min i ovnen lige inden servering.. Og så er en god vanilleis rigtig lækker til.. Jeg plejer at bruge hansens is.. Eller Svaneke is 😀

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Med gulddyret Stenholmsgårds Vitus! <3 :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 14:18

Den ultimative dessert er chokolademousse. Enough said.

Komplet med bær til ved siden.

 

Creme brulée er også helt og aldeles fantastisk, men det kræver vist du har sådan en fancy gasbrænder-ting.. Men åh det er godt.

 

Og Mille-feuille Stooop hvor er det godt.

 

Jeg stemmer stadig for chokolademousse dog, nemt og hurtigt!

 

Kan ikke komme med forslag med marcipan, for jeg er typen der kan spise det rent i syge mængder. Nok ikke en god idé til gæster med fancy smag


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 16:53

den ultimative dessert..!!! og den får ovenikøbet gæsterne til at spærre øjnene lidt op - men til gengæld vil alle have opskriften inden de går ;-) At den så ovenikøbet er rigtig let at lave, gør det bare endnu bedre :-)

 

Du skal bruge:

150 gram hakket daim

250 gram knuste makroner

De 2 ting blandes sammen og lægges i bunden af et tærtefad

 

3 dl. fløde piskes

blandes med 1 spsk flormelis, 1 spsk vanillesukker og 2½ dl. creme fraiche. Lægges over makron/daim bunden

 

700 gram revne gulerødder fordeles hen over det andet. Sættes på køl et par timer før servering. Det der tager længest tid er at skrælle og rive gulerødderne.

 

Den er FANTASTISK


 

Formidler af billetter incl transport t/r til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland.

 

Se mere på http://www.karkon.dk.

 

Pt har vi Queen samt Paul Simon/Sting i webshoppen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 denne her
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 19:51

Denne her er lækker i alt sin enkelhed. Gode råvarer. Den lyder ikke af noget særlig, men den smager himmelsk og er altid populær.

Du skal ikke bruge ismaskine. Og den krystalliserer ikke. Så nem og hurtig at lave.

 

ULLA'S ISBOMBER

 

Ingrediernser:

1 Liter fløde

100 g mørk chokolade (Toms, Marabou eller lign.)

8-10 Pasteruriserede æggeblommer

10 spsk. Strøget rør-sukker

1 god stang vanilie

1 rulle marcipan

Evt. revet blød nougat over ved servering og i kanten lækkert frugt.

 

Fremgangsmåde:

Pisk æggeblommer og sukker lysegult og luftigt

Pisk fløden stiv og vend i æggesnapsen

Put vaniliekornene i

Hak chokoladen groft og vend deri.

Frys isen i en glasskål med film over.

Tag isen op 15. min. Før servering

Vend den ud på et fad.

Overdækkes med marcipan, så det dækker helt.

Pynt med frugt.

Evt. riv blød nougat ud over toppen eller si mørkt kakao.

 

I øvrigt:

Den rækker til ca. 10 personer.

Hvis man ikke gider bakse med marcipan når gæsterne er der,

Kan man godt, når isen er helt frossen, vende den ud af

Glasskålen, overtrække den med marcipan og enten putte den

I glasskålen igen eller putte den på fadet og fryse den igen.

Hvis den driller, holdes glasskålen et øjeblik under vand.

Velbekomme

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 20:02

Jeg så omkring nytår en video på fb - det var hvordan man lavede en hul chokoladekugle som blev fyldt med frugt og vaniljeis, og så lagt låget på. Den blev serveret sådan og så hældte man selv varm, flydene chokolade over = kuglen går i stykker og åbner for frugt og is.

 

Det må være den bedste dessert jeg har set - og vil være mit bud på den ultimative, lidt fancy dessert :)


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  20-03-2015 08:48

for jeres ideer, dejligt med noget inspiration. De ser alle spændende og lækre ud Jeg vil nærstudere dem og så tage en hurtig beslutning. Og så vil jeg skrive dem alle ud, så jeg har til de næste gange hvor jeg ikke ved hvad jeg skal lave, så igen mange tak


Med venlig hilsen


Lene



1
0
Svar på denne tråd
 
 Beslutning..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2015 11:02

Jamen så vil vi efterfølgende høre hvad du besluttede dig for og se billede af resultatet

 

Jeg vil også printe de andres ideer ud, elsker ny inspiration :-)

 

Du vil ihvertfald ikke fortryde daim/makron kagen med gulerødder - uanset om det bliver i dag eller en anden dag du måske laver den. Den er lavet på 20 min, og er virkelig god - og jeg er i den grad selektiv med desserter og er ikke den store dessertspiser :-)


 

Formidler af billetter incl transport t/r til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland.

 

Se mere på http://www.karkon.dk.

 

Pt har vi Queen samt Paul Simon/Sting i webshoppen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2015 09:32

En god, gammeldags pæretærte med marcipan var hvad der faldt mig ind.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider